úterý 5. října 2010

Dopařené hry za třetí kvartál 2010


Mafia 2 - Malý brácha s velkým p... prdelně mě to zklamalo
Jako každý začátek října už několik let, je tu pravidelné čtvrtletní resumé mých videoherních výsledků. Poněkud bída, řeknete si, jen šest dohraných titulů za celé čtvrtletí? Storm nějak ztrácí dech... Pravda je ovšem taková, že jsou to výsledky za dva týdny, od začátku do půlky září, kdy jsem se vrátil z dvouměsíčních prázdnin, během nichž jsem se k videohře nepřiblížil víc než na jeden stručný článek na netu. Ono v dalekých končinách skandinávských, které jsem se jal stopem a s krosnou na zádech prozkoumávat, to ani víc nešlo (a rozhodně mi to nechybělo). To až po návratu z dovolené to vypadalo tak, že jsem se ani nezul, pomalu nesundal bágl ze zad a už dravě instaloval Mafii... V druhé půlce září bohužel bylo času na hru opět hrozně málo a navíc jsem byl plně zabrán do časové náročnějšího Assassin's Creed 2, který se nedá dohrát za čtyři hodiny, jako Kane and Lynch. God of War 3 jsem pak nestihl o půl dne a bude tedy v prosincovém reportu. No nic, dost povídání, tady jsou herní poznámky.

MAFIA 2
" Dopařeno 7.9.10 ve 14:45 na obt. MEDIUM (2/3). Hrál jsem jen hlavní mise, jestli tam bylo něco vedlejšího tak o tom nevím. Bohužel musím souhlasit s všeobecnými reakcemi hráčů i recenzentů, že tahle hra se původní Mafii zdaleka nevyrovná. Nijak zvlášť mě netrápí nevyužitý potenciál města Empire Bay (popravdě řečeno, s herními mechanismy Mafie 2, nemožností jejzdit taxíkem a nepříliš pohodlným fyzikálním modelem vozidel jsem rád, jsem si mohl "odbýt" jen hlavní příběh a dál se hrou nezabývat), zato mě zklamaly takové ty maličkosti jako absence misí kde bych já střílel za jízdy z auta, a jisté nedomyšlenosti v příběhu. Přestože je Mafia 2 jen hra, mám pocit, že se jí autoři snažili udělat co nejrealističtější, a proto nemohu pochopit, jak může v nejhezčím hotelu ve městě dojít k výbuchu celého jednoho patra, přestřelce jako kráva, po které zůstane spousta mrtvol prostřílených jak řešeto, čemuž následuje dokonce honička po městě, a přitom jako by to hasiče ani policajty vůbec nezajímalo - všechno se odbyde lakonickým komentářem v rádiu. Celkově mě příběhová linie nijak zvlášť nenadchla, až na prvních pár misí a na tu závěrečnou, kde události zajímavě gradují. Oproti první Mafii, kde hlavní hrdina opravdu srostl s rodinou a sblížil se i s bossem, mi Vito připadal jako obyčejný pěšák, neřku-li poskok. Další věc která mě iritovala je, že celá příběhová linie je jedna dlouhá série průserů a v podstatě žádný kšeft se neobejde bez toho, aby se totálně posral a místo slíbeného výdělku pak účastníci nemuseli žehlit svoje průšvihy. V podstatě už na začátku mise, když někdo zavolal Vitovi a začal slovy "mám supr kšeft", bylo předem jasné, že se Vito zase řítí do průšvihu. Na druhou stranu, vidím v tom určitý záměr autorů ukázat, že život mafiána není žádný med. Vito to celkem vystihuje v jedné animaci ke konci hry, kdy svůj život shrnuje jako nepříliš veselý. Celkově shrnuto, Mafia 2 je celkem dobrá hra, která se však svému předchůdci sotva vyrovná a jsem rád, že to byla jen lineární záležitost na pár hodin a nikoli další obsáhlý sandbox.


Kane and Lynch 2: Dog Days - velice krátké ale velice intenzivní
KANE AND LYNCH 2: DOG DAYS
" Dopařeno 8.9.10 v 18:14 na obt. MEDIUM (2/4) na jeden zátah. Krátký ale intenzivní a brutální zážitek. Lynch je absolutní magor.


Singularity - Ach jaká úleva si po všech těch 3rd person akcích zase zahrát doomovku!

SINGULARITY
" Dopařeno 11.9.10 v 0:16 na obt. NORMAL (2/3) s Bad ending. Pak jsem si ještě půl hodiny hrál abych viděl ostatní konce (jsou celkem tři, nebo spíš tři a půl). Singularity je dobrá doomovka od starých dobrých Raven Software, která mi po tunách 3rd person akcí a sandboxů byla opravdu po chuti. Příběh byl navíc zajímavý a neotřelý a zpočátku se vyvíjel tak, že jsem se od hry nedokázal odtrhnout a chtěl vědět, co se bude dít dál. Stejně jako u dobré knížky jsem prostě nemohl nenakouknout na další stránku, potažmo za další checkpoint. Potěšilo mě i technické zpracování, výborná optimalizace a na dnešní poměry dost slušná herní doba. Jedinou výtku bych vznesl vůči určitému aspektu příběhu, který je shodou okolností totožný s před dvěma dny dohraným Kane and Lynch 2, a částečně i s před třemi dny dohranou Mafií 2. Teď trochu zaspoiluju takže pokud jste to ještě nehráli tak dál nečtěte. Jedná se o to, že celý děj, ať už se rozvíjí jakkoli, je postavený na strašně chatrném základu - hlavní hrdina na samém začátku nevědomky udělá něco nemoudrého (Kane zastřelí dceru mafiánského bosse, chlápek v Singularity zachrání civilistu v hořícím domě), čímž spustí celý ten koloběh událostí a po zbytek hry nedělá nic jiného, než že žehlí vlastní průser. Nebýt oné spouštěcí události, nic z toho co se v obou hrách stalo by vůbec nestalo (po Kane a Lynchovi by nešel mafiánský boss, a doktor Demichev by se nestal vládcem světa). Z toho vyplívá, že ty stovky mrtvol, miliony vystřílených nábojnic a vůbec všechno k čemu v obou hrách došlo se vlastně stalo úplně zbytečně. Je to něco navíc, uměle vytvořeného, co vůbec nemuselo být. Není to Medal of Honor, kde už existuje válka a voják je prostě součástí událostí, nebo Gothic, kde existují orkové, božstva, Xardas a celá ta tlupa pošuků, mezi nimiž se hrdina snaží udělat pořádek. V Singularity ani Kane and Lynch jsem neměl pocit, že jsem v roli hlavního hrdiny dokázal něco velkého. Prostě jsem vyžehlil průser, který jsem sám natropil, a to mě irituje.


Prince of Persia: Forgotten Sands - oprášení staré klasiky, aneb jak vyždímat dojnou krávu a pobavit při tom hráče
ALIEN SHOOTER 2: CONSCRIPTION
" Dopařeno 12.9.10 v 0:33 na obt. NORMAL (2/4) na jeden zátah. Měl jsem něco přes 200 tisíc bodů, ale podrobné statistiky jsem si tentokrát nezapisoval. Oproti původnímu Alien Shooter 2 byl tenhle datadisk kratší a méně zábavný (méně propracovaný level design, strašně lehká hratelnost, ořezaný RPG prvek), přesto jsem si však dobře užil několik hodin skvělé krvavé a bezduché zábavy.


Assassin's Creed 2 - aneb tenkrát myči oken výškových budov nepotřebovali jištění






PRINCE OF PERSIA: THE FORGOTTEN SANDS
" Dopařeno 18.9.10 v 15:35 na obt. NORMAL (2/2).

ASSASSIN'S CREED 2
" Dopařeno 26.9.10 v 0:21 (PS3) po několika dnech intenzivní pařby. Poslední zátah trval 16 hodin. Získáno 100% všeho včetně platinové trofeje. Dost dobrá hra, i když konec se mi zas tak moc nelíbil. Trochu divné rozuzlení, čekal jsem nějakou jinou, přízemnější záhadu.

Žádné komentáře:

Okomentovat