úterý 23. prosince 2008

Workstation o třiceti dvou palcích

Před pár dny jsem si domů přinesl svou novou hračku a z jejích rozměrů mi jde hlava kolem. Ne, není to žádná narážka na sexuální pomůcky, je řeč o mé nové 32" HD televizi, dalšího přírůstku do malé Sony rodinky usídlené u mě v pokoji. Konečně si můžu Playstation 3 hry užít v plné parádě! Můj pět let starý 17" monitor (též od Sony) sice sloužil věrně a nedám na něj dopustit, jenže technologie za tu dobu pokročila a hrát na něm next-gen prostě není to pravé ořechové.

Když se mi na počítači v Motorstorm při jízdě do zatáčky rozmazával obraz, nebyl jsem si jistý, zda jde o grafický efekt, nebo zda to monitor či TV karta prostě nezvládají vykreslovat. Po zapojení PS3 do HDTV bylo jasno. O grafický efekt rozhodně nešlo. A ty barvy!

Vzhledem k prostorovým dispozicím svého pokoje mi nezbylo, než starou 17ku odpojit a nahradit novou 32kou (opět nejde o nic sexuálního, ani o pokus o věkový paradox), takže mám teď obří monitor. Z toho popravdě řečeno nejsem úplně nejnadšenější, protože vzdálenost mezi mnou a obrazovkou se nijak nezměnila; navzdory bezdrátové myši a klávesnici potřebuji při práci sedět u stolu. Na druhou stranu si teď můžu otevřít dva prohlížeče vedle sebe, a na filmy koukat z větší vzdálenosti (kdybych tak měl tohle před lety, když jsem ještě potřeboval číst titulky...). Zajímavé bylo pustit si obyčejný DVDrip a hned potom HDrip – rozdíl je opravdu znatelný. A přitom takový HDrip dvouhodinového filmu zabere dvě CD, stejně jako lepší DVDrip, a jedna epizoda seriálu nepřesáhne 400MB, což taky není nic hrozného. No, dost ale povídání, jdu si zahrát nové GTA. Jen poznámka na závěr: ne každý má z nové televize radost, spolubydlícímu to v pokoji nade mnou údajně ruší signál wifi routeru!

3 komentáře:

  1. zrovna dnes mi dovezli taky takovou, hned jsem si k tomu připojil 9\" asusek :)na tom wifi možná něco bude, při práci je mi chvílemi rozpadala synchronizace obrazu. zkusím ntb příště připojit přes lanku bez wifi, pro sebe jsem podezíral nestandardní režim interní grafiky, se kterým se tv nechce vypořádat.

    OdpovědětVymazat
  2. jo, taky se mi obcas trochu vlni obraz, rek bych je to signalem. nastesti nic hroznyho.

    OdpovědětVymazat
  3. jak te bavi gta na ps3?koupil jsem dneska z krachujiciho woolworths fallout3 na pc za super cenu 15l.zatim me to porad bavi.

    OdpovědětVymazat