pondělí 26. února 2007

10cm sněhu = kalamita

Kterak v Londýně napadla trocha sněhu, kterak v Londýně zkolabovala doprava, kterak byli Londýňané perplex z trochy sněhu, kterak měli londýnští školáci druhé vánoce. Poprvé ilustruji příspěvek vlastníma fotkama.

Čtvrtek 8.2.

5:50 - vycházím z baráku, po pěti minutách připomínám sněhuláka a nohy se mi boří do neuvěřitelných třech palců sněhu.

5:55 - přicházím na zastávku, oklepávám ze sebe sníh a začínám čekat na autobus. Dle jízdního řádu bych se měl dočkat v 6:04.

6:20 - přijíždí pět autobusů.

6:45 - přistupuje nějaká slečna, sedá si o pár sedaček dál a já i přes rachot ze sluchátek (Alkehol - Dvanáctka) slyším, kterak česky nadává a konstatuje, že mrzne jak ta... dosaďte libovolnou dámskou partii, která by rozhodně mrznout neměla.

7:25 - po hodině a čtvrt jsem na konci cesty, která mi běžně trvá čtyřicet minut.

7:30 - ve svém zbrusu novém telefonu vypínám přehrávání mp3 (Alkehol - Dvanáctka) a pouštím rádio. Zrovna hlásí dopravní informace. Silniční doprava je celkem standardní, cesty už jsou rozježděné a auta se štosují na křižovatkách jako v létě. Zato metro... Bakerloo Line - no service, Jubilee Line - no service in the north, Northern Line - no service from Golders Green to Edgware...

Pokud si teď klepete na čelo ve snaze pochopit, jak může sníh zablokovat metro, nejste sami. Pro objasnění této záhady je nutné vědět, že Londýnské metro není celé pod zemí. Mimo centrum jezdí většinou po porvchu, stanice i kolejiště jsou k nerozeznání od vesnických nádražíček a místy sdílejí kolej s vlakovou dopravou. Jenže narozdíl od vlaků jsou stavěné právě na jízdu pod zemí, kde sníh nepadá nikdy, ani jednou za pět let jako dneska. Veškerý problém pravděpodobně spočívá v tom, že i malá troška sněhu dokáže zablokovat dveře, což ústí v situace, kdy souprava stojí půl hodiny ve stanici, řidič zahlásí: "dveře se zavírají", dveře se z půlky zavřou a hned zase otevřou, pět minut se nic neděje, pak řidič zahlásí: "dveře se zavírají", dveře se z půlky zavřou a hned zase otevřou, pět minut se nic neděje... Pak jsou cestující vyzvání k vystoupení a počkání na náhradní soupravu, kterážto místo avizovaných pěti minut dorazí za minut osmnáct, lidi si nastoupí, řidič zahlásí: "dveře se zavírají", dveře se z půlky zavřou...

7:35 - sněží, nemohu tudíž zametat, zašít se v parku na lavičce ani zalézt do hospody. Nejen že by to bylo krajně neekonomické, ale ona tu ani žádná hospoda není! Nezbývá tedy nic jiného, než solit. Jelikož nemám barrow, nezbývá, než solit v okolí beden se solí, což nezabere moc času.

8:30 - solím u základní školy. Děti stavějí sněhuláky, házejí po sobě sněhové koule a celkově si užívají zimní radovánky. Muslimské děti obzvlášť. Postarší sympatická školnice se mi svěřuje, že ten sníh je podle ní "awful" a nevěřícně kouká, když oponuji tvrzením "I like it" a k tomu přidávám informaci, že v mé zemi tohle nic není, že tam běžně padá třicet a víc cenťáků.

9:00 - je dosoleno. Co teď? Chvíli si hraji se svým novým telefonem, po vyfocení dvou snímků mi kleká baterka. Ještě že jsem si vzal i starou Nokii.

11:00 - už dvě hodiny se bezcílně potloukám po beatu, jsem promočený, ukrutně znuděný a nejradši bych šel domů.

11:06 - jdu domů, ale mám takové blbé tušení...

11:36 - už jsem skoro doma, právě jsem vystoupil z autobusu a jdu ještě do knihovny vrátit knížku. Už se těším na suché oblečení a horkou sprchu.

11:37 - a do prdele, zvoní mi telefon, kdo to asi může být? Ano šéfe? Kde jsem? Noo, ehm, šel jsem si koupit něco k jídlu, budu zpátky za půl hodiny. Že přestalo sněžit a mám odhrabat tu tající břečku z chodníků? Dobře, jdu na to.

12:06 - tak jsem se aspoň zahřál v autobuse...

13:38 - A konečně jedu domů, dneska podruhé. Po sněhu je skoro veta, já jsem nastydnul jako svině (už včera, dneska jsem tomu jen dopomohl) a teď mě čeká paralenová párty, litry čaje, strkání teploměru do podpaždí a spousta pocení. Proč jsem kurva musel onemocnět zrovna teď, když chci jít v sobotu na Horkýže Slíže??!!

12 komentářů:

  1. Storm pochváľ sa aký nový mobil to máš. Fotí to dobre, má to mp3... Mne končí 2 ročná akcia tak sa rozhodujem a potrebujem nejakú inšpiráciu.Btw si s ním spokojný?Inak ak by na druhej fotke nebola ta tabulka bus stop, tak to vypadá ako generické mestečko do 10.000 na západnom Slovensku.. :)

    OdpovědětVymazat
  2. ..protoze zakon schvalnosti je globalni :)

    OdpovědětVymazat
  3. MarekM: mam sony ericsson k800i + 1gb pametovka a sem velice spokojen. tohle byla po peti letech chvile, kdy konecne uznavam ze stoji za to mit mobil kterej umi vic nez volat, psat sms a zvonit budicek.

    OdpovědětVymazat
  4. 30cm je ve tve vlasti normalni? A kde konkretne? 30cm nebylo v zime ani na ceskych horach - mozna jeste tak v tatrach tomu bych veril - ale na ceskych horach pouze v tom pripade ze tam ten snih nejakou tatrou navezli. Tady si za celou zimu deti muzou postavit tak maximalne blataka a ty vykladas nebohym duverivym londynskym skolnicim ze 30cm je u nas normalni. :)a ted me tak napada ze ty mas novy telefon - zdalo se mi jako bych zahledl nejakou zminku ale nejsem si jisty :D

    OdpovědětVymazat
  5. jakub: nebud tak dramatickej... tak 20cm no, furt je to o 20cm vic nez v londyne za poslednich pet let (udajne), a nebaziruj na tom ze tadle zima byla vyjimecne tepla. a beztak bylo v praze taky snehu dost tudle zimu, aspon u matky na pankraci kde nejezdili prej silnicari. ad telefon: jo mam, precti si muj predchozi komentar.

    OdpovědětVymazat
  6. jj to je nejlepsi kdyz v Londyne snezi, to se nemusi pracovat :D

    OdpovědětVymazat
  7. http://www.super.cz/vtipky/6538-pozor-na-neprejici-sousedy.htmlTak tenhle sweeper je pro me king :)

    OdpovědětVymazat
  8. storm: ja ti dam ze sem dramatickej ani 20 cm v praglu nebylo to uz by totiz rovnou vyjela do ulic armada a nastal by naprosty kolaps MHD :Da ze na pankraci byl snehovy problem? jo byl ale asi tri dny tedy presne ty tri dny kdy byl v praze snih - dobre at nezeru - ctyri dny :))ovsem ta neboha spravcova musela z tveho liceni ziskat dojem ze CR je pobliz sibire a medved je nas bezny domaci mazlicek :D

    OdpovědětVymazat
  9. dyz oni ani nevedi kde lezi CR a cechum na anglickym venkove vysvetlujou co to je mikrovlnka a ptaj se jich jestli u nas mame silnice, tak uz to nakejch 20cm nezachrani.

    OdpovědětVymazat
  10. tststs to nahodou tady u nas blizko sibire vime. Kdyz muj posledni kun uz nezvladal jezdit tim nasim uvozem co se zove D1 tak jsme ho naporcovali pazourkem a upekli v mikrovlnce :D

    OdpovědětVymazat
  11. dobrej prispevek ;-) A zvlads to pak na ten koncert?

    OdpovědětVymazat
  12. spoon: jasne ze zvlad, vsak sem taky z nej napsal paradni report i s videama, akorat je vydanej driv.

    OdpovědětVymazat