úterý 1. března 2011

Dopařené hry za leden a únor 2011

Black Ops - překvapivě dobré Call of Duty.
První herní resumé na mém novém blogu a hned změna. Místo čtvrtletně jsem se ho rozhodl dát po dvou měsících, protože se mi nechtělo čekat a už teď je to dost výživné čtení. Nevím jak to bude do budoucna, možná budu hry přidávat ad-hoc rovnou po dohrání, nebo jednou za měsíc, nebo každých 16 a půl dne, ale každopádně tady je žrádlo za leden a únor 2011, úctyhodných 18 kousků. Jak vidíte, na začátku roku jsem se ještě pořád věnoval dohrávání starých sérií (Ratchet, Silent Hill), pak si dal slavné PS2 kabrňáky TimeSplitters a až pak se pustil do novějších kousků.


Série Ratchet and Clank urazila dlouhou cestu.
Clank už má i bratříčky!
RATCHET AND CLANK 3: UP YOUR ARSENAL
• Dopařeno 8.1.11 v 1:00 (PS2) na obt. NORMAL (?/?). Skoro všechny zbraně na maximum, ale jinak jsem o nějakou kompletnost neusiloval.

RATCHET AND CLANK: QUEST FOR BOOTY
• Dopařeno 8.1.11 ve 22:59 (PS3) na obt. RATCHET (2/3) na jeden zátah. Vůbec jsem netušil že je to tak strašně krátké, v podstatě DLC které jsem si nic zlého netuše koupil v krabicové verzi.

SILENT HILL: ORIGINS
• Dopařeno 10.1.11 v 0:26 (PS2) na jeden zátah.

SILENT HILL: SHATTERED MEMORIES
• Dopařeno 10.1.11 v 17:56 (PS2). Docela zajímavá hra a příjemná změna po dlouhé sérii tradičních hororových Silent Hillů. Shattered Memories se vlastně ani nedá moc považovat za Silent Hillovskou hru, protože vůbec nejde o horor, nýbrž o psychologický thriller, který má celou svou koncepcí rozvětveného scénáře na základě hráčových rozhodnutí mnohem blíž k Fahrenheitu. Absence krve a soubojů a zasazení do sněhové kalamity pak tuto analogii ještě více zdůrazňuje. Jediná podobnost se Silentem je tedy využití příběhu a postav z hororové série.

SILENT HILL: HOMECOMING
• Dopařeno 15.1.11 ve 3:35 (X360) na obt. NORMAL (1\2) na jeden asi 15hodinový zátah, ending Smile. Od té doby co sérii Silent Hill nedělají Japonci, dokážu pochopit zápletku, protože má hlavu a patu!

Silent Hill: Shattered Memories - tak trochu jiný Silent Hill.
Homecoming, taky tak trochu jiný, ale zase jinak.

RATCHET AND CLANK: A CRACK IN TIME
• Dopařeno 21.1.11 ve 22:11 (PS3) na obt. HARD (3/4, jen tři odemknuté), všechny sběratelské věci sebrány, zbraně všechny na max.
• 23.1.11 ve 2:13 dopařen druhý playthrough v Challenge mode na obt. HARDCORE (4/4), ve 3:08 pak na této obtížnosti pokořen finální extra boss a získaná platinová trofej. Nakoupena zhruba polovina challenge mode zbraní (včetně RYNO) a všechny akvizice upgradované na max.
• Tímto jsem dohnal všechny resty v sérii Ratchet and Clank a od prvního dílu PS2 až po poslední na PS3 je mám dohrané všechny, celkem osm titulů.

TimeSplitters: Future Perfect
Obligátní vlaková mise.
TIMESPLITTERS 2
• Dopařeno 31.1.11 v 0:23 (PS2) na obt. NORMAL (2/3) na jeden zátah. První pařba po laserové operaci očí. Ať se kukadla neflákaj.

TIMESPLITTERS: FUTURE PERFECT
• Dopařeno 2.2.11 v 17:57 (PS2) na obt. NORMAL (2/3).
• Výborná doomovka plná humoru, plynulé chytlavé akce, vychytanějšího singleplayeru než její předchůdce, a hlavně hra která si s časovými paradoxy hlavu neláme!


Halo Reach a snipování při měsíčku...


HALO: REACH
• Dopařeno 4.2.11 ve 14:47 (X360) na obt. NORMAL (2/3).

LOST PLANET: COLONIES
• Dopařeno 5.2.11 ve 13:58 na obt. NORMAL (2/4). Po dlouhé době jsem si pořádně užil střílečku na PC, navzdory troše japonského patosu.

HARRY POTTER AND THE DEATHLY HALLOWS PART 1
• Dopařeno 5.2.11 ve 23:55 na obt. MEDIUM (2/3).
• Asi si teď myslíte "ten Storm fakt dopaří každou míčovinu". Harryho Fotra jsem si pořídil proto, že ačkoliv si spousta lidí furt myslí že jde o pohádku, ve skutečnosti je to hodně temná záležitost, a právě na tu temnost jsem se ve hře těšil. Samozřejmě jsem nečekal žádné zázraky a po hodině hraní jsem taky dospěl k nepřekvapivému závěru , že je to ztráta času a že bude nejlepší to smazat. Podle seznamu levelů jsem ale byl už docela daleko, tak jsem si řekl že to aspoň dokončním. A nelituji. Přestože je to v celku nuda, hra aspoň vypadá hezky a bylo příjemné procházet se temným zasněženým lesem za noci, zimní vesničkou s nočním hřbitovem, zříceninami či venkovem. Co mi ale zůstane v paměti nejvíc je, jak se to z "temného hororu" zvrhlo ve směšnou parodii na Call of Duty, kde se ženete dopředu koridorem, mávajíce hůlkou kosíte stovky nepřátel a pokaždé když Harry zařve "stupefy" tak to zní jako "stupid fuck".

Chcete vědět co si myslím o Lego Harry Potter?
Raději nechtějte. Nebo se podívejte sem.
LEGO HARRY POTTER: YEARS 1-4
• Dopařeno 9.2.11 v 18:00, finální kompletnost 36,3%.
Udělal jsem jen hlavní kampaň a protože mě hra fakt nudila, neobtěžoval jsem se jí kompletovat ve free play. Oproti předchozím Lego hrám to bylo o ničem. Vizuálně sice moc hezké (fakt se mi líbilo tohle podání Harryho světa), ale jinak bez nápadu. Level design vzatý přes kopírák z filmů, interakce více postav nulová (situace kdy bylo zapotřebí dvou postav k otevření nějaké brány apod. se dají spočítat na prstech jedné ruky), a hrátky s legem omezené na několik dokola se opakujících zahradnických úkonů a domácích prací typu "rozsviť čtyři lampy", "zalej pět kytek", "rozbij deset soch"... Nevím jestli byl větší odpad tohle nebo Lego Indiana Jones 2.

Když říkám farbičky, tak farbičky.
Ne, tohle není Far Cry, ale Uncharted.
UNCHARTED: DRAKE'S FORTUNE
• Dopařeno 12.2.11 v 18:05 /(PS3) na obt. NORMAL (2/4), 58% trofejí.
• Dopařeno 13.2.11 v 19:38 na obt. HARD (3/4), čímž se odemyká poslední obtížnost. 91% trofejí.
• Dopařeno 15.2.11 ve 14:12 na obt. CRUSHING (4/4), Platinum trophy.
• Uncharted je velmi dobrá, ale dle mého názoru velmi nevyvážená hra. Její tombraiderovská část je až primitivně lehká a veškeré šplhání, lezení a logické hádanky jsou mega lehké. Do toho hra ještě dává nápovědy jak pro dementy, jako kdyby člověka nenapadlo, že má střelit do sudu se střelným prachem vedle sloupu na druhé straně propasti... Oproti tomu soubojová část je brutálně těžká, hlavně v pozdějších částech hry. Často jsem se zasekl na nějakém úseku, než se mi konečně povedlo vykosit všechny rezistentní zmetky. AI je poměrně pokročilá a zmetci se k vám postupně přibližují kryjíce se za překážkami a kličkujíce, až vás úplně obklíčí, pokud je necháte. Úplně závěrečná část je pak doslova nesmyslně těžká a peprně jsem si u ní zanadával, hlavně na nejvyšší obtížnosti. Když už jsme u obtížností, kupodivu nemají zas takový vliv. Jediný rozdíl mezi obtížnostmi je v tom, jak rychle vás zabije nepřátelská kulka a to i na Normal netrvá dlouho, často stačí jeden headshot. Paradoxně jsem ale až na určité úseky žádné velké rozdíly nezaznamenal, protože jak jsem to hrál podruhé a potřetí, zároveň s obtížností stoupal můj skill a znalost daného levelu a nejlepší taktiky. Každopádně Uncharted je solidní řežba s velkým důrazem na souboj, krytí se za překážkami a dáváním headshotů, to všechno zaobalené do velmi povedeného grafického kabátu a zastřeno příběhem o pokladu.

Tak privilegiovaná hra že dostala dva screenshoty?
Ale kdeže, jen jsem chtěl něčím zaplnit prostor pro obrázek.
CALL OF DUTY: BLACK OPS
• Dopařeno 15.2.11 ve 23:04 na obt. REGULAR (2/4). Co si myslím o sedmém dílu CoD? Nářez! Byla to fakt jízda a podle mě jeden z nejlepších dílů série. Bavil jsem se od začátku do konce a dohrál ho jedním dechem. Narozdíl od starších CoD z druhé světové, MW či konkurenčnímu MoH 2010 se mi ani jednou nestalo, že bych se nudil a na konci mise si musel dát pauzu, odreagovat se a až pak pokračovat v monotónním kosení. Naopak, Black Ops jsem slupnul jako malinu a každá mise mě víc vtáhla do děje. Po všech těch moderních válkách na blízkém východě byla studená válka příjemná změna. Příběh sice nebyl nijak světoborný a zápletka se dala dlouho dopředu uhádnout, ale zaujala mě už tím, že to bylo zase něco jiného. Akce byla typicka callofdutyovská, tedy nepřetržitý příval nepřátel, ale dávkovaná tak, že mě to ani na chvilku nepřestalo bavit. Navíc jsem mohl hrát sám za sebe, aniž bych byl rušen obrovskou armádou kolem sebe, spoustou přiblblých úkolů a nutností dávat bacha na koho střílím.
Další věc co mě úplně dostala byla vtipnost. Sice se objeví za celou hru jen dvakrát, ale ta závěrečná scéna po titulcích mě opravdu dorazila. Ještě víc, než když si agent Hudson nasadil sluneční brýle s typickým "I'm going in" výrazem a do toho ještě zanotovala nezaměnitelná melodie. Že uvidím narážku na Duke Nukem Forever i v Call of Duty, to jsem fakt nečekal.
Přiznám se, že jsem ke hře zpočátku přistupoval poněkud chladně, vzhledem ke skepticismu, který o ní koluje na internetu, a kvůli množství bugů, o nichž se všude píše (první neopatchovaná verze prý nešla ani dohrát). S technickými problémy jsem se skutečně setkal - i na nejnižší detaily se to sekalo jako prase, zcela evidentně ne kvůli slabému výkonu počítače, kde běží MW2 v 1920x1080 na 60 fps. Vyřešil to update driverů a kompromis středních detailů. Vizuálně to i tak vypadal skvěle a musím uznat, že Black Ops je graficky naprosto excelentní.
Kdybych měl Black Ops popsat dvěma slovy, řekl bych "poctivá doomovka". Víc takových!

Výlet do Hymalájí, anglický sarkastický humor, obligátní mise ve vlaku,
spousta mrtvol. Takový je Uncharted 2. A možná přijde i Yetti!
UNCHARTED 2: AMONG THIEVES
• Dopařeno 18.2.11 v 1:52 (PS3) na obt. HARD (3/4).
• Dopařeno 20.2.11 v 0:55 na obt. CRUSHING (4/4).
• Oproti jedničce mi Uncharted 2 přišel mnohem dospělejší a serióznější, řekl bych až temnější. Bylo to hlavně tím, že Drake už není takový usměvavý bezstarostný dobrodruh co to bere jako zábavu, ale daleko serióznější, vůbec se neusmívající a místo vyhlazené dětskoprdelské tvářičky má strniště a hadry potřísněné krví. Grafika už nepřekypuje přesycenýma barvičkama a výprava je taky taková serióznější. Stačí pomyslet na úplný začátek hry, kdy je Drake postřelen, z boku mu crčí krev a jeho život visí doslova na vlásku, nebo spíš na vločce sněhu. Ten pocit se přenese i na hráče. I sidekickové jsou mnohem vážnější a ačkoliv autoři přidali humor, ten jde spíš do sarkasticka a pocit serióznosti jen podtrhuje. Ke konci mi sice filmečky připomínaly hollywoodskou slátaninu s trapnýma a patetickýma kecama jak z pera Rolanda Emmericha (2012, Den poté, Den nezávislosti), což požitek dost kazilo, ale jinak si většina misí drží seriózni tvář. Nevím jestli je změna oproti jedničce dobrá nebo špatná. Uncharted 2 je každopádně skvělá pařba, ale při hraní jedničky jsem měl větší pocit uvolněnosti a "dobrodružství" ze hry kterou hraju pro zábavu a nemusím jí brát vůbec vážně, oproti dvojce kde mě stíhal pocit, že když nezachráním svět, bude to fakt průser.
Hodně to vystihne přirovnání s příbuznými tituly. Uncharted 1 je Tomb Raider přes kopírák (džungle, poklad dávných Inků, barvičky), zatímco dvojka je jak dvojče Resident Evil 5 (což je nejvíc poznat v občanskou válkou zničeném hymalájském městě). Podobnost s Resim jde tak daleko, že třeba animace "boostu", kdy Chris/Drake pomáhá své africké exotické kolegyni/britské exotické kolegyni vyskočit na žebřík, je naprosto identická, jen jsou jiné textury na obličejích postav...
Jestli mě ale na Uncharted 2 něco dostalo, je to nádherná grafika, zejména ve vysokohorských misích. Pasáž, kdy se Drake dostane z horské vesničky do ledových a zasněžených jeskyní, je vskutku úchvatná a už jen kvůli ní stojí za to si hru pořídit. Potěší i mnohem vyváženější souboje než v jedničce a zdařilý multiplayer. K příběhu bych ještě dodal, že druhý playthrough byl o to lepší, že už jsem znal děj a díky tomu pochopil spoustu předtím nic neříkajících souvislostí. No, shrňme to tak, že se mi Uncharted 2 líbil.

Torchlight - jiný název pro Diablo.
TORCHLIGHT
• Dopařeno 21.2.11 ve 2:51 na obt. NORMAL (2/4) na jeden zátah, 13 hodin čistého času. Skončil jsem finálovým bossem, přídavné levely potom (Shadow Vault) jsem nedělal.
• Z obrázků na netu jsem získal dojem, že je Torchlight jen taková sranda hra s komiksovou grafikou, ono je to ale hack 'n' slash RPG jako řemen, které zjevně vzdává hold Diablu. Inspirace Diablem je nepopiratelná a až na pár drobností je to věrná kopie 1:1 (klidně by to mohl být remake). Dokonce i názvy některých věcí jsou stejné (např. gold, healing potion... haha), sekvence prostředí jak hráč postupuje hlouběji do podzemí taky, a v neposlední řadě je tu podobnost finálního bosse. Dokonce i způsob jakým jsem ho zabil se naprosto schoduje s Diablem - i k tomu jsem před lety přišel s plným inventářem lékárniček a tak dlouho ho upižlával mečem, dokud to nevzdal. Torchlight doporučuji (chce to ale trpělivost v prvních pár levelech, které nejsou až tak zajímavé).

Řím jak ho neznáte. Šplhat v dnešní době po Koloseu,
asi by vás hnali...
ASSASSIN'S CREED: BROTHERHOOD
• Dopařeno 26.2.11 ve 3:39 (X360) po 15 hodinovém nonstop zátahu (celkem dohráno na dva zátahy). Zkompletováno na 63%, koupeny všechny budovy, splněna většina vedlejších questů, sebrána asi polovina všech pokladů, pírek a vlajek. Narozdíl od předchozího dílu jsem si tentokrát řekl, že na 100% splnění kašlu a budu dělat jen to co mě baví. K příběhu bych podotkl, že byl sice fajn, ale zdá se mi že se to celá poněkud vzdaluje původnímu konceptu odvěkého boje mezi assassiny a templáři, a že celá ta věc s jablkem a události v současnosti jsou tam taknějak naroubované z donucení. Nechci prozrazovat víc, ale neodpustím si poznámku, že ten konec mi přišel fakt přitažený za vlasy. Už v AC2 tomu tak bylo, a ACB tomu nasadil korunu. No, uvidíme co si na nás přichystají tvůrci příště. Po stránce hratelnosti se mi ACB líbil víc než předchůdce, asi proto že to bylo víc kompaktní, jedno město jedna mapa místo různých míst rozfrcaných daleko od sebe. Přesto mi často tekly nervy z navraždu ovládání, když jsem někam půl hodiny šplhal a při přeskoku na plošinku přímo před sebou to ten debil zalomil někam do strany a skočil do prázdna...
• Ještě bych měl poznámku k dabingu. Ač jsem zarytý odpůrce lokalizací a co jde to hraju v angličtině, u Assassin's Creed jsem s velkou úlevou udělal výjimku. Ti co namlouvali anglické dialogy totiž nejsou ani Italové, ani rodilí anglofonní mluvčí, a výsledný angloitalský hybryd s příšerným přízvukem jenž se nepodobá ani italštině ani angličtině doslova rve uši. U AC2 jsem to přetrpěl až do konce a teprve po dohrání jsem zjistil, že je na disku několik lokalizací. U Brotherhood se ani nestihl roztočit disk v mechanice a už jsem to přepínal. Koneckonců, Ezio je Ital, většina vedlejších postav jsou Italové a všechno se odehrává v Itálii, a já naštěstí italsky umím, takže jsem byl spasen. Ještě kdyby to tak nadabovali v místním nářečí, to by byl ve svém živlu!

DeathSpank - srandovní diablovka u které se zasmějete.
DEATHSPANK
• Dopařeno 28.2.11 ve 20:40 na obt. VANQUISHER (2/3). Co o téhle hře říct? Pobavila, fakt jsem se zasmál a zároveň je to docela dobrá hack 'n' slash rubačka s fluidní hratelností a nápadem.

Žádné komentáře:

Okomentovat