Tento článek původně vyšel na Hratelně.cz v prosinci 2007. Po zániku serveru jsem ho přemístil na blog.
Nedávno byl v teaser videu objeven tajemný obrázek s datem 2027, jenž rozpoutal vlnu domněnek, že se příběh možná bude odehrávat v minulosti. Ve svém článku rozebírám možnou spojitost mezi Deus Ex 3 a ruským modem Deus Ex: Project 2027.
Od oficiálního oznámení Deus Ex 3, o jehož vývoji se již nějakou dobu spekulovalo, uplynul sotva týden a nové informace se sypou jak popel z prorezlé urny. Po oficiálním vyjádření Eidosu a krátkém videu nás člověk z PC Gameru informoval o pěti hlavních věcech, které bychom od titulu měli čekat a proč se na něj těšit (to snad žádnému z příznivců série netřeba vysvětlovat). Nedlouho poté jsme se dozvěděli, že třetí Deus poběží na enginu z Tomb Raider Legend, načež šéf Montrealského studia Stephan D‘Astous poskytl rozhovor serveru 1up.com, ačkoliv spíše tajnůstkařil a mlžil než co jiného.
A právě tajnůstkaření se Eidosu moc nepovedlo, jak vyšlo najevo díky serveru Computerandvideogames.com. Některý z jeho redaktorů má totiž reflexy androida anebo neuvěřitelnou kliku, protože v teaser videu zahlédl obrázek, jenž tam patrně neměl být a jeho objevení otevřelo vlnu spekulací o tom, že příběh Deus Ex 3 by se mohl odehrávat v minulosti, lépe řečeno před událostmi prvního dílu. Jak každý fanoušek dobře ví, JC Denton řádil v roce 2052 a jeho nástupce dokonce o dvacet let později, přičemž na uniklém obrázku čísi ruka vhazuje volební lístek do boxu nesoucího letopočet 2027. Čeká nás tedy prequel k původnímu příběhu? Šlo o „záměrný omyl“ sloužící k odvedení pozornosti od něčeho jiného, nebo autorům uniklo velké tajemství? Krátce po zveřejnění tohoto objevu bylo video upraveno a inkriminované datum odstraněno, leč domněnka už je na světě.
Možná máme vysvětlení
Lákavé, byť čistě spekulativní vysvětlení se nabízí na stránkách ruského modu Deus Ex: Project 2027. Tato konverze původní hry je ve vývoji už několik let a její tvůrci mají neskutečně ambiciózní plány, jak dokazuje seznam změn a vylepšení jak vizuálních, tak hratelnostních. Ačkoliv má toto dílo běžet na stařičkém enginu z původní hry, tým vedený moderem s nickem Ded jej chce kompletně překopat. Počítá se s výměnou textur (nové mají být založeny na fotkách Moskvy, Paříže či Washingtonu D.C.), implementací antialisingu, dynamických světel či multi-polygonových postav. Tvůrci dále počítají s vychytáním bugů z původního Deus Ex, modernizací interface a přidáním celé škály nových možností. Jelikož se má příběh odehrávat před událostmi původní hry a krom starých známých má obsahovat i nové postavy, přibude i hlasový materiál.
Příběh pojednává o jakémsi projektu Titan, zahrnujícím lidské klonování, UFO i umělou superinteligenci. V roli biologicky vylepšeného hackera/žoldáka (podle toho na čí stranu se dáte) Daniela má hráč postupně odkrýt tajemství tohoto projektu, zasazeného mezi události týkající se Majestic 12 a Illuminati a situovaného, jak již řečeno, do před-apokalyptického roku 2027. Díky volnosti v rozhodování bude možné přijímat zakázky jak od ruské mafie či jiných gangsterů, tak od hackerů.
Po přečtení takového infa se přímo vnucuje myšlenka, že nejde o žádný amatérský mod, nýbrž o plnohodnotné pokračování, a přesně v tom je jádro pudla. Je snad možné, že lidé z Eidos Montreal spatřili v tvůrcích tohoto projektu takový potenciál a nadšení, že jim nabídli spolupráci? Pokud ano, je více než pravděpodobné, že Ded kývl, protože taková nabídka se prostě neodmítá. Zaměstnávání moderů a lidí z komunity není vůbec nic neobvyklého, jak jasně dokazuje Valve, jejíž tým se skládá hlavně z těchto lidí, kteří pracovali na světoznámých modifikacích typu Counter-Strike, Day of Defeat nebo Minerva pro Half-Life 2. Tak proč by si Ded a jeho lidi neplácli s Eidosem?
Zdánlivé spojitosti mezi Deus Ex 3 a Project 2027 napovídá i několik faktických poznatků, které mohou být čistě náhodné a nemusejí znamenat vůbec nic, ale ani opak není vyloučen. Za prvé je to onen letopočet, dále pak fakt, že homepage Projektu byla naposledy aktualizována v říjnu. Určité náznaky, zejména pokud čtete mezi řádky, se dají vyčíst i z rozhovoru se Stephanem D'Astousem. Podrobný průzkum teaser videa dále napoví, že se hra bude patrně zabývat lidským klonováním, stejně jako projekt Titan. Schválně, jak to ve výsledku dopadne. Pravda je určitě někde tam venku. V Montrealu.
Žádné komentáře:
Okomentovat