středa 1. března 2006

Z nemoci do nemoci

Tento příspěvek je sice rok starý, ke dnešku však více než vhodný. Je to snad shoda náhod, že už zase marodím?

9.3.05
Tomu říkám zákon schválnosti! Ve čtvrtek 3.3. mi skončila neschopenka, druhý den dopoledne, když jsem vstával, mi bylo trochu divně a pokašlával jsem, večer jsem šel do práce, tam se to zhoršilo a po půlnoci jsem se až do rána klepal zimnicí jak ratlík na větru. V sobotu ráno jsem se dobelhal domů, změřil si 39°C teplotu, nacpal se prášky a ležel. Ačkoliv jsem vypil od večera přes dva litry džusu a vody, nevypotil jsem ani kapku, jak by se při chřipce mělo, a nepomohl ani malý panáček slivovice doporučený mou moravskou kolegyní (a hlavně byla doma jen tequila, což je móóóc nebezpečná věc). Na zbytek víkendu jsem se z práce samozřejmě uvolnil. V noci už jsem se necítil jako ratlík na větru, nýbrž jako rychlovarná konvice na rušné křižovatce uprostřed Sahary, a to v pravé poledne - přes 40°C. Během následujících nocí však začalo pocení přicházet velmi zřetelně. Musím říct, že moje představa mokrého snu je trochu jiná, než že se uprostřed noci vzbudím se zjištěním, že postel je durch promočená, respektive propocená, člověk by mohl vlastním tělem úspěšně zavlažovat vyschlou savanu a ačkoli je mu vedro, všechno hrozně studí. To pak pomůže jedině rychle se utřít, převléci, vyhodit prostěradlo a otočit deku. Dnes už jsem skoro v pohodě, ale ten příšerný suchý kašel je hnus. Na komp jsem samozřejmě za celou dobu nešáhl, ale konečně skoro dočetl všechny díly Pána Prstenů.

Když už jsme u zmíněné trilogie, Tolkien to vymyslel sice krásně, ale neřekl skoro nic o Sauronovi: co je to za týpka, odkud přišel, jestli má děti, jaké má hobby (kromě ničení a trýznění světa), atd. Člověk kvůli tomu musí číst Silmarillion, který už tak zábavný není. V knížce se neustále řeší věci okolo prstenu a války, ale o Mordoru se čtenář nedozví skoro nic, a přitom je to tak obrovská a jistě zajímavá země!

6 komentářů:

  1. Gratuluju uspěšně si vypotil ptačí chřipku :)

    OdpovědětVymazat
  2. silmarillion ze neni zabavny ? :x

    OdpovědětVymazat
  3. Nejak to radi, bracha ma to samy, jen uschopnenej vydrzel par dni, nez ho to zas skolilo. Ja jsem druhej den v praci a taky uz mi neni nejlip. :)

    OdpovědětVymazat
  4. No musíš připustit, že není až tak zábavný jako Pán prstenů.A je to taky divně napsaný blbě se mi to četlo .

    OdpovědětVymazat
  5. silmarillion je hodne dobra knizka, ale musis nejdriv precist vsechny predchozi a prokousat se skrz nudnej zacatek s tema bohama jak zpivali a to jak ty elfove se mnozili. jakmile zacnou bitvy a pomsty a honba za morlockem, tak je to hodne moc zajimavy a dozvis se vlastne puvod saurona a prstenu a vsech tech pricin valky o prsten

    OdpovědětVymazat
  6. no ja to cetl ;) . jen mi prislo ze jsem se u toho bawil minimalne ( - mozna lepe ) stejne dobre jako u lotra

    OdpovědětVymazat