Dva měsíce každodenního hraní Narnie (z pracovních důvodů) mi dodaly dostatek vědomostí nejenom na sepsání recenze, ale i kompletního návodu. Jeho tvorbou jsem se bavil víc než samotným hraním, což se při dvaceti a více dopaření dá jistě pochopit. Návod vás provede hrou krok za krokem a prozradí lokaci všech tajných truhel a speciálních bonusů. Do řady úrovní se budete vracet a postupně v nich odemykat nové cesty, podle čehož je návod rozvržen (tzn. nepopisuje celý onen level, ale opakovaně se k němu vrací).
VŠEOBECNÉ TIPY
• Nechcete-li při každém spuštění hry čekat až dohraje logo výrobce a vydavatele, smažte soubory TT_Logo.bik a Disney_Logo.bik v instalační složce C:\...\instalační adresář\PC\movies\
• Hra umožňuje dva grafické režimy (vysoké čí nízké rozlišení), měnící nejen úroveň detailů, ale i obtížnost.
• Všudypřítomné střípky zvyšují health a řadí se podle síly na stříbrné, zlaté a modré.
• Nebojte se nedostatku klíčů a střípků; kdykoli se znovu objevíte v už vydrancovaném levelu, předměty se tam znovu objeví.
• Na samém začátku hry doporučuji si nasbírat zásobu klíčů. V centrálním levelu Defend Cair Paravel, po odemčení třech tajných komůrek, jich bude hojnost, stejně jako modrých úlomků, a při každém návratu na toto místo se objeví znova.
• Herní systém je velmi podobný Lego Starwars (od stejných tvůrců), leč výrazně jednodušší. Všechny levely lze po dohrání opakovat a dohledat chybějící bonusy, dají se však odemknout už při prvním hraní.
• Uložená pozice započítává procenta podle počtu dokončených úrovní a nalezených truhel, nebere však v potaz čtyři speciální bonusy, odemykající bonusové úrovně.
Kapitola 1: Defend Cair Paravel
Truhly: 13 + speciální bonus
Level 1.1a: Nádvoří Cair Paravel (centrální vracecí level)
Truhly: 1
Centrální level, do něhož se budete z těch okolních vždy vracet. Zlatý důl na klíče a modré úlomky. Pořadí okolních levelů je uspořádáno tak, jak jsem je hrál, ale můžete jej klidně změnit.
- Přepněte se na trpaslíka, jděte nalevo od vrat, u příslušné ikony vyhoďte hák (podržte silný útok a rychle mačkejte doprava-doleva). Následně vyšplhejte na ochoz, zatáhněte za páku, slezte zpátky a s minotaurem použijte ozubené kolo k odemčení tajného (klíče a modré střípky).
- Pod schodištěm jsou dvě dlaždice. Jejich sešlápnutím se otevře další tajné (přístupné jen malým postavám).
- Vezměte fauna, jděte na druhou stranu brány a sestřelte ze zdi další ozubené kolo, nad nímž se otáčí ikona terče. S minotaurem jej pak seberte a vložte do blikajícího mechanismu nalevo. Otevře se další tajné (klíče a modré střípky).
- Máte-li dost klíčů, odemkněte první truhlu (v rohu).
- Dojděte s minotaurem ke schodišti zablokovaném troskami a použijte silný útok k vyčištění cesty.
- Přepněte se na fauna a rozstřelte terčíky nad železnou bránou, čímž zpřístupníte level 1.2 – Braň hradby.
Level 1.2 – Braň hradby
Truhly: 1
- Běžte úplně doleva a otevřete truhlu.
- Sbírejte sudy a házejte je po provaznících držících obry v šachu.
- Po uvolnění prvního obra se spustí animace a čeká vás likvidace osmi nebo dvaceti lučištníků (podle toho, v jakém režimu hrajete). Doporučuji slézt z obra a pohybovat se po svých, je to rychlejší.
- Hotovo. Zpátky na nádvoří.
Level 1.1b – Nádvoří Cair Paravel (podruhé)
Truhly: 1
- Vyjděte po druhém schodišti, protáhněte trpaslíka úzkým otvorem, nahoře použijte páku a pak projděte otevřenou bránou.
- Jděte do altánku uprostřed terasy. Animace, masakr, rozbité okno, za ním truhla a klíče.
- Seberte ze země jakýsi čtverečný předmět, vyjděte po schůdcích v rohu a vložte ho na plošinku. Otevře se brána do levelu 1.3 - Potop telmaranskou flotilu.
Level 1.3 - Potop telmaranskou flotilu
Truhly: 4
- Použijte páku hned vedle schodů, otevře se brána a za ní pár klíčů.
- Prozkoumejte oblast a najděte celkem tři truhly.
- Zlikvidujte třicet vojáků, jak ukazuje ukazatel.
- Po animaci na vás zaútočí kapitán, pořádně tuhý zmetek. Stoupněte si před něj s minotaurem, kryjte se, počkejte až vás praští svým obřím řemdichem, a ve chvíli kdy bude zranitelný jej uhoďte. Na úzké terase s truhlou se povaluje žlutý palcát, aneb speciální zbraň která vás dočasně posílí, takže by vám na kapitána stačily dva zásahy.
- Přiletí gryf, skočte na něj a dostanete se k balistě.
- Vypalte na loď vlevo, podle tlačítkových pokynů nabijte novou střelu a znovu vypalte. Loď se rozpůlí a zmizí pod hladinou.
- S faunem oddělejte pět lučištníků.
- Odpravte dalšího kapitána a skočte znovu na gryfa.
- Jakmile vás vysadí, utíkejte směrem dozadu, jakoby do kamery, a najdete čtvrtou truhlu. Pak potopte zbývající dvě lodě.
- Hotovo. Zpátky na nádvoří.
Level 1.1c - Nádvoří Cair Paravel (potřetí)
Truhly: 0
- Chyťte jednu z pák před hlavní bránou, jiná postava chytne druhou a společnými silami otevřete vrata do levelu 1.4 - Znič válečné stroje.
Level 1.4 - Znič válečné stroje
Truhly: 3
- Než se pustíte do plnění úkolu, doporučuji s kentaurem oběhnout level kolem dokola, posbírat všechny klíče a otevřít všechny truhly (u každého stroje je jedna).
- Najděte obra a vlezte mu na záda (s minotaurem).
- První válečný stroj je uprostřed úrovně, kolmo k bráně kterou jste přišli. Obří silou z něj nadělejte polínka.
- Dejte se doprava k chatrnému mostu, vstupem na něj se spustí animace a obr spadne do jámy.
- Vyčkejte příchodu nového obra, skočte na něj, vytáhněte toho prvního z bryndy a společně shoďte placatý balvan vedle mostu, čímž se dostanete k druhému stroji. Nadělejte z něj dříví do krbu.
- Třetí stroj je na opačném konci levelu, úplně vlevo, a než se k němu dostanete, budete muset obra osvobodit ze zajetí proradných provazníků.
- Hotovo. Zpátky na nádvoří.
Level 1.1d - Nádvoří Cair Paravel (počtvrté)
Truhly: 0
- Šlápněte na obě dlaždice po stranách padací mříže, zpřístupníte tak level 1.5 - Najdi Zuzčin roh.
Level 1.5 - Najdi Zuzčin roh.
Truhly: 3 + speciální bonus
- Otevřete první truhlu.
- Vyjděte po schodech.
- Otevřete druhou truhlu.
- Jděte na balkón.
- Rozstřílejte všechny čtyři držáky lustru.
- Po animaci porazte vojáky a dejte bacha aby nestihli otevřít truhlu.
- Jakmile bude vzduch čistý, dojděte na konec chodby směrem pryč od trůnů, kde najdete pár modrých střípků a třetí truhlu
- Za trůny zvedněte čtverečnaté těleso a položte ho na podstavec vpravo.
- Otevře se tajná komůrka s ozubeným kolem. Odneste ho doleva, na druhou stranu trůnů, a vložte do blikajícího slotu. To samé udělejte s v rohu se válející součástkou a získáte speciální bonus, aneb odemčení bonusové úrovně (přístupné z okna výběru misí).
- Otevřete příběhovou truhlu.
- Hotovo. Zpátky na nádvoří.
Level 1.6 – Uteč z Cair Paravel
Truhly: 0
- Máte-li všechny ostatní kola hotová, bude teď na nádvoří probíhat divoká bitva.
- Jděte doprava, osvoboďte obra, skočte na něj a zavřete hlavní bránu.
- Odstraňte oba náčelníky.
- Zmasakrujte daný počet vojáků.
- Hotovo, přistane gryf a odnese vás do bezpečí.
Kapitola 2: Ruins of Cair Paravel
Truhly: 17 + 2x speciální bonus
Level 2.1a – Pláž (poprvé)
Truhly: 0
- Proběhněte se po pláži, posbírejte střípky a klíče, truhly zatím neřešte.
- Jděte doleva a najděte vchod do jeskyně zavalený hromadou kamení.
- Odházejte šutry a vstupte do jeskyně.
Level 2.2 - Najdi hák (jeskyně)
Truhly: 3
- Seberte ze země pochodeň a zapalte jí v ohništi. Mějte s oběma postavami stále zapálené světlo, cestou zapalujte ohniště a dávejte pozor na vítr. Ocitnete-li se ve tmě, poznáte zač je toho hejno caravelských netopýrů.
- Načasujte si průchod prvními třemi vzdušnými proudy, za nimiž najdete první ohniště a truhlu.
- Následující proud zastavíte shozením kamenného sloupu.
- Dojděte ke dveřím a rozbité páce. Klacek na její opravu je vlevo, pod hromadou bedýnek. Zavřete dveře a jděte dál.
- Přímo proti vám, v rohu pravotočivé zatáčky, bude ve výklenku druhá truhla.
- Shoďte další sloup pro blokaci větru.
- U dalších dveří se ujistěte, že máte oba zapálenou pochodeň, načež vyběhněte po schodech, seberte klacek na opravu páky dole a po otevření dveří najdete třetí truhlu.
- Pokračujte jeskyní až k větru co nejde vypnout. Zapalte ohniště u zarostlých dveří vpravo. To se rozhoří poněkud víc, takže bude možné bezpečně projít i přes neutuchající vítr, znovu zapálit pochodeň a dojít až ke questové truhle na konci jeskyně, kde najdete hák.
- Hotovo. Zpátky na pláž.
Level 2.2b - Pláž podruhé
Truhly: 2
- Vraťte se ke vchodu do jeskyně, seberte kámen a odneste ho podél skály k vodě, kde uvidíte naznačenou cestičku. Položte kámen na určené místo, nanoste sem další a dostanete se k dobře schované truhle.
- Petr je nyní vybaven hákem. Vyšplhejte do minijeskyně s druhou truhlou.
- Třetí truhla je pod hromadou naplaveného dřeva pod skalní stěnou.
- Dojděte ke druhé šplhací ikoně, hoďte hák a vyšplhejte na vrchol útesu, aneb do dalšího kola.
Level 2.3a - Prozkoumej rozvaliny Cair Paravel
Truhly: 3 + speciální bonus
- Jděte hnedka doleva a v místnůstce otevřete první truhlu.
- Jděte doprava a najdete nějaké ty klíče.
- Projděte zbytkem brány na louku a dejte se hned doprava po schodech pro další klíče.
- Vraťte se dolů a jděte podél hradby doleva, pak po schodech a k obřímu balvanu. Shoďte ho pro získání speciálního bonusu.
- Vraťte se na louku a jděte dál. Po levé ruce uvidíte schodiště vedoucí do další sekce. Než se po něm vydáte, všimněte si za ním blikající ikony truhly, schované za chatrnou zdí z balvanů. Petrovým hákem zeď strhněte a otevřete druhou truhlu.
- Vyjděte po schodišti na menší prostranství a vzadu vlevo otevřete třetí truhlu.
- Úplně vpravo je u zbytku nějaké místnosti ikona interakce. S jedním z kluků se angažujte v odsunutí obřího kvádru, čímž objevíte vchod do levelu 2.4 – Pokladnice, v němž je třeba najít dárky sourozenců Pevenseyových.
Level 2.4 - Pokladnice (Najdi dárky sourozenců Pevenseyových)
Truhly: 3
- Vybavte Lucku i Edmunda zapálenou loučí.
- Sejděte po schodech mezi moře švábů, seberte vlevo klacek, opravte rozbitou páku a za obě pak zatáhněte. Jedna vysune most přes příkop, druhá zpřístupní první truhlu (viz. animace).
- Pokračujte po schodech až k sochám králů a královen. Lucka najde svoje dýky.
- Následují tři podsekce tohoto levelu, v každé z nich je ukryt dárek jednoho ze sourozenců, po jehož nalezení se vždy vrátíte zpět mezi sochy. Vezmu to zleva.
Najdi Petrův meč a štít
- Zatáhněte za páku nalevo a projděte otevřeným průchodem do první podsekce.
- Rozsviťte si (zapalte louče), sejděte po schodech, obejděte rozbité sloupy nalevo a najdete nášlapnou dlaždici, která otevírá výklenek se sadou klíčů.
- Dvěma pákami si vytvořte cestu k páce třetí, jejímž použitím vyrostou schody ke questové truhle, v níž najdete kýžené předměty.
Najdi Lucinčin lék
- Po návratu k sochám rozbijte vázy přímo před vámi a za nimi, za sochou, uvidíte díru ve zdi, vedoucí do druhé podsekce.
- Jděte doprava, rozsviťte si, sejděte mezi šváby, dejte se doleva, opravte rozbitou páku v rohu (klacek leží hned vedle), vysune se tak plošina se dvěma kamennými dlaždicemi.
- Stoupněte si na jednu z nich, parťák se postará o tu druhou, tím se vysune další plošina a repete.
- Než se vydáte otevřít questovou truhlu, nezapomeňte na tu bonusovou napravo od vaší aktuální pozice, napůl schovanou za kamennými troskami.
Najdi Zuzčin luk
- Po návratu k sochám si nejdřív zapalte louč a až pak šlápněte na dlaždici ve výklenku úplně vpravo, hemžícím se šváby.
- Rozsvítit, šlápnout na dvojici dlaždic, hurá mezi šváby, použít páku, otevřít tajnou truhlu (jasně viditelnou), přepnout na Lucku, odhodit pochodeň a dýkami rozbít všechny čtyři terče, držící sochu v téměř vzpřímené poloze. Jakmile spadne, dostanete se po ní ke questové truhle.
- Po nalezení všech dárků se octnete zpátky na louce.
Level 2.3b - Prozkoumej rozvaliny Cair Paravel (podruhé)
Truhly: 0
- Dojděte k troskám trůnu, na zemi najděte dva kulaté kameny a vložte je na ikonou označená místa (před oba krajní trůny)
- V krátké animaci spadne sloup, rozbije se ještě nerozbitý zbytek okna a cesta do dalšího levelu bude volná.
Level 2.5 - Zachraň Trumpkina
Truhly: 3 + speciální bonus
- Nejdřív se soustřeďte na truhly. Pokud nestihnete splnit hlavní úkol, nic se neděje.
- Ze startovní pozice jděte trochu doleva a hned dozadu, jakoby do obrazovky, rozmlaťte naplavené dříví, seberte napravo ležící balvan, položte ho na příslušné místo a dostaňte se po něm k první truhle.
- Vyjděte zpět na písčitou část, pokračujte doleva a v rohu najdete druhou truhlu.
- Pokračujte podél skály nalevo, rozmlaťte dřevěnou blokádu a otevřete třetí truhlu (s modrými střípky).
- Máte-li všechny truhly, je čas ukázat Telmaranům, zač je toho Zuzčin hněv.
- Stoupněte si na kopeček posetý šípy a zlatými střípky a začněte odstřelovat lučištníky na druhém břehu. Nejdřív ty nalevo, pak ty napravo a až se nad těmi vpravo objeví ikona terče, rozpoutejte peklo (kamenný sesuv). Pokud vám po této akci dojde čas, budete pokračovat odsud.
- Telmarani v člunech se kryjí štíty, proto je potřeba těžší kalibr než šípy. Haldy kamení a sudů válejících se po zemi to hravě zastanou.
- Zničte loďku nalevo a následně přeběhněte do pravé části pláže.
- Než začnete se zatěžovací zkouškou druhého člunu, odstřelte lukem kamení na skále vpravo (nad převrácenými troskami člunu) a získáte speciální bonus.
- Až všechny postřílíte, stoupněte si s Petrem na označené místo a použijte hák k přitažení loďky uprostřed řeky.
- Trumpkin je zachráněn a level hotov.
Level 2.6 - Najdi bezpečnou cestu přes les
Truhly: 2
- Trpaslíkem prolezte škvírou vpravo, pověste se na větev a uvolněte tak kamennou barikádu.
- Medvěd se chytne do pasti, vy jděte doprava, prolezte další škvírou a shoďte oba balvany ze skály.
- Přepněte se na Petra a odneste oba balvany k řece, kde je použijte k vytvoření brodu. Další šutr leží u břehu, trochu nalevo, a ještě jeden pak na ostrůvku.
- Na druhém břehu vás čeká práce s medvědy. Když si stoupnete a chvíli počkáte, zvíře se na vás rozeběhne a narazí-li do zničitelné překážky... inu, zničí ji.
- Nalákejte medvěda na kládu úplně vzadu a dostanete se k hromadě střípků.
- Nalákejte medvěda ke stojícímu kmenu a jeho povalením se zpřístupní cesta dál.
- Rozbijte dřevěné klestí za povaleným stromem, za ním je past na medvědy a vpravo škvíra pro trpaslíka, skrz kterou se dostane k první truhle.
- Medvěd dřímající v jeskyni vzadu je čistě záložní.
- Jděte dál, odházejte kamení před jeskyní s dalším dřímajícím chlupáčem, probuďte ho ranou do kožichu a nalákejte ho na klády bránící vám v cestě.
- Kmen přes potok by vás neudržel, proto vyhoďte hák podle pokynů a postupujte dál.
- Na větším prostranství rozbijte klestí, posbírejte nějaké ty předměty a využijte dalšího medvěda k vyčištění cesty (musíte k němu vyšplhat, nalákat ho na kládu, ta ho neudrží a on spadne dolů).
- Za zničenou kládou je další klestí, skrývající druhou truhlu.
- O kousek dál odházejte pár balvanů, jděte nejdřív na plácek vlevo, posbírejte zejména modré střípky a pak pomocí medvědů uvolněte posledních pár překážek a ukončete level.
Kapitola 3: Miraz's Castle Infiltration
Truhly: 16 + speciální bonus
Level 3.1a – Střecha (centrální vracecí level)
Truhly: 3
- Rozmlaťte bedny a sudy, objevíte vrut a ozubené kolo.
- Obojí zasaďte do blikajících slotů a otočte vrutem pro vysunutí schodiště.
- Rozstřelte dva terčíky nad prvními dveřmi které uvidíte a projděte.
- Na obrazovce blikne hláška o zničení dveří. Zatím jí ignorujte a jděte doprava, kde objevíte skryté schodiště.
- Trpaslíkem prolezte průlezem, šlápněte na dlaždici, čímž otevřete cestu pro ostatní.
- Hlavolam se řeší velmi jednoduše: otočte vrutem, pohněte pákou, otočte vrutem, pohněte pákou... dokud se neotevřou vrátka do věže.
- Seberte první truhlu.
- Pohněte pákou a na základě animace se vydejte do další zpřístupněné oblasti.
- Otevřete druhou truhlu.
- Vyšplhejte po laně a otevřete třetí truhlu.
- Vraťte se k polorozpadlým dveřím, dokončete jejich rozpad a vstupte do levelu 3.2 - Poraz stráže.
Level 3.2 - Poraz stráže
Truhly: 2
- Seberte vrut u hromady sudů, zandejte ho do otočného mechanismu, opřete se o něj a točte dokud se úplně nevysune most k další věži, pak rozstřelte terčík nad branou.
- Vykoste vojáky, samozřejmě zvoníka jako prvního, a pokračujte rozbitou věží do dalšího patra.
- Zlikvidujte odpor, v jediné otevřené věžičce seberte střípky a odemkněte první truhlu.
- Šlápněte na dvě dlaždice ve výklencích, čímž aktivujete terče nad dvěma mřížemi, a za nimi najdete součástky pro opravu výtahu (ozubené kolo a vrut).
- Vyjeďte výtahem k páce a použijte jí ke zpřístupnění padacího mostu k další věži.
- Kaspianem rozstřelte dva terčíky-držáky mostu, přepněte na Petra, zahákněte most a přitáhněte ho k sobě.
- Na další věži seberte druhou truhlu, stoupněte na jednu z dlaždic ve výklenku, druhá postava šlápne na další, tím se otevře brána k ukončení levelu.
Level 3.1b – Střecha (podruhé)
Truhly: 1
- Na ochozu najděte páku, použijte jí a odejděte otevřeným průchodem do další sekce.
- Postupně posbírejte všechny povalující se dlaždice a s trochou trpělivosti je naskládejte na mozaiku.
- Až to budete mít, šlápněte na jedno ze třpytících se polí, někdo šlápne na to druhé a otevře se brána do levelu 3.3 Turrets.
- Nezapomeňte sebrat truhlu.
Level 3.3 – Poraz stráže na věžích (let na gryfech)
Truhly: 3
Věž 1
- Přistaňte na věži.
- Otevřete první truhlu.
- S trpaslíkem si stoupněte před jednu z věží a hoďte hák.
- Nahoře zabijte vojáka.
- To samé udělejte na druhé věži.
- Skočte na gryfa a leťte k druhé věži.
Věž 2
- Vyvražděte všechny vojáky, přednostně toho co zvoní na zvon.
- Až bude čisto, stoupněte si před zvon a vyhoďte lano.
- Vyšplhejte ke druhé a třetí truhle.
- Zpátky na gryfa hurá k další věži.
Věž 3, 4 a 5
- Stejný postup jako u věže 2, jen dostat se ke zvonici bude trochu komplikovanější.
- U věže 3 je nutno použít páku a pak šlápnout na dlaždici před vrátky.
- U věže 4 musíte vyšplhat po laně.
Věž 6
- Počkejte až začne zvoník zvonit na poplach.
- Po animaci na vás vyběhne hromotluk.
- Stoupněte si před dřevěné lešeníčko podpírající zvon a nechte na sebe naběhnout bruta. Zvon spadne a je hotovo.
Level 3.1c - Rooftop potřetí
Truhly: 0
- Po ukončení levelů 3.2 a 3.3 použijte třetí, tentokrát definitivní východ ze střech a dostanete se do 3.4 - Vnikni do Mirazových komnat.
Level 3.4a - Vnikni do Mirazových komnat (centrální vracecí level)
Truhly: 2 + speciální bonus
- Jděte do rohu nalevo, rozbijte bedýnky a objevte žlutý kámen připomínající čtvrtku koláče nebo spíš formy sýra. Zapamatujte si ho, zatím jej však ignorujte.
- Pomocí čtyř plošinek vymanipulujte červenou a zelenou kouli z hlavolamu na podlaze, zatím je ale nechte ležet.
- Sejděte po schůdcích, jděte doprava směrem k železným dveřím, kde po krátké animaci učiňte následující kroky.
- Otevřete první truhlu.
- Rozbijte harampádí u zdi a najděte druhou čtvrtku koláče. Opět jí prozatím ignorujte.
- Sestřelte z poličky na zdi vrut, seberte ho a zasaďte do mechanismu s ozubenými koly.
- Otočte vrutem pro vysunutí krytu jakéhosi podstavce a sestřelte třetí kouli-planetu.
- Všechny tři vysvobozené koule postupně umístěte na Kornéliův stroj ve druhé místnosti.
- Otevřou se tajné dveře na chodbu.
- Nyní jste na rozcestí. Přímo před vámi (resp. napravo) je vchod do levelu 3.6 – Zachraň Kornélia ze žaláře. Zatím se však vydejte dlouhou chodbou dopředu k levelu 3.5 a nějakým bonusům.
- Po cestě rozbijte obří obraz na pravé zdi a za ním najdete druhou truhlu.
- Zahněte doleva a hned zase doleva. Uvidíte ve zdi jakési kruhové zařízení se čtvrtkou sýra. Zatím ho ignorujte.
- Vyjděte po schodech na ochoz a sestřelte terč, čímž se zbavíte dvou hromotluků hlídkujících dole.
- Rozmlaťte bedny v rohu a najdete třetí čtvrtku sýra/koláče.
- Nanoste všechny tři kusy koláče do výše popsaného zařízení. Až je vložíte všechny, získáte speciální bonus.
- Pokračujte chodbou dál (směrem kde jste shodili lustr) a do temného vchodu napravo. Je to cesta do levelu 3.5 - Zachraň Edmunda a Trumpkina.
3.5 - Zachraň Edmunda a Trumpkina (zvonice)
Truhly: 2
- Zlikvidujte vojáky.
- Otevřete první truhlu.
- Pomocí řetězů vytáhněte železnou bránu.
- Projděte do druhé části.
- Hlídejte si oba zvony v horním patře a nemilosrdně střílejte všechno živé a nepřátelské. Vojáci tu nemají štíty, což je výhoda.
- Otevřete druhou truhlu.
- Použijte otočný mechanismus uprostřed místnosti, dokud nenaběhne hromotluk.
- Nalákejte hromotluka na dřevěná vrata. Třemi zásahy je prorazí a následně bude odrovnán spadnuvším trámem.
- Projděte do třetí části levelu, na zvonici.
- Ignorujte vojáky i kapitány a co nejrychleji shoďte dolů všechny tři kamenné bloky s visícími řetězy.
- Zabijte zbytek vojáků, případně pomocí zvonu ukažte kapitánovi, zač je toho letecký den.
Level 3.4b - Vnikni do Mirazových komnat (podruhé)
Truhly: 0
- V chodbě jděte druhou z výše popsaných cest, použijte Petra k násilnému otevření brány a vstupte do levelu 3.6 - Zachraň Kornélia ze žaláře.
Level 3.6 - Zachraň Kornélia ze žaláře (dungeons)
Truhly: 3
- Sejděte ze schodů, prozatím ignorujte velkou klec a terčík pro lučištníka.
- Přejděte do levé části haly, šlápněte na dlaždici a v komůrce najděte pár střepů a klíčů.
- Otevřete první truhlu.
- Seberte ze země železné závaží, odneste ho ke třem dlaždicím v pravé části haly a položte ho na jednu z nich. Chce to trochu cviku a trpělivosti, ale dá se to.
- Šlápněte na druhou dlaždici a kolega šlápne na tu třetí, čímž se otevře další komůrka.
- Sestřelte terčík-závaží u velké klece, následně po animaci nalákejte basťocha do klece a sami z ní utečte, čímž ho uvězníte.
- Jakmile se objevíte v další sekci, ihned si stoupněte před jednu ze dvou klecí a vlákejte tam dalšího basťocha. To samé udělejte s jeho kolegou.
- Až bude vzduch čistý (zmetci pod zámkem), v klidu si všechno prohlédněte, vydrancujte všechny střípky a pak postupně učiňte následující kroky.
- Jděte do pravé části haly, sestřelením terčíku otevřete malou komůrku a zatáhněte za páku, čímž v animaci shodíte lustr a z něj vypadne vrut.
- Seberte vrut, odneste ho do levého rohu haly (naproti oné komůrce s pákou), nasaďte ho na místo a otevřete s ním další komůrku, jak ukáže animace.
- Otevřete druhou truhlu a seberte páku.
- Odneste páku do protější části místnosti, kde snadno spatříte kam patří. Opravte jí a rovnou za ní můžete zatáhnout.
- To samé udělejte se symetricky umístěnou pákou v levé části haly a obě klece s basťochy tak budou přemístěny a zatíží dlaždice, čímž se vám zpřístupní třetí a poslední část levelu.
- Než půjdete dál, nezapomeňte pomocí řetězů otevřít bránu do poslední komůrky (v pravé části haly) a sebrat třetí truhlu.
- V poslední části dungeonu je potřeba nechat basťochy útočit tak, aby svou mohutnou tělesnou vahou a tvrdými hlavami rozbili všechny čtyři sloupy podpírající Kornéliovu klec. Sice to popírá všechny fyzikální zákony, ale teprve až se rozpadne čtvrtý sloup, rozpadne se i klec a mise bude hotová.
Level 3.4c - Vnikni do Mirazových komnat (potřetí)
Truhly: 0
- Jakmile bude Kornélius, Edmund i Trumpkin osvobozen, bude konečně možné vniknout k Mirazovi do ložnice. Jděte dlouhou chodbou až na konec, kde se spustí animace se Zuzkou a dvěma strážemi. Po jejím ukončení přepněte na Trumpkina a prolezte nově aktivovanou škvírou. Toť vše, konec kapitoly.
Kapitola 4: Útok na Mirazův hrad
Truhly: 11 + speciální bonus
Level 4.1a - Otevři cestu do hradu
Truhly: 2
- Budou neustále přibíhat noví vojáci, takže se vždy zbavte dané vlny a rychle udělejte potřebný úkol.
- Běžte doleva, prolezte trpasličí dírou na ochoz a otevřete první truhlu.
- Druhou truhlu najdete velice snadno.
- Trumpkinem nebo Petrem zahákněte ikonovaný předmět na zdi nad druhou truhlou a zatáhněte. Cesta do levelu 4.2 - Sundej padací most bude volná.
- Na druhé straně nádvoří je též schodiště a nad ním ikonka terče. Jejím sestřelením se odsune mříž z podlahy a šlápnutím na odkrytou dlaždici se zpřístupní level 4.3 – Vysuň padací mříž.
- Kam dřív? To je na vás.
Level 4.2 – Sundej padací most
Truhly: 3
- Použitím páky postavte schodiště.
- Vyjděte na ochoz. Trumpkin je mizerný bojovník, doporučuji použít hlodavce Ripčípa.
- Probojujte se až k díře v podlaze, hoďte hák a přitáhněte si most.
- S Ripčípem se postavte před zrezlou bránu a mačkejte tlačítka podle pokynů na obrazovce (každé zmáčkněte jen jednou, žádné frenetické klikání jako jsem to dělal já :)
- Jděte dál a protáhněte se trpasličí dírou.
- Přitáhněte si hákem další most.
- Šlápněte na dlaždici, která vysune plošinky v horním patře.
- Prolezte další trpasličí dírou a otevřete první truhlu.
- Vraťte se nahoru, přepněte na myšáka, opět podle pokynů mačkejte tlačítka a vyskákejte tak po plošinkách až k otevření dveří.
- Vstupte do místnosti s pákami.
- Vyčistěte jí od vojáků.
- Otevřete druhou truhlu.
- S jednou z postav si stoupněte na kolečko uprostřed místnosti.
- S druhou postavou zašlápněte dlaždici a kolečko se vysune na patro s pákami.
- Tahejte za ně v tomto pořadí: 1,2,1,3. V žádném případě nezkoušejte experimentovat, je velmi pravděpodobné, že už by se vám nepovedlo je dostat do původního stavu a museli byste pak restartovat celý level.
- Vraťte se ven a prorazte si cestu zpátky bránou, až k nově zpřístupněnému trpasličímu průlezu.
- Slezte dolů a přisuňte si hákem další můstek.
- Vejděte do místnosti s hafem vojáků a hromadou harampádí. Vyčistěte prostor.
- Vstupte na balkón a otevřete třetí truhlu.
- Na schůdcích v levém rohu seberte ozubené kolo a vložte ho do mechanismu uprostřed místnosti.
- Šlápněte na dvě dlaždice (jedna schovaná pod hromadou beden, druhá za sloupem v pravém rohu místnosti).
- Po vysunutí obou plošinek na zdi použijte Ripčípa k vyskákání na klec a jejímu shození na zem.
- Vložte druhé ozubené kolo do mechanismu a začnete točit pákostrojem.
- Po animaci vyčistěte vojáky a točte strojem tak dlouho, dokud se nespustí další scéna a konec levelu.
Level 4.3 – Vysuň padací mříž
Truhly: 1
- Rozstřelte oba viditelné terče a následně i ten třetí.
- Pod tím nejvíc vlevo seberte klíč a odemkněte questovou truhlu vedle dveří.
- Seberte oba vruty a nandejte je na výtah.
- S pomocí druhé postavy se vyvrutujte do druhého patra.
- Otevřete truhlu v levém dolním rohu.
- Rozmlaťte sudy u zdi pod oknem a seberte páku.
- Opravte páku nalevo od obřího kola.
- Odrazte nával vojáků a až bude čisto, rychle zatáhněte za obě páky (kolega vám pomůže).
- Stoupněte si před páku blíž k oknu, namiřte luk na místo odkud přibíhají vojáci a střílejte tak dlouho, dokud nenaskočí animace a tím konec levelu. Pokud páku neubráníte, vojáci se jí budou snažit vypnout.
Level 4.4 - Vtrhni na nádvoří
Truhly: 4
- Otevřete první truhlu.
- Zmasakrujte odpor a jděte dopředu.
- Po animaci se přepněte na kentaura a braňte závaží. Nikdo se k němu nesmí přiblížit a přeseknout lano.
- Bojujte dokud nedorazí obr.
- Skočte na obra a rozmlaťte barikádu.
- Oběhněte nádvoří a najděte zbývající truhly.
- Skočte zpátky na obra, vyjděte po obou schodištích a pomocí interakčního tlačítka shoďte sloupy, jimiž zablokujete dveře obou kasáren.
- Jděte směrem k Petrovi, jenž na vás mává z ochozu, cestou ještě vysvoboďte obra od provazů.
Level 4.5 - Pronásleduj Miraze
Truhly: 0
- Přepněte se na kozla.
- Vyšplhejte po laně o patro výš.
- Brutálně umlaťte bruta.
- Přepněte se na Petra a hoďte lano.
- Na balkóně s kozlem zničte dřevěnou překážku.
- Slaňte dolů, zabte dalšího bruta.
- Vzadu rozbijte sudy, seberte vrut a použijte ho.
- Jděte po vysunuté lávce a vychutnejte si animaci.
Level 4.6 - Zachraň Kornélia ze stájí
Truhly: 1 + speciální bonus
- Posbírejte hafo střípků ve stáních pro koně.
- Jděte směrem k vratům, ty se před vámi zavřou.
- Sestřelte terčík.
- V další místnosti zabte kapitána, čímž osvobodíte Kornélia.
- Kornélius dokáže uspat nepřítele smrdutým útokem.
- Je potřeba ukrást jednoho koně z každé ze dvou stájí. Výběr je na vás.
Stáj vlevo:
- Rozbijte balíky slámy a v jedné z prohlubní najděte závaží.
- Vložte ho do slotu u koňovy ohrady.
- Sestřelte terčík v rohu místnosti a následně zatáhněte za páku, čímž získáte speciální bonus.
- Poté sestřelte druhý terčík a v ohradě najdete druhé závaží, s jehož pomocí se otevře koňské stání, vy budete moct naskočit do sedla a vycválat z místnosti.
Stáj vpravo:
- Zatáhněte za první páku co uvidíte (na slámě).
- Zatáhněte za páku v ohradě nalevo.
- Otevřete truhlu.
- Další pákou otevřete cestu pro koně, naskočte a vraťte se do centrální místnosti.
- Únik ze stájí vyžaduje vyšplhání po laně v jednom ze stání vpravo (v chodbě kterou jste přišli), sestřelení chatrného sloupu s terčíkem, zatažení za páku na každém z ochozů, slezení dolů druhou šachtou, sebrání vrutu, jeho použitím v posledním stání nalevo a úprkem hlavní branou.
Kapitola 5 - Aslan's How
Truhly: 17 + speciální bonus
Level 5.1 – Dostaň se do Aslanovy strže
Truhly: 7
- Pokoste zmetky, jděte dál a na prostranství si dávejte pozor na smršť šípů. Jakmile začne blikat ikona, nepřibližujte se k poli padajících šípů, zásah by vás okamžitě zabil.
- Jděte do slepé uličky vpravo, je tam spousta úlomků a klíče.
- Sestřelte terčík nad jeskyní vlevo a po odvalení překážky otevřete první truhlu.
- Až ustane sprcha šípů, přeběhněte k ikonce u skály vpravo a vyšplhejte k druhé truhle.
- Přeběhněte přes pole šípů a hned za ním zahněte doprava, kde najdete třetí truhlu a modré úlomky.
- Zmasakrujte vlajkonoše a jeho gardu.
- Vyběhněte na kopec, rozbijte klestí a jděte dopředu, kde najdete čtvrtou truhlu.
- Shoďte obří balvan, čímž zpřístupníte cestu do tábora.
- Vraťte se po vlastních stopách, vejděte do tábora a na kopečku vpravo zabte druhého vlajkonoše.
- Otevřete pátou truhlu a střelte do všech terčů, skrývajících spoustu modrých střípků.
- Projděte táborem, rozbijte klestí, hoďte hákem a vyšplhejte na skálu se třetím vlajkonošem a šestou truhlou.
- Doběhněte na bitevní pole a hned zkraje zabte čtvrtého vlajkonoše.
- Na pravém okraji levelu, u lesa, je sedmá truhla.
- Přepněte na Kaspiana, po obou stranách strže rozstřelte terč a sundejte těch pár vojáků, co se nekryjí štítem.
- Po obou stranách strže hoďte hák, vyšplhejte nahoru a zabte poslední vlajkonoše.
- Po animaci se strží opusťte level.
Level 5.2a – Ve strží (centrální vracecí level)
Truhly: 2
- Jděte jedinou možnou cestou. Ostatní trasy zatím ignorujte, stejně jsou zavalené kamením.
- Otočte vrutem a pohněte pákou pro spuštění mostu.
- Přejděte přes most.
- Jděte doleva, rozbijte roští, seberte vrut, dejte ho na místo a otočte s ním.
- Vpravo se teď aktivovaly tři nášlapné dlaždice. Každá z nich otevře jedno okénko ve skále kam je potřeba střelit šíp.
- Až použijete všechny tři okénka, otevře se komůrka s pákou a cesta přes most bude volná.
- Ve třetí sekci jděte doprava, zatáhněte za řetězy a až se otevřou vrata, seberte páku. Na druhé straně prostranství najděte vrut a obvyklým způsobem spusťte most.
- Přejděte přes most, dejte se doleva a otevřete první truhlu.
- V kruhové místnosti otevřete druhou truhlu.
- Čas hlavolamu nadešel: před vámi jsou čtyři sloupy, každý vyobrazuje jednoho ze sourozenců, jsou však rozházené a je nutno je srovnat. Horní a dolní části jsou fixní, ty prostřední lze otáčet pomocí pák. Zaměřte se vždy jen na jednu postavu, nesnažte se je srovnat všechny najednou, protože je to nemožné. Tahejte za páky tak dlouho, dokud nebudou všechny čtyři sloupy hotové a pak sejděte po schodech do levelu 5.3 – Zabraň oživení Bílé čarodějnice.
Level 5.3 – Zabraň oživení Bílé čarodějnice
Truhly: 1
- Otevřete truhlu.
- Odrážejte útoky vlkodlaka a Nikabrika.
- Po každém odraženém útoku vlkodlaka spadne ze stropu kamení. Přepněte se na Edmunda (narozdíl od Petra umí kloudně házet), seberte balvan, dojděte ke zmrzlým schůdkům a vrhněte předmět po ježibabě.
- Opakujte třikrát.
- Další vlkodlačí a Nikabrikův útok bude poslední, aneb na život a na smrt.
- Ježibaba po vás teď bude házet jakési červené střely. Nadále jí ohrožujte kamením, dokud nebude mít dost.
Level 5.2b – Ve strži (podruhé)
Truhly: 2
- Po zkáze ježibaby se objevíte zas na začátku strže, kde je teď odblokovaná další cesta.
- Sestřelte lana držící most, pohněte vrutem a přejděte přes propast.
- Trpaslíkem prolezte škvírou vpravo a otevřete první truhlu.
- Trpaslíkem prolezte škvírou vlevo, otevřete druhou truhlu a vložte ozubené kolečko do mechanismu.
- Vraťte se dolů a dvěma postavami zašlápněte aktivované dlaždice.
- Otočte vrutem, pohněte pákou, otočte vrutem, pohněte pákou... dokud se nevysunou schody do levelu 5.4 – Pomoz Lucce najít Aslana.
Level 5.4 – Pomoz Lucce najít Aslana
Truhly: 3
- Seberte z kaluže páku, opravte otevírání dveří a dostaňte se ven ze strže.
- Jděte doprava a otevřete první truhlu.
- Postřílejte opodál stojící jezdce, seberte jim koně, rozeběhněte se proti překážce a mačkáním tlačítka pro interakci jí přeskočte.
- Pokračujte ve střílení jezdců a přeskakování překážek dokud nedorazíte k mostu.
- Než přeskočíte do sekce s dřevěnou barikádou a mostem, nezapomeňte vlevo otevřít druhou truhlu.
- U brány do tábora na vás zaútočí kapitán a pár lučištníků na věžích. Všech se zbavte, opravte páku a otevřete cestu do tábora.
- Vyšplhejte k truhle na jedné z věží.
- Vyčistěte tábor.
- Na koni dojděte k otáčecímu zařízení uprostřed tábora a otáčejte tak dlouho, dokud se neotevřou vrata do rokle, kudy opustíte level.
Level 5.2c – Ve strži (potřetí)
Truhly: 1
- Po ukončení obou předchozích levelů se zpřístupní třetí cesta, vedoucí ke staré věži.
- Otočte vrutem a plošina vás přepraví na druhou stranu propasti.
- Obejděte věž zleva a najděte truhlu.
- Vyšplhejte po laně do prvního patra věže.
- Patro 1: pohněte pákou, šlápněte na dlaždici, vyšplhejte do druhého patra.
- Patro 2: otočte vrutem, vyšplhejte do třetího patra.
- Patro 3: pohněte pákou, sešplhejte do druhého patra.
- Patro 2: doběhněte po ochozu k dlaždici, šlápněte na ní a vyšplhejte zpět do třetího patra.
- Patro 3: lučištníkem sestřelte dva terčíky, šlápněte na dlaždici, vyšplhejte do čtvrtého patra.
- Patro 4: otočte vrutem, pohněte pákou, otočte vrutem, pohněte pákou... až vyjede zrcadlo, šlápněte na dlaždici a novým otvorem opusťte level.
Level 5.5 – Poraz Miraze
Truhly: 1
- Přepněte se na Petra.
- Pobíhejte okolo Miraze a až se začne napřahovat na megaútok, stoupněte si k němu a těsně než udeří tak vykryjte ránu štítem.
- Zásah do štítu ho omráčí, ideální čas pro truhlu.
- Zásah do štítu ho omráčí, rychle se přepněte na Ripčípa, skočte Mirazovi na záda a mačkejte silný útok tak dlouho, dokud myšák neseskočí.
- Přepněte se zpět na Petra a celou proceduru opakujte celkem třikrát, dokud Miraz nepřijde o brnění.
- Po zbytek souboje pobíhejte kolem, nechte zmetka vždy vyrazit do útoku a až se celý zmodralý zastaví, udeřte.
- Opakujte dokud nelehne.
Kapitola 6: Beruna battlefield
Truhly: 6 + speciální bonus
Level 6.1 – Poraz Řehoře
Truhly: 0
- Řehoř je zpočátku nesmrtelný a hodně otravný, proto ho ignorujte a snažte se mu vyhýbat.
- Postřílejte daný počet lučištníků dřív, než oni zlikvidují ty narnijské.
- Porazte Řehořovu osobní gardu.
- Jakmile zůstane zmetek sám, můžete si s ním konečně vyřídit účty. Pobíhejte kolem něj tak dlouho, dokud neprovede megaútok výskokem a únavou nezmodrá. To je čas pro váš úder.
- Opakujte až do Řehořovy smrti. Je to sice otravné a zdlouhavé, ale dá se to.
Level 6.2 – K nádrži
Truhly: 3
- Jděte doprava a dopředu, vyjděte po kamenné cestičce k páce a s její pomocí vysuňte kamenné plošiny.
- Dojděte na vysunuté plošiny a vystřelte na terč ve zdi, čímž vysunete druhou půlku mostu.
- Na druhé straně jděte doleva, slezte po laně do jámy a otevřete první truhlu.
- Rozmlaťte křoví bránící přístupu k dlaždici, zbavte se všech vojáků a stoupněte na jednu z dlaždic. Druhá postava se postará o tu druhou a tím se vysunou dvě sochy.
- Vyšplhejte na skalní výčnělek kde bliká druhá truhla.
- Přeběhněte na druhou stranu jeskyně (napravo od vysunutých plošin), kde najdete dlaždici. Ta otevře místnůstku na úplném začátku levelu. Rozbijte nějaké křoví a najdete třetí truhlu.
- Pomocí vrutů otočte každou sochu tak, aby kopírovala větší předlohu u dveří.
- Než opustíte level, vystřelte na kulatý předmět nad otevřenými dveřmi, čímž získáte speciální bonus.
Level 6.3 – Tajný plán (znič kamenné pilíře)
Truhly: 1
- Naskočte na obra.
- Slabým útokem zničte šest pilířů.
- Po animaci opakujte proceduru ve druhé a třetí sekci (některé sloupy bude nutno zničit vržením balvanu).
- Ve třetí sekci je vpravo klestí a za ním truhla.
- Na závěr se opřete o největší sloup a interakcí (nikoli útokem) jej shoďte.
Level 6.4 – Zachraň Kaspiana a Horského vichra
Truhly: 2
- Nechte obra obrem a jděte rychle kupředu.
- Ignorujte bojovníky.
- Cestou otevřete poslední dvě truhly ve hře.
- Dojděte na okraj levelu, kde naskočí počítadlo nepřátel a bude potřeba je stihnout zabít v časovém limitu. Až dorazí obr, využijte jeho síly a rozmachu.
Level 6.5 – Poraz Podlštejna
Truhly: 0
- Stoupněte si před libovolný sloup a nalákejte Podlštejna, aby se rozeběhl a vší silou do sloupu praštil (pochopitelně včas utečte), což ho omráčí, on zmodrá a vy ho budete moct seknout.
- Tímto způsobem ho přiveďte do bezvědomí a pak rychle s Petrem zahákněte sloup a strhněte ho na nepřítele.
- Opakujte se všemi sloupy.
Level 6.6 – Poraz Telmarany
Truhly: 0
- Obejděte všechny válečné stroje a rozmlaťte je na padrť.
- Ty mimo dosah zničíte tlačítkem pro interakci (sledujte objevivší se ikonku) a následným mačkáním silného útoku.
- Až bude ze všech strojů hromada dříví, hra bude dohraná. Gratuluji. V nabídce s výběrem úrovní si teď můžete prohlédnout spoustu odemčených bonusů včetně čtyř bonusových levelů.
teda knihu sem cetl, ale ze bych to musel hrat, to snad ani ne :)
OdpovědětVymazatnezdá se mi jednoduchý ten hlavolam, mačkám a točím a pořád se mi to nechce otevřít
OdpovědětVymazat