čtvrtek 31. prosince 2009

Dohrané hry za čtvrtý kvartál 2009


Call of Duty 5: World at War - pokolikáté už obsazujeme Reichstag...?
V posledních několika měsících mé videoherní výsledky nebyly nijak oslnivé. Proč? Protože mrtě přesčasů v práci, listopad strávený v Austrálii a dvě časově náročné hry, které mi dohromady zabraly asi měsíc. Až teď ke konci roku se mi povedlo trochu zvýšit kvótu několika rychlovkami
Mohlo být ještě o titul víc, to by mě ale při hraní Riddick Assault on the Dark Athena nesměl potkat ten ohavný technický problém. Bez sebemenších trablí a nic zlého netuše jsem se propařil až do dvou třetin, kde mi to při nahrávání nového levelu spadlo. Bohužel to spadlo i po restartu hry, a pak znova, a znova, a znova. Následovalo několik hodin googlování, přeinstalovávání, klení a různých jiných pokusů jak hru přimět aby fungovala, až jsem nakonec zjistil, že ta konkrétní mapa se prostě ne a ne spustit. Ty další sice šly, ale nemohu přece dohrát hru když přeskočím několik levelů (všechny na jedné mapě). V domnění že je poškozený přímo soubor té mapy jsem si nechal od kámoše poslat nový, jenže ouha, tím to nebylo. Dokonce celé iso, patch i medicína sedí na bajt přesně s funkčními verzemi, takže záhada zůstává nevyřešena. Řeším to objednáním PS3 verze, kde žádné technikálie neočekávám, ale budu to muset hrát celé od začátku a na gamepadu. Mám z toho radost? Modří už vědí... NE!!!


Dead Space - sakra dobrý horor! A těch končetin!
 DEAD SPACE
" Dopařeno 4.10.09 ve 4:21 (PS3) na obt. MEDIUM (2/4 - čtvrtá zamčená před prvním playthrough) a získáno 67% trofejí. Čistá herní doba 16:58:46, ale ve skutečnosti mi to trvalo o nějakých osm hodin déle. Hru jsem pokořil ve dvou masivních zátazích, ten druhý trval 16 hodin (viz. nejdelší pařby). Musím uznat, že na konzolovku a ještě k tomu od EA je Dead Space opravdu dlouhá hra. Poslední dobou mám dojem, že se po letech zkracování herní doby, které někdy vedlo až do extrému, pomalu vrací doba dlouhých her, jejichž pokoření může trvat desítky hodin. Zkrátka paráda.
" Dopařeno na Easy 9.10.09 ve 21:28 za výhradného použití základní zbraně Cutter (získána trofej One Gun). Stejně jako u prvního dopaření, i tentokrát dojeto na dvá zátahy, ale místo 25 hodin to trvalo jen 11 a půl (čistý herní čas 9:33:35). Začal jsem následující den po prvním dopaření a jelikož to na easy bylo o mnoho lehčí, byl jsem stále v ráži a už věděl kam se vrtnout, byla to diametrálně odlišná zkušenost. Ze slídivého hororu se staženým kaďákem se stala pohodová střílečka alá Resident Evil 5. Jedna z mála her, kde rozdíl v obtížnosti přinesl úplně nový herní zážitek.
" Dopařeno na Impossible 15.10.09 v 0:24. Čistý herní čas 10:18:59 ale trvalo mi to o pár hodin déle kvůli bugu v 9. levelu, jenž jsem musel celý opakovat. Skoro na konci po poražení bruta se má zasunout baterie aby fungoval výtah, jenže ta baterie tam nebyla. Je to známý bug a musel jsem kvůli němu opakovat celé kolo. Dost mě to vytočilo. Impossible mód mě trochu zklamal. Ze začátku to bylo vynikající - po hře na easy to najednou bylo těžké jak prase, nepřátelé vydrželi mnohem víc, munice bylo málo... jenže překvapní jako jinak rozmístění zmetci apod. se nekonala a už jsem šel totálně po paměti. Navíc ve druhé polovině hry už jsem měl kompletně upgradovaný Cutter (jinou zbraň jsem nepoužíval), hromadu peněz a tedy neomezenou munici i health a už mě to moc nebavilo.
" Dopařením na Impossible jsem získal všechny trofeje!


F.EA.R. 2 Reborn - tři hodiny přídavku, to je senzace...
F.EA.R. 2: REBORN
" Dopařeno 22.10.09 ve 22:21 na obt. NORMAL (2/3). Dost krátké a ubohé.

MotorStorm: Pacific Rift - brutální závody, aneb jak vypadá grupáč na štěrku.

MOTORSTORM: PACIFIC RIFT
" Dopařeno 26.10.09 v 0:57 (PS3), ačkoliv ne tak jak bych si představoval. Počítal jsem s tím, že budu muset vyhrát všechny závody, jenže když jich chybělo ještě asi deset, hra mi najednou pogratulovala a spustily se titulky. Pro dopaření totiž není potřeba vyhrát všechny závody, ale dosáhnout maximálního počtu bodů na nějakém žebříčku. Samozřejmě jsem chtěl dohrát úplně všechny závody, abych si mohl podle svých měřítek říct, že ano, teď je to skutečně dopařené (a taky abych získal patřičné PS3 achievementy). Jenže pak jsem odjel na měsíc do Austrálie a po návratu už to nebylo ono. Poslední závody jsou moc těžké a u každého člověk stráví hodiny milionem pokusů. To už jsem nebyl ochotný podstoupit a chtěl hrát něco jiného. Po pár týdnech marného odhodlávání jsem si prostě řekl, že na to kašlu, hra je oficiálně dopařená a já přece nejsem povinen trávit hodiny něčím, co mě ani nebaví. Takže nazdar Motostorme, já jdu hrát Call of Juarez.

CALL OF JUAREZ 2: BOUND IN BLOOD
" Dopařeno 30.11.09 v 11:12 na obt. MEDIUM (2/4). Celková doba hraní okolo 13 hodin. Hodně, hodně dobrá pařba která v lecčem předčí svého předchůdce. Nebudu se rozplývat nad dokonalou grafikou, která mě opravdu uchvátila, ani nad příjemně odsýpající hratelností, ale co musím vynést do výšin je příběh a výprava. Stejně jako první Call of Juarez, i dvojka oplývá výraznými postavami, propleteným příběhem a řadou dějových zvratů. Všechno do sebe dokonale zapadá a perfektně navazauje na pozdější události z prvního CoJ. Pravda, tento novostarý Ray se zdaleka nevyrovná reverendu Rayi, jenž slovo boží káže olovem za doprovodu fanatických a zcela šílených biblických bonmotů, díky nimž byl první Call of Juarez tak dokonalou hrou, přesto je to ale neskutečný nářez. Zkrátka a dobře, bravo Techlande!


Call of Juarez: Bound in Blood - jedním slovem, dechberoucípařbajaksviněuplněhustátyvoletosemnežral
TERMINATOR SALVATION
" Dopařeno 5.12.09 v 15:00 na obt. MEDIUM (2/3) na jeden zátah asi za tři-čtyři hodiny. Krátká ale dobrá akce.

Terminator Salvation - marketingový doplněk k filmu, aneb střelba na plechovky. Celkem slušná zábava na pár hodin.











SACRED 2: FALLEN ANGEL
" Dopařeno 16.12.09 ve 21:50 na obt. BRONZE (1/2), Dryad level 41, Shadow campaign, po asi týdnu intenzivního mnohahodinového paření hře Sacred a diablovkám obecně tak vlastnímu - vypni mozek zapni klikání. Až po několika dnech, kdy už mě po mnoha tisících kliků a vážných obavách o myš začalo žrát svědomí, jsem náhodou zjistil, že levé tlačítko stačí držet. Sacred 2 je zajímavá hra na odreagování, ale její přílišná délka se v kombinaci se stereotypem a naprosto nezajímavě podávanými questy a příběhem stává osudnou. Zadání questů jsem nečetl snad ani jedno, vždycky jsem jen po mapě chodil od bodu k bodu, přijal quest, někam došel, něco sebral/někoho vykostil, vrátil se podat hlášení k zadavači questu a nazdar. I tak jsem uzřel malé střípky z temného příběhu za inkvizitora a docela mě to zaujalo, ale ne zas tak moc. Hru mi znepříjemňovala řada bugů, kvůli nimž některé questy nešly splnit bez restartu aplikace, jenž byl ostatně nutný kvůli častému zamrzávání hry. Pařeno současně s datadiskem Ice & Blood.
" Zajímavost: abych ty desítky hodin klikání nějak lépe využil, poslouchal jsem při tom téměř celou dobu Tlučhořovic rodinku od Kaisera s Lábusem. Pravda, začal jsem až když jsem byl zhruba ve třetině hlavního příběhu, i tak jsem ale poslechl rovných 150 dílů.

SACRED 2: FALLEN ANGEL - ICE AND BLOOD
" Dopařeno 25.12.09 ve 13:36 na obt. BRONZE (1/2), Dryad level 46. Hlavní hru i datadisk jsem začal hrát současně, což mi ušetřilo spoustu času. Obě hry se mi slily dohromady, plnil jsem questy jak to přišlo a po dokončení hlavní kampaně v původní hře jsem už jen navštívil obě nové lokace z datadisku, vyčistil je od questů, na konci vždy zabil monstrum, no a po skolení Fénixe v ledovém světě bylo hotovo. Nazdar, šmicr, odinstalace, jde se dál.


Sacred 2: Fallen Angel - hodně dlouhé RPG.
CALL OF DUTY 5: WORLD AT WAR
" Dopařeno 27.12.09 v 0:43 na obt. REGULAR (2/4) na jeden zátah, zhruba 7 hodin. Když jsem o této hře četl první zprávy, nabyl jsem dojmu, že po odbočce Modern Warfare přicházejí tvůrci Call of Duty zase s něčím novým, že to bude obecně o válkách ve světě, ale už ne o druhé světové. Asi jsem četl špatně, protože World at War je jen jiný název pro World War II a jinak je to úplně, ale naprosto a do puntíku to samé co CoD 1, 2, 3 a několik dílů MoH. Naštěstí to není na škodu a CoD 5 přináší několik hodin solidní zábavy, která má spád a po dlouhé době se tvůrci nějaké válečné řezničiny nebojí použít krev a dokonce ustřelování končetin. Hodně mě potěšila i naprostá absence různých tajných předmětů, bonusů, achievementů a já nevím co ještě, které tak akorát zdržuje od práce a odvádí pozornost. Odmyslíte-li si, že už po milionté v kůži amerického vojáka zatápíte Japoncům a v kůži vojáka rudé armády bráníte Stalingrad a později dobýváte Berlín, je CoD 5 hodně dobrá pařba.


Rogue Warrior - hodně krátké RPblééé
ROGUE WARRIOR
" Dopařeno 27.12.09 ve 12:56 na obt. REGULAR (2/3) na jeden zátah, což nebylo vůbec těžké, jelikož je to nejkratší doomovka, jakou jsem kdy viděl. Dvě hodiny a nazdar. Chvíli před hraním jsem se podíval na hodnocení a s překvapením zjistil, že v průměru Rogue Warrior dostal 10-30%, ačkoliv ho vydala Bethesda a vyrobil Rebellion, který se většinou vždy zmohl aspoň na nějakých 50-60% (viz. Shellshock 1 a 2). Každopádně, ačkoli šlo o totální budget a dvě hodiny bylo tak akorát, docela dobře jsem se pobavil. Jen mě otravovaly neustálé komentáře hlavního hrdiny, skládajících se téměř výhradně z variací slova fuck, jemuž úspěšně sekundoval shit. Dost trapné a otravné.

PAINKILLER: RESURRECTION
" Dopařeno 28.12.09 ve 21:22 na obt. INSOMNIA (2/4) na jeden zátah asi za šest hodin. Dost mě naštvaly a zároveň zdržely technické problémy. v poslední mapě mi hra spadla a za boha nešlo znova nahrát uloženou pozici. Ztratil jsem asi půl hodiny restartováním, zkoušením různých savů a čekáním jestli se loadovací obrazovka pohne, nebo jestli se to prostě seklo. Když se konečně povedlo znovu dostat do hry, během deseti minut bylo dohráno. " Podle ohlasů a hodnocení recenzentů jsem čekal, že to bude opravdu velká bída, ale byl jsem mile překvapen a musím říct, že s negativistickými recenzemi nesouhlasím. Ačkoliv je Resurrection nejslabší díl, nadchly mě všechny lokace, navzdory jednoduchému levelu designu, a zejména hřbitov lodí kde leží i zrezivělá ponorka, napůl čouhající do vzduchu, se mi libíl. Až na pár menších záseků jsem neměl problém ani s hledáním cesty a nebýt toho nepříjemného bugu na konci, odnesl bych si z Painkiller Resurrection ještě pozitivnější dojem. Že je to už po padesáté furt to samé? No a co? Call of Duty 5 je zas kopie všech předchozích CoD a MoH, jen s lepší grafikou. Moje hodnocení je 5/10.

LEGO INDIANA JONES 2: THE ADVENTURE CONTINUES
" Dopařeno 31.12.09 ve 21:34 na obt. NORMAL (2/3). Poslední hra roku 2009. Nebylo to úplně špatné, ale stejně si nemůžu pomoct - páté lego už je prostě nuda. Kaše je sice nastavená dobře a za to autory chválím, ale pořád je to jen nastavovaná kaše. Ccrystal Skull mělo být zahrnuto v prvním díle Lego Indyho a tím to měli uzavřít.

2 komentáře:

  1. Zrovna včera jsem si říkal, že bys mohl postnout zase nějaký summariář, byl jsem zvědavý hlavně na Rogue Warrior aneb nejlegračněji stupidní intro ever. Mimochodem, ve World at War tajné předměty jsou, takové helmy na klacku (nebo co to je).

    OdpovědětVymazat
  2. Garret: i kdyz blog posledni dobou zanedbavam, o ctvrtletni herni resume se porad staram :) jeden ten klacek s helmou sem v CoD nasel ale je to neco tak nepodstatnyho, zanedbatelnyho a ignorovatelnyho, ze to beru jako by to tam vubec nebylo.

    OdpovědětVymazat