středa 28. června 2006

Problémoví klienti, část čtvrtá

30.1.06 - půl třetí v noci
Pan XYZ se na nás obrátil s žádostí o dovoz paliva. Nahlásil, že stojí na D1, zhruba 10 až 15 kilometrů za Brnem ve směru na Prahu. Oznámil jsem mu odhadovanou cenu za výjezd přibližně 800-900Kč plus dovezený benzín, tj. dohromady asi 1200Kč, a dojezdový čas okolo 30-40 minut. Mechanik by vyjel z Brna a zdržel by se kvůli tankování. Zároveň jsem ho důrazně upozornil, že nenahlásil přesnou pozici podle kilometrovníku, kterou obvykle vyžadujeme, nechtěl jsem ho však nechat kráčet uprostřed noci po krajnici. Jelikož jízda po dálnici snadno zmate a řidič si neuvědomí, jakou ujel vzdálenost, může klidně stát o notný kus dál, což by znamenalo prodražení služby. Vzal vše na vědomí a potvrdil žádost o pomoc.
Ve 3:21 volal znovu s tím, že mechanik zatím nedorazil. Ten se ozval záhy poté aby nám oznámil, že už je 18km za Brnem a stále nikoho nenašel. O deset minut později volal znovu klient se stížností na cenu služby. Nezdála se mu účtovaná částka (cca 1600Kč + 300 za palivo), zejména s přihlédnutím k mnou sdělené předběžné ceně. Zároveň si stěžoval na dojezdový čas, jež nečinil slíbenou půlhodinu, ačkoliv jsem předpovídal třicet až čtyřicet minut. Vysvětlil jsem mu, že sice stojí "jen" o čtyři kilometry dál než náhlásil, mechanik se kvůli tomu ale bude muset otočit až na dalším sjezdu a najede o 22km víc, na což jsem ho předem upozorňoval. Klient si přesto mínil stěžovat.
O půl hodiny později mi mechanik oznámil, že zákazník u sebe neměl dost peněz ani na zaplacení původně oznámené částky. Ačkoliv zpočátku vykřikoval že je plný Eur a Forintů a Korun a kdoví čeho, měl sotva tisícovku, takže po odečtení tří stovek za benzín mechanikovi zbylo sedm set za to, že se uprostřed noci plácal po dálnici, ujel přes 60km, další půlhodinu s chlapem marně hledal bankomat a ještě dostal vynadáno, že přijel pozdě.

Závěr: Vážený pan XYZ udělal humbuk, vynadal nám kvůli vlastní chybě a benevolenci dispečera, jenž ho nechtěl nechat uprostřed tmy kráčet po životu nebezpečné D1, a nakonec neměl ani na zaplacení částky, o které věděl od samého začátku! A takovýchle kreténů, kteří kolem sebe kopou a vyhrožuji televizí Nova a Občanským Judem, máme na talíři spousty. Jaké z toho plyne ponaučení? Až příště bude někdo tvrdit, že stojí "asi" takhle daleko na dálnici, nebo že před chvílí projel kolem toho a toho sjezdu, nechám ho kráčet ke kilometrovníku i kdyby bylo třicet pod nulou, padaly trakaře, v protisměru hořel kamion, byly čtyři v noci, on byl vozíčkář a měl upadlé kolo!

3 komentáře:

  1. ty jo, já ani netušil, že na dálnici jsou nějaký kilometrovníky :-)

    OdpovědětVymazat
  2. kazdy z tech pribehu me usvedcuje v tom, ze bych tu praci ja delat nemohl. ja bych si zatim chlapem zajel a rozbil bych mi hubu... :)

    OdpovědětVymazat
  3. ty MUSIS mit nervy z ocele, Storme :)

    OdpovědětVymazat