pondělí 2. dubna 2007

Pojďte zametat, je to super!

V tomto příspěvku si budu stěžovat. Ne sice vulgárně, zato však hojně. Dneska jsem byl totiž poprvé v novém zaměstnání (viz. páteční příspěvek o košťatech a análech) a pokud to měl být od vedení aprílový žert, vůbec se mi nelíbil. A nebyl jsem zdaleka jediný.


Lahodné vstávání s ptáky
V době kdy slušní lidé chodí spát a ptáčci začínají zpívat, já vstávám. Za život jsem si musel několikrát převykat na horší a horší poměry, od chození do školy na osmou přes účňák kde se startovalo v sedm až po Anglii, kde mě šokovali pracovní dobou od šesti nula nula. Na všechno jsem si zvykl, dokonce i ta práce od šesti má svou logiku, ovšem páteční oznámení že od pondělka startujeme v pět ráno se mnou málem jeblo.

Do práce nočním busem
3:50 - zvoní budík.
3:56 - s vypětím veškeré vůle odhrnuji deku, sedám si, dávám nohy na zem a začínám se oblékat.
4:06 - stojím na zastávce. Autobus sice jede až ve 4:24, nechci však riskovat že by ujel (dost často prý vynechává, takže je to stejně jedno).
4:25 - hurá, autobus přijel, dokonce včas.
4:30 - stojím na konečné 226ky, první ranní spoj má jet ve 4:40.
4:40 - stále stojím na konečné 226ky.
4:50 - stále stojím na konečné 226ky.
4:55 - stále stojím na konečné 226ky. Prvnímu řidiči se patrně nechtělo nechávat rozehranou partičku mariáše s kolegy.
4:56 - hle, 226ka je tu a hned odjíždí. Na můj dotaz, zda je ten co měl přijet ve 4:40 nebo ten co má odjet v 5:00 řidič odpovídá: "co já vím? Já prostě jedu".
5:20 - přicházím na pracoviště, čerstvý a plný sil, vždyť jsem na zastávkách pročekal jen 50 minut!

Organizovaný chaos
Tak jako v každé velké firmě procházející reformou, i u Veolie teď mají všichni jasno, každý ví co dělají ostatní, manažeři nemění svá rozhodnutí z minuty na minutu, pracovníci jsou informovaní o všem co se jich týká a nikdo si na nic nestěžuje. I proto bylo dnešní ráno tak pohodové: po půl hodině zevlování na novém "depu", které je ve skutečnosti oploceným kusem parkoviště, mi šéf se slovy "tady más novou uniformu, převlíkni se" podal balíček obsahující dvě mikiny a jednu reflexní vestu. Kalhoty prý došly, dorazí později. I převlékl jsem se, chopil se barrow a vyrazil na kilometrový tryptych na svůj beat.

Kamarád měl stejně pohodové ráno jako já, o čemž svědčí jeho SMS.
8:12 - Ved kurva som dosiel do depa, nie som na ziadnom zozname, nemam manazera ani foremana, nikdo nic nevie, tak ani neviem, ci tu este robim, fuck!
9:48 - Mna kurva jebli kdesi do North Wembley, fuck! Na picu to dokurvili uplne vsetko. O kontrakte nikdo nic, uniforma obrovska.
9:57 - No ja robim od siestej do tretej, domov sa dostanem o piatej a vstavat musim o stvrtej, kurva pica, soboty mam povinne!!! Mam chut sa im na to vyjebat! Kokoti!!!
Ve 12:30 mi telefonicky sdělil, že ho nějaký týpek odvezl do nejsevernější části Brentu, tedy nejdál od jeho bydliště jak to šlo, a řekl mu ať čeká, že mu přivezou barrow a nářadí. Skutečně mu ho přivezli, zrovna když jsme spolu mluvili chvíli před koncem směny. A když už je řeč o barrow...

Nové barrow špatné barrow
Ještě minulý týden bylo v celém Brentu vozíků nanejvýš pro hrstku sweeperů. Já byl jeden z nich a moc mi to vyhovovalo. Staré barrow jsem si oblíbil pro jeho aerodynamické tvary a další vlastnosti, jimž nové vozíky bohužel neoplývají. Ostatně podívejte se do tabulky rozdílů. Pomlčky považujte za mínusy čili zápory.
- Hmotnost.
- Šířka. Na úzkém chodníku plném parkujících aut sotva projedu.
- Výška. Široké a nízké, při vyměňování pytlů se musím hrozně hrbit.
- Obvod úložného koše je tak široký, že by tam pytel nenandal ani Copperfield.
- Nandavání pytlů je o to obtížnější, že nové barrow nemá takové šikovné čelisti na uchytávání.
- Materiál. Hliník strašně špiní, bez rukavic na to nemůžu šáhnout.
- Kvůli přednímu kolečku nelze barrow zaparkovat určitým způsobem, protože pořád ujíždí.
- Nové barrow je špatně vyvážené, blbě se s ním jezdí.
- Držadlo je z tlusté hliníkové trubky, za kterou se vozík hůře drží a mnohem hůře se s ním manipuluje.
- Koše mají naprosto zbytečná a překážející víka.
- Od naprosto zbytečných a překážejících vík se odráží slunce, oslňuje mě a dneska jsem kvůli tomu málem naboural auto.
- Barrow není rozebiratelné, když ho chci vyčistit musím ho překlopit.
+ Jedinou výhodou jsou galusky místo plných gumových kol. Aspoň že ten plechový krám nedrncá a má krásně tichý chod.

Sumárum
- Pracovní doba na hovno. Vstávání ve čtyři a obsírání se v práci až do dvou.
- Neplacený hodinový break si musím vybrat v předepsaný čas.
- Z nového mundůru (75% syntetika a zbytek bavlna) budu opruzeniny, spařeniny a nejspiš se nezbavím kousavého vlka.
- Doteďka nevím jestli jsou soboty povinné či nikoliv.
- Z nového barrow jsem na prášky.
- Zakázali nám používání pickerů.
- Navzdory slibům děláme pořád pod agenturou, tedy za minimální mzdu, ekonomická pracovnice je totiž moc zaneprázdněná na to aby nám vystavila kontrakty.
- V pátek a v pondělí jsou velikonoce, tedy svátek, tedy double pay, tedy 14Ł na hodinu. Tedy nic pro lidi z agentury, ti dostanou jen 6Ł/hod.
- Tedy vstávám jak blbec, plácám se v debilní práci až do odpoledne, zbytek dne proklimbám kvůli nevyspání, nic nevyřídím, nejdu na angličtinu, nezapařím si.
- Tedy mám sto chutí udělat Veolii pápá.

2 komentáře:

  1. mozno je to znamenie ze je skutocne cas \'udelat detem papa\'chcem povedat Veolii samozrejme ;)

    OdpovědětVymazat
  2. No koukam, ze se tam nenudis. Takovy vojebavani by me uz taky asi pocuchalo nervy.

    OdpovědětVymazat