úterý 11. dubna 2006

Lokalizace klientů podle mapy

Spousta názvů měst, obcí a ulic se v republice vyskytuje více než jednou. Všichni asi víte, že třeba taková ulice či třída T.G. Masaryka se nachází v každé druhé vesnici. Stejně tak když někdo nahlásí, že stojí v Nové Hospodě, Lhotě, Vestci nebo třeba Vilémově, je velice důležité upřesnit, ve kterém kraji. V dnešním příspěvku o životě dispečera se zabývám právě touto tématikou.

- Sedleců je po České Republice přes dvacet, mnohdy dokonce v jednom okresu.
- Kdo zná Říčany, má zažito že je to obec na okraji Prahy, kousek od D1 směrem na Brno. Málokdo však ví, že druhé Říčany jsou na okraji Brna, kousek od D1 ve směru na Prahu.
- Mělník není jenom okres severně od Prahy, ale taky městká část Kutné Hory...
- Dokonce Pičíny jsou dva, a dělí je pouhých 63 kilometrů (jeden je u Příbrami a druhý u Benešova).
- Zato Hnojník, Hnojnice, Dírná nebo Čunín jsou unikáty. A takových příkladů bychom mohli uvést stovky...


Vzhledem k výše řečenému jistě chápete, že občas dochází k omylům, kdy klient nahlásí místo, technik tam vyrazí a když na dané adrese nemůže nikoho najít, zjišťují se zajímavé věci. Podotýkám, že se to stává hlavně nováčkům, kteří se ještě nenaučili automaticky ptát na město vždy, i když je to zdánlivě evidentní. Kratky Zobak na Rudné, paní Hantecová u Ronda, Plzeňják na Americkej nebo Petr Zabíjačka z Václaváku, stejně se jich zeptám, jestli jsou v Ostravě/Brně/Plzni/Praze. Sice se klienti někdy podivují, možná dokonce pochybují o duševním zdraví dispečera, předchází se však omylům a marným výjezdům. Lidem totiž vůbec nedochází, že volají na centrální dispečink do Prahy, že dispečeři neznají každou ulici a čerpací stanici v zemi, a že výstaviště je v každém druhém městě, pročež větou "stojím tady u výstaviště" nám opravdu moc nepomůžou.

Nejlepší jsou pak extrémy jako:
Klt: Dobrý den, jsem na dálnici mezi Ostravou a Prahou, potřebuju pomoct.
Dis: Můžete to nějak upřesnit?
Klt: No tady u tý cedule OSTATNÍ TRANZIT.

nebo
Dis: Můžete nějak popsat to místo kde stojíte, když už nevíte ani název ulice?
Klt: No tady u té protihlukové zdi přece.

a úplně nejlepší jsou šetřílci kreditu:
Dis: Tady dispečink, dobrý den.
Klt: Dobrý den stojím na dálnici u Humpolce mám červeného Favorita pošlete mi odtahovku díky nashle.

Extrém tohoto tipu jsem zažil asi před třema lety:
Klt: Dobrý den jsem u Hustopečí směr Bratislava, porouchal se mi Ford Transit.
Dis: Dobře, můžu vám tam poslat odtahovku.
Klt: Tak jo. Díky nashle.
Dis: Počkejte, potřebuju další údaje... Tůtůtů...
....No nic, holt má smůlu, počkáme až zavolá znovu ....
Klt: Před hodinou a půl jsem si objednával odtah, jaktože ještě nedorazil?!
Dis: Protože jste to položil a nesdělil jste další potřebné informace.
Klt: No dobře, tak mi teda pošlete tu odtahovku, nashle.
.... Za další hodinu ....
Klt: Děláte si ze mě srandu? Už tu čekám tři hodiny na odtah!
Dis: Tak laskavě NEPOKLÁDEJTE TELEFON když s vámi dispečer mluví a odpovězte na otázky...

Jak mě vzali mezi dispečery
Klientka: Dobrý den, pošlete mi prosímvás mechanika, stojím ve Veletžní 4, vedle zverimexu.
Já: Takže tam u výstaviště a u Parkhotelu, nebo někde nahoře?
Klientka: jojo, přesně tam.
- Dvacet minut po zadání volá mechanik, že je ve Veletržní ulici, ale číslo čtyři ani zverimex nemůže najít.
- Spojuji ho do konference s klientkou, aby si to upřesnili.
- Po deseti minutách dohadování, zda tam ten zverimex je nebo není a jestli ulice začíná číslem čtyři nebo šest, začíná stoupat nervozita hovořících.
- Mechanik se prozřetelně ptá: "Paní, jste vůbec v Praze?", načež klientka udiveně opáčí: "Né, v Brně přece..."

Tím se vše vysvětlilo, já poslal technika z Brna, ten pražský mě ujistil, že se nic neděje, že tohle se stalo každému, že je to skoro takový rituál a že teprve teď jsem plnohodnotným dispečerem. Ne nadarmo mi chvíli nato přišel podat ruku sám šéf kontrolního úseku se slovy: "Vítej mezi dispečery". Nejhorší je, že šlo o obrovskou shodu náhod - Veletržní ulice je totiž v Praze i Brně a "kupodivu" se obě nacházejí u výstaviště. Ptal jsem se sice paní i na Parkhotel, jenž je pouze v Praze, ale to asi nějak nezaregistrovala a jen mi to odkývala.

Úplně stejný případ, v němž jsem byl zcela nevinně, se udál o několik let později, kdy paní nahlásila nějakou ulici, už si přesně nevzpomínám, odkývala mi referenční body Zahradní Město, Interspar, Jižní Spojku a benzínku Total, pročež jsem vyslal mechanika, jenž mi po chvíli volal, že paní nestojí v Praze, nýbrž v Mostě.

Záměna Tylova náměstí v Plzni a Tylovy ulice v Praze už je jen špíček na závěr.

3 komentáře:

  1. Tak to sou dobrý machři. Prej "pošlete mi odtahovku, nashle" =))))))))))))))))))

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to sou dobrý borci. Prej "pošlete mi odtahovku, díky, nashle" =))))))))))))))))))

    OdpovědětVymazat
  3. Kurvafix... napřed to hodí 404, pak to třikrát refrešnu abych se ujistil jestli se to náhodou přece jen neodeslalo a když to teda naťukám podruhý tak se to tu objeví oboje... no že se na to můžu...

    OdpovědětVymazat