středa 7. května 2008

Jedna díra do chodidla nestačí

Z cyklu Vzpomínky na časy minulé, historka o pochroumaných chodidlech.
Běžím si lesem, a najednou kde se vzala tu se vzala v zemi díra. A jaká to díra! Sám jsem jí vykopal... Při pokusu o její přeskočení přichází uklouznutí po suchém listí, let jak z kreslené grotesky, dopad na břicho na druhém konci díry a sliding po dalším suchém listí. Zastavuje mě až prudké a bolestivé škubnutí chodidla o okraj jámy, které záhy identifikuji jako přetrhané vazy. Když se po třech týdnech skákání po jedné noze konečně vazy uzdravily (starostlivá babička a ledové obklady dokáží zázraky), při seskoku ze stromu jsem si propíchl druhé chodidlo o nějakou trčící větvičku. A to ještě není konec. O mnoho let později jsem v Praze, při jedné noční brigádě, šlápl plnou vahou na kus dřevotřísky. Trefil jsem se tenkrát přímo do černého. Do černého samořezného šroubu trčícího směrem nahoru. A ano, opět jsem si propíchl chodilo. Jelikož to však nebolelo, dokončil jsem práci a šel s kolegy na pivo. V šest ráno, to už noha začínala bolet, jsem v lehce podroušeném stavu dokulhal domů a propadl spánku. Návštěva pohotovosti proběhla až večer, po zjištění že noha nepřestává bolet, spíš naopak, a ještě k tomu otéká. Chyba byla nechat se doprovodit Michalem, má totiž unikátní talent člověka v takovýchto situacích skvěle uklidnit. Opomenu-li hlášky typu "až si začne doktorka nasazovat gumovou rukavici a ozve se startování motorovky tak zdrhej", velice mě podpořil vyprávěním o tom, jak si probodl chodidlo rezatým hřebíkem (skákal z rezatého plotu), nešel hned k doktorovi, druhý den měl zčernalé pruhy skoro až ke koleni, a otravu krve léčili narváním deseticentimetrové drenáže přímo mezi prsty na chodidle. Bez umrtvení. Já sice odcházel z ordinace s oroseným čelem, to jak mi do rány narvali velkou stříkačku plnou nějaké dezinfekce, ale to bylo naštěstí všechno. Plyne z toho jediné ponaučení - s Michalem už k doktorovi nejdu. Mimochodem, pomsta přišla po letech, když jsme v Londýně o vánocích hledali zubaře pro jeho rostoucí osmičku.

1 komentář: