úterý 13. května 2008

Ninja Gaiden 2 - preview

Tento článek původně vyšel na Hratelně.cz v květnu 2008. Po zániku serveru jsem ho přemístil na blog.

Fanoušci série Ninja Gaiden, netrpělivě očekávající návrat tichého bojovníka z kmene Hayabusa, mohou zajásat. Jeho ostré čepele si již brzy prořežou cestu na pevné disky Xboxu a spáchají tam taková jatka, že i Jack Rozparovač by z nich měl komplexy. Podle posledních informací bude nový ninja nejkrvavější a nejbrutálnější hrou svého žánru, a my to vývojářům z Team Ninja naprosto věříme. Datum vydání se neúprosně řítí do cílové roviny a než přetrhne pásku "prodej zahájen", zbývá ještě čas si sesumírovat, co o hře dosud víme.

Kill Bill na HD obrazovce
Stejně jako při štípání dříví, i v Ninja Gaiden 2 to bude lítat. Místo špalků však budou vzduchem rotovat usekané údy, a není se co divit, když nás čekají vychytávky jako Dragon Sword. S jeho pomocí useknete nepříteli obě nohy, což ho však nezastraší a bude se snažit k vám aspoň doplazit, aby předvedl co umí dobře uplácaná bábovka semtexu. Se zbraní zvanou Lunar zas mají vybuchovat hlavy a vedle Falcon Talonu by si Freddie Krueger se svými břitvami připadal jak drbátko na rozkroky (což v jednom díle i byl). Krom větší krvavosti přinese nový ninja i několik zásadních inovací, aneb změněný systém uzdravování a dokončovací fatality.

Zdraví nadevše
Health se bude automaticky regenerovat po každém úspěšném souboji, nebo když se vám podaří utéct dost daleko od nepřítele (což nebude tak snadné, jak to zní). Háček je v tom, že po každém utrpeném zranění se ukazatel zdraví o něco smrskne a vy tak budete mít stále míň a míň healthu. Vzhledem k dlouhým úsekům mezi checkpointy to bude dosti zajímavé.

Fatální fatality
Jak již bylo zmíněno, během boje můžete zmetkovi klidně useknout obě nohy a on po vás dál zarputile půjde, snažíce se na vás provést sebevražedný útok. Abyste se ho zbavili, budete mít k disposici dokončovací komba, s nimiž protivníka dorozsekáte na ještě více cimprů a camprů. Mohlo by se zdát, že ruce, nohy, trupy, hlavy a střeva létající až ke stropu jsou jen pro efekt, ale opak je pravdou. Mutilovaní nepřátelé jsou paradoxně ti nejnebezpečnější, protože už nemají co ztratit a půjdou po vás hlava nehlava, vlastně noha nenoha. Kromě mraků zatím-ještě-zdravých zmetků tedy budete muset dávat pozor na ty ne-již-zcela-v-pořádku a v pravou chvíli jim předvádět, zač je toho fatalita.

Zbraně zbrusu z brusu
Každé sekátko bude mít jinou fatalitu a, jak nečekané, bude jedna efektivnější než druhá. Tak třeba kombo mečů Tiger‘s Fang a Dragon‘s Claw má fungovat tak, že si jednou čepelí nepřítele podržíte (probodnete mu hlavu), abyste mohutným machem druhé zbraně přeťali tělo na dvě půlky. Zní to romanticky, že? Potěší i zpráva, že oproti dřívějšku mají být sekáčky a kuchadla vyváženější a žádný kousek by tak neměl přijít nazmar. Co je však důležitější, zbraně budou neuvěřitelně rychlé!

Ačkoliv arzenál z větší části spočívá v oprášených kouscích z prvního dílu, autoři použili dost leštidla na to, aby zbraně působily jako nové. S tím by se však málokterý fanoušek spokojil, proto pochopitelně přibude i pár funglnových exemplářů. Za všechny zmiňme Kusarigama, obdobu Vigorian Flails, ale s větším dosahem. Zajímavě zní i Gatling Spear Gun, cosi na způsob kulometu vrhajícícho vybuchující oštěpy.

Drobné změny v interface
Pokud jste již Gaidena hráli, nečeká vás na gamepadu nic moc nového. Nejdůležitější složkou jsou tradičně tlačítka pro lehký a těžký útok, jejichž kombinací provádíte komba. Těch postupně přibývá, jak se zbraně vylepšují, a uvidíme jak nové kousky, tak staré známé kreace, jen v lepší grafice a s propracovanějšími animacemi. Dobré zprávy vanou pro méně zručné, či Gaidena zatím neznající hráče: oproti jedničce má být nastaven o dost nižší stupeň náročnosti, alespoň ze začátku, takže se každý stihne s hrou seznámit, než půjde opravdu do tuhého. Svědčí o tom už první boss, sloužící spíš jako boxovací pytel pro zahřátí.

Něco se však přece změní, a sice způsob práce s inventářem. Už nebude nutné při každé výměně zbraně navštěvovat pause menu, nyní půjde mezi žabikuchy a dalšími předměty přepínat pomocí d-padu, což se zdá býti rychlejší a pohodlnější. Nebojte se však, že by se hra i nadále nezapauzovala, aby vás mezitím někdo nevykuchal.

Pozměněná má být i střelba z luku. Nyní postačí jediné stisknutí tlačítka pro útok, aby Ryu sám zamířil, vypálil a zasáhl cíl. Alternativně bude možné střelu „nabít“ podržením tlačítka a zamířit ručně, podle některých zdrojů je to však příliš snadný způsob likvidace bossů a tak se to možná ještě změní. Nyní totiž někteří nepřátelé po zásahu šípem explodují...

Vypadáš skvěle!
Nový Gaiden sice z 360ky nevytáhne maximum, přesto však půjde o solidní podívanou, což bude poznat třeba v osadě Hayabusa, kam se Ryu na chvíli vrátí a kde uvidíte rozdíl v detailnosti oproti staré verzi z Xboxu. Ani level design se nenechá zahanbit, přičemž některé lokace zní opravdu lákavě. Tak třeba Benátky, kde budete bojovat na vodní hladině. Tedy, pokud to zvládnete.

Není však všechno zlato co se třpytí a i Gaiden má své mouchy. Podle serveru IGN, jenž měl nedávno v rukou hratelnou demoverzi, je touto mouchou kamera. V otevřených prostranstvích prý není problém, ale v úzkých chodbách a zejména pak při skákacích/plošinových sekvencích se zdá, že kamera nepracuje s vámi, nýbrž proti vám.

Hodně LSD asi spapali designéři z oddělení bestiáře. Jinak si totiž neumíme vysvětlit, kde by přišli na kreace jako zmutované šavlo-v-zubě psí ninji či vlkodlaky metající po vás cosi, co připomíná produkty dobře seřízeného trávícího traktu. Jedině snad ty prsaté hydro-kostry bychom viděli na povel od marketingových expertů. Kozatá hra se hned líp prodává...

Příběh?
Možná se ptáte, proč jsme dosud ani písmenem nezmínili příběh. Důvod je prostý: nic o něm nevíme. Tedy nic, co by dávalo nějaký celistvý smysl a tvořilo alespoň přibližný obrázek. Zatím dostupné střípky mluví o obrzrůdě, která se v New Yorku (kde taky jinde, že) snaží zničit sochu svobody, či o čtyřrukém vlkodlakovi, jenž si zas vybíjí vztek na Benátkách. Jo a ještě jedna věc - za vším prý stojí CIA.

No a tímto tajnůstkářským odstavcem končí naše preview. Připomeneme jen, že Ninja Gaiden 2 se chystá výhradně na Xbox 360 a měl by vyjít začátkem června, takže se rýsuje léto ve znamení létajících končetin, a to nejen z trampolíny na vašem oblíbeném koupališti.

Žádné komentáře:

Okomentovat