neděle 12. ledna 2014

Dopařené hry od října do konce roku 2013, aneb návrat do Anglie

Ano, čtete dobře, návrat do Anglie. Jiří Storm Nehyba porušil heslo "dvakrát do stejné řeky nevstoupíš" a vrátil se do jámy lvové, do Londýna. Ale jen dočasně! Jelikož mi nevyšla sezónní práce v Dánsku a jelikož jsem měl na říjen stejně domluvené krátkodobé zaměstnání na jihu Anglie, řekl jsem si, proč nepřezimovat v Londýně, kde už to znám a práci bych měl sehnat bez větších problémů, a na jaře zase vypadnout? A přesně to činím - přezimovávám, pařím a makám. Někdy všechno současně. Poslední herní resumé čítá kousky dopařené po návratu za kanál; kromě dvou výjimek jsou to všechno PS3 tituly. Zatímco svět dostal pod stromeček Playstation 4, já se vrátil ke své milované třetí generaci.


Nabourané letadlo v poušti... žeby oplátka za 9. září?
Ne, to jen Drake zase vyváděl svoje Drakoviny,
v Uncharted 3 víc než kdy předtím.

UNCHARTED 3: DRAKE’S DECEPTION
• Dopařeno 11.10.13 ve 14:57 (PS3) na obt. NORMAL (2/4). 34% trofejí.
• První hra dohraná na PS3 od dubna 2011!
• Dopařeno 15.10.13 v 16:17 na obt. CRUSHING (4/4). Brutálně vysoká obtížnost, ale mnoho přestřelek mi paradoxně šlo lépe než při prvním hraní na normal. Fajn hra, ale nebavila mě a nelíbila se mi tak, jako předchozí díly. Nejlepší, nejkrásnější a nejzábavnější byla dvojka.

RESISTANCE 3
• Dopařeno 26.11.13 v 16:23 (PS3) na obt. NORMAL. Zklamání a nuda. Kvůli prvnímu Resistance jsem si koupil PS3, druhé Resistance bylo taky super, ale trojka je o ničem.

RISE OF THE TRIAD (2013)
• Dopařeno 10.12.13 v 18:34 na obt. HARD (3/4). Konečně, po mnoha měsících, to mám z krku! ROTT je jeden z mých nejhorších herních zážitků. Rozjel jsem to někdy v létě a naivně se těšil na pořádnou doomovku. Velmi brzy jsem však zjistil, že nevyvážená obtížnost spojená s jakýmsi tajemným bugem, který způsobuje padání frame rate i na minimální detaily, dělá z ROTT frustrující nehratelný paskvil. Po spuštění se během chvilky přehřála grafika, větráky stávkovaly, takže se karta automaticky podtaktovala a hra se začala sekat jak cibule na stole pana Polreicha. Checkpoint po checkpointu jsem se však prokousal skoro až do konce, než jsem na internetu zjistil, že problém s plynulostí má hodně lidí a že má vyjít patch. Rozhodl jsem se tedy počkat. Když patch vyšel, nefungoval, hru mi naopak ještě víc rozbil.. Protože jsem měl lepší věci na práci než ztrácet čas se zabugovaným šmejdem, dal jsem ROTT k ledu. Po několika měsících jsem se k němu měl sílu vrátit, nějak se mi povedlo prokousat zásekovým místem a pak už chyběl jen kousíček do finále. Po neskutečně obtížných levelech jsem nemohl uvěřit, jak strašně snadné bylo předposlední kolo a první část souboje s finálním bossem. Horší byla ta druhá část souboje. V jeho průběhu jsem s velkým překvapením zjistil, že nemám nastavenou normální obtížnost, ale že celou dobu hraji na hard! Málem mě kleplo při pomyšlení, že už tak frustrující hru mám ztíženou nejen frameratovým handicapem, ale že jsem si ji ještě pustil na hard (vůbec nechápu, jak k tomu mohlo dojít). O to víc frustrující, debilní a těžký byl závěrečný souboj a o to větší byla úleva, když se to po pár hodinách a několika stech pokusech konečně povedlo. Nejásal jsem nadšením, jen jsem si oddychl že mám ten očistec konečně z krku, a okamžitě ROTT smazal. Zkratka ROTT v mém slovníku znamená Ryze Otřesná Totální Tračka. Nejhorší herní zážitek, který za dlouhá léta pamatuji.

Už vím jak se japonsky řekne rezidentní zlo!
RESIDENT EVIL 6
• Dopařeno 15.12.13 ve 21:21 (PS3) na obt. NORMAL (2/5). Docela to ušlo, ale zrovna vyplesklej jsem z toho nebyl a spíš se nudil, moc mi to nesedlo. Pětka a čtyřka byly mnohem lepší. Pětku jsem hrál fakt dlouho, získal platinovou trofej a sesbíral všechny sběratelné předměty a odměny. Při hraní šestky jsem si jen přál, aby to už skončilo.

HEAVY RAIN
• Dopařeno 18.12.13 ve 3:04 (PS3), s nejšťastnějším koncem. Mazec příběh. Po přečtení všech alternativních konců musím uznat, že jsem to vychytal, ale podruhé už bych to nehrál.

Garcia a jeho Big Boner.
SHADOWS OF THE DAMNED
• Dopařeno 21.12.13 v 18:10 (PS3) na obt. LEGION HUNTER (3/4). Docela slušná 3rd person střílečka od tvůrců legendárních her jako Resident Evil a další. Z celé hry mi nejvíc zůstane v paměti přisprostlý, až pubertální humor plný sexuálních narážek, které mi přišly vtipné ve školním věku (no dobře, vydrželo mi to do pětadvaceti). A taky to, že jsem si mnul ruce nad snadno získanou platinovou trofejí, protože se mi úplně všechno povedlo udělat při prvním playthrough... načež jsem zjistil, že tohle je snad jediná hra, kde dohrání na nejvyšší obtížnost neznamená automaticky dostat trofej za nižší obtížnosti... Takže jsem to dopařil ještě dvakrát.

SHADOW WARRIOR (2013)
• Dopařeno 28.12.13 ve 12:50 na obt. HARD (3/4). Hustá, hustá řežba. Poslední hra roku 2013.
• Velmi příjemné překvapení pro konec roku. Novodobý Shadow Warrior sice nedosahuje zábavnosti původního nářezu od 3D Realms (nejvíc mi chybí hlas starého Lo Wanga a jeho ujeté hlášky), ale co do kvality, není mu co vytknout. Kuchání, porcování a vykošťování nepřátel zvládli tvůrci na jedničku s hvězdičkou, sekání katanou je takový malý orgasmus, až na to že stříká červená. Později hra poněkud zeseriózní a vyklube se z ní epos japonské mytologie. Všechny nuance příběhu jsem sice nepochytil, ale duch eposu, narozdíl od ducha vánoc, do mě rozhodně vstoupil.
• Zprvu jsem k Shadow Warriorovi přistupoval dost obezřetně, protože Hard Reset od stejných tvůrců mě moc nenadchl, a nedávná otřesná zkušenost s podobným remakem - Rise of The Triad - mě doteď straší ve snech. Po rozpačitém začátku nastoupilo příjemné zjištění, že se SW nejenom dá hrát, ale že je to fakt nářez. O katanování jsem se už zmiňoval, nádhernou grafiku ani netřeba komentovat, a divoké myšítkování, fakt že zase hraju pořádnou doomovku, to byla po spoustě konzolových 3rd person akcí taková malá euforie.
• Perfektně to vystihuje úvod recenze na Games.cz: "Shadow Warrior je špičková akční zábava. Je úplně jedno, jestli to je, nebo není remake. Hra obstojí sama o sobě a mnoha svými vlastnostmi předčí i současnou mainstreamovou produkci. Lo Wang se vrátil a s ním přišel zákon."

Bacha vole, běží sem velká houba!!!
V klidu, Super Mario ji zašlápne.
THE LAST OF US
• Dopařeno 30.12.13 ve 22:15 (PS3) na obt. HARD (3/4). Herní doba přes 19 hodin. Poslední hra roku 2013.
• Dopařeno 6.1.14 v 17:25 na obt. SURVIVOR+ (4/4). První hra roku 2014. Druhé dohrání, byť na vyšší obtížnost, mi příslo mnohem lehčí. Díky tomu, že jsem už věděl co a jak, že jsem měl z prvního dohrání částečně upgradované zbraně, a že jsem se tolik necicmal se stealthem či naopak snahou všechny zabít. Řadou míst jsem proklouzl na první pokus stylem zavři oči, vůbec se nezastavuj a modli se, aby si tě nikdo nevšiml. A ono se to až překvapivě často povedlo. Díky bugu jsem odemkl obtížnost Survivor+ a jejím dohráním získal i trofej za Survivor "neplus".

2 komentáře:

  1. Myslíš za 11. září? :-)

    G.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo. me se to furt plete... jak to maj amici otoceny a rikaj 911 tak me to hrozne blbne.

      Vymazat