neděle 23. ledna 2011

Vítejte na novém blogu

Je to pár týdnu co jsem tenhle blog založil, tak by to chtělo na něj taky něco napsat. Problém je, že nemám co (však ani ten starý už nějaký pátek nebují životem...), tak aspoň vysvětlím důvod jeho vzniku.


Prostě a jednoduše jsem chtěl redakční systém, jenž by víc vyhovoval mým potřebám. Bloguje.cz není zdaleka tak moderní, má řadu omezení a celkově se s ním pracuje dost hrozně, pokud chcete publikovat něco víc než jen obyčejný text. Jediná (obrovská) výhoda Bloguje.cz je, že staré neaktivní blogy mažou, pokud nepožádáte o archivaci. Na Blogspotu to tak není a půl dne jsem musel laborovat než jsem našel vhodný volný název, přičemž mi tekly nervy z blogů typu storm.blogspot.com, kam někdo v roce 2002 chvíli psal a od té doby na něj nešáhnul. Případně další blogy, které jsou sice založené, ale není tam ani čárka textu. Blogspot ale zásadně žádný blog nevymaže.

Další, neméně závažný důvod, byla nutnost rozdělit českou a anglickou část. Díky pobytu v Anglii jsem poznal spoustu lidí co nerozumí česky a abych se s nimi mohl podělit o své zážitky, začal jsem psát i anglicky. Na bloguje.cz to ale bylo jak míchat jablka s hruškami a pro cizince dost nepřehledné.

Nakonec jsem zabil dvě mouchy jednou ranou a založil rovnou dva blogy, jeden ryze český, druhý ryze anglický, na serveru s moderním a velice pohodlným redakčním systémem, do něhož jsem se zamiloval po prvním úhozu klávesy. Ohromným plusem je pak integrace se vším od Googlu, od fotoalba po mapy a řady dalších věcí, a také Youtube. Třešničkou na dortu je pak vlastní doména doslova za pár halířů.

Když o tom tak přemýšlím, vlastně jsem nejdřív hledal fotoalbum, které by šlo integrovat do Google mapy, když už mám ten foťák s GPS. Rajče.net tohle neumožňuje, tak jsem chvíli hledal a rychle objevil Picasa Web, čímž se mi otevřela brána do úplně nového světa; světa plného nevídaných možností, o nichž jsem donedávna neměl ani tušení. Svět Googlu.

Koukám, že jsem z původního vysvětlení proč tenhle blog vznikl přešel k ódám na Google. Ono to ale fakt tak je. Zeptejte se Hukuse, jak jsem z toho byl na větvi když jsem otevřel bránu do světa Googlu (a teď nemyslím jen mapu a vyhledávač). Je to jako po dvaceti letech ježdění Favoritem najednou sednout do Superba!

Žádné komentáře:

Okomentovat