Rise and shine mr. Freeman,
rise and shine...
Vidět hned po zadání nové hry tvář G-mana přes celou obrazovku, to nevěstí nic dobrého. Na druhou stranu, je to určitě promyšlený krok Valve, kteří chtěli hned a bez servítek ukázat schopnosti Source enginu. Zamachrovali velice efektivně a rozhodně to není planá chlouba.
POZNÁMKY AUTORA
- Návod jsem psal na české verzi HL2 (anglickou už jsem dopařil), proto budou názvy levelů a různých věcí v češtině. Mimochodem, česká lokalizace od mistrů Kopulkona, Vitase a Polise je kvalitní a nijak nekazí požitek ze hry, narozdíl od mnoha jiných češtin. Sem tam se sice překlep či chyba najde, ale kluci psali příjemně čtivou formou, která to kompenzuje.
- Nepředpokládám, že by existoval člověk neznalý prvního dílu Half-Life, takže všechny spojitosti s ním považuji za jasné.
- Mnoho lidí si stěžuje na chybné skripty (nejčastěji Alyx ve výtahu) a vypínající se umělou inteligenci. Poradím vám jak na to: kupte si originálku nebo si aspoň sežeňte lépe cracknutou verzi.
TIPY
- Povídejte si i s obyčejnými nevýznamnými civilisty. Občas se pobavíte.
- V HL2 odpadá stupidní systém skákání s přimáčknutím shiftu. Když někam nemůžete vyskočit, fyzikální systém dovoluje volně přesouvat předměty a lézt po nich. Na těžší věci, jako třeba auta, bude samozřejmě zapotřebí jiná technika, ale o tom až později.
- Využívejte okolní předměty na maximum, zejména po získání Gravity Gunu.
- Občas narazíte na truhlu s nekonečnou zásobou munice. Jak jí poznáte? Poznáte.
NEPŘÁTELÉ
- Civil Protection & Combine Soldiers (kombajni) – hlídky a vojáci střežící obyvatele City 17. Během hry budou různě vyzbrojeni, od elektrického obušku přes pistole a samopaly až po velmi přesné sniperky. Chybí mi vysílačková komunikace vojáků z jedničky, škoda.
- Scanner (sonda) – kromě mánie pro focení je to neškodný robotek, jen kdyby vás neoslepoval bleskem. Když ho zničíte, někdy z něj vypadne energie.
- Manhack (řezač lidí) – létající mechanická mrcha s rotujícími čepelemi. Špatně se do ní strefuje, proto je lepší použít páčidlo, ale dobře si to načasujte. Jakmile získáte Gravity Gun, není o čem diskutovat.
- Koule – vesmírná koule emitující elektrické výboje. Nepřestane vás nahánět, dokud jí nehodíte někam hodně moc daleko, nejlépe do vody (tam vybouchne). Jediná řeč s ní je pomocí Gravity Gunu.
- Hopper Mine – tuto minu můžete Gravity Gunem vyrvat ze země a použít k vlastnímu prospěchu.
- Helicopter – útočný vrtulník. Jde sundat jedině raketometem nebo pulzním kanónem.
- Combine Gunship – vetřelecká obdoba vrtulníku, ale ještě horší.
- Combine Transporter – obrněný transportér s vestavěným raketometem a kulometem. Jako ostatní těžká technika se dá zničit buď pulzním kanónem nebo raketami.
- Strider – mechanický hajzl na třech obřích nožkách. Je vybaven pulzním kanónem s velmi nepříjemným účinkem. Zabijete ho jedině řadou dávek z raketometu.
- Barnacle (stropní lovec) – hnus přilepený na strop a číhající na oběť, kterou by svým dlouhým jazykem dostal do odpudivé tlamy. Pokud nejsou tyto "věci" moc vysoko a nechcete plýtvat municí, nechte se chytit a nahoře jim ukažte zač je toho páčidlo. Krom živých obětí (včetně nepřátel) berou i sudy, a ty jsou co? Výbušné!
- Headcrab – skákavá zrůdička konvertující slušné občany na zombies. Jinými slovy, společensky nepřijatelný živočich. Je jich několik druhů.
- Obyčejný: známý z prvního dílu. Pomalu leze a vypadá jako pes mops.
- Mrštný: to samé v bleděmodrém, ale mnohem rychlejší a mrštnější.
- Jedovatý: černá odrůda je zdaleka nejhorší. Nejenom že je absolutně nechutná a dělá nepředstavitelně dlouhé skoky, ale vydrží víc než jednu ránu z Magnumky a její útok vás připraví o všechen health kromě posledního 1%. Naštěstí se po aplikaci protilátky začne pomalu vracet na původní hodnotu.
- Zombie – oběť headcraba. Vzhledem k více druhům parazitů máme i několik derivátů:
- Obyčejný: střílejte zásadně do hlavy, jinak headcrab přežije a půjde po vás (a jak nádherně křičí když hoří...).
- Mrštný: tarzano-alieno-zombík je něco mezi vetřelcem a opicí. Hrozně rychle běhá, skáče, šplhá po okapech a vůbec dělá samé skopičiny.
- Nositel headcrabů: lidské tělo obalené jedovatými hnusáky. Občas se některý krab "odpoutá od hroznu" a vyskočí na vás. Tělo vydrží docela hodně, takže používejte těžší kalibry (třeba auto, radiátor...).
- Ant Lion – obří hmyz lezoucí z písku. Útočí ve skupinkách, které se neustále doplňují, takže se vám nikdy nepovede je zabít všechny. Během hry narazíte na obří buchary neustále buchařící do země. Pokud jsou zapnuté, vytváří kolem sebe určitý bezpečný okruh.
- Ant Lion Guard – válečník. Ještě obrovitější, se silným útokem a ohromnou výdrží. Napadá mě srovnání s Minecrawler Warrior z Gothic.
ÚČINKUJÍCÍ
- G-man – tajemný muž s kufříkem. Nepříliš důvěryhodná osoba, ale přestože jste kvůli němu věčně v průseru, je to váš zaměstnavatel.
- Barney Calhoun – mezi ostatními je zpět i securiťák z Blue Shiftu. Tentokrát přitvrdil a infiltroval se mezi kombajny. Jako ostatní, i on prodělal značné fyzické změny (kam se hrabe Míša Klakson a jeho pár plastik).
- Alyx Vance – půvabná mladá slečna, která vás bude provázet po celou hru a kroutit přitom svým pevným zadečkem. Krom toho pomáhá svému otci Elimu ve výzkumu.
- Eli Vance – otec Alyx, vědec z Black Mesy, který nyní pracuje "inconginto" v City 17.
- Dr. Kleiner – další vědec z Black Mesy, pracující taktéž (nečekaně) incognito na tajném projektu. Mimo jiné je to bývalý Gordonův učitel.
- Judith Mossman – Eliho asistentka (teda, ten chlap je samá ženská) a pro Alyx věčná sokyně.
- Otec Grigori – vyskytuje se jen v jedné misi, ale jeho osobnost vám utkví v paměti ještě na dlouho. Charismatický kněz města Ravenholm tvrdí, že zombící rozumějí spíš olovu než kázání, a proto jim žehná brokovnicí a ne biblí.
- Dr. Breen (správce) – zloduch všech zloduchů, parchant všech parchantů, loutka vesmírných invazorů. Právě on stojí za zkázou Black Mesy. Ukažte mu, zač je toho Svobodný Muž!
- Občané / Rebelové – všechny běžné NPC postavy a členové Odporu. Budou vám během hry pomáhat, ať už jako jednotlivci na pevných stanovištích, nebo jako bojové jednotky pod vaším velením. Bohužel se strašně pletou pod nohy, a tak na ně budete věčně nadávat. Na druhou stranu, s nimi si budete připadat jako v Call of Duty. Dost jsem čuměl, když si jeden rebel přivlastnil zbraň mrtvého nepřítele.
- Dog – veliký robot se srdcem opravdového psa. Eli ho sestrojil, aby chránil jeho dceru.
- Vortigaunt – mimozemšťan z Half-Life je tu zase, ale tentokrát jako spojenec. Na Xenu jsou tito tvorové zotročováni, a tak radši žijí svobodně na Zemi a pomáhají lidem v boji proti společnému tiranovi.
ZBRANĚ
- Páčidlo – to je snad každému jasné.
- Pistol – o hodně přesnější než Beretta z jedničky. Může vystřelit až 18x a lidem stačí tři rány do hlavy.
- Magnum – jednoruční dělo je oproti svému předchůdci znatelně účinnější. Jedna rána sundá většinu běžných nepřátel.
- Brokovnice – také silnější než minule, ale pobere jen 6 nábojů. Prodělala značné vizuální změny.
- Samopal – nic moc silný, ale rozhodně ne špatný MP7. Sekundární střelba je mnohem zajímavější – granátomet.
- Pulzní puška – jedna z nejlepších zbraní ve hře. Funguje jako samopal, ale má mnohem větší průraznost (ovšem taky rozptyl) a rychleji se nabíjí. Sekundární mód je jakýsi energetický granát, který se odráží od stěn, takže dokáže sejmout několik nepřátel najednou a doslova je vymazat ze světa.
- Uš (ale Kuž) – i tato zbraň, resp. její munice prodělala podstatnou změnu. Místo obyčejných šípů střílí rozžhavené ocelové pruty, které dokážou nepřítele okamžitě usmrtit a co víc, jako v Painkillerovi ho přibít ke zdi.
- Raketomet – RPG doznalo změn k lepšímu, ale i k horšímu. Zaměřovací systém byl značně vylepšen – stačí držet kurzor na cíli a raketa se bude sama navádět, ale musíte dát pozor aby se nevrátila, takže se vždy přesvědčte že vybuchla. Obrovský handicap bohužel představuje omezená munice. Můžete u sebe mít max. tři rakety, přičemž vrtulník a podobně vyžaduje pět zásahů. Krom toho se zásoby nacházejí téměř výhradně na místech, kde na vás bude něco létajícího útočit.
- Granáty – to je taky všem jasné.
- Pheropody – tyhle kuličky získáte ze mrtvého obrhmyzího válečníka a budete díky nim moct ovládat několikačlennou skupinu Ant Lionů, kteří za vámi půjdou a budou útočit na cokoliv nepřátelského. Skupina se bude neustále doplňovat, takže se nemusíte starat o počet mrtvých. Bohužel se jedná o jen výhradní specialitu určité části hry, kde zbraň aktivujete a klidně pak přezbrojíte na něco jiného. Sekundární mód umožňuje hodit kouli na místo, kam chcete Ant Liony přímo poslat.
- Gravity Gun – zlatý hřeb večera jsem si nechal nakonec. S naprosto revolučním vynálezem Eliho Vance využijete fyzikální model enginu na 100% a vyhrajete si do zblbnutí. Jakýkoliv předmět do určité hmotnosti (včetně osobního tanku Volha) můžete strašnou silou mrštit před sebe a rozplácnout s ním nepřítele, nebo si uvolnit cestu. Sekundární mód umožňuje věc přitáhnout k sobě a chytit, neboli "grabnout" a nést (to už se Volhy netýká), abyste se ho pak zbavili někde jinde. Držený předmět je možno odhodit v dál, nebo mírumilovně položit. Tip: radiátor se dobře hází... Tip2: v kombinaci třeba s kusem plechu funguje coby štít, ale nevidíte před sebe. Tip3: perfektní na manhacky.
JAK VÁM POBĚŽÍ
Half-Life 2 představuje pro řadu hráčů stejné dilema jako Doom 3 – upgradovat či neupgradovat? Toť otázka. Nyní si povíme, na jakých sestavách je tento skvost hratelný, a na jakých už to nestojí za to, nebo to dokonce ani nejde. - AMD AthlonXP 2600+, 512mb DDR333, GeForce4 Titanium 4200 64mb: na tomhle postarším modelu hru v pohodě rozchodíte v rozlišení 800x600 se středními detaily. Pokud byste chtěli vyšší vizuální požitek, hra se bude nepříjemně sekat.
- AMD Athlon64 2800+, 512mb DDR400, Ati Radeon 9800pro: není co řešit. Všechno na maximum ve 1280x1024, kromě anisotropního filtrování, to buď vypněte úplně, nebo nastavte maximálně 4x. Případně můžete snížit rozlišení na 1024x768, což bohatě stačí, a zvýšit nějaký efekt, což je ve výsledku lepší.
- AMD Athlon64 2800+, 1gb DDR400, GeForce FX 5900XT: I na této sestavě si zahrajete bez sebemenších problémů, ale bohužel se ve Valve rozhodli vypnout podporu DirectX 9, kterou tato karta jinak má, takže si neužijete všechny efekty, ani kdybyste se třeba pose... kali zahradu. Každopádně ve 1280x1024 se vším kromě AA a AF na maximum to jede skvěle a se 4x AA to taky není problém.
WALKTHROUGH
Level 1 - Přesun
Po intru se ocitáte ve vlaku právě přijíždějícím do City 17. Pokud prokecáte pasažéra stojícího u dveří, jen lakonicky poznamená že vás neviděl nastupovat. Naštěstí po vás nikdo nechce jízdenku. Ledva vyskočíte na nástupiště, z obří obrazovky na vás začne mluvit šedivý dr. Breen (viz. účinkující), ne nepodobný architektovi z Matrixu. Na nástupišti se povaluje spousta odpadků, na kterých můžete vyzkoušet schopnosti tolik opěvovaného fyzikálního modelu. Největší sranda je házet plechovky po kombajnech, kteří ihned tasí elektrické obušky z pytle ven a začnou vás nahánět po nádraží.
Až se vyblbnete do sytosti (mě to trvalo asi deset minut), projděte turniketem, nádražní halou a co nevidět už vás budou sekýrovat kombajni a směrovat do podezřelé chodbičky. Jeden z nich si vás vezme do parády a soudě dle zkrvaveného křesla vás nečeká nic hezkého. Ovšem chyba lávky – pod maskou zlého strážného se skrývá vlídná tvář Barneyho, který zde maká v utajení. Po krátkém pokecu budete vyrušeni, takže vypadněte zadními dveřmi, vylezte po žebříku, dejte si pod okno bednu a proskočte ven.
V hale shodí policajt na zem plechovku a chce abyste jí dali do koše. Pokud to uděláte, zasměje se vlastnímu géniu a uvolní cestu. Mnohem zábavnější je hodit mu kýžený předmět přímo do obličeje a hrát si s blbcem na babu.
O chvilku později už se ocitáte venku z nádraží, na náměstí. Napoprvé to byl pohled tak ohromující, že jsem zůstal s ústy dokořán a až vlhko v rozkroku (od tekoucích slin) mě vrátilo do reality. Dejte se doprava, v temné uličce vyskočte na kontejner, pak po žebříku a za plotem pokračujte jedinou možnou cestou dál.
Po pár stech metrech už budete uvnitř domu, kde kombajni zrovna provádějí razii. Nemyslete si že je to kvůli vám, tak profláklí zatím nejste. Stejně jako auto potřebuje benzín, dr. Breen potřebuje pokusnou zvěř – lidi pro své experimenty, a jeho zřízenci pro ně zrovna přijeli. Po chvilce se z ampliónu ozve něco o zjištěném přepočtu osob v sektoru. Kdo by tak mohl být ten někdo navíc? Utíkejte chodbami na půdu, vychutnejte si panoramatický maraton po střechách a římsách baráků a nakonec proskočte oknem do podkroví. Nebude trvat dlouho a kombajni vás zmlátí jak zákon káže. Naštěstí se v pravou chvíli, respektive těsně po ní, objeví Alyx.
Level 2 – Slavný den
S Alyx dojděte do laboratoře, kde se setkáte s profesorem Kleinerem. Následuje několik minut nezkratitelného vítání, ovací a vzpomínání na staré dobré časy Black Mesy. Až vám Barney předá Hazard Suit, dobijte energii automatem v rohu a přesuňte se do teleportační místnosti, stoupněte si k páčce, v pravý čas ji použijte a o chvíli později zandejte vypadnuvší šňůru do zásuvky. Jakmile přijde váš čas, vlezte do teleportu a vychutnejte si značně modernizovanou proceduru.
Jakmile skončí nepovedený přesun, začněte zdrhat. Barney vám hodí páčidlo jako připomínku starých dobrých časů a pak hurá pryč. Skočte do kolejiště, dejte se doleva, prokličkujte mezi vlaky, v posledním vagónu vylezte po žebříku, přeskočte na střechu dalšího, přes plot a zdrhněte do podzemí.
Level 3 – Směr: kanály
Upáčidlujte první dva zmetky a získáte pistoli. Přes kolejiště se dostanete po střeše projíždějícího vlaku (nemusíte spěchat, on zastaví). O pár vystřílených zásobníků dál, hned za tunelem, skočte dírou v plotě do vody a plavte k červenému kontejneru. Uvnitř na vás čeká mimozemšťan (viz. Účinkující). Nelekněte se ho, je to kamarád a trochu vás nabije (dokonce kvůli vám vypne televizi).
Po rozmlácení barikády se setkáte s prvním stropním lovcem a o kus dál mají kombajni kulometné hnízdo. Utíkejte se schovat do červené roury vpravo a dostanete se jim přímo do týla. Výbušný sud to jistí. Jakmile bude kulomet volný, postřílejte několik naběhnuvších zmetků, zničte sud visící napravo na zdi a utíkejte po římse pryč před raketami. Ve vodě v kanálu bacha na strop. Za chvilku přiletí několik hořících sudů. Schovejte se pod hladinu a až bude klid, pokračujte děravou mříží. O kus dál bude stát skupina kombajnů na dřevěném mostě. Pod ním je spousta zápalných sudů... Na náspu za mostem je úzká škvíra. Uvolněte si cestu a všimnete si jedné věci: stropní lovci vytahují i sudy. Když jsou poblíž ty zápalné... V další vodě postupujte opatrně, využívejte sudů k likvidaci kombajnů a rozstřílejte všechny které uvidíte, jinak je po vás budou házet.
Co nevidět budete čelit první logické nástraze (haha) - naskládejte všechny betonové tvárnice na jeden konec lávky, aby se nepřevážila až po ní budete přebíhat. V dalším úseku bude o váš život usilovat vrtulník – neváhejte použít sprint a dostupné úkryty.
V chodbě slezte nejdřív po žebříku dolů pro nějaký proviant a pak pokračujte přes stropní lovce dál, až k černochovi co myslí že nejste ten, koho hledají. Rychle vylezte po žebříku na ochoz, kde budete v bezpečí před "řezači lidí", neboli manhacky (viz. Nepřátelé), kteří se co nevidět objeví. Samozřejmě mu pomozte je zlikvidovat, pak posbírejte nějaké zásoby (nezapomeňte přelézt přes prkna na druhou stranu) a hurá vstříc dalším spoustám manhacků. Tip: nalákejte je a zavřete jim vrátka před nosem, nebo spíš před vrtulí, pak je v klidu postřílejte.
Než skočíte dolů do kanálu, všimněte si trubky nalevo a mříže od větrací šachty. Dojděte si tam pro zásoby, dejte bacha na manhacka, poté pokračujte kanálem a připravte se na výsadek kombajnů se samopaly. Hurá, máte novou zbraň, ale munice je zatím pomálu. Než půjdete dál, otočte se a uvidíte rozbitou mříž. Za ní jsou zásoby a zombík. Ve vodní nádrži je na dně vlevo průlez, samozřejmě pozor na rotující mříž a používejte vzduchové kapsy k nadechnutí. Za vodou si trochu zastřílíte a pak půjdete dál po trubce vypouštějící páru. Pozor ať se neopaříte. Na konci seskočte pod rouru, seberte zásoby, rozmlaťte prkna a vesele uhánějte dál.
Až budete za chvíli vylézat z vody, nikam se nežeňte a sledujte korbu náklaďáku vepředu. Jakmile z něj začnou padat sudy, zasypte je dávkou, ať kombajni poznají význam rčení "kdo po jiném zápalné sudy hází...". V chodbě opodál budete mít problém se spoustou manhacků, přijdete o většinu munice, a až spadnete do velké haly plné sudů, vyčkejte na ten správný okamžik k odpálení, abyste se zbavili většiny nových příchozích. Vylezte po žebříku, otočte se zády k němu a zmačkněte chůzi dozadu abyste se dostali na rouru, po ní jděte doleva, hupsněte na ochoz a v další místnosti opatrně seskákejte po trubkách dolů k ventilu, kterým zvednete hladinu vody. Před novými manhacky v klidu zdrhněte, nebo je posekejte pod vodou, kde jsou méně pohybliví. Po průplavu rourou rozmlaťte prkna na dně a po vyplavených cívkách přeskočte na druhou stranu.
Za chvíli se dostanete na smetiště zamořené zombíky a poznáte, jaké nechutné praktiky používá nepřítel k jejich šíření. U truhly s nekonečnou municí si naplňte kapsy, dostaňte se skrz hromady odpadu k probíjejícímu kontejneru, nedotýkejte se jeho stěn a až před vámi přistane raketa s mopsi, nelezte ven. Zmetci totiž nesnášejí elektřinu stejně jako vy. Za chvíli se budete vznášet... všichni se tu vznášíme... i ty se budeš vznášet... ehm, pardon, zrovna čtu To od Stephena Kinga, nechal jsem se unést. Chtěl jsem říct, že paní NPC vám půjčí vznášedlo a budete moct vyrazit na cestu přes toxický šlem.
První zastávka je u zavřeného stavidla. Vylezte k ovládacímu kolu a držte ho tak dlouho, dokud nebude stavidlo úplně nahoře, pak pokračujte dál.
Level 4 – Kontaminovaná voda
V tomto levelu si vychutnáte parádní jízdu na vznášedle, které se skvěle pohybuje na vodě i na souši. Je tu pár nepovinných a pár povinných zastávek.
První nepovinná je červená bouda, ze které na vás čučí G-man (ti zaměstnavatelé hlídají fakt všude!). Přes prkna se dostaňte na půdu, páčidlem uvolněte zaseklý sud, pak šup do vodičky pro zásobičky a zpátky na motorku.
První povinná bude pod mostem. Je potřeba naházet do vody všechny čtyři modré sudy a strčit je do klece pod lávkou. Řeknu vám, ten Freeman je ale silák, že takovýhle sud plný vzduchu dokáže stáhnout pod vodu.
Po velkém výskoku na vás bude za zatáčkou čekat výsadek. Neobtěžujte se vystupovat a prát se s nimi. Mnohem rychlejší je prostě zmetky přejet, což platí i o těch dalších (efektivní 90° smyk s odrazem o zeď to jistí). Pokud chcete, vlezte do roury na ochozu nalevo (sud = podstavec), je tam dost zásob.
V následujícím úseku se starejte jen o divokou jízdu skrz troje lešení s číhajícími kombajny (létat neumějí...), dokud nenarazíte na celkem podstatnou překážku – půl metru tlustá vrata. Vylezte po žebříku a jděte do depa, kde si trochu zastřílíte a opět se o vás budou zajímat manhacky. Doporučuji se schovat do rohu za divné, asi vesmírného původu zábrany a použít páčidlo. Nezapomeňte zužitkovat truhlu s granáty a jakmile otevřete dveře ven, utíkejte se schovat za modrý kontejner vpravo, odkud na kulometné hnízdo v pohodě dohodíte granátem. V další hale opět použijte výbušnou taktiku (já vím, opakovaný vtip není vtipem, ale granát je prostě granát) a dojděte k dalším dveřím. Za nimi je ovládání vrat, bohužel rozbité, ale nezoufejte, je tu mnohem elegantnější řešení než trapné otáčení kolem či mačkání tlačítek. Jak praví klasik, výbušné sudy mají velikou moc... a vpravo jich je celkem dost. Až budou vrata "otevřena", prostřílejte se zpátky ke vznášedlu a hurá pryč.
Loading...
Když jsem hrál HL2 poprvé, tak jsem s pečlivostí sobě vlastní každou chvíli zastavoval a snažil se všechno sebrat a všechny zabít. Ačkoliv mám 1GB paměti, load trvá docela dlouho a v následující části úrovně jsem ho použil velmi mnohokrát, a i tak jí překonal s hodně odřenýma ušima. Napodruhé jsem použil taktiku "ser na ně a zdrhej" a věřte nebo ne, je to mnohem lepší. Když to půjde, tak zmetky přejíždějte, kličkujte aby vás netrefila raketa, u hořícího kamionu se nasměrujte úplně doprava na skokánek, za zatáčkou zase doleva pod dřevené konstrukce a v žádném případě nezastavujte, dokud nebudete v relativním bezpečí tunelu. Po loadingu doporučuji zastavit v části plné odpadu a trosek. Jsou zde nějaké zásoby, které po divoké jízdě určitě uvítáte. Z klece na zemi vyndejte obě tvárnice a na druhé straně k vám přijedou lékárničky s armorem.
Jakmile vyjedete z tunelu, nasměrujte se doprava pod molo, vyskočte na břeh, rozstřelte zámek na dveřích a vychutnejte si další střílecí intermezzo. Na stole najdete Magnum, o jehož účinnosti se můžete hned přesvědčit. Venku bude čekat velmi otravný vrtulník, který v kombinaci s kvantem kombíků a manhacků není zrovna příjemný, takže se hodně kryjte a co nejrychleji zahmyzněte do otevřeného skladu, ale s žádným oddechem nepočítejte... Když se konečně dostanete do kontrolní věže, chopte se kulometu a ukažte vrtulníku, jaké to je být oďobáván střelami. Až od něj bude klid, otevřete megavrata, hupsněte do vody, vraťte se k motorce a jste volní, i když ne na dlouho, protože za chvíli je tu další létající parchant, který pro změnu pouští vodní miny a když zastavíte, začne střílet.
Další nepovinně povinná zastávka je u červené haly, kam se dostanete mistrným výskokem. V hale na vás čeká armor a health, což po tak divoké jízdě uvítá jistě každý (to už jsem někde psal, ne?). Opodál od poslední zastávky vklouzněte do dlouhatánské roury, po loadingu jeďte ještě kousek rovně, až k žebříku nalevo. Zašplhejte si, shoďte sporák do klece, dole použijte páku, naházejte tam ještě ostatní smetí okolo se válející a až bude skokánek připraven... jump! Co nevidět budete v další rebelské stanici.
Jděte za chlápkem dovnitř, on vám vysvětlí co a jak a už-ne-otrok-z-Xenu "lehce" upraví vznášedlo. Ha! Vrtulníci těšte se!
O mnoho mrtvých zmetků dál se na rozcestí dejte nejdřív doprava k vraku trambusu pro zásoby, a pak tou druhou cestou pokračujte v toxickém triptychu. Po čase se dostanete do slepého doku (jak sem dostali ty velké lodě, to teda nechápu), kde vás ze shora odstřelují dva obrněné transportéry. Slezte ze vznášedla, proběhněte mezi pilíři až k otevřenému kontejneru a odpalte sudy uvnitř. Nyní máte volnou cestu pro váš dopravní prostředek, podjeďte tedy pod molem, pořádně se rozjeďte a skočte do dalšího tunelu.
Nebude trvat dlouho a ocitnete se tváří v tvář bossovi vrtulníků, a to na nekrytém prostranství, takže se máte na co těšit. Doplňte zdraví z okolních zásob a dejte mu co proto. Až bude po něm, bacha ať vám nespadne přímo na kebuli jako mě. Až od něj klid, jeďte ke stavidlu nalevo od vodojemu, ventilem na kontrolní plošině ho zvedněte a vyskočte po nájezdu na pevninu. V červené boudě jsou kombajni a zásoby, ale jinak nic. Pokračujte okolo budovy, přes most, pak po žebříku dolů, v kontrolní kukani pohněte pákou a skočte i se vznášedlem zpátky do vody. S pořádným rozjezdem najeďte na skokánek a... DŽÁÁÁMP!!!
Level 5 – Black Mesa East
Přežili jste Velký Skok ve zdraví i s obědem? To je dobře, protože pozvracený Hazard Suit by na Alyx určitě neudělal dobrý dojem. Rozlučte se s vychytaným vozítkem, vyšplhejte po žebříku na pevninu a vstupte do budovy (vchod je úplně vzadu). Následuje nezkratitelná část, tentokrát však zajímavější než minule. Až skončí, jděte s Alyx vyzkoušet Gravity Gun, neboli manipulátor.
Nejdřív si sekundárním módem přitáhněte sudy vlevo nahoře (pokud stojíte zády ke dveřím), pak dejte dřevěnou bednu na druhou a vyskočte k Alyx, jděte za ní a seznamte se s Dogem. Ideální společník pro vaše děti, u Valve Entertaiment za pouhých 8100$ a k tomu dostanete Gold edici Half-Life 2 zdarma. Volejte ihned, nabídka je omezená! Dog vám bude házet dřevěné bedny, chytejte je sekundárním módem a házejte zpět. Po chvilce Alyx navrhne, že byste si mohli hrát s "míčem", takže odgravitujte buben z pračky a chvíli si s Dogem házejte nezbednou kouli. Jakmile proběhne neúspěšný Psův pokus hodit vám kontejner, něco se zvrtne – kombajni se chystají na žně. Utečte do budovy, jděte za Alyx a poté za Dogem, který vám otevře cestu do Ravenholmu. Uvolněte si cestu manipulátorem, rozbijte zámek na žebříku a šplhejte.
Level 6 – Do Ravenholmu už nechodíme
Ale chodíme... když to jinudy nejde, co nám zbývá.
V tomhle kole se vyloženě vyřádíte s Gravity Gunem. Po cestě najdete přehršli kotoučů do cirkulárky, zápalných sudů a kyslíkových bomb, radiátorů, nábytku... no zkrátka "hodí" se vám celá domácnost. Nazmar ale nepřijdou ani součástky z automobilu, či automobily celé: vynalézavý otec Grigori (viz. účinkující) totiž přimontoval k motorům velké vrtule a zombíky to seká jedna báseň. Vypnout/zapnout se dají pákou na boku, nebo je můžete roztočit GGčkem. Brzy se se zvráceným farářem setkáte osobně a bude to váš anděl strážný po celý level.
Po úchylné scénce s kázáním uhaste hořící plyn ventilem nádrže, jděte do baráku a ve druhém patře u okna vypněte pákou elektřinu. Poté jděte přes další plameny k plotu a po žebřících nahoru. O kousek dál už budete moct použít celé auto, konkrétně Volhu, ba co jednu, dokonce dvě! Systém "nalákej zombíky pod Volhu a shoď jí na ně" asi nemusím sáhodlouze vysvětlovat, takže jen poradím, abyste pak na vůz vyskočili a z něj na ochoz a do okna už to bude snadné.
Než skočíte z dalšího ochozu na ulici, dobře zužitkujte sudy k likvidaci velkého množství nemrtvých, vylezte po žebříku vzadu za Volhou, po traverzách přelezte k díře ve střeše nalevo pro zásoby a následně do okna vpravo. Vyjděte po schodišti baráku až na střechu a přijměte od Grigoriho dar – brokovnici, kterou okamžitě zužitkujete, to mi věřte. Skočte rychle do vodní nádrže, vyšplhejte po žebříku a zavřete za sebou dveře do baráku. Přivolejte výtah, očekávejte dva tarzano-zombíky skrz stropní okno, sjeďte dolů a přes Trabanta se dostaňte do další části. V nadcházejícím úseku je nekonečný přísun mopso-hlavců, takže si hrajte jak dlouho chcete a až vás to omrzí, vyběhněte po schodech do kontrolní boudy napravo od motoru s porouchanou vrtulí, pákou aktivujte plošinu, skočte z balkónu a jděte doprava a za roh. Vyskákejte po bednách na střechu, hupsněte na ochoz se sudem a po střechách a prknech se dostaňte na konec ochozu, přeskočte přes plošinu na další sérii střech a žebříků a vůbec se nezastavujte. Odstraňte z cesty sud, přeskočte na druhou stranu a schovejte se v baráku před nekonečným přívalem tarzanů. Otec už se o ně postará.
Na hordu zombíků valících se z nitra domu použijte kotouče válející se na stole, na rozcestí jděte doprava a na půdu (vlevo je cesta zpátky), pokračujte po dalších ochozech a střechách až na střechu nejvyšší budovy. Tam opět potkáte Grigoriho, který vám sešle spásu. Nebude to kanystr Gambrinusu, ale podomácku sestrojená lanovka pro fyzicky postižené věřící (vylézt po žebříku na střechu a pak se svézt je pro vozíčkáře nejlepší, že). Než vagónek přijede, chvilku to potrvá, takže si vemte k ruce Magnumku, stoupněte si na okraj a mějte namířeno na okap po němž lezou nahoru tarzani. Až jich zabijete zhruba deset, bude lanovka připravena. Skočte do ní, pohněte pákou a už se vezete. U Grigoriho si doplňte zásoby a následujte ho na místo ultimátního odpočinku – hřbitov. Váš spasitel toho vydrží hodně, ale není nesmrtelný, takže se koukejte taky činit a přinejmenším využijte kotouče do Gravity Gunu, povalující se na hrobech dávno padlých dřevorubců. Až otec otevře vrata, zmizte v baráku a už se venku neukazujte.
Loading...
Uf, menší díra co? Seskákejte po pahýlech trámů a nic se vám nestane. Dole vás však nečeká žádné příjemné uvítání, proto využijte všech odpalovacích sudů, v boudě naproti seberte zásoby, skočte na zem a co nejrychleji vyběhněte po schodech a přeskočte na trámy za plotem. Headcrabové se zde generují automaticky, takže se nezdržujte okukováním jeskynní klenby. Za rohem je další jámička, ale do ní hupsnete, přigrativujte si od naproti lékárničky a náboje. V příští šachtě se nechte vytáhnout stropním lovcem až nahoru, sekněte ho páčidlem a tlačte se ke straně, abyste mohli sebrat munici u mrtvoly. Pak pokračujte vodou dál. Aktivujte vagón upravený pro "sekací třídu" a při cestě nahoru využijte jeho ostrosti k likvidaci zombíků. Samozřejmě se nezapomeňte skrčit.
Až budete venku z podzemí, čeká vás pěkná procházka zničeným kolejištěm. Kromě zombíků tady číhjí dva snipeři, důmyslně schovaní na místech, kam se dá úplně krásně hodit granát, který je "čistě náhodou" vždy po ruce. Na konci kolejiště dojde k větší přestřelce s kombajny. Pokud z ní vyjdete jako vítěz, odnesete si trofej – pulzní pušku. Uvnitř budovy za hromadou vraků pomozte rebelům a po krátkém briefingu vstupte do nové mise.
Level 7 – Dálnice 17
A máme tu další vozítko, tentokrát buginu s vestavěným laserem a bednou plnou nábojů do samopalu. Zapotřebí bude hlavně to první, protože se chystáte projet skrz území Ant Lionů, jež jsou, samozřejmě čistě náhodou, zrovna v říji. Bude tedy ve vašem vlastním zájmu ujet co nejrychleji, aby vás náhodou některý z nich neoplodnil...
Než nastoupíte do vozidla, připravte si GGčko. Spojenci vás čapnou magnetem a spustí dolů na pláž, ale přistání bude dost tvrdé. Vylezte bleskurychle z auta, manipulátorem ho otočte na kola a mazejte odsud co vám válce stačí. Jeďte směrem od doků, podél břehu, vyjeďte na kopec, dejte si pořádný rozjezd a před výskokem zapněte turbo. Po přeskoku můžete zmírnit a před tunelem si v klidu nabrat zásoby. Po průjezdu tunelem následuje parádní projížďka po pláži se třemi nepovinnými zastávkami.
V prvním baráku je truhla s granáty, ale taky jeden hrozen jedovatých headcrabů. Ve druhém domku číhají tři kombajni a špehují rebelský tábor. Zašpehujte si taky, je to zajímavý pohled. Poslední zastávka je garáž pro člun. Až dorazíte k rebelům, navštivte velitele, pana Odessu, vezměte si od něj RPG a zlikvidujte útočící letoun. Celkem je po okolí roztroušeno asi deset raket a spousta lékárniček, takže máte docela slušnou šanci to udělat napoprvé. Pro správné použití raketometu viz. Zbraně. Až bude po všem, naskočte do buginy, rebel vám otevře vrata a hurá na cestu.
O nemnoho přejetých Ant Lionů dál se dostanete do přístavu. Nechte vozítko na pláži a prostřílejte se k ovládání magnetu. Vytáhněte si buginu nahoru, shoďte most a ukažte kombajnům, zač je toho desetitunový kontejner na hlavě. Poté pokračujte skrz halu (ovládání vrat je vzadu v kukani) do zadní části přístavu a předveďte mistrný průskok oknem. Pořádně se rozjeďte, přeskočte rozbitý most a připravte se na bitku s dalším vrtulníkem. Dojeďte k hromadné havárii, schovejte se mezi vraky (doporučuji bok bílého Žigula), z truhly v bílé dodávce naberte rakety a sundejte to létající svinstvo.
Za tunelem na silnici poznáte nového nepřítele – kouli. Doporučuji vždy vystoupit z auta, chytit GGčkem a hodit přes palubu, jinak se jich nezbavíte. Další zastávka bude u zabarikádované silnice před mostem. Na kopečku si vezměte drahocennou kuši a zásoby, rovnou sejměte zmetka na mostě a případně i toho na billboardu, pro maximálně erektální zážitek ale doporučuji najet blíž, abyste si lépe vychutnali houpající se tělo, přibité za hlavu k reklamě. Je to úchvatný pohled!
Zlikvidujte zbývající odpor (asi pět kombajnů) a odstraňte brzdné klíny jejich vozidla. Celkem prapodivně zaparkováno, nicméně pro vás velice výhodně. Jakmile se přetrhne kabel, bude silové pole bez šťávy a tudíž volný průjezd pro bugatku.
Za dalším tunelem bude opět čekat letoun, ale zvesela ho ignorujte, přejeďte kombajna vyběhnuvšího z boudy a zastavte až na parkovišti. Je tu asi deset vojáků, doporučuji schovat se do garáže a počkat až přijdou. Ve dvoupatrovém baráku je nahoře munice do kuše, a taky jeden headcrabovský hrozen. V domku nejblíže u mostu, s rozdělanou podlahou, využijte výhodné pozice a zlikvidujte dalšího nosiče headcrabů na cestičce pod vámi. Až bude po něm, rovnou tam skočte a jděte do dveří v mostě. Projít přes most je celkem jednouchý a poklidný úkon, pár zmetků bude až na konci. Takže šplhejte, lezte, skákejte a neplýtvejte lékárničkami které potkáte. Budete je potřebovat na cestě zpátky. Až se dostanete do kontrolní místnosti, vytáhněte Gravity Gunem šňůru od silového pole ze zásuvky a použijte ovládací panel ke zpřístupnění mostu.
Cesta zpět bude podstatně krušnější, a sice kvůli dalšímu létajícímu zmetkovi. Doběhněte do budky uprostřed mostu, kde je truhla s raketami a zbavte se letadla. Doporučuji se schovat uvnitř a vždy jakmile se zmetek objeví na vnější straně mostu, vypálit po něm raketu a hned po zásahu se schovat. Až bude klid, pokračujte v návratu, nasedněte do buginy a fofrem na koleje.
Jakmile uslyšíte troubení vlaku, neváhejte použít turbo a připravte se včas uhnout doleva. Pokud byste s tím měli nějaké problémy, můžete se v pravý čas otočit a jet zpátky. Po přejezdu soupravy už to bude v snadné.
Level 8 – Nástrahy písku
Tunel černý tunel... zhruba uprostřed je nahromaděná halda vraků střežená spoustou zombíků. Jinak nic zvláštního. U kombajňáckého opevnění vůbec nemusíte zastavovat, stačí se prosmýknout okolo vraku nalevo. Hlavně nenajíždějte na pruhované nájezdy v asfaltu, pokud nechcete mít letecký den.
Povinná zastávka však bude u opuštěného opevnění rebelů. Přijede se na vás podívat asi pět kombajnů, které úplně v pohodě a bez zranění sejmete, když se schováte pod maringotku a připravíte si Magnum. Oni vědí kam si stoupnout, takže jim budete mířit přímo na hlavičku. Jakmile bude klid na inženýrskou práci, vezměte dva akumulátory a dejte je do příslušného zařízení v domě. Jedna baterka je na posteli s mrtvolou a druhá pod vanou poblíž maringotky.
Vychutnejte si poslední metry jízdy, protože buginová estráda končí. Zaparkujte v garáži, pomozte rebelům odrazit útok a až zlikvidujete výsadek u majáku, přesuňte se na jeho vrch. Nahoře je truhla s raketami a v okolí se zrovna "kupodivu" pohybuje útočný letoun... Až od něj bude klid, jděte za medikem do podzemí, otevře vám tajný východ.
Po pár skocích a krocích potkáte dva chlápky, z nichž jeden velice brzo zemře. Druhý přežije, pokud mu pomůžete, a prozradí vám tajemství Ant Lionů – totiž že reagují na chůzi po písku. Z toho se dá usoudit, že v následujícím úseku by nebylo od věci skákat ze šutru na kámen a tam kde je jen písek si pomáhat rozličnými předměty (paletami, kusy plechu, atd.). Samozřejmě to můžete pojmout akčně – utíkat a střílet, záleží jen na vás. Ať tak či tak, na konci se utkáte s hmyzím válečníkem, který je poměrně trvanlivá a spolkne většinu vaší munice. Jakmile bude miniboss tuhý, přijde vám naproti vortigaunt a provede extrakci pheropodů z hmyzího těla. Seberte je a jděte za mimozemšťanem do cvičné jeskyně a udělejte oč vás žádá – hoďte kuličku do díry s plechovkami, pak na cvičného panáka a nakonec, až budete u brány, stiskněte sekundární mód aby šli brouci za vámi. To je klíč k vratům, za nimiž leží Nova Prospekt. K němu už je to co by pheropodem dohodil, tak nenechte chudáka Eliho čekat.
Cestou povypínejte buchary, brouci se jich bojí, likvidujte nepřátelská stanoviště a co nevidět budete u toho nedobytného. Přeběhněte přes spodní část pláže, kryjte se za balvany a dostaňte se na pravobok bunkru, odtud se mu pak dostanete krásně na kobylku. Projděte červeným podzemím (brouci ho za vás vyčistí), postupujte k obřímu potrubí, kolem něj podél zábradlí, přeskočte po vyčuhující kládě na druhý břeh, vytrhněte trámky zpod mostu se zombíky, nahoře postřílejte vojáky u potrubí (kuš je ideální), vyšplhejte po žebříku na ochoz a přeskočte na skalní výčnělky vpravo. Vyskákejte po útesu a nahoře pozor! Z trubky vyběhne tarzan zombík. Máte-li munici do kuše, doporučuji při průlezu kanalizací postřílet vojáky na věžích, aby vám nedělali potíže později.
Jakmile budete na schodišti, objeví se (už zase!) letoun, a tentokrát si vzal na pomoc bráchu. Sejmout oba zmetky nebude žádná sranda, připravte se na quickloadovací estrádu. Vyčistěte oblast od vojáků a vybudujte si strategickou pozici u truhly s raketami. Mě se osvědčilo být schovaný v boudě úplně vzadu, těsně pod okny a přesouvat se podle potřeby. Když bude nepřítel co nejblíže, tj. s nejmenší pravděpodobností sejme vaší raketu, palte. Dobře si načasujte Freeman ' s run pro munici, aby byli oba letouny na opačné straně budovy. Asi nemusím připomínat, abyste co nejvíc šetřili své zdraví a při neúspěšném pokusu radši sáhli po rychlém nahrání pozice. Jakmile budou oba letouny down, na místě plynové nádrže uvidíte díru ve zdi – cestu dál. Pomocí ventilů uhaste ohně a vydejte se do nitra vězení s maximální "kombinovanou" ostrahou.
Level 9 – Nova Prospekt
Areál věznice vás přivítá temnými, až obskurními tóninami, na optimismus poměrně skoupými.
Po bitce s letouny jste nejspíš na pokraji zdravotního zhroucení, proto dejte pozor na lezivého headcraba v díře mezi celami. O pár schodů a místností dál bude spása - automaty na health a armor. Postupujte rozvážně a cestou pomocí manipulátoru likvidujte automatické kulometné věžičky, aby mohli brouci postupovat s vámi.
V chodbě s vysokánským stropem pozor. Vaši pozornost upoutá několik spadnuvších střípků, ale ať vás ani nenapadne to co mě - já blbec střílel do střešních oken a rázem jsem měl na hlavě šest skákavých šmejdů.
Po chvilce procházení chodbami budete podruhé čelit hmyzímu válečníkovi. Opět vás to bude stát celkem dost munice (konkrétně například tři rakety, půl zásobníku a dva granáty ze samopalu a dva výbušné sudy). Pokud chcete ušetřit, je tu dost jiného střeliva, například celá řada umyvadel... Až se s minibossem vypořádáte, odkliďte barikádu ode dveří a pokračujte v cestě. Konečně se k vám prokousají Ant Lioni, takže neváhejte využít jejich pomoci. Jinými slovy, posílejte je dopředu a zůstávejte hezky ve skrytu. Váš zákrok bude potřeba hlavně při srážení kulometných věží.
Následuje dlouhý úsek čistokrevného boje s vojáky, dobývání chodeb, kontrolních místností s ovládáním vrat a kamerových systémů. Neváhejte co nejvíc využívat hmyzí (ne)přátele, ale dávejte si pozor na nástěnné miny. Ne, že by si jich bylo možné nevšimnout, ale ti tupí brouci je naprosto ignorují, nejlépe pak ve vaší přítomnosti.
Na konci jedné chodby bude silové pole. Střelte do zásuvky GGčkem, ve vedlejší místnosti pohněte pákou, čímž se odemknou vrata, a jděte do druhého patra. Dobijte kontrolní místnost, odemkněte vrata v hlavní hale, vyjděte dveřmi na ochoz s celami, posbírejte zásoby a pokračujte odemčenými vraty. Bleskurychle zneškodněte automatický kulomet a zalezte do větrací šachty nalevo od něj. Naházejte bordel do větráku, až se zasekne tak prolezte na druhou stranu, v chodbě vytrhněte šňůru od silového pole, aby mohli projít brouci, a pokračujte chodbou vpravo. Celý úsek až k boji s dalším obrhmyzem (měli byste narazit i na jednoho mrtvého, o něhož už se postarali kombajni) zvládnete bez cizí pomoci.
V rohu vedle konstrukce z černého kovu odházejte hromadu haraburdí a vyjděte ven. Vašemu zraku se naskýtá pohled na tzv. Entangling, což je vetřelecký způsob stavby – jednoduše se zdi neustále rozpínají a bez milosti drtí všechno co jim přijde do cesty. Jak později zjistíte, tato věc postupně obepíná a ničí celé město. Proběhněte uličkou až k otvoru nalevo, kde hoří oheň, pomožte si bednou nebo sudem, vyskočte nahoru a jste v dalším levelu.
Level 10 - Zápletka
Ale ale ale, to je překvapení. Zatímco vy nasazujete život uprostřed Nova Prospektu, Alyx už tady dávno vesele kosí kombajny... jak se sem holka asi dostala? Jděte s ní a užijte si takové normální vraždění s kráskou hry. Až přijde čas se opět rozdělit, Alyx se nabourá do systému kamer a do vysílačky ve vašem obleku, takže bude vlastně pořád s vámi.
Jakmile dojdete k zablokovaným mřížím, jděte zpátky do kanceláře a za regály najdete větrací šachtu. Na jejím konci je nastražená nástěnná mina. Hoďte na zem granát a pokud žádný nemáte, v okolních bednách je jich dost, případně strčte do paprsku sud. Silovým polem lze prohodit granát, čímž vyřešíte překážku o četu mrtvých kombajnů dál.
V kontrolní místnosti dalšího levelu tlačítkem "odemkněte" skříňky s kulometnými věžičkami a rozestavte je k postranním oknům (budete muset vyházet haraburdí). V mžiku tu bude asi deset kombajnů, kteří budou postupně nabíhat doprovázeni manhacky. Pomozte kulometům zlikvidovat nepřítele a vyčkejte příchodu Alyx. Ta si jako obvykle bude chvilku hrát s terminálem a tradá, silové pole je vypnuto, můžete jít dál.
Přes elektrickou vodu se dostaňte pomocí modrých sudů a jakmile vás za chvíli rozhlas nabonzuje, že jste v bloku D8, připravte se na pořádné maso. Seskočte přes zábradlí dolů, doplňte zásoby a nastavte kulometné věže. Jakmile aktivujete tu poslední, začne sem proudit horda vojáků, se kterými nebude lehké pořízení. Jak rozestavit věže záleží na vás, nevím jaká je nejlepší taktika, ale já jsem jimi zabarikádoval vchod do jedné z cel a tam se schoval. Věže dlouho nevydrží, kombajni je velmi rychle zkopou na zem. Dají se sice znovu postavit, ale na to nebude čas, takže si radši připravte brokovnici a dejte se do toho ručně. Až zlikvidujete dostatek zmetků, odhaduji to tak na dvacet, objeví se Alyx, otevře bránu a cesta do dalšího levelu bude volná.
Co by to ale bylo za akční hru, kdybyste se vzápětí nestali oběťmi další léčky. Jakmile se zhasne, odstřelte zmetka svinsky schovaného vpravo za rohem a pak se vypořádejte se zbytkem. Tento ambush bude podstatně mírnější než ten předchozí, ale taky dá docela zabrat.
Vyvrcholení mise se pomalu blíží. S Alyx jste konečně našli doktorku Mossmanovou a osvobodili Eliho. Nyní už zbývá jen použít teleport a zmizet. Jenže něco se zvrtne. Jak nečekané. Opět je na vašich bedrech zodpovědnost za ubránění pozice před naběhnuvšími kombajny, ale tentokrát je to jasné – tři vchody, tři věžičky. Nedávejte je moc blízko silovým polím, aby k nim nestihli zmetci doběhnout, a v případě potřeby je zase postavte a občas jim pomáhejte. Až se teleport zahřeje, hurá pryč. Dr. Kleiner vás přivítá, jako kdybyste se na týden ztratili ze světa a najednou se objevili... Ti vědci jsou divní. Doplňte armor, po pokecu jděte za Dogem a hupsněte do výtahové šachty.
Level 11 – Nepřítel Lidu
Doběhněte k vraku auta abyste vyvolali skript a někam se schovejte. Až se Pes postará o marný odpor a "otevře" vám vrata, utíkejte do polorozpadlého baráku uličkou nalevo za plotem. Na dětském hřišti potkáte prvního rebela, na náměstí budou další a v průběhu hry se k vám budou přidávat stále noví a nahrazovat ty padlé. Můžete mít až pěti člennou skupinu. Z náměstí jděte směrem odkud jste přišli a sotva zajdete za roh, objeví se vám za zády kombajni, po nichž zůstanou samozřejmě otevřená vrata.
Ve dvoře za domem odhoďte kus plechu, ale v žádném případě neskákejte dolů! Země je posetá minami (viz. Nepřátelé), které musíte Gravity Gunem vytrhnout (asi tři vteřiny držet sekundární mód) a vyhodit. Nedbejte keců rebela o plýtvání, zde žádní kombajni nejsou a na cestě budou ještě desítky min.
Při procházení úzkými chodbami s tlupou překážejících lidí se snažte udržet pevné nervy, posílejte je dopředu, nebo naopak někam úplně pryč aby se vám nepletli do cesty, a využívejte pomoci medika. Házejte po kombajnech miny a chovejte se ve městě jako doma.
Po nějakém čase se objevíte na ulici s obrovskou dírou v zemi. Obejděte jí barákem vpravo – vchod je v uličce poblíž mostu. Za druhým kráterem jděte pro změnu do levé budovy a dostanete se za kombajňáckou barikádu. Vylezte po schodech do horního patra domu, a připravte se na jednu z nejzábavnějších (aspoň pro mě) pasáží: procházení domem plným kombajnů, tj. boj nablízko, perfektní využití brokovnice. Vypadá to tam jak u vývojářů, všude samé počítače, i když to jsou staré šroty bez AGP slotu. Řeknu vám na rovinu, že já jsem se v této části málem udělal a několikrát si tuto pasáž zopakoval. Strašně mi to připomnělo starého dobrého Dooma a kosení Impů jednohlavňovkou... ach... a sakra, tak už je to tady, musím si vyměnit trenky. Úplné dokonalosti dosáhnete tak, že všechny spolubojovníky necháte zabít aby se vám nepletli do cesty, a střílení kombajnů si tak vychutnáte v plné parádě, jako za dob Dooma... a sakra, další trenky...
Jakmile projdete sklepem a seskočíte k mrtvým občanům, dejte pozor na půlku zombíka za vašimi zády. Vyjděte po schodech na ulici pro zásoby a pak chodbou do tunelu, kde na vás čekají další rebelové. Tunel před vámi je zamořen manhacky. Důrazně doporučuji použít Gravity Gun. Za havarovaným Trambusem s cisternou odstřelte zámek na vrátkách, sejměte ještě pár manhacků a jděte dál.
Na konci cesty za tankem vám rebel uvolní cestu výbušninou, ale nejdřív budete muset jít trochu stranou, aby vás to nesmetlo, a vypořádat se s výsadkem. Až bude po boji, jděte zpět a cesta bude volná. V další sekci jsou zamčené dveře, takže prolezte dírou ve zdi a dostanete se do úseku plného toxické kyseliny. Skákejte po bednách a dřevěných cívkách, které si manipulátorem házejte před sebe. Až budete blízko ostrůvku s nápravou, zaútočí na vás celkem dost zombíků, tak abyste s nimi počítali. Plíží se úplně neslyšně a dokážou pořádně vylekat, mrchy jedny.
Za kyselinou vyskočte na bílou Volhu, vylezte po trubkách k větrací šachtě a skočte do chodby. Rebel vás požádá, abyste mu odemkli dveře... já bych to nedělal, můžete být rádi že od nich máte na chvilku pokoj. Za tunelem vás čeká další procházení baráků s kombajny, které zvládnete i beze mě. Jenom bych chtěl podotknout, že některé části jsou velmi elegantně navržené. Hrozně se mi třeba líbilo, když jsem z perfektně uklizeného pokoje vešel do spálené rozbourané místnosti. Jako bych se ocitl v jiném světě.
O mnoho mrtvých dál se opět sejdete s Alyx, která vesele sundá celou četu kombajnů. Dojděte s ní do ovládací místnosti a pak na náměstí, kde bude potřeba jí několik minut chránit než otevře generátor. Naštěstí vám pomůže několik rebelů, jejichž přítomnost jsem tentokrát docela uvítal. Až bude generátor otevřen, střelte do koule uprostřed Gravity Gunem, čímž otevřete vrata, ale než zdrhnete, přesvědčte se že je Alyx s vámi. Poté skočte do kanálu a odeberte se chodbou vlevo do podzemí.
Skočte do díry, odendejte závoru z vrátek (stačí USE), rozmlaťte překážející trámky, v uličce shoďte vpravo sudy podpírající desku a vylezte na potrubí, po kterém se dostanete do další části. Jděte chodbou, ze které přijely manhacky, posbírejte zásoby, vraťte se, přitáhněte si bednu z plošiny v rohu (je schovaná za krabicemi) a pak pokračujte v cestě sestupným směrem. Úplně dole nepřehlédněte žebřík vedoucí ke dvěma bednám s municí.
U zamčených dvojitých dveří jděte do místnosti, nenechte se zaskočit jedovatým headcrabem napravo, pomocí manipulátoru odstraňte závoru a jděte směrem ke kanálu. Počkejte až ustane boj mezi kombajny a zombíky (bacha na dalšího jedováka u schodů), pak dodělejte co oni začali a jděte na konec chodby pro zásoby. Využijte strategicky umístěných stropních lovců a v místnosti nad schodama rozbijte trámek blokující vstup k zásobám, ovšem bacha, vypadne na vás několik jedáků.
Skočte do kanálu a jděte chodbou. Za chvíli bude napravo žebřík, ale než po něm vylezete, jděte rovně až na konec chodby pro spoustu zásob. Poté použijte zmíněný žebřík a co nevidět se dostanete do obrovské haly, kde vyskočte na bílé potrubí, dojděte do kontrolní boudy, pákou si přivolejte nákladní plošinu a až bude dole, pošlete ji zpět a skočte na ní. Odstraňte sud, aby vás náhodou nestál život až vás budou za chvíli odstřelovat kombajni. Nahoře vylezte po řebříku na trubky, po kolejnici plošiny se dostaňte k ochozu na druhé straně haly, přeskočte zábradlí, najděte další žebřík, o patro výš hupsněte na balkón a co nevidět jste v další misi.
Level 12 – Za svobodu
První část levelu je prošpikována odstřelovači, kteří drží v šachu Barneyho, je tedy potřeba mu pomoct. Pamatujte, že na snipery platí jedině výbušnina, takže používejte rakety, v horším případě granáty. Bleskově přeběhněte otevřené prostranství, schovejte se za Avii, pokud máte chuť tak zlikvidujte snipery, nebo jen bleskově přeběhněte do garáže na konci ulice. Projděte podzemím s raněným rebelem, dostaňte se do vyššího patra, zabte snipera dokud je zaneprázdněn střílením zombíků, vyjděte do posledního podlaží a zneškodněte zbytek. Potom jděte s Barneym, počkejte až otevře vrata a dostaňte se skrz budovu na náměstí.
Tady budou zapotřebí hodně rychlé nohy. Utíkejte doprava, v modrém kontejneru načerpejte energii na běh a uhánějte dál přes náměstí až ke dveřím, za nimiž je dočasná spása (a dva kombajni). Přeběhněte další část prostranství, osvoboďte zajatkyni a do třetice přeběhněte přes náměstí do pravého rohu muzea. Tady vytáhněte silové pole ze zásuvky a vstupte do budovy.
Projděte skrz modré detektory, bleskurychle skočte na poklop v levém rohu a hoďte pod něj granát. Až Barney otevře dveře, proběhněte hlavní halou, aktivujte další kulometné věžičky, ovšem tentokrát radši hoďte granát z dálky a rychle se schovejte – kulomety jsou tam totiž dva a navzájem se kryjí. Jakmile bude klid, jděte dál.
Ve druhém patře osvoboďte zdravotníka, GGčkem zničte první ze tří generátorů a odejděte jednou z postranních chodeb. Já jsem šel tou vlevo (pokud stojíte zády ke generátoru). Na křižovatce jděte doprava, kombajni vás nejdřív zamknou ve velké místnosti a potom nesmyslně otevřou dveře autogenem. Každopádně se po krátké přestřelce dostanete ke druhému generátoru. Jedná rána manipulátorem a... one more to gou. Najděte místnost s červenými detektory, všechny je přeskákejte pomocí okolních výstupků (na ten poslední musíte opatrně vyskočit na kraj, abyste se nedotkli laseru, a pak přelézt na roury), vypněte je tlačítkem na panelu a deaktivujte poslední generátor.
Jakmile to uděláte, bude na vás v hale čekat kvanto kombajnů. Postřílejte je a dejte se chodbou, kterou přišli. Barney vám otevře cestu na střechu, ale než se tam dostanete, budete se muset vypořádat s několika zmetky na schodišti.
Na střeše si najděte dobrou skrýš a truhlu s raketami a zlikvidujte útočící poletuchu. Jakmile bude po ní, otevřou se vrata a vyběhne na vás pár kombajnů. Na konci střechy tlačítkem vysuňte most a připravte se na početný uvítací výbor. Vřele doporučuji sekundární střelbu pulzní pušky, do tak úzké chodbičky více než vhodnou.
Venku přeběhněte přes prostranství, skočte do kráteru, projděte tunelem, vylezte nahoru a utíkejte se schovat do bunkru uprostřed. Odsud sejměte několik Striderů a pokračujte směrem, kterým jste sem poprvé přišli. U truhly s raketami sundejte další stridery, postupujte přes střílející kombajny a po schodech do podzemí.
Utíkejte tunelem co vám nohy stačí, zezadu po vás půjde Strider. Vběhněte do budovy nalevo, dostaňte se do třetího patra, jděte na schodiště pro zásoby a až vysokonožec shodí betonový překlad, vyběhněte po něm nahoru. U schodiště je konečně bedna s raketami. Až zmetka zlikvidujete, pokračujte zdemolovanou budovou dál. Dostaňte se na střechu nejzničenější budovy, k další bedně raket, zbavte se dvou Striderů a pokračujte po železných traverzách na kraj budovy, odkud skočte dolů na kontejner.
Po chvíli se setkáte s Barneym a se Psem. Konečně známé tváře! Dog udělá dost neuvěřitelnou věc – zvedne kus entanglu abyste mohli proskočit do podzemí. Podle mě je to po fyzikální stránce nesmysl, i kdyby měl dostatečnou sílu na zvednutí té věci, a nepopraskaly mu přitom ruce, vyvolal by spíš opačnou reakci – zaryl by tím tlakem sám sebe do země. Ale budiž, hlavně že je cesta volná, takže šup do kanálu.
Level 13 – Naši ochránci
Už jste velmi blízko kýženého cíle. Seskákejte opatrně dolů, z vyčuhující roury na pohybující se píst, pak prolezte chodbami entanglu a vlezte si do jedné z jezdících klecí (samozřejmě ne do té co končí u paprsku...). Užijete si několikaminutovou prohlídkovou jízdu útrobami komplexu a na konci přijdete o všechny zbraně, až na jednu. Konfiskační pole vám krapet vylepší Gravity Gun a taky HEV Suit. Nyní můžete mít až 200 armor a manipulátorem likvidovat lidi. Skvělý tah autorů pro obnovení zájmu o tuto hračku.
Celý level je nicméně velmi jednoduchý a bezzákysový. Prostě koste zmetky jak o návod, deaktivujte silová pole vytahováním koulí z generátorů (koule můžete použít i jako projektil) a nenechte do sebe moc rýpat.
Nevím jestli je to bug nebo to tak má být a já si to z minulého hraní nepamatuji, ale nešlo mi skákání a nemohl jsem se dostat přes zábradlí. Pokud se vám to stane taky, zkuste si položit na zem obrazovku (tu virtuální, ne váš monitor!) a přelézt po ní, mě to pomohlo.
Až se dostanete do hlubokánské šachty, přivolejte tlačítkem výtah a koste nabíhající kombajny dokud nepřijede, pak se vydejte nahoru a připravte se na pořádně tuhý vzestup. Z okolních pater na vás budou útočit zmetci a nemáte možnost léčení.
O něco dál použijte sarkofág jako štít, zabte vojáky a zničte Stridera několika koulemi, pak deaktivujte silové pole a hups do další části. Nastupte do přepravního sarkofágu a užijte si dlooooouhou jízdu až na samý vrchol.
Level 14 – Temná síla
Po krátkém pokecu s přáteli následujte Alyx do výtahu, jeďte nahoru, seberte GGčko, až vám otevře výtah tak sjeďte zase dolů, v hale s reaktorem jděte doprava a vystoupejte po pohyblivých plošinách až nahoru. Schovejte se za sloup a koulemi zničte všechny rotující desky na teleportu a případně útočící letouny. Konec...?
Žádné komentáře:
Okomentovat