pátek 29. září 2006

Zvláštní metody revizorů

Před chvílí jsem jel tramvají. Jel jsem pouze jednu zastávku (ze Slávie na Koh-i-noor) a samozřejmě tam byli revizoři. Ačkoliv s nimi mám bohaté zkušenosti, nikdy zcela nepochopím systém, jakým si vybírají oběti. Nastoupil jsem prostředními dveřmi, přímo přede mnou bylo volné místo, takže jsem se usadil a otevřel rozečtenou knihu. Ledva se souprava rozjela, uslyšel jsem o pár sedaček přede mnou klasickou hlášku "dobrý den, revize jízdenek". Jsa v klidu s roční legitkou v kapse jsem zvedl hlavu a mé oči se setkaly s jeho. Ano, byl to revizor. Odolal jsem pokušení vytáhnout hned šrajtofli a s myšlenkou, že si počkám na vyzvání, se vrátil ke své knize. Pán s plackou dokončil kontrolu předchozího klienta, mě naprosto ignoroval a šel obtěžovat o dvě sedačky dál. Než tramvaj zastavila a já mohl vystoupit, měl on i jeho kolega spoustu času mě zkontrolovat, ale nestalo se tak. Vyčetl snad z mého nezúčastněného až otráveného pohledu něco jako "lístek nemám, když budeš prudit tak máš smůlu," nebo naopak vydedukoval že lístek mám a proto jsem tak laxní? Fakt by mě to zajímalo, rád bych totiž pochopil revizorské myšlenkové pochody. Chtěl se snad vyhnout zbytečným problémům, ačkoliv by byl s kolegou v přesile, a šel radši prudit bezbranně vypadající starce a slečny? Nevím. Od té doby co MHD regulérně platím jsem potkal x revizorů, ale skoro vždycky jsem zůstal nepovšimnut, ať už to bylo ve voze či ve výstupu/přestupu metra. Jednou jsem dokonce prokličkoval mezi třemi těsně u sebe stojícími revizory a prošel okolo poblíž stojících policajtů, aniž by mě někdo zastavil. Kéž by to tak fungovalo i v dobách, kdy jsem jezdíval načerno. Tehdy jsem si mohl být naopak jistý, že když si budu chtít zkrátit cestu o jednu zastávku a ještě si spletu autobus (198 místo 189), chytně mě tam revík (stalo se). Když mě kámoš ukecá ať s ním jedu 205kou místo obvyklou 124kou, dostanu pokutu (stalo se). Když s jiným kámošem vyběhnu na Kačerově protože si u mě nechal učebnici, bude mě to stát pokutu (stalo se). Když mě půl roku vozí známí autem a já pak jedu jednou jedinkrát sockou, chytne mě revizor (stalo se). Když mám roční legitku a zapoměnu si na konci čtvrtletí vyměnit kupón či napsat rodné číslo, revizor si toho všimne (stalo se, obojí). Na druhou stranu, když jsem kdysi ztratil peněženku i s kupónem co platil ještě dva měsíce a rozhodl se nový nekupovat, byl jsem kontrolován čtyřikrát (tedy víckrát než za celý rok), vždycky jsem je však slušně odpálkoval a oni prostě odešli (pravda, jednou jsem kvůli tomu přišel pozdě do školy).

Sakra, já chtěl jen popsat jak mě dnes nekontrolovali a zas je z toho román. Já se ze sebe zblázním.

6 komentářů:

  1. :-) čtyři měsíce za sebou jsem si poctivě kupoval měsíčník. ani jednou jsem žádného revizora nepotkal a to strávím denně v MHD cca 2 hodiny. pátý měsíc jsem uvažoval jestli to má cenu, dál kupovat měsíčník. nakonec ve mě zase zvítězil ten zasraný poctivý občan. následující týden mě kontrolovali třikrát, z toho 2x na stejné trase ve stejném buse ve stejný čas mezi stejnými zastávkami. minulý týden jsem po hodině jízdy busem z práce znuděně stál u dveří, oči mi klibaly( už jsem byl 11 hodin na nohách), ani v tom zasraným buse jsem si nesedl, všechno mi bylo jedno, nevnímal jsem okolí. najednou vidím, jak z busu začínají vyskakovat někteří cestující těsně před tím, než se zavřeli dveře, jedna holka to nestihla a rozběhla se k řidiči. říkám si, co to je za bláznivý svět, dál stojím a přemýšlím o blbostech a najednou si všimnu, že revizor kontroluje lidi, přičemž musel projít i kolem mě. já ho ani nezaregistroval, on mě nekontroloval. bylo dobře, protože měsíčník byl o jeden den prošlý. zastávku na to jsem vystupoval. utřel jsem vlhký pot z čela a šel rozesmátý domů ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. Samozřejmě, že se s tebou nechtěli otravovat. Jsou placení od hodiny, ne od toho, kolik černopasažerů chytnou. A kdo má ty kecy furt poslouchat. Tak tě radši nechaj bejt.

    OdpovědětVymazat
  3. Saruman: omyl, za kazdyho chycenyho cernocha maj premii, a kdyz te zkasnou na miste tak este stovku odmenu navic.

    OdpovědětVymazat
  4. Jo? Hm, no vidíš, to sem ani nevěděl.

    OdpovědětVymazat
  5. Nezapomentulena cesta z narozeninovy party s Havlisem do Kobylis..:D Nevim v kolik to bylo, nejak co jsme se rozloucili se stormem a dosli na vaclavak na tramvaj..nemel jsem u sebe jizdenku, automat nikde zadnej, ridic neprodava.. tak jsem tam tak sedel, jeli jsme hrozne dlouho a furt jsem scanoval zastavky, jestli treba ve ctyri rano nenastoupi nejakej revizor a nepujde po mne.. Havlis si ze mne delal legraci, za coz se mu jednou pomstim!! :)

    OdpovědětVymazat
  6. Jo, to je typickej zákon schválnosti, vlastně karma. \"Tvůj osud tě nemine.\" Óm tat sat. Hare Krišna

    OdpovědětVymazat