neděle 2. prosince 2012

Pyreneje 2012 - Den 28 - Výbuch nervů u Cabana Coms de Jan

Středa 25. července
Ve jménu hesla "proč to dělat jednoduše, když to jde složitě"
Dnes se nic zvláštního nestalo, byl to standardní "úspěšný" den, kdy jsem překonal spoustu výškových metrů, zdolal několik náročných výstupů a byť k smrti unavený, došel jsem opravdu daleko a večer si užil parádní koupel v jezeře. Trápí mě jen kolena - na téhle výpravě dostávají brutální sodu a dneska to bylo fakt znát. Každopádně se dneškem vykompenzoval špatný závěr včerejšího pochodu. Tak jako včera jsem už hodně dlouho nevypěnil.

Posuďte sami: stojíte na rozcestí dvou stezek a jedna z nich je označena TAKHLE VELKOU cedulí s TAKHLE VELKÝM nápisem "váš cíl, tudy prosím" a ještě tam pokračuje barevná značka, po které celý den jdete. Představuje to mírný stoupáček a pak hezkou rovinu po zeleném úbočí. Průvodce ale říká ne, vykašlete se na to a jděte po té druhé stezce, která sice vede úplně opačným směrem, ale to nevadí. Průvodcova cesta prudce klesá a někde prý bude další rozcestí, kde je potřeba odbočit a k cíli se dostat z druhé strany.

Jedině lenost mě přiměla ignorovat zdravý rozum a poslechnout toho mentálního zaostalce co psal tuhle knihu. Když už bylo evidentní, že se žádné rozcestí nekoná (klesání trvalo moc dlouho, celé údolí se stáčelo špatným směrem a potok, který bylo třeba přebrodit, zapadal do čím dál hlubší rokle), bylo příliš pozdě - čas byl promarněn a spousta výškových metrů sklesaná úplně zbytečně. Nepamatuji si, kdy přesně mi ruply nervy a do širého okolí se rozezněl vzteklý ryk postrádající jakoukoli známku příčetnosti, ale pan Joosten, autor průvodce, měl opravdu velké štěstí, že jsem v tu chvíli držel v ruce jen jeho knížku...

Notnou chvíli jsem bojoval s nutkáním se vším seknout, sejít do údolí a odjebať sa odtial, ale naštěstí zvítězila zvědavost a já se rozhodl, že tomu přijdu na kloub. Vztek je mocná věc - najednou jsem měl energie na rozdávání a zpátky do kopce to šlo úplně samo. To rozcestí, pokud se za rozcestí dá považovat zbytek prastarého nápisu na zemi a neexistující stezka, jsem napodruhé našel, přebrodil onen potok, vyšlapal spoustu úplně zbytečně sklesaných metrů a konečně došel k boudě Cabana Coms de Jan. Cestou jsem si zpíval, pochvalné ódy na Tona Joostena to však nebyly...

Žádné komentáře:

Okomentovat