středa 8. ledna 2014

Dopařené hry za srpen a září 2013

Druhá polovina roku 2013 byla významná ze dvou, vlastně ze tří důvodů. Zaprvé, po skoro třech letech jsem si opět zahrál na PS3. Zadruhé, po dvou letech jsem se konečně dostal k tomu si zahrát Skyrim, a za třetí, svět Tomb Raider už mi není cizí. Při komentování posledních přírůstků do série Elder Scrolls a Tomb Raider jsem byl výřečnější než obvykle, proto těmto hrám budu věnovat samostatné články. Tady prozatím obvyklé resumé.

BIOSHOCK INFINITE
• Dopařeno 5.8.13 ve 2:37 na obt. HARD (3/4, čtvrtá se otvírá po dohrání).
• Dost mě to zklamalo, čekal jsem stejný nářez jako v prvních dvou dílech, leč s nástupem nebeského města zmizela tajemná atmosféra Rapture, plasmidy zmutované lidi nahradili lidé nezmutovaní, tentam je big daddy a o zábavném RPG prvku a minihrách ani nemluvě; nový Bioshock je ryzí akce kladoucí maximální důraz na akci. Jen to otravné vybírání popelnic zůstalo. Abych ale jenom nehanil, celý příběh motající se okolo Elisabeth je zajímavý a neotřelý, Elisabeth samotná je sympatická a příjemně se na ní kouká, a závěr hry, to někdo v angličtině trefně nazval "mindfuck".


CALL OF JUAREZ: GUNSLINGER
• Dopařeno 7.8.13 v 17:16 na obt. NORMAL (1/3), dosažen level 21. Třetí obtížnost se odemkla až po dohrání, dal jsem ještě dvě mise.
• Po chabém předchozím díle CoJ: The Cartel byl Gunslinger velmi příjemným překvapením. Návrat na divoký západ ve velkém stylu, v nádherné, skoro až malované grafice nepříliš náročné na hardware, a s vtipným stylem vyprávění příběhu. Trochu mě mrzelo, že úplně zmizel šílený kazatel Ray z prvních dvou dílů, ale i tak to byla skvělá zábava.

TOMB RAIDER: UNDERWORLD
• Dopařeno 9.8.13 ve 14:20 na obt. TOMB RAIDER (2/3).
• Tohle je vůbec první hra ze série Tomb Raider, kterou jsem kdy dohrál do konce, a ještě k tomu na dvou platformách. TR mi nikdy nesedl a žádný z pokusů proniknout do Lary nedopadl na úrodnou půdu... více v samostatném článku o Tomb Raiderovi.

LORD OF THE RINGS: WAR IN THE NORTH
• Dopařeno 12.8.13 ve 2:49 na obt. NORMAL (2/4, čtvrá se odemkne až po dopaření). Navzdory slabším prvním dojmům se jednalo o dost nářezovou rubačku. Velmi solidní akce a krásné animace usekávání hlav a končetin, až jsem se duchem přenesl do geniálního Blade of Darkness. K tomu ovšem dopomohla i grafika, která vůbec nevypadá na rok 2011; spíš jsem si myslel, že jde o opožděný port ze starého Xboxu. Líbilo se mi příběhové propojení s původním Pánem Prstenů - obě dějové linky jsou vzájemně propojené a hrou se mihnou postavy jako Arwen, Dildo, Šmajdalf či Paragon. Jedním slovem, dobrá rubanice na motivy Pána Prstění.

TOMB RAIDER (2013)
• Dopařeno 14.8.13 ve 13:00 na obt. NORMAL (2/3) a zkompletováno na 100%.
• Dopařeno 23.11.13 ve 21:25 na obt. HARD (3/3) na PS3 a zkompletováno na 100%
• Tak. Tohle. Byl. Nářez. Spuštění nového TR doprovázela myšlenka "to je drsný" následovaná myšlenkou "to je krásný" (a nebylo to myšleno jen na Lařino pozadí). Tomuhle říkám restart série.... zasáhlo mě to natolik, že o tom vyjde samostatný článek.

Flying Wild Orc
WARHAMMER 40.000: SPACE MARINE
• Dopařeno 18.8.13 ve 12:31 na obt. NORMAL (2/3). Taková jednohubka, ze které se vyklubala dvojhubka. Být o polovinu kratší, nenastoupila by nuda a stereotyp.

THE ELDER SCROLLS V: SKYRIM
• Dopařeno 26.9.13 ve 12:35 na obt. ADEPT (3/6). Po čtrnácti dnech intenzivního paření jsem splnil snad miliardu questů včetně všech gild, závěrečná postava na levelu 84. Více o Skyrimu v samostatném článku.

1 komentář:

  1. vidím, že s Tomb Raiderem to máme stejné.

    btw, taky jsem si pokaždé, když jsem okukoval zadek Elizabeth, říkal:

    SPOILER


    G.
    "boha, hlavně ať se neukáže, že to je moje dcera"

    OdpovědětVymazat