úterý 1. září 2009

Wolfenstein - dohráno. Dojmy tak na 75%

Ačkoliv mě Wolf zpočátku zklamal a po osmi hodinách hraní mě z něj až bolela hlava, nakonec mě chytl a užil jsem si ho parádně. Přesto jsem se nemohl zbavit nepříjemného dojmu z několika herních prvků, které mi kazily celkový požitek a nejradši bych je ze hry úplně vyřadil.

Zaprvé pomalá chůze a prakticky nepoužitelný běh, zadruhé sbírání předmětů, které mě odvádělo od brutálního postupu zástupy nepřátel. Nutkání dívat se za každý roh a prozkoumávat každý centimetr čtvereční jestli tam náhodou není pytel zlata nebo nějaké papíry mě fakt otravovalo. Chvílemi jsem měl dojem, že hraji mise jen abych našel všechny věci a abych to neměl tak jednoduché, tvůrci mi do cesty postavili pár zmetků a zadali nějaký úkol, aby se jako neřeklo.

Co mě však iritovalo úplně nejvíc bylo používání toho zeleného pohledu, Veil se mu myslím říká. Protože panáček bez zapnutého Veilu chodí pomaleji než opilý šnek s činkou přivázanou za tykadla, nevidí tajné průchody a siluety nepřátel nejsou zvýrazněné, je člověk nucen prakticky nepřetržitě mít tuto věc zapnutou, čímž se připravuje o požitek z grafiky a navíc je v neustálém stresu jestli to stihne k další kaluži s energetickou vodičkou.

Tohle a ještě nevyváženost celé hry vůči závěrečnému souboji. Wolfem jsem se prostřílel skoro se zavřenýma očima (tupá jednoduchost a nápovědy pro dementy se nezapřou), načež jsem se na samém konci zasekl u otravně obtížného závěrečného bosse.

Přes všechny tyto nedostatky je však Wolfenstein parádní střílečka ze staré školy a tvůrci si zaslouží pochvalu. Spolu s prvním Soldier of Fortune a Star Trek Elite Force je Wolf moje nejoblíbenější hra od Raven Software.

11 komentářů:

  1. Elite Force vravis? Hmm. Uz som si dlho chcel zahrat nejaku ST hru. Asi tomu dam zelenu.

    OdpovědětVymazat
  2. A este k Wolfimu: ja som to po pol hodine vypol a nevratil sa k tomu. Recenzovanie som preventivne zadal tukymu, ktory to snad poctivo zahral. Uvidime kolko tomu da, ja by som nesiel nad 45% (aj to len za pekne filmecky) ;-)

    OdpovědětVymazat
  3. re: hukus45% Wolfoj to by sis teda vydelal... minimalne na 70 to ma i kdyz ten zacatek a prvni dojmy zklamou. ad Elite Force - pokud mas rad kvalitu a klasiku a nevadi ti ze je to 10 let stara hra tak vzhuru do toho. podle me je to nejlip vypadajici hra na Q3 enginu.

    OdpovědětVymazat
  4. hukus: odhadovat hodnocení po půlhodině hraní? kam že to přispíváš? rád se pobavím...taky mě to chytlo až postupem času, i přes všechny ty konzolové nešvary to má schopnost člověka udržet. s vail vůbec problém nemám, zapínám ho jen když musím, chůze mi přijde pomalejší, ale nic, co by se nedalo přežít. jen o tom souboji si mi neměl říkat, nesnáším souboje s bossy :-)

    OdpovědětVymazat
  5. re: Garretmyslim ze souboj s bossem se da od wolfa a navic konzolove pojaty hry primo ocekavat :)dodatek pro hukuse: podobny co ty s wolfem sem udelal s gears of war. po hodine hrani kdy me to vubec nechytlo sem to nechal mesic lezet ladem, dneska si to zas pustil a po hodine utrap to smazal. mozna je to dobry na konzoli ale na pc se to hrat neda.

    OdpovědětVymazat
  6. dej Gearsům šanci, taky mě ze začátku nebavily, ale později to je akční jízda jako kráva...

    OdpovědětVymazat
  7. Garret: Asi si zle precital co som pisal - recenzovanie som celkom korektne zadal niekomu inemu. Sam predsa hru nebudem hodnotit po polhodine. Nemusis hned vrtat do ludi, ktorym sa nepaci tvoja oblulbena hra ;-)

    OdpovědětVymazat
  8. já jsem četl dobře, jen si nekorektně podotkl, kolik bys tomu dal ty z půlhodinového hraní. místo abys napsal důvody tady prdneš nicneříkající číslo...

    OdpovědětVymazat
  9. panove zadnej flame tady prosim. ad gears, sanci tomu nedam pac to znova tahat nebudu a hodinova instalace mi taky neni moc po chuti. uz mam pripravenej ut3 :)

    OdpovědětVymazat
  10. Ja mam UT3 tiez na policke nejaku dobu. Nezahrajeme spolu? :)

    OdpovědětVymazat
  11. hukus: Zahraj si Klingon Honor Guard, Storma sice nebavil, ale je to dobrá střílečka. Jen pár úrovní připomíná Wolfa3D a navíc jsou tam zajímavý věci docela. Mám nyní rozehráno podruhé a snažím se najít všechny secrety :) Nejlepší na hře je ale disk, jako jedna ze zbraní. Elite Force jsem hrál asi půlku, kdysi a docela fajn, ale hra u mě skončila kvůli nepřehlednosti sejvů v menu, zkrátka sem přišel o poslední uloženou pozici a znovu se mě to hrát nechtělo (pár levelů). Ale mohlo to být i tím že jsem měl zároveň rozehraný i nějaký další mod. V obou hrách jde vylepšit grafika, ve EF1 modem \"zzzefevisited\" a u KHG je to utilitka GlideWrapper.A pro tebe Storme, Mod Strider Mountain již vyšel, dne 12. září 2009.

    OdpovědětVymazat