pátek 28. prosince 2007

Vánoce ne-podle představ

Navzdory slibnému začátku štědrého dne, kdy jsem náruživě naklepával řízky a degustoval bramborový salát, se celá věc nevydařila tak, jak jsem si jí představoval. Po pravdě řečeno, byl jsem spíše zklamán a nebyl jsem jediný. U kamarádky kde se celá akce konala se sešlo jedenáct lidí – většinou Slováci, pár Čechů a Michal pozval jednu kamarádku z Turecka a jednu Rumunku. Na mě byla akce strašně chaotická. Nebylo prostřeno, všichni kecali jeden přes druhého, Michal se snažil nás přimět mluvit anglicky kvůli svým kamarádkám, jenže to bylo v takovýchto podmínkách prostě nemožné, a navíc jsme čekali až přijde poslední člen – pan domácí – z práce, ačkoliv jsme se předtím dohodli že se najíme bez něj a po jeho příchodu dáme druhé kolo. Výsledek byl ten, že jsme začali dřív pít než jíst a řízky byly studené. Přesto to byla fajn večeře, to zas jako jo. Bohužel mi celý požitek zkazil slabý apetit způsobený nastydnutím. Po dvou řízcích a naběračce salátu jsem už nemohl pozřít ani sousto, natož dopít druhé pivo. Pravda, řízky byly jak dlaň dobře rostlého dřevorubce, ale to je irelevantní, to jsem prostě svědomitě porcoval a obaloval. Po jídle se pak z celé vánoční večeře stala taková obyčejná párty – z bedny se linul zvuk vánočně naprosto neladícího akčního filmu s českým dabingem, Michalovy kámošky se nudily a on se chudák hrdinně leč marně snažil vést nějaký rozhovor, a pak se půlka lidí odebrala do vedlejšího pokoje koukat na Pelíšky, které jsem určil jako nástupce Mrazíka coby vánoční film. Rumunka s Turkyní nakonec odešly, což paradoxne zlepšilo situaci, protože tam bohužel prostě nezapadaly a všichni Čechoslováci se bavili mezi sebou. V momentě kdy opustily byt jsem seděl na gauči a koukal na Pelíšky, zatímco Michal se zapojil do obecného pokecu. V tu chvíli mi taky začala stoupat teplota a když jsem v jednu ráno řekl že mi není dobře a že jdu domů, na teploměru jsem naměřil skoro 40°C. Onemocnět v nejnevhodnější dobu je moje specialita. Druhý den jsem se cítil tak, že ačkoliv mi bylo blbě z hladu, pouhé pomyšlení na řízek mi zvedalo žaludek. Naštěstí jsem se do večera vypotil a teplota spadla skoro o dva stupně, takže jsem dokázal sníst aspoň pomeranč. Na druhý den už jsem šel do řízků. Zkrátka a dobře, opravdu neobvyklé vánoce.

4 komentáře:

  1. ja bych to zas tak tragicky nevidel, je fakt ze sme se s michalem pak shodli ze pozvat tam ty cizinky byla blbos ale co. ja se bavil, me to bylo jedno ze se zaclo jist pozde, hlavne ze se zaclo, ze nebezeli vanocni koledy ale nejaka americka slatanina mi je taky nejak jedno pac koledy nesnasim. vratil sem se asi v pet rano a potkal spolubydliciho jak de do prace tak sem mu popral stastny a vesely a sel se vyspat :)

    OdpovědětVymazat
  2. Pomerne zvlastni vanoce, podle popisu mi to pripomina spis Silvestra :-)

    OdpovědětVymazat
  3. kurna aj s blokovanim prispevkov

    OdpovědětVymazat
  4. heh, no uz som dosiel na tie spamove prispevky. nepacila sa mu moja vyplnena emailova adresa || url na stranku. divne, budiz, ale konecne mozem prispievat.takze k meritu veci> holt nie vzdy cloveku vyjde vsetko tak, ako si predstavuje, zvlast nam perfekcionistom. hlavne sa ale pridrzaj liecebneho procesu, aby si si nahodou nepokazil silvestra, na ktory sa nas tesi viac ;)

    OdpovědětVymazat