pátek 10. března 2006

Můj odchod ze SCORE - DRUHÁ VERZE

Tento článek jsem publikoval 4.3.06 v rámci Deníčku, a věci v něm obsažené považoval za dávno vyřešenou věc. Dnes jsem se však dozvěděl, jak to prý bylo doopravdy, což si v rámci objektivity nemohu nechat jen pro sebe. Na konci původního příspěvku tedy najdete dnešní dodatek.

PŮVODNÍ PEREX
V dubnu 2005 jsem odešel ze SCORE kvůli neshodám se šéfredaktorem Honzou Modrákem. Ačkoliv je to sympaťák a máme společnou vášeň pro doomovky, plošinovky ze staré školy a videohry všeobecně, neshodl jsem se s ním po pracovní stránce. Pořád se spolu normálně bavíme, s odstupem času jsem i pochopil důvod jeho tehdejšího postoje. Neznamená to však, že bych s ním souhlasil, a nic to nemění na faktu, že mě tehdy naštval, urazil a dělal ze mě blbce. Tak jak jsem tehdy popsal okolnosti ohledně mého odchodu, se dočtete v tomto článku.
Dubnové SCORE je poslední s mojí účastí, jelikož jsem dal výpověď. Důvodem je postoj Honzy Modráka vůči mým článkům. Z počátečních rad, výtek a poznámek, které jsem přijal jako užitečný feedback od zkušeného redaktora, se stala vyložená buzerace. Najednou bylo všechno špatně, půlka práce kterou jsem odevzdal šla do časopisu důkladně překopaná, a pochopitelně jsem neobdržel obvyklý honorář, nýbrž částku, jež dostávají méně kvalitní autoři. Rozhodně netvrdím, že jsem po půl roce psaní bezchybný, ale od své první recenze jsem se dost vypsal a ostatní se mnou jednají jako s rovnocenným. Poslední kapkou bylo odepření recenze na Cold Fear s odůvodněním, že na takovou pecku ještě nejsem dost dobrý. Zvláštní je, že mi sám Bludr před dvěma měsíci nabízel SW: Kotor 2. Jelikož jsem v jeho portfoliu autorů zapadl do kategorie béčkařů, začal dostávat příslušně béčkové články a ještě jsem za to byl buzerován, neměl jsem důvod dále setrvávat. Lituji, že byl Tukan z postu šéfredaktora sesazen, protože během svého funkčního období se mnou jednal mnohem korektněji, leccos jsem se od něj naučil, ale především respektoval můj styl a nesnažil se ho nějak přetvořit. Zkrátka a dobře, je čas udělat Modrákovi pápá. Co se týče oné recenze na Cold Fear, nakonec jsem ji napsal pro Gamecenter.cz, kde sklidila patřičný úspěch (dokonce od věčně mlčícího korektora Zdeňka) a sám Bludr přiznal, že je mnohem lepší než ta ve SCORE. Není divu, Bílčoch totiž hru vůbec nepochopil a naprosto bezdůvodně ji zhanebil, což mě vyprovokovalo k napsání protirecenze. A pak že na to nemám! Update po pár měsících: ačkoliv mne odchod ze SCORE mrzel, rozhodně ho nelituji. Nedlouho potom totiž začal vycházet GameON, v němž vládne podstatně větší pohoda a svoboda slova. Z Bludrova magazínu mne v současné chvíli zajímají herecké výkony Tukana coby moderátora SCORE Live, u jehož sledování se vždy dobře bavím.

POZOR POZOR, JÁ BYL PRÝ ZE SCORE VYHOZEN...
Alespoň se to údajně tvrdí v jistých kruzích, jak jsem se dozvěděl od člověka, kterého nebudu jmenovat. Nutno podotknout, že vzhledem k tomu jak to bylo doopravdy, mě toto prohlášení dost pobavilo. Pakliže někdo skutečně říká, že jsem byl ze SCORE odejit a že lžu, tvrdím-li opak, nebudu mu to vyvracet. Pro mě je důležité, že vím jak to doopravdy bylo a v případě potřeby to mohu dokázat několika kliknutími do historie emailů. Spíš by mě zajímalo, kdo a proč tuto lež vypustil. Někdo asi radši věří tomu, že šéfredaktor vyhodil externího autora, navíc nováčka v oboru, než že onen autor projevil svou nespokojenost a dobrovolně dal sbohem takovému časopisu, jako je SCORE. Vzhledem k tomu, že jsme si s Bludrem všechno vyříkali formou několika emailů a pracovní vztah ukončili víceméně v dobrém, považuji výše zmíněnou spekulaci za vysvětlení.

Sám Jan Modrák to ostatně potvrzuje tímto prohlášením: Místopřežně prohlašuji, že jsem Jiřího "Storma" Nehybu nevyhodil z redakce SCORE, ale že dotyčný opustil řady autorů sám a na základě vlastního uvážení.
Celou věc považuji za dávno uzavřenou a nechtěl jsem se k ní vracet, ovšem nařčení z toho, že jsem lhář, je pro mě nepřijatelné a cítil jsem potřebu uvést vše na pravou míru.

Žádné komentáře:

Okomentovat