úterý 1. dubna 2008

Dopařené hry od 1.1. do 31.3.2008


Clive Barker's Jericho: čtyři roční období za šest hodin.
První čtvrtletí 2008 uteklo jako voda a s jeho závěrem přichází pravidelné resumé herních titulů, které jsem za poslední tři měsíce dopařil. V lednu jsem se věnoval převážně modifikacím do série Half-Life, což je z článku více než patrné, a až později se vrátil k tradičním titulům, kde kromě novinek figuruje i postarší Deus Ex 2, jejž se mi přes nekonečné trable konečně podařilo zdolat. Dnešní resumé obsahuje pouze stručné dopařící údaje oněch modů, chcete-li se však o nich dozvědět víc, stačí si přečíst dvoudílný článek, který jsem jim před časem věnoval (první a druhá část). Výjimkou je HL2: Offshore, ten jsem dohrál až po vydání článku.

CLIVE BARKER ' S JERICHO
" Dopařeno 14.1.08 ve 23:06 na obt. NORMAL (2/3). Zpočátku mě tato hra dost zklamala. Přišla mi nepřehledná a chaotická kvůli početnosti herních postav. Navíc jsem na svém tehdejším hardwaru rozběhal jen minimální detaily, s nimiž hra vypadá dost otřesně. Po upgradu grafárny byla situace diametrálně odlišná. High details a Jericho jelo jedna báseň. Hra díky tomu byla daleko přehlednější a mnohem lépe jsem si jí vychutnal. Barkerova ruka se při tvorbě příběhu, nepřátel i choreografie rozhodně nezapřela – krvavé zrůdy jako z Hellraisera, střeva rozvěšená místo záclon, zajímavá zápletka& zkrátka ve finále mě Jericho dost nadchlo, zejména v pozdějších částech. Vlastně čím jsem byl dál, tím byla hra lepší.


Doom 3 In Hell: nebesky zábavné peklo.
DOOM 3: IN HELL (DIRECTOR ' S CUT)
" Dopařeno 17.1.08 v 11:42 na obt. NOT TOO ROUGH (2/4).
" Jde o naprosto nářezovou modifikaci čítající zhruba dvacet map oplývajících dokonalou atmosférou, skvělým level designem, nádherně ponurým prostředím a ze začátku fakt krutou obtížností, která může slabší povahy až odradit. Německý autor této modifikace se inspiroval především Ultimate Doomem a je to hodně znát. Většina levelů je laděná v pekelně ponurém duchu, vše doprovází temná, nevtíravá avšak atmosferická hudba a během hraní se střídají urputně těžké pasáže, v nichž proti vám vyběhne klidně šest Baronů Pekel najednou, s úseky kde hledáte cestu a zatímco vychutnáváte excelentní grafiku, nervózně čekáte kdy na vás zpoza rohu něco vybafne. Zajímavý, leč trochu kontroverzní je způsob, jakým autor prodloužil hratelnost na dvojnásobek. Po dohrání posledního kola se totiž přesunete zpátky na začátek hry a všechno procházíte znovu, mapy jsou však do značné míry upravené: úplně se změní (přitvrdí) rozložení nepřátel, zpřístupní se nová místa a jiná se naopak zablokují. Neskutečný je například pocit z přítomnosti na náměstí, kde jste při prvním hraní tvrdě bojovali s armádou Baronů, kostlivců, Cacodémonů a Impů a když tam zavítáte podruhé, všechno je v troskách: rozbourané zdi, díry v zemi a budovy v plamenech, prostě jako po skutečné bitvě.
In Hell považuji za nejlepší modifikaci jakou jsem v životě hrál, a to nejen díky její kvalitě, ale také kvůli tomu co znamená pro mě jako skalního fanouška Dooma. Dala mi totiž přesně to, co jsem očekával (a nedostal) od Doom 3!


Half-Life 2 - Awakening: krátké ale dobré.
HALF-LIFE 2: MINERVA – METASTASIS
" Dopařeno 18.1.08 v 1:50 na obt. NORMAL (2/3).

HALF-LIFE 2: FROM COASTLINE TO ATMOSPHERE
" Dopařeno 19.1.08 ve 12:28 na obt. NORMAL (2/3).

HALF-LIFE 2: ROCK 24
" Dopařeno 19.1.08 v 17:15 na obt. NORMAL (2/3).

HALF-LIFE 2: GATEWAYS
" Dopařeno 19.1.08 ve 20:27 na obt. NORMAL (2/3).

HALF-LIFE 2: DAY HARD
" Dopařeno 20.1.08 ve 12:40 na obt. NORMAL (2/3).


HALF-LIFE 2: CITY 7 – TORONTO CONFLICT
" Dopařeno 20.1.08 v 17:49 včetně bonusového levelu.


Half-Life 2 - Mystake of Pythagoras: a pak věřte Japoncům.
HALF-LIFE 2: AWAKENING
" Dopařeno 20.1.08 ve 21:52 na obt. HARD (3/3).

HALF-LIFE 2: PENETRATION
" Dopařeno 20.1.08 ve 23:49 na obt. HARD (3/3).

HALF-LIFE 2: MISTAKE OF PYTHAGORAS
" Dopařeno 21.1.08 v 15:17 na obt. HARD (3/3).

HALF-LIFE – AZURE SHEEP
" Dopařeno 22.1.08 v 15:46 na obt. DIFFICULT (3/3). Těsně před koncem mi život zkomplikoval bug, který na výtahové plošině pokaždé rozmáčkne sidekicka Kate, bez něhož je dohrání nemožné. Přesto hru považuji za dopařenou, protože jsem zabil úplně všechny nepřátele a jediné co mi chybělo bylo dovést Kate přes jednu mapu k únikovému Jeepu.

HALF-LIFE – POKE646 VENDETTA
" Dopařeno 23.1.08 v 10:21 na obt. DIFFICULT (3/3). Dojmy z modu jsem shrnul do samostatné recenze.

COUNTER-STRIKE: CONDITION ZERO
" Dopařeno 1.2.08 ve 21:02 na obt. NORMAL (2/4) na jeden zátah.

HALF-LIFE – OPERATION BLACK THUNDER
" Dopařeno 3.2.08 v 9:14 na obt. DIFFICULT (3/3). Další z povedených, tentokrát čistě vojenskou akcí nabitých a velice dlouhých modifikací. Během nějakých deseti hodin se celkem slušně nadesignovaných levelech střetnete s desítkami vojáků, zastřílíte si ze zbraní převzatých z Opposing Force a s několika novými kousky a rozhodně se nebudete nudit.


Bioshock: nejlepší hra co jsem zatím letos hrál.
BIOSHOCK
" Dopařeno 5.2.08 v 15:31 na obt. NORMAL (2/4) s hodným koncem (zachránil jsem všechny holčičky, jako správněj strejda). Hodně zajímavá hra, která mě uchvátila svou grafikou a atmosférou. Po stránce hratelnosti mě taky moc bavila, jen po čase přišlo lehčí zklamání ze stereotypu – všechny nápady autoři vyjevili hned na začátku a pak už nebylo moc co nabídnout, s výjimkou změn prostředí a příběhu, jenž je sice zajímavý, leč podáván formou zdaleka ne tak chytlavou jako třeba v Half-Life, tedy množstvím animací a dialogů. Zajímavá byla výměna názorů s Karasmanem – pobavilo nás, že každý člověk hraje úplně jiným způsobem. Já například kombinoval elektrické a mrazící plasmidy s hasákem a střelné zbraně začal pořádně využívat až ke konci, zatímco on si po celou dobu užíval s pistolí. Taky mě potěšila optimalizace Bioshocku, jenž bez problému na skoro full detaily běží i na mém tři roky starém kompu. Musím však podotknout jedno kuriózní zjištění: hra neběžela zdaleka tak plynule jak bych si přál (ani s novou grafárnou), dokud jednou díky nějaké chybě nevypadl zvuk; v tu ránu šlo všechno jak po másle a já zjistil, že s vypnutým EAX ze své mašiny vytáhnu ještě hodně výkonu. Holt integrovaná zvukovka je integrovaná zvukovka.

KANE AND LYNCH: DEAD MEN
" Dopařeno 10.2.08 ve 14: 04 escape ending a 14:28 rescue ending na obt. CODEINE (2/3). Docela dobrá hra, až na pár nepříjemných záseků kvůli nimž jsem musel otravně opakovat některé úseky.


Call of Duty 4: je třeba to komentovat?
HALF-LIFE – INVASION
" Dopařeno 12.2.08 v 17:13 na obt. DIFFICULT (2/3 /nejtěžší je Impossible). Docela povedený mod s řadou inovací, zejména co se týče zbraní, ale jednou velkou nevýhodou – je ve francoužštině.

CALL OF DUTY 4: MODERN WARFARE
" Dopařeno 14.2.08 v 17:25 na obt. HARDENED (3/4). Jedním slovem: NÁŘEZ! Vykašlat se konečně na druhou světovou a převést tuto hru do současnosti byl ten nejlepší nápad, jaký mohli autoři dostat. Mile mě překvapila optimalizace herního enginu a neuvěřitelná atmosféra mise v Chernobylu, kde mě ovšem zároveň strašně otrávil závěr mise, kdy jsem se na prostranství u kolotoče musel horko těžko několik minut bránit početné přesile nepřátel.


Turok: vykuchejte si svého dinosaura.
TUROK
" Dopařeno 27.2.08 v 16:53 na obt. NORMAL (1/3). Tuto hru jsem díky zaměstnání game testera dohrál dlouho předtím, než byla oficiálně vydaná (je řeč o PC verzi). Bohužel jsem musel přetrpět českou lokalizaci, ačkoliv dabing se celkem povedl a titulky se do finální verze snad ještě doladí, ostatně od toho tam jsem já, tester. Hra jako taková mě bavila, přinesla pár dobrých nápadů a zejména vraždění dinosaurů nožem mě nadchlo.
" 5.3.08 v 10:49 dopařeno na obt. HARD (2/3).
" 13.3.08 v 11:26 dopařeno na obt. INHUMAN (3/3), která je znatelně těžší než předchozí dvě. Vojáci vydrží dva headshoty sniperkou, dinosauři jsou kudlou téměř nezabitelní a celkový poměr odolnosti mezi Turokem a nepřáteli je značně převážený na jednu stranu.


Deus Ex 2 Invisible War, aneb šílený JC Denton.
DEUS EX – INVISIBLE WAR
" Dopařeno 1.3.08 na obt. NORMAL (1/2) se všemi čtyřmi konci.
1- Merge with JC andHelios: 12:23
2- Omar: 12:51
3- Templar: 13:11
4- Illuminati: 13:23
" Ačkoliv Deus Ex 2 od svého vydání v roce 2003 už něco pamatuje, já ho s konečnou platností dohrál až nyní, v roce 2008. Toto zpoždění mělo několik příčin, dláždících mou strastiplnou cestu za dopařením druhého Deuse. Poprvé jsem jej zkoušel krátce po vydání, ovšem z důvodu který si už nepamatuji jsem hru vůbec nerozehrál a nedostal se ani z prvního levelu. Pak přišla spousta jiných, zajímavějších games a Invisible War upadl v zapomnění. Po čase jsem se do něj chtěl opět pustit, jenže se naskytl technický problém – nešel zvuk. Příčinu jsem tehdy viděl v nekompatibilitě s novým počítačem a něčím ve WinXP, na které jsem mezitím přešel. Marné byly pokusy s ovladači či snaha použít patch (jenž z jakéhosi důvodu nešel nainstalovat). Nakonec jsem rezignoval a Deus již podruhé upadl v zapomnění. Až nedávno, myslím že zrovna při příležitosti oznámení Deus Ex 3 jsem dal dvojce opět šanci. Sehnal jsem si jinou verzi na kterou už šel dát patch, ale se zvukem to ani nehlo. Po všelijakých pokusech samozřejmě vyšlo najevo, že šlo o trivialitu a já si začátkem prosince 2007 mnul ruce jak si konečně zahraju. Jó, tůdle. Sotva jsem hru spustil, vytuhnul mi kompletně systém a krátce nato vyšlo najevo, že mi odešla grafárna. Nejspíš šlo o dost blbou náhodu, protože spuštění čtyři roky staré gamesy přece nemůže odpálit grafiku. Virusoidní test byl negativní a krátce nato jsem zjistil, že nejsem zdaleka jediný, komu přesně po dvou letech odešla GeForce 6800. Jako by ty tranzistory byly načasované... Novou kartu jsem si pořídil až o měsíc a půl později a dočasně fungoval s prehistorickou GeForce4 MX, jež nepodporuje DirectX 8.1 a tudíž ani Deus Ex: Invisible War. Až s novým Radeonem HD konečně přišla ta dlouho očekávaná událost – dohrání! Nejdříve jsem se však měsíc věnoval modifikacím do Half-Life. A co je na tom všem nejparadoxnější? Že mě Deus Ex 2 dost zklamal a vůbec mě nebavil.


Half-life 2 - Offshore: trochu jako Unreal, není-liž pravda?
HALF-LIFE 2: EPISODE 2 – OFFSHORE
" Dopařeno 8.3.08 v 11:47 na obt. NORMAL (2/3). Další povedený mod situovaný do tématiky HL2, v němž se Gordon snaží utéct z vězeňského ostrova nedaleko City17. Ze všeho nejvíc mě potěšila jeho délka (modu, ne Gordonova). Offshore čítá devět kapitol a vydrží přinejmenším na pět hodin čistého času, během něhož projdete spoustu komplexů alá Nova Prospect, různé sklady a kombajňácké základny, ale i kanály, opuštěné a zdevastované sídliště a celou řadu plážových lokací s malými přistavy. Autoři použili materiál z Episode 2, tudíž čekejte četné střety s Huntery a další serepetičky z druhého datadisku. Plynulá akce je občas přerušena nutností popřemýšlet kudy dál, ale není to nic hrozného. Co mě na Offshore zklamalo byl jednoznačně level design prvních tří až čtyř kapitol, nesoucí se v duchu opakujících se prostředí plných otravně překážejícícho harampádí na každém kroku. Postupem času se ale kvalita a nápaditost úrovní rapidně zvyšuje, ačkoliv je opět zakončena strohým a nečekaným koncem, z něhož jsem byl upřímně konsternován. Nepotěšilo mě také několik bugů způsobujících pád hry, které by se ve finální verzi neměly vyskytovat. Naštěstí nijak nebránily postupu hrou a mnohem víc mě naštvalo, že tvůrci nějak nevychytali nalezení raketometu, jenž je k dohrání nezbytný ale nikde jsem jej neviděl (ačkoliv raket bylo všude mraky), pročež jsem si jej musel ve chvíli největší nouze nacheatovat. Přes tyto drobné nedostatky je však Offshore vynikající akční mod a vřele jej doporučuji.


Hellgate London: FPS-Diablo nebyl zas tak dobrý nápad.
HELLGATE LONDON
" Dopařeno 30.3.08 v 17:18 na obt. NORMAL (2/3?) za Marksmana, závěrečný level 27. Tahle hra mě hodně zklamala. Je to nuda, nuda a ještě jednou nuda, questy naprosto o ničem, příběh podáván tak nezajímavě že jsem ty tuny nicneříkajících řádek textu ani nečetl. Hratelnost taktéž slabá, strašně repetetivní, ačkoliv tady přiznávám, že chyba není na straně autorů. Ti splnili co slibovali a všichni kdo chtěli FPS-Diablo jej taky dostali. Že je to bezvýchodný koncept je věc druhá. Dost mě taky zklamaly reálie Londýna. Nečekal jsem přesnou kopii 1:1, ale ani náhodně generovaná a dokola se opakující prostředí vytvořená z několika textur baráků, jednoho londýnského autobusu pár drobností jako fontána na Piccadilly Circus nebo Big Ben, bohužel posazených mimo kontext. Jediné co se celkem povedlo jsou stanice metra, alespoň co se týče textur, leč hru to bohužel nezachrání a při jejím dohrávání bych se klidně obešel bez tolika zastávek, na nichž mě vždy čekalo to samé.

6 komentářů:

  1. Zrovna včera jsem ten problém s raketometem v Offshore řešil. Nedalo mi to, sosl jsem si walkthrough a zjistil, že tam ten raketomet byl schovaný v jedné skříni těsně před tím, než vyjdeš poprvé na prostranství s vrtulníkem, co ho musíš sejmout. Problém je v tom, že ta skříň vypadá jako miliardy dalších, které jen tak ledabyle hráš obchází.

    OdpovědětVymazat
  2. tos mel dobry, v dobe kdy sem to hral ja zadny walkthrough nebylo.

    OdpovědětVymazat
  3. Ten raketomet mi taky dalo práci najít. Něco z mých dohraných her, v březnu jsem dohrál Blade of Darkness jen za Zoe, pak zkusil do této hry jeden mod, v něm mi ale nefungoval load pozice. Tak sem si sehnal Rune a dobře jsem udělal. Neskutečně dobrá řezba to byla, akorát poněkud kratší, vystačila mi na čtyři dny. Nyní hraju další hru na UT enginu, Star Trek: DSN - The Fallen.

    OdpovědětVymazat
  4. a je ten star trek dobrej? co to je za zanr? neco mi to rika, myslim ze sem kdysi hral demo, ale to uz je strasne davno a myslel sem ze to pak nakonec nevyslo.

    OdpovědětVymazat
  5. Third person akční adventure, no spíš klasická akční hra, ala Tomb Raider. Ve hře si můžeš vybrat ze tří postav, buď kapitána Siska, majorku Kiru nebo nadporučíka Vorfa. Co se týče kvalit hry tak mě se líbí, a i v recenzích byla tehdy dobře hodnocená. Jednu z nich najdeš např. na Tiscali.

    OdpovědětVymazat
  6. ad walkthrough - přes Google jsem ho taky nenašel, ale v diskuzi na PP se válí odkaz na Filefront.

    OdpovědětVymazat