úterý 1. ledna 2013

Dopařené hry od července do konce roku 2012

Tedy, od července do konce roku není tak úplně přesné, protože v červenci jsem celý měsíc ťapal po horách a o hrách jen dlouze snil, zatímco od poloviny října jsem zpátky na Zélandu a můj nejbližší kontakt s videohrou byl skrz výlohu. Během zhruba tříměsíčního pobytu v Praze jsem se však náležitě činil a mezi jednotlivými dovolenými (Pyreneje, Slovinsko, Francie, Londýn, Krkonoše) vyškrtal hezkých pár kousku ze svého "to play" seznamu. Ani zdaleka to však nestačilo k jeho úplné anihilaci, pořád je na něm dlouhý zástup titulů, které bych si jednou rád zahrál, ale pochybuji že na to budu mít v nejbližší době čas.

MASS EFFECT 3
• Dopařeno 12.8.12 v 1:28 na obt. NORMAL. Skoro full paragon říznutý renegadem, level 55, za ženu jsem si vyybral Liaru a jako konec symbiózu. Bezprostředně po dohrání vůbec nevím co ke hře říct. Byl to hodně silný herní zážitek, příliš skvělý, intenzivní, poutavý a zábavný na to, aby mě napadaly nějaké konstruktivní komentáře. Tahle hra mě prostě dostala, totálně. Užil jsem si každou minutu z více než uctyhodně dlouhé singleplayer kampaně a teď se cítím jako při dopití láhve toho nejlepšího vína - vstřebávám dojmy a vychutnávám si tzv. aftertaste. Jsem velmi rád za dlouhou hratelnost, za důraz na vypiplanou akční složku a za zjednodušení "hledací" části po galaxii, která mě na jedničce hrozně otravovala. Mass Effect 3 je jeden z nejlepších herních zážitků tohoto roku.

HARD RESET
• Dopařeno 13.8.12 ve 14:25 na obt. NORMAL (2/5). Docela dobrá oldschoolová doomovka na odreagování, ale hrál jsem lepší.

HARD RESET: EXILE
• Dopařeno 15.8.12 ve 13:16 na obt. NORMAL (2/5). DLC je tak dobře naroubované na původní kampaň, že bych vůbec nepoznal že hraji přídavek, kdybych o něm předem nevěděl. Zpočátku jsem ho ani nechtěl uvádět jako samostatnou dohranou hru, ale vzhledem k tomu, že přidává pět map a původní kampaň jich měla sedm, proč si ten zářez na pažbu nedopřát.

L.A. NOIRE + DLC
• Dopařeno 17.8.12 v 1:42 na obt. NORMAL, včetně pěti přídavných případů z DLC. Statistiky posledního savu (někde v půlce závěrečné mise, takže nejde o finální číslo) jsou: 83,2% kompletnost hry, 33/40 street crimes, 12/13 novinových článků, a zhruba polovina z ostatních věcí (nalezená auta, policejní odznaky, lokace a filmové pásky; po těchto věcech jsem se nijak aktivně nepídil).
• L.A. Noire mě skutečně dostalo. Věděl jsem, že jde o naprosto převratnou záležitost, která v herním světe nemá obdoby, ale stejně jsem zůstal zírat. Skutečně mě dostala vypiplanost zatím nejdetailnějšího a nejreálnějšího města, jaké jsem ve videohře viděl, a samozřejmě dokonalost obličejové mimiky, která prostě nemá obdoby. Když už jsme u obličejů, po celou dobu jsem se nemohl ubránit dojmu, že některé postavy dobře znám z filmového plátna, hlavně tvář Brada Pitta, Angeliny Jolie a Robbieho Williamse. Nevěřil jsem tomu, že by pro L.A. Noire najali tak drahé herce, na druhou stranu by to vysvětlovalo, proč vývojáři zbankrotovali. Ještě víc mě ale překvapilo, když jsem si vygoogloval seznam herců, kteří své tváře skutečně propůjčili, a ani jednoho z nich jsem nepoznal. Akorát Sean McGowan – Stephan Bekowsky fakt jako by Bradovi Pittovi z oka vypadl.
Další uctyhodná vlastnost L.A. Noire je délka. Tři dny intenzivního paření (pravda, včetně pěti nových případů z DLC) se v dnešní době rychlovek na jedno odpoledne jen tak nevidí. Přiznávám, že ke konci už to bylo spíš únavné, vyšetřování se stalo méně zábavným a těšil jsem se na závěr. Poutavý byl i příběh, ačkoliv mi svou pochmurností a konečným rozuzlením příliš připomínal českou realitu, kde mocní a prachatí politici beztrestně páchají nekalosti a kdo to odsere je vždycky obyčejný člověk. Název Noire je vskutku trefný.

SHANK 2
• Dopařeno 18.8.12 v 15:01 na obt. NORMAL (1/2) na dva zátahy.

ASSASSIN'S CREED: REVELATIONS
• Dopařeno 20.8.12 v 16:10 na jeden zátah, který trval 27 hodin! Začal jsem ve 13:00, hned po snídani, a skončil druhý den ve čtyři odpoledne. Vyjma krátkých pauz a půlhodinového šlofíka (mikrospánky nepočítám, několik závěrečných misí jsem prošel jako ve snu) jsem pařil nepřetržitě. Jelikož je to už třetí hra z řady AC2, byla to víceméně rutina a pěkně to odsýpalo. Tenhle díl je navíc pěkně kompaktní a město má snadno přístupný a přehledný level design. Střechy jsem skoro nepoužíval a všude se snadno dostal ulicemi. Hezky popořadě jsem začal vedlejšími úkoly a sběratelstvím a průběžně se věnoval hlavní dějové lince (škoda jen, že jsem pár úseků prospal). Revelations je klasický AC2, nic víc nic míň, do třetice ještě dobré, ale doufám že AC3 přinese něco opravdu nového. Další "Eziovka" už by mi asi lezla krkem.

BATMAN ARKHAM CITY
• Dopařeno 22.8.12 v 17:54 na obt. NORMAL (2/3). Na jeden zátah, hrál jsem neptřetržitě 30 hodin!
• Po ukončení kampaně za Batmana jsem ještě chvíli dodělával DLC za Catwoman (dohráno v 18:20) a další tři hodiny finišoval vedlejší úkoly, ačkoliv jsem se na to pak vykašlal a nechal hru zkompletovanou na 59%. Necítím potřebu dalších třicet hodin luštit všechny Riddlerovy hádanky.
• Je zvláštní, že mě tahle hra tak strašně chytla, protože zpočátku mě absolutně nebavila (po skvělém Arkham Asylum to bylo vyloženě zklamání) a zašlo to tak daleko, že jsem ji nechal být a dal přednost Assassin's Creed. Hned poté jsem se však k Batmanovi vrátil a už to šlo. Hodně s tím měl co dělat nový gamepad pro Xbox360, jenž dělá divy i ve Windows, a hlavně s ním nejsou vůbec žádné problémy jako s ostatními značkami. Prostě plug and play, žádné nastavování, hra ho vždy správně rozpozná a je to stejné jako hrát na konzoli. Zpočátku jsem se tomuhle monopolu od Microsoftu bránil, ale za ty nervy to fakt nestojí.

HALF-LIFE 2: CALAMITY
• 11.9.12 v 17:45 na obt. NORMAL (2/3). Docela obyčejný mod na půl odpoledne zasazený do městského prostředí se spoustou kombajnů.

CRYSIS: THE MUTANT FACTOR
• Dopařeno 11.9.12 ve 23:11 na obt. NORMAL (2/4). Krátký akční mod situovaný ve vnitřních prostorách. Bohužel dost nudný, ale to není ani tak modem, jako spíš hrou jako takovou. Ani původní Crysis mě zas tak nebralo.

HALF-LIFE 2: MISSION IMPROBABLE
• Dopařeno 12.9.12 ve 21:23 na obt. NORMAL (2/3). Velmi precizně zpracovaný mod pro Episode 2, asi tak na tři hodiny hraní. Po jeho spuštění jsem zůstal s ústy dokořán nad nádhernou grafikou. HL jsem pár let nehrál, až do včerejška, kdy jsem si pustil jeden starší mod a byl dost zklamaný vizuální stránkou. Dneska při hraní Mission Improbable jsem však zůstal zírat - úplně jsem zapomněl, jak velký pokrok udělal Source engine od své první verze do EP2.

MAX PAYNE 3
• Dopařeno 14.9.12 v 15:18 na obt. NORMAL (2/3). Hustá řežba, ale zas tak vyplesklý jsem z ní nebyl. Bullet time jsem skoro nepoužil a prvních pár misí mě nijak zvlášť nebavilo. Grády to dostalo až v Panamě. Hlavně mi to vůbec nepřišlo Max Paynovské, spíš jsem si v těch barevných favellách s dořezaným plešounem v hlavní roli připadal jako v Kane and Lynch. Škoda, těšil jsem se na starý dobrý temný New York laděný do noire a zoufalého policajta v koženém kabátu. Když MP3 vezmu jako samostatnou hru, paráda. Jako pokračování Max Payne mě to trochu zklamalo.

BLACK MESA
• 29.9.12 ve 14:23 na obt. NORMAL (2/3).
• Perfektní mod, fantastická práce! Autoři mají můj nezměrný obdiv a obrovské díky. Black Mesa totiž není jen tak ledajaký remake. Je to Half-Life tak, jak jste ho ještě neviděli. Více v recenzi.
• Poněkud jsem váhal, zda Black Mesu přidat na seznam dopařených, když jde i navzdory tomu co jsem právě napsal pořád jen o remake, zásadně se nelišící od své předlohy. Jenže ten remake mi poskytl jedinečný herní zážitek, na který jen tak nezapomenu. Navíc se nejedná o žádnou rychlokvašku - autoři se s projektem pachtili celých osm let a kousek po kousku vytvořili staronového Half-Lifa. Netřeba dodávat, že odvedli příkladnou práci. Proto si myslím, že si Black Mesa víc než zaslouží být na seznamu dopařených her společně s původním Half-Lifem!

DEUS EX 3: HUMAN REVOLUTION
• Dopařeno 2.10.12 v 15:09 na obt. GIVE ME A CHALLENGE (2/3). Projel jsem si všechny možné konce a na všech mě nejvíc zaujala jedna společná věc - v závěrečných titulcích jsou fotky vývojářů, spousta fotek spousty lidí, a není mezi nimi ani jedna jediná ženská. Ke hře samotné bych řekl asi tolik, že byla fajn, bavilo mě stealthování a po pár misích mě hraní dost chytlo, ale úplně odvařený jsem z DE3 nebyl. Nostalgicky vzpomínám na první díl.

DEUS EX 3: HUMAN REVOLUTION - THE MISSING LINK
• Dopařeno 2.10.12 ve 20:31 na obt. GIVE ME A CHALLENGE (2/3) na jeden zátah. Celou dobu až do půlky datadisku jsem měl perfektně našlápnuto na tichý a nenásilný průchod hrou (a získání achievementu "nepoužít Praxis, zbraně ani výbušniny"), pak jsem si ale na chvíli chtěl užit nějaký ten headshot a vyzkoušet zbraně a omylem jsem si přepsal uloženou pozici. To mě natolik otrávilo, že jsem zbytek hry jen proletěl s kvérem v ruce. Každopádně výborný datadisk.

CALL OF DUTY: MODERN WARFARE 3
Dopařeno 4.10.12 ve 13:46 na obt. REGULAR (2/4). Opět hektická, typicky warfarovská akce, ovšem s "příběhem" epických rozměrů. Třetí světová se vší parádou. Nejvíc mě pobavila mise v Praze, hlavně to, jak tvůrci dokázali pěkně smíchat celou plejádu předmětů ze všech možných zemí/měst v databázi CoD - české názvy ulic, francouzské bankomaty, ruské SPZky na autech, cenovky v eurech či Rusy dabované české bojovníky s tak běžnými jmény jako Evzen Matousek, Holic Moravec, Premysl Polak, Augustin Stepanek, Konstantin Tuma, Johan Soukup... skoro to vypadá, jako by se instenzivně inspirovali v tom Absinth shopu co fotili vedle Staromáku a pak viděli všechny svaté. Každopádně je to nejlíp zpracovaná Praha, jakou jsem dosud ve videohře viděl (nikdy nezapomenu na ten hnus ze Soldier of Fortune 2).

HALF-LIFE 2: ABERRATION
• Dopařeno 4.10.12 ve 21:59 na obt. NORMAL (2/3). Docela dobrý, trochu strašidelný mod, bohužel moc krátký na to abych si ho zapsal do seznamu dopařených her (slupnul jsem ho za míň než hodinu).

HALF-LIFE 2: SILENT ESCAPE
• Dopařeno 7.10.12 v 11:36 na obt. NORMAL (2/3). Solidní, ale ničím nevynikající akční mod na hodinu až dvě. Moc krátký pro seznam dopařených her.

TORCHLIGHT 2
• Dopařeno 10.10.12 ve 22:40 na obt. NORMAL (2/4). Dost dobrá diablovka, pařil jsem ji několik dní za Outlandera a skončil na 53. levelu. Po dopařeni hlavní kampaně se odemkne spousta doplňkových map, které se celkovou délkou v klidu vyrovnají těm příběhovým.

Žádné komentáře:

Okomentovat