středa 25. dubna 2007

Obloha jak ze Stalkera

Kdo mě zná, dobře zná i historku s Pixel Shadery na Vltavě, na kterou s velkou oblibou vzpomínám. Bylo to moje první setkání s promítnutím herního světa do toho reálného, když jsem v létě 2002 jel přes sluncem ozářenou Vltavu a zůstal v němém úžasu zírat na hladinu, v hlavě jediná myšlenka: "ty vole! Ta voda je jak z Morrowindu!". Byl to velice silný zážitek, který se v takové míře již nikdy neopakoval. Vzdáleně mi ho připomnělo až jedno nedávné ráno, kdy jsem okolo sedmé hodiny zvedl oči od práce, pohlédl na temné, téměř dočerna zbravené útržky mraků, silně kontrastující s několika neodbytnými paprsky slunce, které se prorentgenovaly skrz tmavé kumuly, aby jejich zbarvení ještě více zdůraznily, a na mysli mi jasně vytanula myšlenka, že ta obloha vypadá úplně přesně jako ze Stalkera... (fotka je pouze ilustrační, focená úplně jinde a v úplně jinou denní dobu. Zato však vypadá mnohem víc jako z Morrowindu :)

3 komentáře:

  1. Vzdyt na ty obloze neni nic zajimavyho proc zrovna stalker ?BTW, moc pekna lodicka :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ve Stalkerovi je obloha hezčí. Jak tak koukám na tu fotku, tak to vzadu je Chernobyl a to před tím je Prypyať.

    OdpovědětVymazat
  3. sory, zapomnel sem dat do prispevku dovetek (uz tam je) ze ta fotka neni z popisovany situace, nybrz z navstevy v Seyda Neen na ceste do Vivecu :)

    OdpovědětVymazat