pátek 22. září 2006

Dohrané hry od písmene V


Virtua Cop 2 (1997)

Vietcong 2 (2005)
Zápisy k hrám začínajícím na V, dopařeným od začátku Deníčku až do září 2006

VENDETTA
" Dopařeno 21.1.06 ve 3:26 (MAME32), stálo mě to asi 28 kreditů. Tuhle hru jsem hrál před dávnými lety v Itálii na automatech a utkvěla mi v paměti scéna s homosexuálními nepřáteli, jenž se vrhali na lampy veřejného osvětlení a sexuálně se na nich ukájeli, pokud jsem zrovna nebyl po ruce já (rozuměj herní postavička). Saverio tuhle hru dobře zná a pamatuje si i název, takže pak už stačila jen chvilka hledání na internetu, a bylo vymalováno.

VLAK
" Dopařeno 15.3.98 ve 12:00.
VIRTUA COP 2
" Dopařeno 6.12.98 ve 14:25, bodů 598913.
VIETCONG
" Dopařeno 6.4.03 ve 23:15 na obt. NORMAL (2/4).
VIETCONG – FIST ALPHA
" Dopařeno 17.2.04 v 16:00 na obt. NORMAL (2/4).
VIETCONG 2
Dopařeno 4.11.05 na obt. NORMAL (2/4). VC kampaň ve 21:36 a US kampaň o chvilku později, ve 22:05.
Z téhle hry jsem upřímně v šoku! Že to nebude nic extra, to jsem tušil už podle prvních recenzí. Když jsem si to sám vyzkoušel, pochopil jsem, že nelhaly. Že to však stihnu dopařit mezi pomyslným obědem a svačinou, přičemž si ještě odskočím na pivo, to jsem fakt nečekal! Nevím jestli si z nás ti autoři dělají srandu nebo co, ale tohle je nehorázný skandál! Prodávat něco, co se dá dohrát za čtyři hodiny jako plnou hru, a ještě označit za druhý díl, to je nehorázný hnus!
VIETNAM BLACK OPS 2: SPECIAL ASSIGNMENT
" Dopařeno 26.9.01 ve 21:48 na obt. VETERAN (2/4).
VIVISECTOR
" Dopařeno 2.6.06 v 15:28 na obt. THERAPY (2/4).
" Navzdory záporným hodnocením této hry musím říct, že mě dost bavila. Hratelnost byla svižná a dynamická, až na pár výjimek neobsahovala žádná hluchá místa, nepřátelé dosti originální, výběr klasických (rozuměj nejoblíbenějších) zbraní poměrně široký, a zejména nápad s odstřelováním kusů masa se autorům povedl. Opomenu-li nedostatky jako chaoticky podaný příběh, nepříliš kvalitní dialogy či slabší začátek, je tu ještě level design, jenž mě v určitých ohledech vyloženě fascinoval. Krom toho, že mě námět tropického ostrova prošpikovaného moderní technikou vždy fascinoval (právě tento prvek mě nejvíc přitahoval k Far Cry), jsem se díky Vivisectoru podíval na místa, která jsou součástí života všech běžných lidí, nikdy se na ně však nepodívají zblízka (třeba do tunelu metra). Moc se mi líbilo věrné zpracovaní letadla ze začátku hry, zejména když havarovalo a člověk nacházel trosky po celém pralese. Obzvlášť vypečený byly obří motory zabořené mezi stromy. Nejvíc na větvi jsem však byl ze šplhání po anténách stovky metrů nad zemí, odkud bylo vidět do širé dálky a romanticky při tom fučel silný vítr. Působilo to fakt opravdově. Stejný pocit jsem měl při prolézání desítky metrů vysokého větrného mlýnu, jenž se od své reálné předlohy vůbec nelišil. Uprostřed obrovského kaňonu plného zástavby zavěšené na okolních skalách mě fascinoval nápad s jeřábním lanem, po němž musel člověk vyšplhat nad propast, odpojit hák od jiného lana a jako tarzan se přehoupnout na jinou budovu. Prostě paráda. Jinými slovy, ačkoliv není Vivisector žádný megahit, měl jsem z něho vyloženě dobrý pocit, nemluvě o tom, že jeho dohrání trvalo stejně jako u doomovek ze staré školy (tedy žádných pět nebo deset hodin jak je dneska zvykem).

Žádné komentáře:

Okomentovat