Název: Burnout Dominator // Platforma: Playstation 2, PSP // Vydavatel: Electronic Arts // Výrobce: EA UK // Žánr: arkádové závody
Zatímco studio Criterion vyvíjí nexgen pokračování série Burnout, EA se rozhodla vyždímat další dolary ze staré platformy, pro kterou připravuje Dominátora, aneb the best of Burnout. Půjde o spojení všech předchozích dílů, z nichž si Dominator vezme některé prvky, jiné naopak vypustí a navrch přidá pár inovací. Jsme upřímně zvědavi, jak si s tím britská pobočka Electronic Arts poradí, vzhledem k tomu že za sérií doposud stálo výše zmíněné studio Criterion.
Řezník řeže...
První a nejvýraznější amputace se týká Crash módu, známého z prvního Burnoutu a z Burnout Revenge, a Traffic checkingu, taktéž z nejnovějšího dílu. V prvním ze dvou jmenovaných prvků, jenž by se měl v plné síle vrátit na nextgen platformě, jste měli za úkol se rozjet, co nejšikovněji nabourat a zablokovat provoz tak, abyste způsobili masivní řetězovou havárii a zlikvidovali co nejvíce vozidel. Traffic check naopak spočíval v bezohledné jízdě hustým provozem a zničením co největšího počtu stejným směrem jedoucích aut.
Jak z výše řečeného vyplívá, Burnout Dominator se místo bouraček bude soustředit na rychlou, avšak co nejbezohlednější jízdu pokud možno bez havárií, čímž se nejvíce přiblíží staršímu Burnout 3: Takedown. Hlavní náplní se opět stane likvidace protivníků, k čemuž však nepůjdou použít ostatní účastníci silničního provozu. Co naopak zůstává je mód Road Rage, v němž má hráč za úkol zlikvidovat určitý počet oponentů a sám zůstat pojízdný.
Mezi řidiči to jiskří. |
Exhumovány budou takzvané Burnouty z Burnout 2. Jakmile se naplní boost meter, hráč aktivuje boost a pokud se mu ho podaří spálit na jeden zátah, aniž by havaroval, dostane novou náplň a může se dál řítit vpřed absurdní rychlostí. Je dokonce možné učinit až čtyřnásobné kombo. Co však možné nebude je průběžné doplňování boost meteru nebezpečnou jízdou (v protisměru, smykem, vzduchem...) – musíte ho kompletně vyprázdnit abyste dostali novou náplň.
Traffic Attack bude nahrazen zbrusu novým Maniac módem, což je v zásadě to samé (odpočítává se čas a vy musíte vydržet co nejdéle), ale místo tupé likvidace ploužících se osobáků budete svoje schopnosti duševně narušeného řidiče předvádět pokud možno co nejbezohlednější jízdou – smykováním, jízdou v protisměru, třením laku o lak, škrtáním zrcátka o zrcátko a tak různě. Za každou cenu se však budete muset vyhnout kolizi.
Ferárka a Lambodžíny...
Burnout Dominator poběží na stejném enginu jako jeho předchůdce, takže o hezkou grafiku se nemusíme bát, na druhou stranu se ale nemáme ani na co těšit, kromě obligátních nových lokací a modelů vozidel. Ty budou opět inspirované soudobými sporťáky, ačkoliv, jak je již zvykem, neuvidíme žádnou licenci. Auta již nepůjdou získávat pouhým vyhráváním jednotlivých závodů, místo toho budete muset plnit konkrétní úkoly, jako prodriftovat určitý úsek, splnit časový limit a podobně. Eventy s možností vyhrát auto budou v menu příslušně označené.
...na silnicích
Struktura tratí bude v základě stejná jako vždy, což znamená hafo spletitých dálničních uzlů, širokých zatáček zrozených pro drift, úzkých uliček mezi baráky, zkratek, a ještě více překážek než kdy jindy (invaze stromů, lešení, stohů stavebního materiálu, trubek, atd.).
U zkratek se na chvíli zastavíme, jelikož i tady chystá EA drobnou inovaci: Signature Shortcuts, aneb kombinaci zkratek a Signature takedowns. Každá trať bude obsahovat několik skrytých cestiček, zablokovaných například rozestavěnou zdí či nějakou jinou překážkou, a jediný způsob jak je uvolnit bude poslat tam protivníka, samozřejmě tak aby se vyboural. Jakmile některou ze zkratek objevíte a zpřístupníte, zůstane volná po celý zbytek hry.
Kariéra bude strukturovaná podobně jako v Burnout Revenge – opět budete šplhat příčku po příčce až na vrchol žebříčku, s tím rozdílem, že základem nebudou skupiny závodů, nýbrž třídy automobilů. Místo Rank 1,2,3...10 budete odemykat Tuned, Muscle či Exotic cars.
Kdo, kde, kdy a na čem si zahraje
Hra se chystá na PS2 a PSP, vyjma drobných rozdílů v identické podobě. Na PS2 bude mít pochopitelně lepší grafiku, zatímco PSP verze zpřístupní Ad-hoc hraní až pro šest lidí a taky možnost umístit výsledky na online nástěnce. Oběma verzím bohužel bude chybět podpora online hraní. Burnout Detonátor nás osloví letos v březnu a těšíme se na něj proto, že kombinuje klasiku skvělého třetího dílu s výběrem nejlepších prvků ze zbytku série.
Žádné komentáře:
Okomentovat