pondělí 31. prosince 2007

Dopařené hry za čtvrtý kvartál 2007


HL2: Episode 2 - rozhodně ne trpasličí epizoda

Alien Shooter 2 - tolik masa by nakrmilo celou Afriku
Z extrému do extrému, aneb z nelidsky chudých herních dodatků čtvtletí předchozího do meganášupu nově pokořených titulů. Tuto změnu zapříčinila nejen mimořádně štědrá podzimní nadílka od vydavatelů, ale taky fakt, že jsem praštil s koštětem a měl po dlouhé době zas čas na paření. Množství času společně s nedostatečnou výpočetní silou hardwaru pro ty nejnáročnější hry mě také motivovaly k exhumaci starý pecek jako Duke Nukem 3D, pro které jsem objevil spoustu modifikací. Mé plány dohrát několik modů i do Doom 3 a Half-Life 2 bohužel zhatila smrt grafické karty, jejíž dočasná náhradnice Geforce4 MX ke spuštění zmíněných věci opravdu nestačí. Nová grafárna bude až po novém roce. Je to škoda, protože jinak by se jednalo o herně nejúspěšnější období mého života, pokořujíc i dosud nejpropařenější rok 2005. Každopádně dnes je silvestr, já jsem v době vydání tohoto článku zrovna přistál na Ruzyni a cestuji na Slovensko, kde mě čeká další náročná chatovice u Uniho. Proto tento příspěvek považujte za úspěšné uzavření roku 2007 v duchu pařby se vším všudy.

Duke Nukem: Nuclear Winter - zastřelit Mikuláše nikdy nebylo zábavnější!
INSTINCT
" Dopařeno 6.10.07 v 11:10 na obt. NORMAL (2/3). Celkem solidní budgetová doomovka, jeden z mála kvalitních ruských výtvorů. Požitek z hraní mi bohužel kazil nepříjemný bug, způsobující že se hra velmi často bezdůvodně sekala a stávala se nehratelnou, což vyžadovalo restart mise či celé hry a tedy nepříjemné zdržování.

MEDAL OF HONOR: AIRBORNE
" Dopařeno 12.10.07 ve 22:12 na obt. MEDIUM (2/3). Většinu zbraní jsem vylepšil na maximum, ale ne všechny. Drop zóny jsem neřešil.

ALIEN SHOOTER
" Dopařeno 5.6.04 v 15:59. Skvělá a strašně brutální freewarová řežba. Místy pekelně těžká. Dopařil jsem jí za chlapa.
" 17.10.07 dopařena druhá a třetí epizoda na obt. POHODIČKA (1/3). Nevím, zda jsou přídavné epizody ve skutečnosti datadisky, nebo zda jde o nedílnou součást hry a já tenkrát dohrál demoverzi v domnění že šlo o celou hru. Každopádně si pokořením druhé a třetí epizody nepřipisuji žádný bod do seznamu dopařených her.


Medal of Honor: Airborne - klasika neumírá
ALIEN SHOOTER 2: VENGEANCE
" Dopařeno 23.10.07 v 18:58 na obt. NORMAL (2/4). Finální skóre 7057401, zabito 18589 zrůd, čistá herní doba 5:35:39. Objeveno 74/88 tajných míst, závěrečná hodnost TERMINATOR. Nejoblíbenější zbraně byly brokovnice a kulomety, ale používal jsem i raketomety.
" Dopařeno 8.11.07 v 11:52 na obt. IMPOSSIBLE (4/4). Finální skóre 8182311, zabito 17933 zrůd, čistá herní doba 5:11:38. Objeveno 86/88 tajných míst, závěrečná hodnost MEGA-TERMINATOR a postava na levelu 39. Tentokrát jsem se specializoval čistě na energetické zbraně (Power weapons) a zcela ignoroval ty konvenční.
" Alien Shooter 2 je naprosto fantaskní řežba, která ze svého předchůdce udělala prvotřídní profesionální titul. Systém vývoje postavy, nádherná grafika, variabilní prostředí a nekonečná odreagující zábava zcela převyšují nesmírnou jednoduchost až primitivnost herního systému. Jedinou nevýhodu spatřuji v tom, že byl Alien Shooter 2 příliš snadný, přinejmenším oproti svému předchůdci. Při prvním zahrání na střední obtížnosti jsem si připadal jako při procházce plzeňským pivovarem, zatímco druhá procházka, o něco náročnější (asi jako procházka plzeňským pivovarem plným piva), se podobala původnímu Alien Shooteru na EASY. Skutečné potíže nastaly jen na dvou místech – ve druhé misi, kde bylo potřeba chránit vedlejší postavy, a v té poslední. V obou případech byla klíčová volba zbraní (nejsilnější neznamená vždy nejlepší) a v závěrečném levelu bylo nutné takticky vyčistit celou oblast, poté počkat na objevení teleportů, důkladně a rychle je zlikvidovat a až poté si se závěrečným bossem promluvit z očí do očí.


Painkiller Overdose - čeští designéři se předvedli
HALF-LIFE 2: EPISODE TWO
" Dopařeno 28.10.07 v 19:40 na obt. HARD (3/3). Dohráno na jeden zátah, celková doba asi 6 hodin.

PAINKILLER: OVERDOSE
" Dopařeno 2.11.07 v 18:46 na obt. INSOMNIA (2/4). Začátek mě dost nudil, štvala mě nevyvážená obtížnost v kombinaci s dlouhým loadováním a chabý level design. Opravdu bavit mě hra začala až od druhé epizody, kdy rapidně vzrostla kvalita levelů, především po stránce originality prostředí. Jednoznačně nejvíc na mě pak zapůsobila mapa Haunted Valley, situovaná do zakletého lesa jako z pohádky a na kopec s velice působivě zpracovanou zříceninou.

TIMESHIFT
" Dopařeno 6.11.07 ve 13:30 na obt. MEDIUM (2/3). Dost dobrá pařba, leč mě částečně i zklamala. Zaprvé jsem si zpočátku vůbec nemohl zvyknout na styl hry a hrátky s časem, první část ve městě mě proto totálně nebavila. Pak je tu absolutně podělanej konec, jeden z nejhorších a nejodfláknutějších co jsem kdy viděl (nerovná se mu ani useknutý Quake 4). Na druhou stranu mě dost překvapilo, když jsem zjistil že hru dělali Rusáci. To je snad první kvalitní áčková Ruská doomovka jakou jsem kdy viděl.


Soldier of Fortune: Payback - Slováci se zas nepředvedli vůbec
F.E.A.R. PERSEUS MANDATE
" Dopařeno 10.11.07 v 17:13 na obt. MODERATE (2/4). Na datadisk to bylo dost dlouhé, vlastně stejně jako původní hra, a líbilo se mi to mnohem víc než první přídavek Extraction Point. Ačkoliv bylo vše dost fádní, zhruba v polovině hry výrazně zhoustla atmosféra i hratelnost, příběh se začal zajímavě zamotávat a Perseus si díky tomu udržel mou plnou pozornost až do konce, kdy mě ještě potěšil třemi bonusovými misemi, jež se odemkly po dohrání.

SOLDIER OF FORTUNE: PAYBACK
" Dopařeno 17.11.07 v 11:06 na obt. NORMAL (2/3). Tato hra mi přinesla hořké zklamání.

STRANGLEHOLD
" Dopařeno 18.11.07 ve 12:57 na obt. NORMAL (2/3). Ze začátku mě to moc nebralo, ale poslední tři mise byly neuvěřitelný nářez který jsem si fakt užil. Škoda že je hra tak krátká, už proto že zabere přes 12GB.


Timeshift - tuhle hru jsem "přetočil"
SHADOWGROUNDS SURVIVOR
" Dopařeno 20.11.07 ve 13:10 na obt. NORMAL (2/3). Zabito 1513 emzáků a nalezeno 12/20 tajných míst.

PORTAL
" Dopařeno 21.11.07 ve 22:02 po zhruba třech hodinách. Dost dobrá a originální odreagovačka od stříleček.

DUKE NUKEM 3D – NUCLEAR WINTER
" Dopařeno 26.11.07 v 19:23 na obt. COME GET SOME (3/4). Celkem vtipný krátký datadisk.

DUKE NUKEM 3D – DUKE IT OUT D.C.
" Dopařeno 26.11.07 ve 22:55 na obt. COME GET SOME (3/4). Parádní datadisk, u něhož jsem pociťoval nepříjemný pocit deja-vu, jako bych ho už někdy hrál. Divné.


Duke Nukem: Caribbean - sandále, kokosy, prasata a kachničky
DUKE NUKEM 3D – CARIBBEAN: LIFE ' S A BEACH
" Dopařeno 27.11.07 v 16:25 na obt. BIG KAHUNA (3/4). Velice vtipná konverze s Dukem v sandálech, prasatech v květovaných košilých, sakiddawnech s plovacími kruhy a chobotnicemi ve slunečních brýlích a místo raketometu metač kokosů. Ačkoliv jsem kvůli bugu musel zahrát celou epizodu na jeden zátah, protože nešlo ukládat pozici, kvůli její krátkost to ale nevadilo.

DUKE NUKEM 3D – XTREME
" Dopařeno 28.11.07 ve 12:57 na obt. COME GET SOME (3/4). Průměrný datadisk se třemi epizodami plnými nepřátel, ale dost ubohého i když nápaditého level designu. Každopádně to postačilo na několik zábavy.

DUKE NUKEM 3D – DUKE!ZONE
" Dopařeno 29.11.07 v 0:11 na obt. COME GET SOME (3/4). Tři epizody čisté masakroviny. Tento datadisk musí být jeden z nejstarších, protože level designem jakoby z oka vypadl Doomovi.

DUKE NUKEM 3D – THE GATE
" Dopařeno 30.11.07 ve 23:45 na obt. COME GET SOME (3/4). Nejdelší a jeden z nejlepších datadisků pro Duka, jaké jsem kdy hrál. Co postrádá na vtipnosti oproti Caribbean, to nahrazuje propracovaností levelů. Stihl jsem ho dopařit těsně před půlnocí poslední den v měsíci, což z něj činí třináctou hru dopařenou za listopad.

SHADOW WARRIOR: WANTON DESTRUCTION
" Dopařeno 2.12.07 ve 23:43 na obt. 3/4. Celkem solidní datadisk, jenž přišel právě vhod – v den kdy mi odešla grafárna a s tou dočasnou, prastarou GeForce4 MX, bych si moc nových her nezahrál.


Beyond Good & Evil: klasická pohádka od Ubisoftu
RAYMAN 2: REVOLUTION
" Dopařeno 10.12.07 ve 21:41 (PS2). Čistá herní doba dosáhla téměř třiceti hodin. Je prostě znát že jde o hru ze staré školy.
" Historie dopaření Raymana je celkově zajímavá. První díl jsem hrál před mnoha lety na Jaguaru a byl téměř na konci, ale ani přes extrémní úsilí se mi nepovedlo najít poslední čtyři klece, přičemž přístup k poslednímu bossovi je vyžadoval. Je to jedna z mých velkých herních proher. Co se týče Raymana 2, toho jsem už kdysi dávno zkoušel hrát, dokonce několikrát, jenže PC verze (zvaná The Great Escape, nikoli Revolution) měla ovládání tak příšerné, že jsem to vzdal a až po x letech, když mě kix grafické karty přiměl zase vytáhnout konzoli, mě napadlo že s gamepadem by to mohlo jít. A taky že šlo!

QUAKE 2 – BELLY OF THE BEAST
" Dopařeno 14.12.07 ve 13:01 na obt. HARD (3/4). Průměrný datadisk na nějaké čtyři až pět hodin pařby.

BEYOND GOOD & EVIL
" Dopařeno 16.12.07 v 19:45. Docela pěkná hra, akorát mě šíleně lezla na nervy nemožnost típání animací.

BULLY
" Dopařeno 23.12.07 v 15:58 po třech dnech intenzivního hraní. Kompletnost hry 75,28%, o stovku jsem se nijak nesnažil.
" Poslední hra roku 2007! Po letech nastala situace, kdy jsem poslední hru roku dohrál a žádnou další, která by se stala první dohranou v roce následujícím, nerozjel.

Žádné komentáře:

Okomentovat