pondělí 9. října 2006

Alkoholové labužnictví

Už jsem se chystal zalehnout, ještě jsem však věnoval poslední pohled úhledně uspořádanému kumbálku, kam si ukládám všechny věci které se mnou nepoletí do Británie. Po xté jsem si pomyslel, jaká škoda nechávat tady tu mou krásnou sbírečku vína. Něco přes deset lahví červeného, od výroční Frankovky až po to nejušlechtilejší Nobile di Montepulciano (flaška za 40€, které jsem dostal darem na letošní dovolené v Itálii. Sice tu bude kdovíjak dlouho pěkně zrát, ale víno je od toho aby se pilo. A já si před odjezdem určitě jednu lahvinku dám, otázka je s kým a při jaké přiležitosti... ale co, dám si ho sám a dám si ho hned teď, právě jsem dostal hroznou chuť! Které ale otevřu? Na Nobile opravdu není vhodná příležitost, Frankovka je výroční tu nechám na pokoji, Rosso di Montepulciano tu leží už tři čtyři roky, toho by teď byla škoda... koštnu to co mi dali Havlis se Star Raderem letos k narozkám.
Bergerac, Merlot Cabernet Sauvignon, ročník 2004... kluci se mi přesně trefili do gusta, tak schválně.
..................
Hmmmmmmm je excelentní!!! Přesně ten typ suchého jaký mám rád, není ani trochu nakyslé, správně nahořklé a navíc velmi jemné, možná až moc (ani trochu po něm nezdrsní jazyk). I přes mírnou rýmu vychutnávám tradiční aroma tohoto typu vína, které se hodí zejména k sýrům... k sýrům... dneska jsem dostal čtvrt kila originál Grana Padano, je v lednici... nějak se mi najednou nechce spát. Přizdo, možná ti to preview napíšu ještě dneska.
UPDATE: sice si připadám jak barbar, když sýr v ceně 15€ za jeden kilogram ukusuju jako chleba a zapíjím drahým vínem, ale za ten pocit to stojí. CHUŤOVEJ ORGASMUS!!!

4 komentáře:

  1. Zavidim z nocni.Barbar nejsi,jak rikala babi na jidle se setrit nema a co jinyho k vinu nez vyborny syr.

    OdpovědětVymazat
  2. sakra proc me nikdo vino nikdy nekoupi? vzdycky dostanu flasku neceho tvrdyho:)

    OdpovědětVymazat
  3. jen se nezinyruj, tys mi chtel taky dat puvodne ferneta nebo co :) este ze sme se dohodli jakej alkohol (krome piva) mam nejradsi.

    OdpovědětVymazat
  4. jo, to ja se vzdycky radeji zeptam. jednou se mi to vymstilo - jednou jsem koupil kamosce k narozkam docela dobry vino a ona ho pak michala s colou...

    OdpovědětVymazat