středa 18. června 2008

Odmítnout práci u 2K Games, blbost nebo záblesk rozumu?

Jó, dělat pro 2K by byla skvělá reference do životopisu a testovat Mafii 2 by byla vyložená frajeřina, z níž by řadě lidí slezly nehty závistí. To byly hlavní důvody, proč jsem se přihlásil na inzerát italského testera ve Winsdorském sídle 2K Games.
Protože by to však znamenalo více strastí než užitku, musely při mé nesnadné finanční situaci osobní přání ustoupit praktičnosti, proto jsem celou akci zrušil a face-to-face pohovor odřekl. Ono totiž makat jako tester pro takovou firmu není žádný med, jak jsem se dozvěděl z dostupných informací a ze svědectví italské kolegyně, jež od nás před časem přestoupila právě do 2K a není tam dvakrát spokojená. Nejenže tamní tým není tak vstřícný a chápavý (za chyby buzerují, ale jak je nedělat už neřeknou), ale není tam ani flexibilní pracovní doba (a je delší než u nás), testeři jsou věčně v časovém presu a co je vůbec nejhorší, přesčasy NEJSOU PLACENÉ, ačkoliv jsou podle smlouvy povinné, hoří-li nějaký termín, takže se zcela běžně stává, že za standardní mzdu trávíte v práci celé dny a víkendy. A ta standardní mzda není nijak oslnivá, když už jsme u toho.
Ve výsledku bych tedy mohl hrát Mafii 2 celé měsíce před vydáním a smát se závistivcům, na druhou stranu bych ale měl ještě míň peněz než nyní, do práce dojížděl ještě dál a za ještě dražší jízdné, anebo bych se musel přestěhovat, což bych uvítal v případě, že bych se zrovna minulý týden už jednou nestěhoval. Navíc bych neměl jistotu, že mě po zkušební lhůtě nevylijí, a co bych pak dělal někde za Londýnem, když největší pravděpodobnost dobrého zaměstnání je právě v něm? Inu, dobré reference pro budoucí zaměstnání ve videoherním průmyslu, eventuelní nastartování kariéry v 2K Games a frajeřina kterou bych se mohl chlubit nejsou dosti pádné argumenty pro to, abych podstupoval takováhle rizika a ještě víc si komplikoval život. Z Anglie chci stejně odjet a mít dost peněz, zmizel bych už dneska. Plyne z toho však ponaučení – všichni velcí publisheři své zaměstnance ždímou jak se dá, což dokazují i odkazy lidí ze sídla EA v Madridu či bývalého zaměstnace Sega Europe, kde jsem se v únoru taktéž hlásil na pozici testera. Jak mi bylo později vysvětleno, můžu být rád že jsem neuspěl, je to tam prý neskutečná pruda. Takže proč to vlastně všechno píšu? Aha, původně jsem si chtěl zabědovat, jak jsem z toho nešťasten že jsem musel odmítnout práci pro 2K (hm, Bioshock... Mafia 2... GTA...), a nakonec můžu být rád, že v Testronicu testuji nějaké kraviny pro sedmileté holky, v nichž strkám křečkům a králíčkům teploměry do řiti.

Žádné komentáře:

Okomentovat