pátek 30. listopadu 2012

Pyreneje 2012 - Den 27 - Konec andorské etudy

Úterý 24. července
Takže, včera večer jsem po zběsilé akci znovu získal knížku, kterou jsem zapomněl na autobusové zastávce, a přitom ztratil foťák... zrcadlovku Nikon a v ní úplně všechny fotky. A jak že to dopadlo?

Navzdory akci a stresu ze ztráty knížky jsem u foťáku už jen rezignovaně pokrčil rameny a nijak se nevzrušoval. Byla noc a nemohl jsem stejně nic dělat. Nabízely se tři možné scénáře - z krosny mohl vypadnout v autobuse, při divokém sprintu po kamenech, nebo u Pedra v autě. V místních serpentinách si hrál na Niki Laudu a krosna se na zadním sedadle mrskala jak epileptik v záchvatu, takže jsem téměř stoprocentně věřil ve třetí možnost. Přesto jsem si ráno přivstal a důkladně prohledal včerejší kamennou stezku. Foťák jsem nenašel, což mě na jednu stranu zklamalo, na druhou stranu to byla úleva - neleží rozflákaný na šutrech a zvlhlý rosou. Ani u autobusáka jsem nepochodil, takže nezbývalo než najít Pedra.

A teď ten paradox - Andorra je tak malá, že se většina lidí zná, ale mobil na Pedra nikdo nemá a v práci ho nejde zastihnout, protože je pořád v terénu. Až do oběda jsme se míjeli - čekali jsme na sebe ve dvou různých hospodách, já mu nechal vzkaz na dveřích kanceláře a marně se tam chodil dívat, párkrát jsem ho dokonce viděl profrčet po silnici, ale výsledek žádný. Pak jsem znovu mluvil s autobusákem a ten mi dal Pedrovo číslo, které mezitím sehnal. Můj český Vodafone z nějakého důvodu odmítal v cizině volat, proto jsem rychle vyrazil k hospodě, když v tom za sebou slyším troubení a volání. Otočím se a Pedro mi z okénka podává foťák...

Úlevu smíšenou s pocitem trapnosti si asi dovedete představit. Trapnost ještě umocňovalo silné deja-vu z předloňské dovolené v Norsku, kde jsem taky málem přišel o foťák. Přitom by bývalo stačilo počkat v refugiu, Pedro mě tam ráno samozřejmě hledal. Místo celého dopoledne bych býval ztratil jen pár hodin a ještě si v klidu pospal. Ale konec dobrý, všechno dobré, zapili jsme to jedním oroseným a rozloučili se před refugiem, kam mě Pedro znovu odvezl. Závěr? Ztratil jsem půl dne pochodu, ale Andorru, Andořany a tuhle část cesty si rozhodně budu pamatovat!

3 komentáře:

  1. To je úplně jak pohádka, Ty máš ale kliku :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem proste ja :) Pred tydnem jsem pro zmenu nechal helmu na kolo v aute jednoho typka come vezl na trajekt. Nova helma stoji padesat dolaru. Nastesti jsem si pamatoval ze mel na dverich logo firmy pro kterou pracuje, tak jsem si je vygooglil, zavolal tam a on mi druhej den helmu poslal dalsim trajektem do Wellingtonu :)

      Vymazat
    2. Neuvěřitelný :o)
      Možná bys´ měl, pod tíhou všech zmíněných zkušeností, přivazovat všechno k tělu špagátem :oD
      Ačkoli, proč vlastně, když se Ti stejně všechno hned zase vrátí...
      Snad jedině pro ten pohled :-D

      Vymazat