pondělí 25. června 2007

Proč poslouchat BBC rádio?

Po dlouhé době jsem si v práci pustil rádio, ovšem už ne hitové XFM kde mi z pěti dokola přehrávaných písniček začínalo rychle šibat, nýbr BBC 4, což je čistě mluvící stanice pojednávající o aktuálním dění na politické, sociální i kulturální scéně na tuzemské i mezinárodní úrovni. Nejen že je to velice dobré na angličtinu (obzvlášť když rozumíte interview s welšským či skotským dělníkem, to fakt zvedne sebevědomí), ale člověk se dozví i spoustu zajímavostí, které by bez televize neměl šanci zjistit. Tak například, že Saddámův bratranec, přezdívaný Chemický Ali, byl odsouzen k oběšení a Kurdové chtějí, aby byl popraven u masového hrobu který pomohl vytvořit (no dobře, tahle zpráva není zrovna žádná senzace). Docela mě zaujal rozbor problematiky britského zdravotnictví a úrovně kvality zdravotních sester, které prý poklesá (dokonce uznali, že NHS, britská zdravotnická instituce, je v krizi). Pobavila mě i jakási hra situovaná do druhé světové, prošpikovaná typicky britským humorem, či studie o tom, jak v důsledku první světové války stala z poslušných a vychovaných lidí mezi 12ti a 20ti lety chátra kriminálních teenagerů. Možná to jsou jen blafy, ale hodně dobře se to poslouchá a obzvlášť potěší, když tomu člověk jako já rozumí. Hlavně té welštině, to je fakt výzva! Tak a teď si odpočineme při poslechu Rockzone, aneb jak oni rádi říkají, "rockzoun".

Žádné komentáře:

Okomentovat