středa 23. července 2008

Dopařené hry za druhý kvartál 2008


The Chronicles of Narnia: Prince Caspian - nafrfněné princátko a dobře vyvinutá Zuzka.
Poněkud opožděně, přesto je zde obvyklý každočtvrtroční report dohraných her. Tentokrát je to slabota, jen pět kousků, ale to bude tím že Gothic 3 mi zabral několik týdnů, Caspiana jsem v práci testoval několik měsíců a Super Stardust HD, o němž jsem si myslel že jsem ho dohrál v květnu, jsem vlastně nedohrál a musel to v červenci napravit, čímž se tento titul dostane až do příštího resumé. A doma už na tu práci moc času nezbylo. Pardon, chtěl jsem říct že na paření moc času nezbylo. To ještě k tomu Caspianovi. No nic, dost řečí, s kocovinou se blbě vymýšlejí smysluplné úvody.

THE CHRONICLES OF NARNIA: PRINCE CASPIAN
" Dopařeno 17.4.08 ve 14:34 (PS2) po pěti hodinách čistého času, ignorujíce některé bonusy a videosekvence kvůli quick playthrough (dohráno na 68%). V rámci testování jsem tuto hru již dříve dohrál na PC, ale až teď šlo o čistokrevné zahrání funkční verze bez cheatů a přeskakování levelů. Jen místo zvuku mi tam celou dobu znělo rádio Rockzone 105,9.
" 30.4.08 v 11:16 dopařeno na Nintendu Wii (savegame 100%). Jde o mojí první Wii hru v životě.
" 16.5.08 proveden speedrun na PC, dopařeno za dvě a půl hodiny, částečně ve dvojhře s kolegou, ignorujíce všechny bonusy a videosekvence.
" 23.5.08 ve 14:16 dokončen druhý speedrun na PC, tentokrát čistě singleplayer, doba trvání 2:20.
" Kaspián je hra, která mi otevřela dveře do nové dimenze pokořování rekordů. Jde o první gamesu, jež jsem dohrál na mnoha platformách a v mnoha jazycích (konkrétně na PC italsky a česky, PS2 anglicky a italsky a na Wii italsky). Taky jde o první hru, které jsem se doslova přepařil a nemůžu jí už ani vidět (ostatně jako většina mých kolegů). Poprvé jsem s ní přišel do styku začátkem dubna 2008 a po dobu dvou měsíců jí hrál skoro každý den, dohrajíce jí nejméně patnáctkrát, což je skutečně unikát (opomenu-li mnohačetná pokoření klasik jako Doom, Super Mario či Half-Life). Nemít v práci možnost pouštět si rádio Rockzone, asi by teď ze mě byl slinstající psychouš (takhle jsem jen psychouš). Už chápu jedince, kterým jednoho dne rupne v bedně a bez zjevné příčiny vystřílí školu či osazenstvo restaurace... V tomto směru jsem ochoten přiznat, že videohry škodí, haha.


Gothic 3 - vynikající zklamání.
GOTHIC 3
" Dopařeno 17.5.08 v 18:00 po zhruba třech týdnech hraní. Vysvobodil jsem Myrtanu od Orků, Varant od Hashishinů a zvolil konec "Destroy the artifacts of Adanos" (tzn. odešel jsem s Xardasem z tohoto světa). Na konci hry postava na levelu 76 a splněna drtivá většina questů, krom těch konfliktních či těch, které nešly dokončit kvůli bugům.
" Dojmy z Gothic 3 jsou poněkud rozpačité. Ač je to skvělá hra na níž jsem se dlouho těšil, zklamala mě v řadě věcí. V prvé řadě je to mizerná optimalizace (i s polovičními detaily jsem strávil hodiny čekáním na loadování, ačkoliv na stejné sestavě běžel mnohem hezčí Oblivion zcela plynule i s maximálními detaily). Dále mě neskutečně vytáčel imbecilní a naprosto nevyvážený bojový systém: je fakt divné, když člověk dokáže s prstem v nose vyřídit tlupu orků a ještě se přitom šťourat v zadku, telefonovat, číst noviny a sepisovat nákupní lístek, zatímco stačí malá smečka vlků k rozpoutání totálního pekla. Nemluvě o tom, že na vyšším levelu už pak prakticky nikdo nemá šanci a i když se hráč ocitne obklopen padesáti orky, během chvilky kolem leží jen hromada těl. Nehorázně mě vytočilo, že hráč není předem upozorněn na to, že osvobozením tří a více měst pro jednu či druhou frakci se na něj ta druhá automaticky naštve a odmítne jakýkoli další dialog. Po osvobození tří měst na mě vůdci orků začali automaticky útočit a odepřeli mi tak spoustu questů. Hodně zklamaný jsem byl i z hlavní dějové linie, která svou povrchností zachází ještě dál, než Oblivion. Tam byl příběh ostudně krátký, ale zato vynikající, zatímco v Gothicu je nejen krátký, ale ještě bídný. Mrzí mě i nepříliš zajímavé zpracování nemrtvých nepřátel a celkově slabší atmosféra oproti předchozím dílům. Zombíci a kostlivci jsou naprosto fádní a vůbec jsem z nich neměl ten pocit tajemna a temna, jako při deratizaci prokletých jeskyní či zlostným oparem zahaleného hřbitova v Gothic 1 a 2. Takovýchto zklamání a rozčarování je v Gothic 3 celá paleta, v neposlední řadě třeba Xardasův hlas, jenž je oproti minule dost o ničem. Přes všechny tyto nedostatky je však Gothic 3 skvělou hrou, u které jsem se po několik týdnů parádně bavil a nelituji peněz, které jsem za ní utratil (sedm liber i s poštovným). Těším se na případný datadisk a rozhodně mě příjemně zaujala zpráva, že Gothic 4 je v přípravě a že ho už nevyvíjí Piranha Bytes. Nikoli proto, že bych byl nevděčný bastard a piraně neopěvoval za jejich skvělou práci, ale protože třetí díl docela evidentně nezvládli a nové studio by do série mohlo vnést čerstvý vánek v podobě lepší optimalizace a nových nápadů. V závěru bych chtěl dodat, že se plně ztotožňuji s názorem v tomto článku na Gothicz.net


Turning Point: Fall of Liberty - Ádíku tys to zase vymňouk.
TURNING POINT FALL OF LIBERTY
" Dopařeno 26.5.08 ve 22:01 na obt. NORMAL (2/4). Doba trvání asi 10 hodin, dohráno na jeden zátah. Ačkoliv jde podle recenzí o hodně špatnou hru, já se u ní docela bavil a beru jí jako průměr. Jen škoda, že autoři hlouběji neuvyužili koncept nacistického vpádu do USA, mohl z toho být struhující příběh. Trochu rozporuplný byl konec. Nepochopil jsem, zda šlo o happyend (hrdina na poslední chvíli zvrátil hrozbu, leč sám hrdinně položil život), nebo zda to prostě nestihl, protože německá atomovka vybuchla pár kilometrů od New Yorku a i když město nedostalo plný zásah, radiace ho stejně učinila neobyvatelným.


Splinter Cell: Double Agent - kam se poděly pixel shadery?
SPLINTER CELL: DOUBLE AGENT
" Dopařeno 31.5.08 ve 22:50 na obt. NORMAL (2/3) s dobrým, ale ne nejlepším koncem.
" 31.5.08 ve 23:47 dohráno s nejhorším koncem.
" 1.6.08 v 0:01 dohráno s nejlepším koncem.
" Celou hru jsem poctivě stealthoval, až v poslední misi mi to nedalo a dopředu jsem se prodral hrubou silou, což byla ohromná zábava. Ačkoliv není Double Agent zdaleka tak kvalitní jako Chaos Theory, pořád jde o solidní zábavu, i když je level design podstatně chudší, není zdaleka tolik cest k cíli a hra je nepříjemně zabugovaná. Kvůli chybám v AI například odpadlo používání gadgetů jako sticky camera, sonic grenade či prosté házení flaškou pro odlákání pozornosti nepřátel, ti je totiž zcela ignorují. Hodně nepříjemný bug mě pak zdržel na konci čtvrté mise, kde se po odrovnání finálního oponenta neobjevilo "mission complete" a level nešel dokončit, pročež jsem si musel z netu stáhnout save. Otrávil mě také fakt, že chce-li člověk dosáhnout co nejvyššího stealh skóre, nesmí omračovat stráže (jedna z největších zábav Splinter Cellu). Celý Double Agent se tak zredukoval na tiché proklouzávání mezi hlídkami, navíc s minimem lezení (to mi chybělo už v Chaos Theory) tak, jak jej známe z prvního dílu. I graficky není Double Agent to co jeho předchůdce. Je to paradoxní, ale licencovaný Unreal 3 engine nenabízí tolik krásných pixel shaderů, z nichž mi v Chaos Theory, běžícím na starším Unreal 2 enginu, doslova padala čelist, jak je patrné z komentáře při jeho dohrání.


Call of Duty 3 vypadá jak Medal of Honor.
CALL OF DUTY 3
" Dopařeno 14.6.08 ve 21:27 (PS2) na obt. NORMAL (2/3). Dost dobrá řežba, která mě po dlouhou dobu zcela míjela, jelikož nevyšla na PC. Jedná se o řadovou střílečku z druhé světové, nic revolučního, ale překvapila mě její délka a taky fakt, že spíš než Call of Duty to to připomíná klasický Medal of Honor: Allied Assault – žádné masivní bitvy čítající desítky vojáků, ale klasické malé skupinky prokousávající se skrz nepřátelskou defenzívu, přesně ve stylu MoH: AA. Ach to byla skvělá pařba!

2 komentáře:

  1. WIInějaké poznatky k WII?

    OdpovědětVymazat
  2. Wii ma super hry jako Mario, ale jinak je to o nicem. hrozna grafika. ale mozna je to tim ze na to znam jen samy srackovy hry.

    OdpovědětVymazat