pátek 10. října 2008

Dvojitá ztráta peněženky. Smůla nebo blbost?

K tomu soud a tykání váženému panu soudci.
Nejmenovaný kamarád v létě ztratil peněženku. Bylo to asi týden poté, co dostal pokutu za projetí na červenou těsně za policejní hlídkou na rušné křižovatce v centru Londýna na svém fichtlu o objemu 125cc. Poté, co ho ona policejní hlídka na dvě hodiny umístila do zadržovací cely, aby měla čas ověřit jeho totožnost, zajet si k němu domů zeptat se spolubydlících, jestli ho znají. Poté, co dostal £60 pokutu za parkování na chodníku, kam ho policie donutila odstavit motocykl, když ho zatýkala.
Ztratit peněženku, to je smůla a může to potkat každého. Největší opruz je s vyřizováním nových dokladů. Stornovat kreditku, čekat na novou a do té doby být odkázán na kamarády nebo otevírací dobu poboček. Nová kreditka dorazila celkem rychle, ale protože další nejmenovaný spolubydlící, který "určitě žádnou poštu nikam nedával", někam dal poštu z banky, ztratitel kteditky nabyl dojmu, že karta se ztratila v poštovním systému, vše stornoval a zažádal o novou. Den na to mu ten druhý spolubydlící, ten co neschovává poštu, podal obálku se slovy "hele, tady je ta tvoje kreditka cos hledal, já jí našel někde u sebe". Ten den v našem domě málem došlo k vraždě.

Nový řidičák, opravňující protagonistu příběhu řídit své motorové vozidlo, si Pavel nechal vystavit v Praze (letenka ho vyšla na pouhých 200 liber). Naštěstí úředníci umožnili, aby hotový řidičák vyzvedl Pavlův otec a následně ho po mých kamarádech, přijeduvších za mnou do Londýna, přivezli. Dva měsíce po ztrátě dokladů tak skončila každodenní dávka stresu způsobená jízdou bez řidičáku po Londýně.

Pavlovo nadšení z "hurá, konečně mám řidičák!" vydrželo přesně tři dny, než znovu ztratil šrajtofli. Druhý den ho stavěli policajti. Pavlova cesta z práce vypadala, dle jeho slov, následovně: "jedu normálně přes Cricklewood, v odpolední zácpě jako dycky, a na semaforu asi 15 policajtů, zábrany a odstavovali auta. Zpátky už jsem nemoh, to by vypadalo podezřele, tak jsem to střihnul do boční uličky a už jsem to pral pryč. Na konci tý uličky stáli policajti a mávali na mě. Rezignovaně jsem zastavil, sundal helmu, zeptal se co se děje, oni mi podali dotazník na vyplnění, že prej to je nějakej průzkum věrejnýho mínění nebo co, a poslali mě dál". Když jsem sen ten den na Pavla podíval, zjistil jsem, že infarkt ve 22ti letech je možný.

Předvolání k soudu za ten úplně původní přestupek, to je samostatná historka. K soudu měl Pavel poslat svůj řidičák. Jenže ho neměl. Místo toho si vytiskl dopis sdělující ztrátu řidičáku, který našel o pár týdnů později na dně batohu, když se vracel z Prahy, kde si byl zažádat o nový... modří už vědí...
K soudu Pavel přišel s tím, že má zaplatit £70 pokutu za řízení motorky s neplatným řidičákem (paradox, co? Když k tomuhle došlo, měl ještě ten svůj původní, jenže poldům nevoněl). Od soudu Pavel odcházel málem s urážkou soudu na krku (prý pokuta £2000). Nešlo o to, že přišel v džínách a žlutém třičku (za to ho státní žalobce jen napomenul), ale za to, že při odchodu ze sálu řekl soudci "Cheers mate", česky přeloženo jako "Díky kámo". Zachránily ho dvě věci: soudnost soudce a fakt, že není rodilý mluvčí angličtiny...
Jednání bylo z důvodu ztráty řidičáku odročeno.

7 komentářů:

  1. ten typek musi bejt vul :D:D:D:D

    OdpovědětVymazat
  2. BratranekJá na to, že je Pavel hovado :-)))Ale pobavil jsem se. Hlavně že se mi ta osoba o ktere se píše směje jak někdo může během půl roku stratit dvakrát doklady. inu on má drží rekord má do za 2 měsíce :--))))))

    OdpovědětVymazat
  3. heh, no aspon sa tam nenudite. kup mu psa, odburava stres.

    OdpovědětVymazat
  4. zacina to tady byt nudazacina to tady byt nudapred tremi dny jsem docetl celou sagu stormova zivota v englandu a musim rict ze to pro mne starsiho pan byl nadlidsky vykon protoze uz davno nectu krome tisku a netovych zprav zadne knihy .btw twe psani mne mne velmi bavilo mas dar jinak si neumim vysvetlit proc jsem travil tolik hodin dobre zabavy na tvem blogu mimjine kdyz je ti tolik co mojim Dceram let fandim ti a ZIJ A bud furt STORMEM A NEZBLBNIps_nectu protoze lip se to proziva v pc hrach

    OdpovědětVymazat
  5. tak vidim ze se ti asi:1.darii2.nedarii3.negdo te zabil a je to skoda

    OdpovědětVymazat
  6. jonjon: jezismajra to uz sou zas 2 tejdny co sem sem nic nenapsal... odpoved zni: dari, bohuzel neni cas, resp. zbejvajici energie na blogovani. ackoliv me to sere. a pritom je co bych psal, ale ja se nedokopu ani hodit fotky z vejletu v dover castle na rajce.net...

    OdpovědětVymazat