sobota 10. dubna 2010

Dohrané hry za první kvartál 2010


GTA4 Lost and Damned: Výbušný motorkářský přídavek, aneb ty mexický fazole maj grády

Risen: až tě chytím tak tě sním!













Je tu duben a s ním i pravidelné čtvrtletní resumé mých videoherních úspěchů. Kromě obvyklého výběru PS3 a PC her tentokrát přibyla i řádka titulů pro Xbox 360. To je tím, že jsem si jej na začátku roku výhodně koupil a dohrál těch pár titulů, které jsou exkluzivní pro tuto konzoli a po kterých jsem už dlouho bažil. Jinak se v tomto kvartálu nic zvláštního nedělo. Snad bych jen poznamenal zvláštnost, a sice že kromě Risen, GTA a Batmana jsem hrál výhradně doomovky.


Riddick - Assault on the Dark Athena: tak a teď mi frajere řekni kro mi vypil ze špajzky ten rum!í
THE CHRONICLES OF RIDDICK: ASSAULT ON DARK ATHENA
" Dopařeno 6.1.10 (PS3) v 17:07 na obt. NORMAL (2/3) po asi sedmi hodinách čistého času. Líbilo se mi to mnohem víc než první Riddick, který mě totálně nebavil. Bohužel mě při hraní Dark Atheny postihla hodně nepříjemná technická závada, kvůli níž se dopaření zdrželo a nestihl jsem to ještě v roce 2009. Hrál jsem původně na PC, jenže asi ve dvou třetinách, nedlouho po přistání na planetě, se z naprosto neznámého důvodu nešlo dostat do dalšího levelu. Každý pokus o načtení mapy skončil pádem do Woken. Strávil jsem několik hodin bádáním na fórech, přeinstalováváním, znovu jsem si stáhl soubor s danou mapou v domnění že je poškozený, ale nic nepomohlo a nikdo neznal řešení, protože se to nikomu jinému nestalo. Nakonec mi nezbylo, než si koupit PS3 verzi a zahrát si to znovu a na konzoli. Naštěstí to není moc dlouhá hra a i na gamepadu se to celkem dalo. Dost mi ale vadila zhoršená grafika. Na PC jsem si to dal v plné palbě, zatímco na PS3 to běží v nižším rozlišení a bez vyhlazování hran, což bylo dost znatelně viditelné. Dobrá věc se ale přeci jen podařila a Riddick Dark Athena je dalším zářezem na pažbě, nebo spíš dalším zápisem do deníčku.


Condemned 2 - Bloodshot: prasácky brutální hororová mlátičko střílečka od mistrů hororu Monolith
CONDEMNED 2: BLOODSHOT
" Dopařeno 8.1.10 v 0:35 (PS3) na téměř jeden zátah. Pustil jsem si to předchozího dne v sedm večer, hned po dohrání Riddicka, a v pět ráno mi k dokončení chyběla jen dvě kola. Bohužel jsem se musel aspoň trochu vyspat na nadcházející odpolední směnu, tak jsem to nechal a dopařil následující den večer.
Ačkoliv mi zpočátku úplně nesedla, je Condemned 2 hodně dobrá, krutá a syrová pařba, kterou jsem si užil. Temné hororovky uprostřed polorozpadlých a hnijících starých budov, feťáckých doupat, kanálů a všelijakých skladů Monolith prostě umí! Přihoďte k tomu ponurý příběh plný konspirace, ovládání mas prostřednictvím nějaké kabalistické černé magie či podobných kejklí, nevraživého antihrdinu v hlavní roli a máte tu pařbu přesně podle receptu alá Monolith.


Batman Arkham Asylum: pojď si dát páku
BATMAN ARKHAM ASYLUM
" Dopařeno 10.1.10 v 11:47 na obt. NORMAL (2/3). Asi o deset minut později jsem dobral poslední Riddlerovy tajné hádanky (většinu jsem našel sám, něco málo podle návodu). Challenge jsem nehrál a celkově tak hru dotáhl na 84% úplnosti. Bavil jsem se dobře, ale víc než samotná hratelnost mě dostala celková atmosféra a technické zpracování, které ve mě vzbuzovalo pocit jakési ultimátní celistvosti. Hra prostě působí perfektně kompaktně, technicky dokonale, realisticky. Prostě ten blázinec vypadal jak opravdový!

FAR CRY INSTINCTS: EVOLUTION
" Dopařeno 17.1.10 v 1:03 (X360) na obt. HUNTER (2/3). Dohráno v remaku FCI: Predator pro Xbox 360, ale původní Instinct kampaň, před lety dohranou na starém Xboxu, jsem přeskočil.


Call of Duty 6 Modern Warfare 2: brazilská favela, aneb ideální dovolená
CALL OF DUTY: MODERN WARFARE 2
" Dopařeno 19.1.10 v 0:01 na obt. HARDENED (3/4). Musím uznat, že CoD6 byla hodně hustá hra z obou Modern Warfare jednoznačně nejpovedenější. Naprosto excelentní technické zpracování, parádní výprava, neotřelý výběr misí (bojovat v brazislké favele a v Rusáky napadené Americe to se jen tak nevidí), dokonce i zajímavý příběh a jedna mise, která mi doslova vyrazila dech. Ano, je to ta na letišti... Tahle hra si rozhodně zaslouží všechna ta uznání, která sklízí.

S.T.A.L.K.E.R. SHADOW OF CHERNOBYL
" Dopařeno 25.1.10 v 0:32 na obt. STALKER (2/4) se zakončením jak Stalker rozstřílí ty kádě s inteligencí (podle všeho jediný opravdový happy end). Docela dobrá hra se skvělou atmosférou, ačkoliv jsem z toho nebyl tak na větvi, jak jsem podle ohlasů hráčů a recenzentů čekal. Možná to bylo tím, že jsem to hrál až tři roky po vydání kdy technologie pokročila, a že jsem těsně předtím dopařil Call of Duty Modern Warfare 2. Možná je to ale prostě tím, že Rusáci a Ukrajinci prostě dělají hry jinak, jak se už mnohokrát potvrdilo. Každopádně mě Stalker bavil a po třech letech odkládání jsem si ho konečně užil. Docela mě ale rozladilo podání příběhu, který jsem pořádně nepochopil dokud jsem si na Wikipedii nepřečetl podrobně popsanou anabázi a na Youtube neskoukl všechny alternativní konce. Do té doby jsem v tom měl guláš, ale potom jsem pochopil, že zápletka je vskutku zajímavá a zejména jeden její prvek (bacha spoiler!), tedy že hlavní hrdina má zabít sám sebe a neví to kvůli amnézii, je hodně obskurní. No nic, Clear Sky už se nainstaloval, jdeme pokračovat ve Stalkerování.


S.T.A.L.K.E.R. Call of Prypiat: nazdar alíku, tu máš něco na zub
S.T.A.L.K.E.R. CLEAR SKY
" Dopařeno 4.2.10. ve 13:45 na obt. STALKER (2/4). Oproti prvnímu Stalkeru to bylo ze začátku dost opruzoidní, než jsem si našel svou oblíbenou zbraň z původní hry a pořádně ji upgradoval. Pak už to byla báseň. Docela mě uchvátil rozdíl v grafice, hlavně v prvním kole, kde to vypadalo o 300% líp. Bohužel hardware nesouhlasil a dynamická světla na DX 10.1 jsem si moc neužil... Co se týče hratelnosti, byla to celkem pohoda, když jsem se odpoutal od vedlejších misí a soutředil se výhradně na hlavní dějovou linii. Co mě ale brutálně drásalo nervy byly granáty. Nejenže ty moje byly prakticky nepoužitelné, protože zmetci vždycky utekli, ale hlavně jejich granátová muška byla naprosto přesná a zdrhnout se před tím prakticky nedalo. A když na vás tři zmetci najednou hodí granát a naprosto přesně se trefí, a vy pak vyházíte celou hrst granátů aniž byste dosáhli jakékoli účinku, tak to docela nepotěší. Nakonec jsem kvuli tomu musel adaptovat taktiku útoku na dálku. Každopádně to bylo zajímavé.


Resistance 2: aneb jak to vypadá když si dítě Chernobylu nečistí zuby
RESISTANCE 2
" Dopařeno 7.2.10 v 0:52 (PS3) na obt. NORMAL (2/3), 40% achievementů. Nebylo to sice tak dobré jako jednička, která měla lepší výpravu, prostředí, level design a hratelnost, ale i tak to byla zábava. Akorát mě štvalo že se všude válely miliardy zbraní a nebylo dost zmetků které by s těmi zbraněmi šlo postřílet.

GRAND THEFT AUTO 4: THE LOST AND DAMNED
" Dopařeno 16.2.10 ve 22:28 (X360) na jeden zhruba desetihodinový zátah. Finální kompletnost 68,75%, dělal jsem jen hlavní mise.

GRAND THEFT AUTO 4: THE BALLAD OF GAY TONY
" Dopařeno 20.2.10 v 19:45 (X360), finální skóre 65% a Luis byl ze všech GTAček moje nejoblíbenější postava.

HALO 3
" Dopařeno 21.2.10 ve 22:14 (X360) na obt. NORMAL (2/4).

S.T.A.L.K.E.R. CALL OF PRIPYAT
" Dopařeno 25.2.10 ve 23:21 na obt. STALKER (2/4). Při hraní třetího Stalkera jsem byl nadmíru nadšen a s potěšením si říkal, že tohle je opravdu ono. Ačkoliv byly první dva díly taky výborné, teprve Pripyat dotáhl stalkerovský koncept k dokonalosti a udělal z něj hru, která mě maximálně uspokojila. Místo rozlehlé, leč ne naplno využité vnější části zóny se tentokrát autoři rozhodli pro tři kompaktní, stále však dosti prostorné levely, kde to není nikam daleko a člověk nemusí běhat tři hodiny od jednoho klíčového místa k druhému, ale přitom se necítí nijak omezen hranicemi mapy. Všechno co na těch mapách je má svůj účel a prozkoumávání každého místa je zážitek. Všechno budí pocit opravdovosti a vyvolává vzpomínky na vlastní dětství prožité na komunistickém sídlišti. Věrohodnost Pripyatu a fakt, že jde o mrtvé a opuštěné betonové město, kde se před dvaceti lety zastavil život, vytváří něco opravdu unikátního, co žádný jiný AAA titul nikdy nedokázal. Díky kompaktnosti map a účelnosti každého objektu je radost hru prozkoumávat a neustále narážet na něco nového. Ohromě mě potěšilo, že se autoři zřekli celého toho konceptu s přidáváním se k různým frakcím a s tím spojené a dle mého názoru naprosto stupidní a zbytečné questy typu "braň území", které se v Clear Sky donekonečna opakují a nemá vůbec smysl se jimi zabývat. V tomhle se Pripyat chová naprosto profesionálně a vyrovná se hrám jako je Oblivion, kde má každý quest své místo, svůj smysl, svou unikátnost a svou vlastní dějovou situaci. Tohle všechno dělá z Pripyatu, alespoň dle mého názoru, vrcholný díl celé série a pokud se autoři či vydavatel rozhodnou udělat další díl či datadisk, budou si muset dát sakra záležet, protože laťku nastavili vysoko. Je aspoň trochu znát že se mi hra líbila?


HALO 3: žádná rádoby vtipná hláška mě nenapadá
HALO 3: ODST
" Dopařeno 27.2.10 ve 23:37 (X360) na obt. NORMAL (2/4). Mohl jsem to mít hotové mnohem dřív, jenže se z nějakého důvodu v této hře automaticky neudkládá pozice. Přechozího dne jsem nad tím strávil celý večer, chyběly mi už jen tři mise do konce, a druhý den bylo všechno pryč. Naštěstí se dala většina již známých kol udělat stylem run Forrest run a nepřátele zcela ignorovat, což dost urychlilo znovuhraní. Ačkoliv mě tento datadisk zpočátku iritoval a měl jsem neodbytný pocit, že jde jen o nastavovanou kaši poté, co se Master Chief ztratil ve vesmíru, ale nakonec jsem se u této akční pařby dobře pobavil.


Bioshock 2: podmořský život tak, jak by ho nezachytil ani National Geographic
BIOSHOCK 2
" Dopařeno 1.3.10 ve 23:18 na obt. NORMAL (2/4) s dobrým koncem (BACHA SPOILERY) - zachránil jsem všechny holičičky, ušetřil černošku, zabil bonzáka, superinteligenci a toho chlapa na konci co se z něj stane big daddy. Pokračování skvělého Bioshocku jsem si věru užil, nemohu však popřít jisté zklamání nad nevyváženou obtížností a až příliš frenetickým pojetím hry. Mluvím o nesmyslně přehnaném, prakticky neomezeném zásobování hráče municí, lékárničkami, evou, adamem a hotovostí. Zásobování ke konci hry dosahuje takové míry, že je doslova nemožné všechno použít, obzvlášť poté co už si člověk nakoupil všechny plasmidy a zabít nepřítele je jak sfouknout sirku. Přílišná horlivost v zásobování, lehkost s jakou nepřátelé padají k zemi a až moc akční pojetí hry mě bohužel ochudilo o požitek z poklidného průchodu hrou. Bioshock by se neměl hrát alá Quake 3. Naopak by mělo jít o poklidný průchod prostorami opuštěného podmořského města, při kterém si oko bude lahodit na líbivé grafice tajemného prostředí. Ačkoli byl Bioshock 2 hrou nadmíru zábavnou, v tomhle mě zklamal a soudě podle internetových fór, nebyl jsem zdaleka jediný.


Necrovision Lost Company: průměrná vzducholoď vydrží letět dokud z ní kulometem nenaděláte cedník
RISEN
" Dopařeno 15.3.10 ve 12:16 na obt. NORMAL (2/3) asi po týdnu intenzivního hraní. Finální postava level 27, přidal jsem se k frakci Don Esteban, získal skoro všechny achievementy až na těch pár nemožných (tzn. nasbírat 100 a 300 tisíc peněz, zabít 2000 zrůd a ještě pár dalších). Až na plytký konec a chybějící kloudnou závěrečnou animaci jsem se dobře bavil a musím uznat, že Pyrahna Bytes konečně splnili to, co slíbili, a poskytli kloudné odškodnění za zabugovanost Gothica. Risen sice nemá tak chytlavou atmosféru, ale bugy se dají spočítat na prstech jedné ruky, grafika je opravdu pěkná a optimalizace je asi tak stokrát lepší, než u Gothic 3, přestože obě hry běží na stejném enginu. O hraní Gothica v 1920*1080 s plnými detaily jsem si mohl nechat zdát. Risen na tom samém kompu se vším na max. běží jako pohádka.

NECROVISION LOST COMPANY
" Dopařeno 20.3.10 ve 23:39 na obt. MEN OF COURAGE (2/3).

2 komentáře:

  1. Exodus from the Earth (2008)Zahraj si ruskou střílečku, byť budgetovku, Exodus from the Earth. Je to typická FPS Mace Griffinovského nebo Chaserovského typu. Mise rozmanité, protivníci na hard poměrně slušní, zbraně klasické, ale moc jich zas není. Zábava fajn a herní doba taktéž. Akorát ke konci je jedna poměrně nepřehledná pasáž, ale naštěstí jen ve dvou úrovních a závěrečné outro nemá chybu.

    OdpovědětVymazat
  2. To jsem rád, že se ti Stalkerové libili, já z nich úplně slintal :-)

    OdpovědětVymazat