pondělí 2. května 2011

Dohrané hry za duben 2011

Trine - krásná pohádka.
Duben, důležitý to měsíc bohatý na události. Dopařil jsem svou šestistou hru a ačkoliv tohle jubileum nedopadlo tak slavně jak jsem si představoval, dopadlo. Tato událost zároveň symbolizuje konec jedné dlouhé životní kapitoly a začátek nové: po čtyřech a půl letech jsem natrvalo opustil Anglii a vyrážím na Nový Zéland. Nejenže budu u protinožců, ale asi nebudu ani moc pařit. Rodinu (PS3, X360, PS2, SNES i nadupaný herní notebook) totiž nechávám doma a beru si jen obyčejný, nevýkonný notebook na běžné používání. Těším se na změnu prostředí, na klid, na přírodu, na pohodové lidi, na to že budu daleko od klimatizovaných kanceláří a všudypřítomných obrazovek, ale zároveň mě mrzí, že zrovna letošní release list na poli videoher je tak přeplněný. Po třinácti letech vychází Duke Nukem Never a já ho minu o jediný měsíc. Vychází L.A. Noire, Uncharted 3, Darkspore, F.E.A.R. 3, Deus Ex 3, Dungeon Siege 3, Batman: Arkham City, Shadow of the Damned, nová Bloodrayne... Seznam je to dlouhý a na podzim ho korunuje Skyrim následovaný Diablem 3. Na tohle všechno si budu muset nějakou dobu počkat. Ničeho nelituji, na Zéland se těším jak malý Jirka, ale mrzí mě, že jak na potvoru zrovna není nějaké to herní sucho, abych se už teď netěšil zpátky. A vlastně, kam zpátky...?


Crysis 2 - krize s hodně divným příběhem ale skvělou hratelností.
CRYSIS 2
• Dopařeno 4.4.11 ve 13:10 na obt. NORMAL (2/3). Celkem dobrá střílečka s hodně působivým prostředím zničeného New Yorku a dobře provedenými souboji. Hratelnost má spád a je vyloženě radost se do hry zažrat. Po ostatních stránkách mě však nijak zvlášť neoslnila. Vizuálně je to skvost, ale v dnešní době už se jedná spíše o standard a žádná grafická revoluce alá Crysis 1 se nekoná. Dokonce bych řekl, že některé konzolovky (God of War 3, Uncharted, Castlevania) vypadají líp. Nejslabší stránkou byl však příběh - vůbec jsem se do něj nedokázal vžít, chvílemi jsem netušil proč vlastně dělám to co dělám a celé to bylo takové nepochopitelné a divné až do úplného konce. Není ani jasné, jestli je tu vůbec nějaká souvislost s prvním dílem. Co mi asi nejvíc utkví v paměti je ten vědec co vás od začátku doprovází. Strašně se totiž podobá polskému řidiči kamionu, který mě vezl když jsem v létě 2010 stopoval z Lotyšska do Prahy.

Vanquish - Japonská akce se směšnými hrdiny,
vzpomínka na staré 2D arkády.
VANQUISH
• Dopařeno 5.4.11 v 0:21 (X360) na obt. NORMAL (2/4) na jeden zátah. Dobrá dynamická akce, která mi hrozně připomněla staré dobré 2D střílečky typu Contra nebo Valkyrie, kde musíte velkým mechům a podobné havěti postupně ustřelovat ruzná cingrlátka jako děla, čudlíky apod. I postavy, výprava a to všechno působilo jak jedna z těch starých japonských klasik. Škoda jen, že to ve 3D působilo poněkud směšně. Hlavně ty drsné hlasy postav, jako by si třely hlasivky šmirlpapírem, a hlavní hrdina který si v každé animaci nonšalantně zapálil cigáro, dal si jednoho práska a pak ho zahodil. Taky už jsem poněkud přesycen hrami kde nějaký zlý válečný zločinec napadne USA; tenhle námět už začíná být ohranější než druhá světová. Každopádně závěrečná animace to v tomhle případě bohatě kompenzuje. USA z toho rozhodně nevyjdou s čistým štítem...

BATTLE: LOS ANGELES
• Dopařeno 5.4.11 ve 14:04 na obt. NORMAL (2/3) na jeden zátah (což nebylo těžké, protože celá hra nezabere víc než dvě hodiny).

Killzone 3 - první killzone hra, která mě opravdu bavila.
KILLZONE 3
• Dopařeno 9.4.11 v 11:35 (PS3) na obt. TROOPER (2/4). První Killzone hra která se mi opravdu líbila a fakt jsem si jí užil a odreagoval se u ní. Akční koridorovka s hratelností která má spád a nekazí ji žádné záseky či neflexibilní ovládání a soubojový systém. Celkově to plyne mnohem akčněji a dynamičtěji. Úžasné ozvučení - nevím jestli zbraně dělají takovýhle bordel i ve skutečnosti, ale fakt to byl nářez to dunění. Jediné co mi na hře vadilo bylo (ne)krytí nepřátel - když se zmetek schoval za překážku, často mu koukala hlava nebo dokonce kus trupu ale střelba na jasně viditelný "krytý" cíl byla bez účinku. Až na tuto drobnost však nemám Killzone 3 co vytknout. A to jsem to prosím pěkně hrál bez 3D a na normálním gamepadu, bez Move.

TRINE
• Dopařeno 10.4.11 v 15:00 (PS3) na obt. NORMAL (2/4). Tahle hra se dá popsat jedním slovem: krásná. To je první co mě napadlo když jsem ji spustil a tenhle pocit zůstal až do konce. Není krásná stejným způsobem jako třeba Crysis a jeho nabušená grafika. Je kouzelně krásná. Je to pohádka s nádherně nakresleným prostředím, pohádkovou středověkou hudbou a pohádkovým příběhem vyprávěným pohádkovým vypravěčem. Je to krásná pohádka. A taky parádní 2D plošinovka jaké se dneska už skoro nevidí.

Homefront - 600. dohraná hra, jinak totální nuda.
HOMEFRONT
• Dopařeno 27.4.11 ve 12:15 na obt. NORMAL (2/4).
• 600. dopařená hra!
• Navzdory pozitivním ohlasům mě Homefront nijak zvlášť neoslnil. Těšil jsem se na akci s neotřelým příběhem, ale koncept Korejské velmoci dobývající USA mi nepřišel nijak zvlášť využitý a nijak nevyčníval nad ostatními herními prvky. Když připočtu nevýrazné ozvučení a lineárnost tak extrémní, že to i Call of Duty strčí do kapsy, výsledek je takový, že jsem se při hraní spíš nudil. O to větší je zklamání, že jde o jubilejní šestistou dopařenou hru a že se na této příčce usadil tak nevýrazný titul.

Portal 2 - 601. dohraná hra, jinak totální zábava.
PORTAL 2
• Dopařeno 1.5.11 ve 13:02. Dost dobrá a překvapivě dlouhá hra. Vtipná, logická, zábavná, zajímavá.
• Portal 2 jsem dopařil jako svou 601. hru a po nepříliš vydařeném 600. jubileu (Homefront, nuda) to byla příjemná náprava. Místo abych dělal pamětihodnou událost z kulatého čísla, které mělo být velkolepým zakončením dlouhé pařanské a zároveň životní kapitoly, dělám pamětihodnou událost z dohrání Portalu na 601. příčce - začátek nové kapitoly. Mám nakročeno do nových pařebních zážitků a i když se od her na dlouhou dobu odloučím, není to napořád. Minimálně je to krok směrem k sedmistovce.

Žádné komentáře:

Okomentovat