pondělí 7. srpna 2006

Záruční špeky

Várka zážitků z dispečinku, tentokrát se záručními vozidly.
Měsíc starý Citroen Berlingo - ulomila se řadící páka.
Učitel autoškoly si stěžoval, že mu nebrzdí Citroen Picasso. Přivolaná odtahovka zjistila, že pán chtěl převážet dvoumetrové trámy a jak je cpal do auta, přitlačil je na brzdový pedál u spolujezdce.

Začneme všeobecným moudrem vycházejícím z dlouholetých zkušeností: uvažujete-li o koupi nového vozu, dejte na mou radu a NEKUPUJTE SI PEUGEOTA!!! Slovo kvalita z této automobilky vymazali někdy okolo roku 2000, kdy se začaly vyrábět motory HDI, montovat tuny elektroniky a především používat levné a nekvalitní materiály, povětšinou plasty. Stačí aby vám upadly klíčky na zem, a už nejde imobilizér. V zimě zamrzají HDIčka jako první, někdy nemusí být ani pod nulou... Konkrétně 407čka je momentálně jedno z nejporuchovějších aut na trhu. To už je snad lepší si koupit auto z Áček.
Pán s nezáručním vozem se strašně divil, proč má za službu platit a slíbil, že si bude stěžovat přímo u pana Peugeota.

Novinka minulého roku, Peugeot 407, má sériovou vadu na servu řízení. Během jednoho dne jsem řešil tři, během dalšího dne asi deset. Čekací doba na nové servo je cca dva měsíce.
Líbí se vám kabriolety, ale nemůžete se rozhodnout zda jezdit se střechou staženou nebo vytaženou? Kupte si Peugeot 206CC nebo 307CC a nebudete muset nic řešit, střechy těchto modelů se totiž rády zasekávají v poloze poloroztaženo, hlavně když prší.
Novopečený majitel vozu Peugeot se moc neprojel... 62km od prodejny ho nakládala odtahovka, ojnice totiž prorazila blok motoru.
Když čerstvé majitelce 206ky odešla po třiceti kilometrech spojka, byl v tom výrobce nevinně. Paní totiž autoškolu podplatila, na zkoušky nechodila a co je to spojka vůbec netušila.
Výjimečně uvedu jméno klienta, protože dokonale sedí k povaze oné osoby. Pan Zlý se 607čkou dostal náhradní vozidlo po dobu záruční opravy, jenže vypůjčený kousek se mu zřejmě natolik zalíbil, že se ho rozhodl nevrátit. Svoje opravené auto si pochopitelně vyzvedl. Vesele zrušil mobil, nechával se zapírat rodinou, podezřele často byl služebně v zahraničí a když s kradeným autem naboural, měl ještě tolik drzosti se dožadovat dalšího náhraďáku. Dispečer mu chvíli mazal med kolem huby, načež jsme mu místo auta přistavili policejní hlídku s klepety.
Další podobný expert byl --nádech-- inženýr doktor docent magistr kandidát věd pan Mináryk který bere 1800 Korun na hodinu a on prostě NEBUDE vracet náhradní auto v Praze, když se teď nachází v Českých Budějovicích a je na cestě do Německa. On ho dokonce ani nevrátí dneska, ačkoliv jeho vůz už je dávno opravený, ale až se vrátí ze služební cesty. A nebude platit žádné dny navíc, proč by to dělal, vždyť on je přece --nádech-- inženýr doktor docent magistr kandidát věd Mináryk který bere 1800 Korun na hodinu!
S autopůjčovnou sice zpočátku jednal trochu jinak, prý se dušoval že fakturu 20 tisíc rád uhradí, že chudák majitel autopůjčovny je v tom přeci nevinně, za všechno může ta zlá a nevlídná asistenční služba... Ovšem když milému panu --nádech-- vy víte kdo který bere vy víte kolik přišla faktura, suše sdělil, že on má smluvní vztah s asistenční službou, nikoliv s autopůjčovnou, a že tedy nic platit nebude. Nashledanou.
Sériová vada u Fordů Mondeo TDCI vyrobených v letech 2001-2002: odcházely turba jak Němci při odsunu, ačkoliv je nikdo nenutil.
Doporučení pro majitele megagalaktických Fordů Transitů, verze valník na šestnáct palet. Učinili jste-li životní chybu a koupili si tohle auto, začněte podnikat v pohřebních službách, bude vám totiž pravidelně chcípat motor. Pan XYZ by o tom mohl vyprávět... když se v půl roku starém voze počtvrté měnil motor, auto vysadilo v Itálii, kde si postálo něco přes tři týdny a dva dny po vyzvednutí mu to zdechlo v Německu.
Svatá trojice na Pé: Pakosta Petřivý Petrášek. Toť tři nejproblémovější klienti, všichni autodopravci honící své obří dodávky po Evropě.
Nezáviděníhodná situace se stala majiteli Berlinga v Itálii. Kvůli poruše byl odtažen do servisu, kde mu po rozebrání motoru sdělili tyto informace:
- Měl jste vodu v naftě, není to záruční závada.
- Všechny vstřikovače jsou zničené, přičemž jeden je totálně roztavený a zapečený do hlavy motoru.
- Hlavu motoru nelze sundat kvůli zapečenému vstřikovači, musí se vyměnit komplet celý motor.
- Máte najeto 150 tisíc, to už musíme udělat i spojku, jinak to nejde.
- Celková cena opravy je 8000eur.
Ačkoliv se následující příhoda odehrála o dva roky dříve než ta předchozí, je mezi nimi značná analogie.
- Klient se záručním Berlingem byl služebně v Bělorusku. Večer natankoval naftu, dojel domů a ráno už nenastartoval.
- Technický ředitel Citroenu, s nímž jsme případ konzultovali, usoudil, že v Bělorusku nemá Citroen zastoupení a klientovi nelze tedy uznat nárok na žádné služby. Doporučil, aby se nechal na vlastní náklady odtáhnout do Polska, kde už zastoupení je.
- Klient s díky odmítl a sdělil nám, že už si nějakou asistenci našel, že není daleko, jen 250 kilometrů.
- Na mou poznámku, že křehké a všemu náchylné motory HDI asi nesnesou tu ruskou samohonku opáčil, že tam nemá člověk moc na výběr. Buď natanktuje tohle, nebo si dojede dva tisíce kilometrů do Moskvy na Shellku.

1 komentář: