Tento článek původně vyšel na Hratelně.cz v prosinci 2007. Po zániku serveru jsem ho přemístil na blog.
Fanoušky legendární plošinovky Golden Axe jistě potěšila zpráva, že se připravuje remake. Méně už potěšila majitele PC, jelikož půjde o čistě konzolovou záležitost. Nové informace navíc svědčí o tom, že to nebude ani tak remake, jako spíš o zbrusu nový titul, jenž se legendou z roku 1989 pouze inspiroval a převzal z ní minimum.
Ačkoliv se setkáte se všemi třemi hrdiny, výběr postavy už nebude možný. Tvůrci se zaměřili na amazonku Tyris Flare, zatímco trpaslík Gillus a kulturista Ax Battler budou dělat jen křoví, potřebné pro příběh (záchrana civilizace před zotročením). Na druhou stranu vrátí se například známí skřeti, kteří obírali mrtvoly a utíkali vám s kořistí. A opět je půjde nakopat mezi šunky.
Tyris bude mít k dispozici celou řadu útoků, které nepřátelům pořádně zatopí. Trochu zbytečně však působí tři druhy zbroje (kožená, ocelová a kostěná), jelikož většina půvabných křivek zůstane stejně nechráněna před ranami nepřátel i pohledy hráčů. Pokud se ptáte, proč se z oněch tří postav rozhodli autoři zaměřit právě na Tyris, asi vás napadne, že polonahé bojovnice dnes letí víc, než svalovci v upnutých trenkách.
Hlavní charakteristikou Beast Ridera bude, překvapivě, ježdění na dracích a jiných bestiích. K výběru bude celkem pět druhů oblud, od rychlých, hbitých ale křehkých, až po těžkotonážní, skoro nezničitelné leč pomalé šelmy. Pokud o zvířátko přijdete, nebude nic lehčího, než skopnout nepřítele ze sedla a přivlastnit si jeho „povoz“. Pokud vás ježdění omrzí, bude stačit seskočit a věnovat starému dobrému kosení s nohama na zemi. V tomto případě nejvíc oceníte použití magie a různých zbraní, které byste měli získávat na konci každého levelu. Prostředí budou otevřená, přizpůsobená divokým jízdám na hřbetech mazlíčků, nikoli striktně uzavřená a lineární, jak jsme zvyklí z originálu.
Pamětníci už patrně tuší, že tohle nebude jako původní Golden Axe, takže je lepší Beast Ridera brát od začátku jako novou hru. Mix ježdění a pozemních soubojů zní hodně zajímavě, leč finální výsledek závisí na kvalitě bojového systému, jenž může projekt poslat do nebeských výšin, ale stejně tak i do smrdutých stok pekelných. Z videoukázky je však patrné, že dynamičnost hře nechybí. Ať tak či tak, můžeme se těšit na brutální krvavá jatka, jejichž polonahá hrdinka bude neustále ostříkávána litry krve od usekaných údů (a hlav). Jinými slovy, nic pro dětičky, tohle bude hračka pro dospělé.
Máte-li na nového Golden Axe zálusk, vězte, že má vyjít příští rok (zatím se neví nic přesnějšího) na X360 a PS3. Ohledné druhé jmenované platformy byly nějaké nejasnosti, kolovaly dokonce zvěsti o exkluzivitě Microsoftu, ale to autoři rychle dementovali. Za projektem stojí tým zvaný Secret Level, jenž se osvědčil Xboxovou verzí Final Fight. Na vydání dohlíží Sega, což je pochopitelné, protože stále vlastní práva na Golden Axe.
Žádné komentáře:
Okomentovat