středa 14. února 2007

Bleskovky

Několik rychlých zpráv a poznatků z londýnského života.
- Hele Oktávka, hele Fábie, Hele Felície... Tak tuhle hlášku si tady říkám hodně často. Občas si dokonce řeknu "Hele Fáčko, hele Forman", i když to není tak často. Jenom jednou jsem si však řekl "Hele Oktávka v kombíku. Hele a pražská (2A5...).

- Množství kadeřnictví na počet obyvatel je vskutku pozoruhodný. Než od nás dojdu na metro, což je asi kilometr, mohl bych se nechat ostříhat víc než pětkrát. Michal to zdůvodňuje tím, že afra, dready a rasta copánky jsou hodně pracné.

- Hubnu? Škoda že se nemám kde zvážit, zajímalo by mě totiž, proč mi jsou džíny tak velké, když Milan očividně trvá dál a daří se mu dobře. Michal s Ingrid tvrdí, že ačkoliv mi pupek zůstal, zhubnul jsem v jiných partiích. Tak asi jo.

- Polské obchody: najdete tam polévky z pytlíku, klobásy, Granko, Margot, Maggi, Májku, českou mouku, atd. Když jsem se v uprostřed tohoto zboží ocitl, stalo se mi něco, co v Saintsbury's nehrozí - vyhrkly mi slzy dojetí. Při pohledu na slovensky znějící cedulku "Slivovicu, Becherovku a Fernet najdětě u pokladny" už mi jenom docvaklo, proč Michal říkal, že tu seženu všechno kromě rumu. Škoda že je většina těchto krámů vlastněna nějakým Arabem.

- Bartkovi se líbí Landa! Nahrál si do telefonu Valčík a furt to poslouchá, už to umí skoro nazpaměť.

- Orlík na londýnském chodníku. To mluví za vše. Prostě jsem jednoho dne při zametání našel v černošsko muslimské čtvrti pohozené Verbatim CD-R s nápisem OI!

- Dvacet let chlastu. Fascinuje mě, jak nějaká kapela dokáže po celou dobu své existence, snad v úplně každé písničce, zpívat furt dokola jen o chlastu. Všechny české pivní kapely přece evolvovaly, repertoár Kabátů, Harlejů, Tří Sester a dalších už dávno není "jenom" o chlastu, rozhodně to však neplatí pro skupinu Alkehol. Ta to ostatně má už v názvu.

- Díky za safety boots! Při úklidu parkoviště mi spadla na nohu paleta. Samozřejmě že na tu pravou a samozřejmě, že na ten bolavý palec kde mi zarůstá nehet, ba co víc, přímo na ten kousek zaroslého nehtu. Nemít boty s ocelovou špičkou, asi bych tam porodil ježka proti srsti.

- Zakázané Vánoce. Na Walthamstow nesmí o vánocích být vánoční výzdoba, kromě sítě modrých žároviček na cestě k autobusáku, nesmí se jim však říkat vánoční, nýbrž zimní světla, jelikož místní muslimskou komunitu vánoce urážejí. Zvláštní, že ramadánu se říká ramadán, nikoli Podzimní svátky, případně Hladové svátky nebo Hlučné Svátky Příšerného Rambajzu, což odráží spíše situaci v týdnech po ukončení ramadánu, kdy všichni halaláci projevují nezřízenou radost nad tím, že konečně můžou znovu jíst, pít a souložit. Jejich radost bohužel nesdílí těch pár nevěřících, kteří by se rádi vyspali, ačkoliv je to za nepřetržitého rachotu pyrotechniky nemožné.

1 komentář: