čtvrtek 4. ledna 2007

Internet! DOMA!!!

Pro všechny kdo se chystali posílat (nebo už poslali) mojí rodině kondolence: ZADRŽTE!!! KONEČNĚ nám z NTL přišli namontovat net a KONEČNĚ se mi ho povedlo zprovoznit. Takže KONEČNĚ budu moct začít vydávat ty tuny textu co jsem si během dlouhé offlinové doby připravil. Mohl bych začít povídáním o tom, jak jsem zařizoval net...

STŘEDA 3. ledna

Další důkaz nesmírné spolehlivosti Londýnských autobusů
Dnešní plán byl velice jednoduchý: pracovat, po šichtě nasednout do 245ky, vystoupit u ASDA ve Wembley, koupit chleba, dál jet 83kou, která staví přímo před knihovnou, vrátit dočtenou knihu, půjčit si novou a jet domů, kam by během odpoledne přijel chlápek od kabelovky zapojit internet. Vycházelo to přesně do chvíle, než jsem nastoupil do autobusu. Podle jízdního řádu by mě ke zmíněnému obchoďáku dovezla i 182ka, a ta zrovna jela, takže jsem neváhal. V tu chvíli mi jako na potvoru zavolal chlápek z kabelovky, že prý čeká před barákem. Přijel sice o hodinu dřív než bylo domluveno, ale Hugo (pan domácí) byl naštěstí doma i s klíčem od mého pokoje. Zatímco technik pracoval, já dojel zřejmě na konečnou 182ky, protože se najednou otočila a začala se vracet po původní trase. A Wembley nikde. Jinými slovy jsem ztratil hodinu času kvůli nějakému neschopnému hovadu, které přehodilo papíry na informační tabuli a poslalo mě na opačnou stranu, samozřejmě v jediný den, kdy jsem skutečně pospíchal. Když jsem konečně stanul na sedadle 245ky, čekal mě ještě jeden menší šok, a sice protijedoucí 245ka s nápisem "GOLDERS GREEN", tedy mou cílovou stanicí. Řidičova nedbalost (zapomněl přehodit ceduli) mě už ale nemohla rozhodit, stáli jsme totiž zrovna před ASDou.

Další důkaz nesmírné spolehlivosti Britských poskytovatelů internetu
Zkoušel jsem volat Michalovi abych zjistil, zda mám pospíchat či si v klidu dojít do knihovny a na nákup. Michal spal. Doma jsem pochopitelně zjistil, že technik dávno odjel a mě k ničemu nepotřeboval. Dychtivě jsem popadl instalační CD a zkusil to zprovoznit, ovšem nebyl bych to já a nebyla by to Anglie, kdyby se to neobešlo bez komplikací. Instalace si řekla o PIN uvedený na Welcome Letter. Žádný Welcome Letter jsme neobdrželi a technik zmizel ihned po zapojení modemu do zásuvky. Asi se tu nemusím rozepisovat o volání na placenou linku NTL, dvacetiminutovém čekání ve frontě, vypadnutí hovoru těsně předtím, než mi operátorka začala diktovat PIN, dalším volání, sdělení nefunkčního PINu, přepojení na technickou podporu, zjištění že zrovna upgradují počítače a nemohou mi pomoct, a že prý to mám zkusit později... Uklidňuje mě jen vědomí, že tohle je v Británii normální a tyhle problémy měl každý koho znám. Nejenom s NTL.

Chaos na dvou kolech
V mezičase jsem si od spícího Michala půjčil kolo, že zajedu do knihovny a do krámu pro chleba. Po sto metrech mi spadl řetěz. Před knihovnou jsem zjistil, že nemám zámek na kolo. Vytouženou kingovku Cell neměli. Naštěstí byl k mání aspoň Pratchett. Kolo nikdo neukradl. Naštěstí. Ještě do krámu pro chleba. A Ingrid něco chtěla, co to sakra bylo? Z posledního kreditu jí píšu dotazovací SMS. Ihned po odeslání dotazovací SMS mi v mysli vytanuje slovo: ŠUNKA. U pokladny zjištuji, že sice mám šrajtofli, ale peníze zůstaly doma. Běžím k bankomatu. Běžím zpátky do obchodu. Kolo naštěstí nikdo neukradl. Přijíždím domů a konečně v klidu začínám uklízet bordel po NTL chlápkovi. Po sedmé volám na NTL, po dvaceti minutách mi operátor zákaznického centra sděluje, že mě musí přepojit na tech. podporu. Po dalších minutách mě smutně informuje, že tech. podpora je hrozně busy a že to mám zkusit později. Později mi tech. podpora sděluje starý známý nefunkční PIN, a že prý stále upgradují počítače a nemohou mi pomoct. Mám to zkusit za dvě hodiny anebo zítra. Uklidňuje mě jen vědomí, že tohle je v Británii normální... Ještě že platební služby fungují bezchybně - platbu předem debetní kartou si ošéfovali okamžitě. Jdu si dát sprchu.

UPDATE: DEN POTÉ
Problém s internetem vyřešen. Celý zádrhel byl v tom, že NTL si Michala nezapsalo jako Mr. Nedved, nýbrž Mr. Ndved... a nebyl bych to já, abych se jim netrefil zrovna do dne, kdy jim nefungovala tech. podpora...

5 komentářů:

  1. sem se dlouho tak nezasmála :)

    OdpovědětVymazat
  2. ale todle neni k smichu :)

    OdpovědětVymazat
  3. ja se taky docela dobre pobavil :)) ses si jistej ze to nemelo byt k smichu?

    OdpovědětVymazat
  4. welcome back!uni mi poslal po icq spravicku: storm zije!ani som nestihal citat co za pokecy mi to pastoval okrem nej, lebo som hned pustal browser...go storm goPS: Akeho Pratchetta si si kupil? Kolko mas z jeho tvorby precitane?PPS: Srdecne pozdravy zo Slovenska, spomenuli sme si na teba aj cez Silvester!

    OdpovědětVymazat
  5. hukus: ja na vas taky myslel o silvestru, a fakt me to stve ze sem tam nebyl :(ad pratchett: tedka ctu Going Postal, pak este Thud! a zemeplochy budu mit precteny vsechny. z ostatnich knizek sem precet jedny gnomy, odvracenou stranu slunce, johnyho jak zachranuje ufony a este mozna neco, ale ty jeho ne-zemeplosny knizky se mi moc nelibej. chtel bych si precist dalsi dily gnomu (maj to bejt trilogie jestli se nepletu), ale nemuzu je sehnat.

    OdpovědětVymazat