úterý 14. února 2006

Hlášky z dispečinku č. 1

První náklad úsměvných hlášek a situací, na které si vzpomínám. Další se postupně noří z hlubin paměti. Až jich bude dost, očekávejte druhou várku. Z pochopitelných důvodů neuvádím pravá jména a názvy společností, což některým hlodům bohužel ubírá na půvabu.

-------------

Situace: klient ma pichlé kolo, kvůli specialním šroubům Peugeot nemůže použít rezervu dodanou výrobcem.
Spojujeme pána do konference s mechanikem.
Mechanik: Jak se vám to stalo? Jak ty šrouby vypadají?
Klient: Já nevím, nemám s tím zkušenosti. Vite, já moc často nepíchám.

-------------

Pan Blabla nahlašuje poruchu a nezapomíná podotknout, že auto je psané na paní Blablovou.

-------------

Představil se mi pan Orál a žádal odtah vozu z dálnice. Později jsem sice zjistil,že se jmenuje Forál, ale to už bylo pozdě.

-------------

V 15:30 volal pan Kunda, chvíli po něm pan Šoustek. Na závěr směny František Hajzl.

-------------

Volal jsem do autoservisu abych něco zjistil, pan Bambula mi řekl že to neví, že mě přepojí na Zajíce.

-------------

V jiné výměňovně (značkovým servisům se nedá říkat opravny) se mnou zase jednal, velmi slušně, pan Blábla.

-------------

Klient: nejede mi auto!
Dispečerka: a kde vám to stoji?
...
Hovor se přeruší, dispečerka volá klientovi zpět a praví: Pane, vy ste mi vypad!

-------------

Klient: Dobrý den, mě to už dva dny stojí na letišti...

-------------

Klientka (hodně úpěnlivě a prosebně): Prosímvás, potřebuju nutně pomoct! Uděláte mi to?
Dispečer: Pošlu vám mechanika a ten vám to udělá, dobře?

-------------

Upřesnění dopravní nehody: paní leží sjetá v příkopě.

-------------

Jsem čert a volám z pekla!
Tak se představil pan Čert, jemuž se porouchal vůz v obci Peklo.

-------------

Když zavolal pan Píč, dohadovali jsme se, jak správně sklonit příjmení jeho manželky... což mě přivádí k myšlence, že stejné dilema bychom mohli řešit u pana Kačůráka - je jeho choť paní Kačůráková, nebo Kapíča, případně Kapíčová?

-------------

Pan Neústupa nebyl ochotný akceptovat naše podmínky.

-------------

Operátor pojišťovny s ne zcela heterosexuálním hlasem: Dobrý den, tady Patrik, mám pro vás klienta s nehodou. Má tohle a tohle auto, tuhle a tuhle SPZ, jmenuje se Petr --nádech-- MOČKA... V tu chvíli zcela nekontrolovatelně vybuchuji smíchy, poprvé za svou letitou kariéru dispečera. Kdyby to ten vůl aspoň neřekl tak strašně důrazně, tak se možná udržím, ale takhle to prostě nešlo. Patrik se mě celý v rozpacích ptá, zda může klienta přepojit. Říkám mu že radši ne, že mu za deset minut zavolám sám.

-------------

O rok později mi ze stejné pojišťovny volala postarší operátorka s velmi distinguovaným projevem, a naprosto seriózně začala nahlašovat údaje o klientovi: ...je to pan Pevný --nádech-- ROBERT... jelikož mi to došlo až za několik vteřin, vydržel jsem se nesmát.

-------------

Pověstná přísloví bývalého kolegy.

- Tak tohle vám nespraví ani Ferda Mravenec.
- Patero dispečerských N: Neumíme Neděláme Nevíme Nechceme Nashledanou.
- Trpká pravda: českým řidičům vadí jaro léto podzim zima, voda sucho teplo mráz, světlo, tma, déšť, kroupy, sníh a sluníčko.
- Převzaté přísloví: chyba je mezi volantem a sedačkou.

-------------

V neděli okolo šesté ráno se klient dožadoval, abychom mu na dálnici v odstavném pruhu vyměnili těsnění pod hlavou na Peugeotu 306. Když jsme mu oznámili, že ho nanejvýš odtáhneme do servisu, položil telefon a za pět minut to zkoušel znova, ale z jiného tel. čísla. Až při třetím hovoru jsem mu opravdu důrazně vysvětlil, že v neděli v šest ráno neseženeme těsnění pod hlavou na Peugeota 306, že je to práce na servis protože trvá několik hodin, je potřeba výbava kterou si mechanik v autě určitě nepřiveze (například fréza), a už vůbec mu to nikdo nebude dělat na dálnici, ve větru a za deště. Čekal jsem že zavolá po šesté, ale asi mu došly simkarty...

-------------

Klientka s Favoritem nahlásila, že má čtyři píchlé pneumatiky a potřebuje pomoct. Domluvili jsme pneuservis kde jí to hnedka přezují a vyslali k ní odtahovku. Když odtahář dorazil na místo, strašně se divil, proč to má vézt do pneuservisu, když je to totálka - utržený motor, spojka i převodovka, přední náprava posunutá pod dveře řidiče a ta zadní skoro vyrvaná z auta. Paní totiž najela na tramvajový pás...

-------------

S bývalou kolegyní jsme po ICQ zavzpomínali na staré časy.

21:43:46 Alča: pamatujes na tu ozralou zenskou jak tam jel franta?
21:44:10 Storm: myslis ta jak mu nadavala sproste a von ji zazaloval?
21:45:27 Alča: to taky. zavolala si sinicku na vymenu kola, prelezla silnici sla na druhou stranu na tu druhou cerpacku, a otamtud si zavolala policajty ze ji to auto nekdo ukradl...
21:45:44 Storm: COZE?! a chtela to jako hodit na frantu jo?
21:46:53 Alča: jojo volali mi policajti pry kde ma pani auto, ja jim rekla at se podivaj pres silnici a bylo to hned jasny.
21:47:42 Alča: byla uplne na mol
21:46:01 Alča: pak jsem mela debila s fordem, zavolal mi ze nema NAINSTALOVANOU ZPATECKU...
21:49:56 Alča: pak jsem mela pani ktere manzel prijel s autem domu, nechal tam rychlost, pani prisla k autu, nastartovala aby mela pak v aute teplo a ono ji spadlo do bazenu
21:50:57 Alča: nebo mi volal chlap ze mu to auto uz dela jen hnnnn a to je vsechno a ptal se me co s tim autem muze byt
21:53:58 Storm: no jo me zas nedavno vyhrozoval chlap ze mi prijede rozbit hubu az z ostravy a ze nas da k soudu a do televize a kdovi co jeste, a kdyz tam prijel mechanik tak zjistil ze chlap je uplne na sracky a ze utratil 20tisic v bordelu ten vecer, a ze se pohadal s manzelkou a na uplne novym aute rukou vytrh obrovskej svazek kabelu pod palubkou, aby nemohla odjet, a me chtel zlikvidovat protoze sem mu rek ze to mechanik na miste neopravi...

--------------

13 komentářů:

  1. jedna mojeJsem geodet. Pri praci v terenu pouzivame pevny body, napr. hrebiky v asfaltu, dreveny koliky apod. Kazdej takovej bod ma tri souradnice - X,Y a nadmorskou vysku. Z tehle bodu pri praci vychazime. Jednou jsme merili na naky vesnici a odpoledne jsme skoncili u nakyho pana na zahrade. Zatloukli jsme drevenej kolik (pevny bod), zmerili jeho souradnice (na cm) a rekli panovi, kteryho byla ta zahrada, aby nam na ten kolik dal pozor, ze je to pro nasi praci dulezity, a ze rano zase prijdem. Pan slibil, ze kolik ohlida, rano prijdem a kolik samozrejme v prdeli. Tak jdeme na pana, abysme mu vynadali. A von povida, ze to je v pohode, ze mel strach, aby ten kolik nekdo nesebral, tak ze ho schoval pod kulnu a ze nam ho hned donese. Jsem nevedel, jestli se mam smat, nebo ho bit.

    OdpovědětVymazat
  2. re:no, ne ze by to primo souviselo s dispecerskou praci, ale taky zajimava prihoda :))

    OdpovědětVymazat
  3. To bych jeste mohl pridat pribeh, jak jednoh dedka vosukala brazilska fila.

    OdpovědětVymazat
  4. se omlouvam za to slovo, ale jinak nelze tu prihodu nazvat

    OdpovědětVymazat
  5. jen ho pridej, ja se toho nebojim :)

    OdpovědětVymazat
  6. tak joJsme merili v jedny milionarsky ctvrti ve Varech. Byli jsme tri - ja, stejne starej kamos a dedek v duchodu, kterej nam pomahal. Najednou se na obzoru (cca 200 m) objevila brazilska fila. Bezela smerem k nam a za ni bezela naka zenska. Psu se nebojim, ale nejsem magor. Zalezl jsem do auta, kamos taky, ale dedek delal hrdinu. A to stal od auta tak maximalne tri metry. Pes pribeh, hezky predni tlapy na ramena zezadu na dedka a hezky pravidelne pohyby panvi. Dedkovi se podlomily kolena, ale vydrzel. Po chvilce pribehla udejchana pani a nez stacila neco rict, tak dedek bodre (tehdy jsem pochopil, co to znamena BODRY) povida: on si chtel hrat, ze jo? A pani povida: ne, von chtel sukat.

    OdpovědětVymazat
  7. Hezky zazitky, hlavne prihoda s panem Mockou :D

    OdpovědětVymazat
  8. no tak to je fičák... takova fila se nespokoji s lejtkem jako nejakej pudlik :D

    OdpovědětVymazat
  9. sry, ten prispevek pod sem psal ja...kdyztak to lehce naprav Storme, diky.

    OdpovědětVymazat
  10. Ty kraso, to sou hodne husty zazitky...:D

    OdpovědětVymazat
  11. JménaKdysi zavolal na dispečink pán a chtěl kontakty na nějaké autopůjčovny. Beru seznam, recituji ... a když jsem došla k autopůjčovně Nejepsa, klient mě přerušil: "A píše se to s P nebo s B?" Když jsem jakž takž zvládla záchvat smíchu, na telefonu už nikdo nebyl. Vyprávěla jsem zážitek při střídání kolegyni a její reakce taky neměla chybu: "To nic není, na tu samou firmu mi někdo řekl: Co že se nemám???" .. Ani jedna z nás už nedokázala nikomu na zmíněnou formu dát kontakt, důvod prostý - řezat se smíchy do telefonu při hovoru s klientem je trapas ...:)

    OdpovědětVymazat