pondělí 19. května 2008

Jak se stěhuje herní vývojář

Aneb Storm stěhovákem.

Tento článeček měl původně vyjít jako zajímavost na Hratelně.cz, jenže se delší dobu nikdo neměl k tomu ho vydat, proto jsem se rozhodl ho dát na blog. Rozhodnutí toto učinil jsem již před drahnou dobou, leč dokopat se k jeho publikaci (a hlavně zeditování fotek) nebyla věc jednoduchá, nýbrž zapeklité to přesvědčování sama sebe k překonání vlastní lenosti tomu předcházelo, a nyní konečně došlo. Vzhledem k neaktuálnosti informací (z konce ledna) jej tedy prosím berte s rezervou. Omlouvám se i za kvalitu fotek, jsou trochu rozmazané, ale fotil jsem ve spěchu. Kdybych tak tušil, že nedlouho po návštěvě tohoto mě zcela nového prostředí budu v podobné místnosti sám pracovat...

V rámci brigády, jež je mou posilovnou a zároveň i koníčkem, jsem byl jednoho rána vyslán do městečka Kingston na jižním okraji Londýna, odkud se jakási firma rozhodla přemístit na sever. Při vstupu do rozlehlých prostor plných stolů s počítači, televizemi, konzolemi a plakáty z různých videoher na zdech jsem si říkal, že je mi jméno Climax povědomé, když hle, hromada krabic s nápisy "Xbox developer kit" a štosy časopisů Game Developer vše objasnila. Byl jsem na území herních vývojářů.

Tajný projekt, Elveon a Mafie
Ačkoliv jsem tam byl za stěhováka, využil jsem příležitosti a vytáhl pár zajímavostí z přítomných zaměstnanců. Bohužel nebyli chlápci z Climaxu příliš sdílní o utajeném projektu jenž chystají na Wii, ale zase jsem se dozvěděl, že práce na PSP Silent Hillu jdou dobře a jak je to s domnělým převzetím slovenského Elveonu. Když jsem na větu "děláme teď něco elfského" odpověděl dotazem zda jde o Elveon, vývojář usoudil, že nemá cenu zatloukat a byl sdílnější, ačkoliv většinu informací už jsem věděl. Na tomto RPG prý stále dělají hlavně slovenští 10tacle Studios, Climax však přebral některé části vývoje včetně managementu.

Dozvěděl jsem se také, že česká Mafie je mezi chlápky z Climaxu populárnější než GTA a že se všichni moc těší na dvojku, ačkoliv žádný z nich nemá doma dost silný počítač aby utáhl nové hry, takže si jí nejspíš budou muset zahrát potají v práci. Nemohu však mluvit za všechny, protože v celé firmě prý teď fungují všeho všudy tři vývojáři (ještě donedávna jich bylo šedesát, ale po dokončení projektu se rozprchli).

Dřina
K samotnému stěhování mohu říct jen jedno – je to horor! Představte si šedesát počítačů (o ty se starala jiná firma), šedesát židlí, šedesát těžkých plechových šuplíkových skříní, šedesát velkých dřevotřískových desek a ke každé z nich nechutně těžké, nafest sešroubované a absolutně stupidně vytvarované železné konstrukce. Do toho všeho jsme se museli brodit mořem poházených myší, klávesnic, šňůr všeho druhu, vypálených i originálních CD a kdoví čeho dalšího. Nejhorší ze všeho byl výtah, jemuž se každých pět vteřin zavíraly dveře, což nepotěšilo zejména když jsem nesl něco hodně těžkého a nebyla volná ruka pro zmáčknutí knoflíku... A o hláškách "door closing, door opening, going down a going up" se mi ještě dvě noci zdálo.

Vývojářský odpad
Dost mě překvapilo, kolik věcí skončilo v kontejneru před budovou. Například 5.1 repráky z konferenční místnosti (velkou plasmu si však nechali), sbírka různých magazínů, pětidílný manuál pro Maya 6.5, klávesnice, podložky, šanony... No prostě hotový poklad pro herní fetišisty. Na můj dotaz zda nevyhazují i nějakou tu PS3 bohužel všichni odpověděli záporně.

Moje návštěva Climaxu skončila po těžkých osmi hodinách práce a ačkoliv jsem se měl druhý den vrátit a rozebrat druhou půlku firmy, byl jsem převelen na kšeft do IBM, takže se průzkum kontejneru ani další výzvědy nekonaly. A to je vše.

1 komentář:

  1. Takto vybavene priestory si raz zriadim v bunkri pod svojim buducim domom. Budeme tam chlastat a gejmit na lanke, vacsi luzri z nasej party sa tam pravdepodobne nastahuju natrvalo, ale nevadi, s tym pocitam ;pTreba uz len byt dost bohaty: k tomu mi dopomahaj kafe, pizza, univerz z buduceho postu prezidenta Zeme, a trocha omamnych latok./end of crack-dreams

    OdpovědětVymazat