středa 11. listopadu 2015

Falloutí fiasko v New Vegas

Aneb série, která mi opravdu nesedla. Všichni nadšeně básní o postapokalyptické pařbě, kterou „si prostě musíš zahrát“. Fallout 1 jsem zkusil hrát několikrát a přestože se mi hned zalíbil humor a měl jsem chuť se do hry pořádně zakousnout, nikdy se mi nepovedlo rozlousknout herní systém ani ovládání. Zkusím aspoň trojku, řekl jsem si v dávném roce 2010, a jal se ji instalovat. Už tenkrát jsem tušil, že to nebude můj šálek kávy. Dva dny mi trvalo se dopídit nějakých modů, které by hru učinily aspoň trochu user-friendly a stupidního pip-boye nahradilo normální UI. Pak mi zbyl jeden den na hraní, načež jsem musel na dlouhou dobu odjet a Fallout upadl v zapomnění s tím, že si ho někdy zahraju. Ta chvíle přišla o pět let později. Modování tentokrát zabralo jen půl dne, načež následovalo rozčarování z poznání, jak nudná a nezáživná hra to je (přestože je to v podstatě klon skvělého Oblivionu). Ani po dvou dnech marné snahy se mi nepovedlo s Falloutem 3 sžít; zkusil jsem tedy New Vegas, o kterém všichni básní, jak obrovské je to vylepšení. A vskutku, od první chvíle se mi NV lépe hrálo a dokonce jsem neměl ani potřebu modovat UI. Tím nechci říct, že by mě snad NV bavil, to vůbec ne, jen to bylo o něco méně nudné a ta nuda měla lepší spád, méně zkostnatělé souboje a hlavní postava snad chodila o něco rychleji, takže bloumání pustinou nebylo tak ubíjející. Po pár hodinách mi to spadlo, při opětovném nahození to zamrzlo během loadingu a jediný způsob, jak se vyprostit ze zamrzlé loadovací obrazovky, byl restart. Když se to stalo potřetí během pár hodin a nepovedlo se nahrát žádnou z posledních uložených pozic, následoval poslední restart PC způsobený Falloutem, smazání všeho co nese název Fallout z disku a lítost nad nerozvážným nákupem na Steamu. Za ty tři eura jsem měl jít radši na pivo.

5 komentářů:

  1. To je hodně smutný příběh. Ozvlášť od hráče jako ty. Nechápu co je na Fallout 1/2 nepochopitelného na ovládání a herním systému... Pro mě byl Fallout 1/2 dlouho nejlepší hrou všech dob, hrál jsem je když vyšly (tehdy mi bylo 11) a pak v češtině z Levelu, lepší RPG neexistovalo (až Witcher 3 to u mě překonal).
    New Vegas jsem dohrál se všemi DLC a pár hlavními mody prakticky bez bugů a spolu s TW3 je to pro mne dosavadní vrchol open world designu - to množství skvěle napsaných postav a questů a neuvěřitelná variabilita v dialozích i gameplayi je něco bezprecedentního. Snad každý skill lze využít i v dialozích a questy mají spoustu řešení, dle typu postavy. A ty DLC...v jednom mi ukradli mozek, se kterým jsem se pak hádal o tom kdo je větší asshole, v jiném jsem si prozkoumával krásnej Zion Park, další je depresivní cesta do pekla.

    Trojka mě bavila atmosférou, ale je to špatně napsanej spin-off.

    Čtyřku hraju teď, je o dost lepší než trojka a má krásnej a konečně i logičtěji postavenej svět (oproti trojce), ale na New Vegas nemá ani zdaleka, Bethesda prostě nemá tak talentovaný scénáristy.

    OdpovědětVymazat
  2. Asi uz nejsem gamer jako driv :) Mam radsi spadnejsi hry (momentalne si ujizdim na Path of Exile) a kdyz RPG, tak fantasy. F1 bych si strasne rad zahral, ale proste mi to nejde hrat (a tahovy souboje jsem nikdy nemel rad). Dvojku jsem zatim nezkousel, mozna nekdy. F3 je jedna z nejnudnejsich her co jsem kdy hral. New Vegas lepsi, skoda tech technickejch problemu. Jeste dam sanci ctyrce a uvidime (pro zacatek mi to nejde spustit ve fullscrenu, ale staci mit maximalizovany okno).

    OdpovědětVymazat
  3. No, to já měl diablovky rád v době Diabla 1 a 2, po dvojce už mě žádné další nikdy nebavilo, i PoE jsem zkoušel a nechytlo..a dneska by mě už ani ty Diabla nebavily, pro mě moc monotóní gameplay a loot už je mi ukradenej. F1 má fantastický intro, ale samotnej začátek v jeskyni je hroznej. Trochu se rozjede v Junktownu, ale nejvíc jsem si tu hru zamiloval když mě Bratrstvo Oceli poslalo do Glow, to jsem čuměl :)
    F2 miluju, ale stejně bych to hrál až po jedničce. Ale samozřejmě pokud tě nebaví tahový souboje tak to asi moc nemá cenu (ikdyž na druhou stranu, ve Falloutu tě nikdo moc nenutí bojovat, můžeš stealth a zdrhat). Paradox je že mě tahovky taky vůbec nebaví, ale ve Falloutu mě bavily. Ty skvělý animace když jsem někoho střelil energetickou zbraní na critical se nikdy neomrzely. Střílení krys do koulí, good times.
    F4 taky hraju borderless windowed a za 90 hodin jsem narazil na minimum bugů ,spíš takový ty klasický glitche. Ale je to fakt hrozně omezená hra oproti 1/2/NV. Mnohem větší příklon k akci, všechny dialogy na jedno brdo, volby nemaj žádnej význam...hrozně to vykuchali. Ale atmosféra dobrá.

    OdpovědětVymazat
  4. Podle recenze jsem asi udělal dobře, že jsem rovnou přešel na Fallout 4 , kterou jsem si teda hromsky užil.

    OdpovědětVymazat
  5. I want someone to take an outline, spend time on the phone talking to me to clarify key points, and turn that into an 80-90% complete white paper and blog post. http://5o6pcvfc2h.dip.jp http://1tciqqdlrl.dip.jp http://dec1zqjbgr.dip.jp

    OdpovědětVymazat