neděle 2. prosince 2007

Minuta ticha za grafickou kartu

Zákon schválnosti ví kdy se přihlásit ke slovu... V pátek v noci jsem ještě v klidu pařil a díval se na film. V sobotu ráno jsem jásal radostí – po letech se mi podařilo zprovoznit Deus Ex 2 tak aby šel i zvuk. Radoval jsem se však předčasně, po ani ne minutě hraní to kompletně vytuhlo. Žeby za to mohl ten zásah do ovladačů zvukovky? A proč teď blbnou i jiné hry?

Další hrabání, kompletní odstranění a přeinstalování všech driverů a blbnutí pokračuje. Po pár minutách hraní Doom 3 či Duke 3D v OpenGL se začne rozpadat obraz, problikávat textury, objevovat se černé vodorovné čárky po celém monitoru a po chvilce to kompletně vytuhne.
Problém ale nebude v ovladačích, když i po tvrdém resetu je úvodní obrazovka s detekcí paměti, disků, biosu, ba i logo WinXP plné hieroglifů... Když ale naběhnou Wokna, fungují naprosto normálně, dokud nepustím nějakou hru (krom Quake 3, ten běží bez problému).


Nemohla přece odejít grafika. Nikdy jsem ji netaktoval, větrák je plně funkční a běží naplno, ačkoliv před vyčištěním se to pravda trochu hřálo, ale nijak tragicky (předtím 61°C ve Woknech, teď 45-50) a blbne to aniž by se karta přehřívala (vytuhává již při 55°C). Že by byl problém v něčem jiném? Žádný virus jsem nenašel, drivery jsou přeinstalované a hlavně to blbne ještě než se vůbec začnou načítat Windows. Možná problém na desce? Možná něco s BIOSem? Ještě že mám možnost kartu vyzkoušet v jiném počítači.
...
Hm tak je to v prdeli. Jiný komp, stejný problém. HL2 vytuhl už v hlavním menu. No nic, tak se holt vzdám hraní, dokud můžu pracovat ve Woknech a koukat na filmy tak to ještě není úplná tragédie. Škoda jen, že tuhle krásnou GeForce 6800GT od MSI mám dva roky a nemůžu ji vyreklamovat, protože nemám paragon... No nic, jdu si aspoň pustit Star Trek.
...
Tak a je to úplně v prdeli. Totální výtuh a žádná šance na vzpamatování. Zrovna uprostřed Star Treku! Sakra! Ale není všechno ztraceno, Michal má někde v šuplíku záložní GeForce 4 MX... bez podpory pixel shaderů, takže si ani toho Deuse nezahraju. Skvělé. Nemá někdo jetou AGP kartu které se potřebuje levně zbavit? Kompletní upgrade plánuji až na únor a investovat teď do AGP karty kvůli té chvilce se mi zrovna nechce.

6 komentářů:

  1. mam stejnou shitku ajko ma michal jestli chces :)

    OdpovědětVymazat
  2. Čest její památce.

    OdpovědětVymazat
  3. Čest její památce.

    OdpovědětVymazat
  4. Ja mam doma uplne novou GeForce 7600GT, kterou jsem kupoval ten v srpnu, mel ji v kompu cca 3 tejdny a pak mi lehla deska a kupoval jsem novej komp, takze grafika je tu pekne zabalena v krabici na skrini, ale pochybuju, ze si pro ni z Anglie pojedes :)

    OdpovědětVymazat
  5. gf 4 mxtato GeForce 4 MX 4xx zvlada DX7. Myslim ze Deus ma spatnu kompatibilitu az po tento render, takze by som to skusil. Nebude to nic hviezdne, ale hrat by sa to mohlo dat :o)

    OdpovědětVymazat
  6. Mno, me nepretaktovana a radne udrzovana GeForce 7600 najednou po pul roce taky zacala silene blbnout a vyresil to az servis...nastesti jsem paragon mela :-)

    OdpovědětVymazat