čtvrtek 29. ledna 2009

Jak se míchá bílej rusák po domácku

Závěr minulého týdne byl velmi zajímavý. Akorát si ho nepamatuju. V pátek po práci jsme šli do hospody a ačkoliv jsem den předtím spal čtyři hodiny (neptejte se radši proč... ale moje vina to nebyla) a v hospodě si chtěl dát nanejvýš jedno pivo a jít domů, v jednu chvíli na stolku přistály dva džbány vodky a dva džbány džusu. Pro partu deseti lidí nic extra, ale nevím do jaké míry se kdo přičinil o pití, jelikož někteří z nás si pak už nic nepamatují. Rozhodně si nepamatuju to video, kde se s jedním kolegou držíme kolem ramen a zběsile paříme na nějaký tuc tuc. A jeden kolega z Ukrajiny (to jeho byl nápad s vodkou) se též přičinil o pořádné divadlo. No a fotka kde dělám s jedním Irem a s jedním Amíkem co vypadá jak James Hetfield hrozné ksichty, na tu si už vůbec nepamatuju. No to je jedno, to bylo v pátek. Pak jsem dorazil domů, vyspal se a druhý den, ještě se cítě opilý, jel nakupovat do obchoďáku.

Domů jsem si kromě jídla přivezl i impozantní láhev vodky o obsahu 1,5 litru a se slovy "já vodku nepiju, mě to nechutná, to je pro vás" jí položil na stůl pro spolubydlící a šel pařit GTA. Po chvíli za mnou přišel Vicka, podal mi půlitr s takovou nahnědlou tekutinou a brčkem a povídá "vochutnej to". A tak jsem vochutnal. A bylo to dobré. Ačkoliv jsem přes silnou chuť vodky skoro necítil zbytek přísad, poznal jsem kaluhu, mléko a led. Jinými slovy, seznámil jsem se s bílým rusákem (ještě je černý rusák, bez mlíka).

Asi jste pochopili, že jde o drink. A teď konečně dojdu k jádru pudla: Vicka je náš třídní barman, jeho B52 nemá konkurenci a ani bílej rusák (po drobném vylepšení, jehož jsem, ve vší skromnosti, autorem). Vicka si na netu našel recept, kde stálo:
5 parts vodka, 2 parts kaluha, 3 parts milk

Přiznám se, že sám nevím, co si představit pod pojmem "part", ale Pavel to rozhodně pojal po svém - 1 part = 1 panák. Tedy ve výsledku mi do půlitru nalil pět panáků vodky, dva panáky kaluhy a tři panáky mlíka. Já si pro přeražení vodkové chuti ještě dolil Baileys (to je ten můj zlepšovák). Inu, vyšel z toho velmi dobrý drink, díky němuž se povedlo třem lidem za jednu noc vyřídit litr a půl vodky. Michal to nepil, ten nám sekundoval usrkáváním wisky, jen tak decentně, protože prý moc nepije, takže ráno byla láhev jenom z půlky prázdná.
Když jsme se druhý den všichni sešli, podívali se na sebe, na flašky, na fotky a na videa, radši jsme si nalili dalšího rusáka... Je to fakt excelentní drink, ale musí se pořádně nadávkovat, ne jen cmrdnout z láhve aby se jako neřeklo, jako to dělají někteří "experti" v barech.

2 komentáře:

  1. abych nemusel googlovat: co je kaluha?(tak se jmenoval muj soused prezdivkou...)ten zbytek chapu, btw trochu nechapu to mliko jako co dela jidlo v chlastu?:-)

    OdpovědětVymazat
  2. spravne se to pise Kahlúa, ja si to jen nepamatoval. kavovej liker z mexika: http://en.wikipedia.org...hl%C3%BAaad mliko... stejne dobre by ses moh zeptat na led, co dela v chlastu voda, nebo proc se po tekile zakusuje citron, co dela v chlastu ovoce...

    OdpovědětVymazat