sobota 2. dubna 2011

Dohrané hry za březen 2011

Battlefield: Bad Company - válčete s úsměvem.
Další změna. Po čtvrtletních herních resumé jsem to poslední vydal dvouměsíčně a teď dokonce měsíčně. a Na konci dubna to bude ještě hustější, ale to se nechte překvapit. Takže tady jsou dopařené kousky na březen 2011.

DEATHSPANK: THONGS OF VIRTUE
• Dopařeno 6.3.11 v 17:08 na obt. VANQUISHER (2/3), nejdřív jeden konec a pak ten druhej. DeathSpank 2 je stejně vtipný jako jednička, ale ještě propracovanější a mnohem delší. Fakt dobrá pařba.


Dead Space 2 - dobrošpatný dojem.
DEAD SPACE 2
• Dopařeno 7.3.11 v 1:04 (PS3) na obt. CASUAL (1/5). Celou hru jsem prošel na SURVIVOR (3/5) ale finální boss mě totálně sral, neměl jsem ani jednu lékárničku, skoro žádné náboje, nejbližší obchod dva savy zpátky, kvůli čemuž bych musel znovu projít celou tu nudnou poslední kapitolu, tak jsem si prostě snížil obtížnost.
• Dopařeno 12.3.11 v 15:00 na obt. ZEALOT (4/5) jako New Game+ (s výbavou přenesenou z prvního dohrání). Napodruhé se to hrálo mnohem líp. Člověk už si zhruba pamatoval kde co je, mohl se lépe připravit, zkusit jiné postupy, a s vylepšenou výbavou se to krájelo jedna báseň. Hlavně vědět jak se vybavit na finální souboj a taky kdy... dva savy před koncem u posledního shopu.
• Dead Space 2 je hra, při jejímž hraní se moje pocity měnily stejně rychle jako počasí ve skotských horách. Nejdřív jsem s strašně, uplně ukrutánsky těšil až si ji zahraju. Pak jsem ji jednoho večera po půlnoci spustil a během hodiny třikrát málem dostal infakrt, což mé nadšení jen umocnilo, jak dokazuje tenhle přispěvek. Při dalším hraní se pomalu ale jistě přikradlo nepříjemné vystřízlivění, nuda a zklamání (hlavně z nezáživných kapitol mezi začátkem a polovinou. Nejen kvůli pomalému tempu, ale hlavně kvůli pocitu, že být na velké základně, de facto ve městě uprostřed Sluneční soustavy, se spoustou dalších živých lidí, se ani zdaleka nevyrovná pocitu z toho být na kosmické lodi kdesi neznámo ve vesmíru, totálně opuštění, vyjma dvou živých kolegů a jednoho ducha. Ne nadarmo Dead Space 2 nabral opravdové grády až po radostném návratu na starou dobrou Ishimuru. Po téhle příjemné pasáži přišel frustrující konec, který mě doslova sral. Závěrečný souboj, kam jsem přišel totálně vyčerpán, bez jediné lékárničky a téměř bez nábojů, přičemž poslední shop byl o dva savy dozadu, tomu nasadil korunu.
Naštěstí se vše spravilo při druhém hraní. Díky New Game+ jsem si přenesl výbavu do nové hry a všechno díky tomu pojalo mnohem akčnější a uvolněnější nádech. Taky už jsem věděl kudy kam, pamatoval si ze které skříně na mě kde vyskočí jako nekromort, a celkově si to užil. Škoda jen, že jsem neměl trpělivost na pokoření Hardcore módu (poslední trofej která mi chybí do platinovky). Dostal jsem se do páté kapitoly, tam si to uložil a tím to pro mě skončilo.
Slovo závěrem - první Dead Space byl fakt nářez!

PAINKILLER: REDEMPTION
• Dopařeno 13.3.11 ve 12:00 na obt. INSOMNIA (2/4). Ačkoliv jde o singleplayer přídavek, je to v podstatě jen šest multiplayerových map rozdělených do menších arén, kde se na vás ve vlnách vrhají tisíce a tisíce nepřátel (průměrný počet zmetků na mapu je okolo 900). Rozhodně v tom nehledejte žádný hlubší příběh, prostě jen střílejte a skákejte co vám tlačítka myši stačí, a bavte se.

DEAD SPACE EXTRACTION
• Dopařeno 14.3.11 v 1:03 (PS3) na obt. NORMAL (1/4) na jeden zátah.

Dead Space: Extraction - Hororový Virtua Cop.
BATTLEFIELD BAD COMPANY 2
• Dopařeno 15.3.11 v 0:38 na obt. NORMAL (2/3). Děkuji Garretovi, že mě na tuhle hru upozornil. Já žil v přesvědčení, že věci začínající na Battlefield jsou ryze multiplayerové záležitosti a nikdy jsem se neobtěžoval o těchto hrách něco zjišťovat. Jaké to tedy překvapení, když se z Bad Company 2 vyklubal povedený klon Modern Warfare s dost dobrým singleplayerem. Jediné co mi poslední dobou ve vojenských hrách leze krkem je věčně se opakující mantra "Zlí Rusové chtěj zničit Ameriku a maj superzbraň a taky maj jednoho úberzlýho Rusáka kterej za všechno může a ten úberzlej Rusák se neví jestli je to terorista nebo dělá pro vládu ale ví se že náš velitel nás zradí ale to nevadí protože my sme přece americký vojáci a všechno zvládnem a zachráníme Ameriku bůch žehnej Americe a je úplně jedno že si to Američani a Rusáci rozdávaj na území úplně jinýho státu a totálně ho rozbombardujou protože to přece nikomu nevadí bůch žehnej Ameice!". Takže jsem vyzradil i přiběh Bad Company 2, ale snad to nevadí.

SNIPER: GHOST WARRIOR
• Dopařeno 16.3.11 v 11:58 na obt. MEDIUM (2/4). Celkem ucházející střílečka, kde mě nejvíc bavily snipovací mise, zatímco ty více akční byly vstkutku na ránu pěstí. Taky mě trochu vadila řada nelogičností, především to, že se nejdřív musíte za každou cenu dostat k cíli aniž by o vás kdokoli věděl (detekce znamená poplach a poplach znamená fail), a jakmile tam jste, kolegové se samopaly nekompromisně naběhnou doprostřed nepřátel a rozpoutají peklo. Suma sumárum tedy pár ultranudných misí (tak třetina) a zbytek hry docela zábava.

Bulletstorm - hra s nejdiskuvanější výslovností názvu.
BULLETSTORM
• Dopařeno 23.3.11 v 19:50 na obt. NORMAL (3/5). Navzdory velkému haló, které kolem této hry vzniklo, jsem z ní nijak zvlášť na větvi nebyl a v posledních kapitolách jsem se spíš těšil až to skončí. Bulletstorm bych charakterizoval jako brutální svižnou akci s poněkud infantilním humorem, vynikajícím technickým zpracováním a zajímavým prvkem navíc, tzn. Skillshoty. Ty ji sice vyzdvihují z průměru, ale po pravdě řečeno mě jejich přítomnost spíš rušila a místy až vadila, take bych se bez nich klidně obešel. Jejich důležitost nejlíp vyjádří fakt, že jsem při psaní tohoto příspěvku úplně zapomněl uvést, kolik jsem jich úspěšně dal (122 ze 131) a musel ho později editovat. Závěr je tedy takový, že ačkoliv nejde o špatnou hru, do paměti se mi zaryje hlavně polemikou o správné výslovnosti slova Bulletstorm, která se strhla na Games.cz, a na to jak mi krutopřísné zkomoleniny typu "balitstorm, baletstorm, bwwwstwwwm," atp. rvaly uši, ať už byly myšleny vážně (pořad Re-play) nebo ze srandy (videorecenze od Lukáše Grygara). Hawk bloodystorm!

Splatterhouse - tahle rubačka je opravdu "splatter".
SPLATTERHOUSE
• Dopařeno 25.3.11 ve 21:58 (X360) na obt. SAVAGE (2/3). Celkem dobrá rubačka s pěknými 2D pasážemi a otřesným dabingem, snad tím nejhorším co jsem v AAA hře kdy slyšel.


BATTLEFIELD: BAD COMPANY
• Dopařeno 28.3.11 ve 21:18 (X360) na obt. NORMAL (2/3).

CASTLEVANIA: LORDS OF SHADOW
• Dopařeno 1.4.11 v 1:08 (X360) na obt. WARRIOR (2/4). Hrál jsem jen hlavní příběh, hledání všech předmětů a zkompletování všech trialů jsem neřešil.
• Jediný kousek který do tohoto resumé teoreticky nepatří, protože jsem ho dohrál 1.4. hodinu po půlnoci, jenže na jejím pokoření jsem makal celý týden a ta jedna hodina mi to nerozhází. Třeba jsem byl v jiném časovém pásmu :)
Castlevania: Lords of Shadow
V téhle hře je fakt všechno, i Krakonoš!
• Lords of Shadow je hodně dobrá hra. Žánrově je to čistokrevný klon God of War s tak dokonale překopírovaným herním systémem, že nebýt rozdílných textur, člověk by to skoro nepoznal. To ale není vůbec na škodu, protože GoW je naprostá bomba a kvalitní klon taky. Další podobnost mezi GoW a LoS je epičnost příběhu. Autoři do hry nacpali snad všechno co mohli - středověk, vlkodlaky, upíry, podsvětí, biblické postavy, pohanské bohy, kostlivce, temné katakomby i majestátní titánské lokace a nakonec i dějový zvrat (nepříliš překvapivý) a dovětek (naprosto nečekaný). Snad jen ten sex tam chybí. Aby se tohle všechno do hry vešlo, museli ji autoři udělat pořádně rozsáhlou (taky že pro Xbox vyšla na dvou dvouvrstvých DVD) a její dohrání zabere hezkých pár večerů. Na lineární koridorovou rubačku je to setsakramentsky dlouhá záležitost, snad nejdelší co jsem za poslední roky hrál, ale přitom tak mistrně zpracovaná, že jsem se u ní ani na chvíli nenudil. Jediné co mě mrzí je nulová podobnost se starou klasikou. Ačkoliv Castlevanií za ty roky vyšlo hafo, já hrál jen Super Castlevania IV na SNESu a to byla panečku hororová, temná a atmosferická řežba se správně upírskou varhanovskou hudbou! Tahle nová Castlevanie je sice naprosto skvělá a po vizuální stránce absolutně epesní, ale všechny ty barvičky a pixel shadery a majestátní katedrálová hudba ji ubírají právě na té hororové ponurosti, tak vlastní středověkým upířinám a vlkodlakovinám. Je to škoda, ale přesto mohu Lords of Shadow jedině doporučit. A fakt jsem zvědav na pokračování. Jestli finální outro napovídá něco o dalším dílu, tak to bude opravdu zajímavé!

Žádné komentáře:

Okomentovat