pondělí 5. března 2007

Vepřová neděle

Už dlouho jsem se na to těšil a dneska jsem svůj plán skutečně uskutečnil. Potřeboval jsem k tomu pár kilo brambor, čtvrt litru mléka, sůl, strouhanku, vejce, mouku a asi tak kilo vepřových kotlet. Hádáte správně, pekl jsem řízky. Ráno jsem vstal v solidních devět hodin, zacvičil si, hodil sprchu, posilnil se pomerančem a dal se do práce. Nedlouho před polednem se z trouby začala linout lahodná vůně pečeného masa (ze čtyř kotlet vzniklo osm krásných řízečků), spolubydlící se začali sbíhat a s chtíčem v očích si utírali sliny u úst, zatímco já pracně rozšlehával brambory aby byla dobrá kaše, což s anglickými potejtos není tak jednoduché. Kupodivu se to povedlo. Chvíli po poledni už bylo masíčko na talíři, kašička též, politá dozlatova osmahlou cibulkou, a celé představení jsem korunoval obřadním otevřením Budvárku, k jehož sobotnímu nevypití jsem vynaložil veškerou sobotní vůli. Zprvu jsem měl ze svého kulinářského snažení trochu obavy, přeci jenom jsem dělal řízky poprvé (resp. poprvé úplně sám), ale stačilo se zakousnout do lahodně měkoučkého a šťavnatého masíčka, abych s úlevou pochopil, že mé obavy byly naprosto zbytečné. Chutnalo to asi takhle: "mmmmmmmmmm to je dobrota mňam ty vole to je orgasmus ježišimajrá to sou řízečky mňammmmmmm no tak to je teda něco!". Podobně to viděl i Michal a jeho matka, která k nám přijela na návštěvu a ráda se nechala pohostit. Nakonec jsem z osmi řízků spořádal čtyři (pátý odolal do čtyř odpoledne), k tomu půl hrnce kaše, pivko, a pak už se jen blaženě svalil na postel, hladil si zvětšené břicho, krkal a doslintával blahem. Jinými slovy, nejtradičnější neděle jaká může být, přesně podle mého gusta!

A plán na příští týden? Z další návštěvy Tesca si odnesu nějaké to půlkilo rump steaku a pokusím se, ačkoliv vím že to bude hodně velké utrpení, odnést si jen jednu láhev Chianti z dlouhé, předlouhé ulice, táhnoucí se od jednoho konce obchoďáku až k pokladnám a z obou stran obložené T A K H L E širokým výběrem vína. Jestli existuje ráj, je to tahle ulice, až za obzor vyplněná těmi nádhernými lahvemi s temně rudou tekutinou zvanou víno! 

2 komentáře:

  1. Tak, hlavně že sis ráno zacvičil... :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Dostal som z toho hladIdem prevetrat temne zakutia ladnice a mrazaku. Ak by som sa z tejto vypravy nevratil, tak prajem vela stastia pri traveni hroznovej stavy!

    OdpovědětVymazat