pondělí 5. února 2007

Fatal Inertia - preview

Tento článek původně vyšel v únoru 2007 na Showbizz.cz (později Hratelně.cz). Po zániku serveru jsem ho přemístil na blog.

Název: Fatal Inertia // Platforma: Playstation 3, XBOX 360 // Vydavatel: KOEI // Výrobce: KOEI Canada // Žánr: sci-fi arkádové závody

Studio KOEI je známé spíše díky epickým drasťárnám typu Dynasty Warrirors, proto jsme zvědaví, jak dopadne jejich žánrová odbočka v podobě arkádových závodů se sci-fi raketkami, o které je řeč v našem preview. V titulech od KOEI jde především o blízký pohled na vnitřnosti stovek nebohých Japonců, je proto s podivem, jak prudce to nebozí Japonci... pardon, pánové z KOEI stočili do zcela jiné žánrové uličky. Ne, že by v jejich PS3 portfoliu chyběly drasťárny, stačí pomyslet na Bladestorm: The Hundred Years War, jenže oni se pustili i do simulátoru sci-fi závodů s futuristickými raketkami, a podle všeho pořádně našláplými!

Rychlost v=at, dráha s=½at2, moment síly M=Fr... = NEHODA
Hlavním tahákem Fatal Inertia má být pokročilý fyzikální model (k tomu dopomáhej Unreal 3 engine), na němž bude celá hra bazírovat a od nějž se bude odvíjet všechno, od vlivu prostředí a tvaru vozidla na letové schopnosti až po funkci zbraní. Podle autorů půjde o skutečnou simulaci, která bude na míle daleko od sáňkování alá Need for Speed či Burnout, takže se budete muset naučit mistrně ovládat své vozidlo a především využívat všeho, co vám prostředí nabídne ke zvýšení rychlosti a likvidace soupeřů. Autoři zmiňují výhodnost létání těsně nad či pod vodní hladinou, brázdění úzkých kaňonů či hazardování při pokusech o co nejdůvěrnější kontakt s ostrými skalními hřebeny. V prezentaci z loňské výstavy v Tokyu je vidět nádherný příklad likvidace protivníka skálou, k čemuž postačila dávka z kulometu do nejbližšího převisu, rázem se měnícího v déšť obřích balvanů, mezi nimiž se dá opravdu stěží kličkovat...

Další důkaz o důrazu na fyziku skýtá fakt, že si hráč bude moct personalizovat své vozidlo, dát mu tvary více či méně aerodynamické, zaměřit se na rychlost či na manévrovací schopnosti, atd., nemluvě o možnosti obojživelníka, který se bude hýbat lépe ve vodě než ve vzduchu.

Kdo dal na trať tu šlupku od banánu?!
K vítězství však nepovede jen rychlost a schopnost honit knipl nahoru a dolu v úzké kabiné, ale i um zbavovat se soupeřů. Pro tento účel bude hra disponovat celou řadou zákeřných, samozřejmě že fyziku využívajících, zbraní a všerůzných udělátek. Cílem bude rozhodit ostatním závodníkům řízení tak, aby nebyli schopni svůj stroj ovládat a pokud možno se rozsekali o nejbližší skálu. Kromě konzervativních fintiček typu dýmovnice tu budou rafinované sviňárny jako magnety, které se přilepí na soupeře a budou na sebe nabalovat haraburdí, zpomalovat vozidlo a táhnout ho za silnějšími kovovými masami. A co teprve přimagnetovat dva soutěžící a navrch vypálit raketu s cílem vesmír... Další z mnoha zákeřností bude i zpomalení času, elektromagnetický pulz který vyřadí ostatním zbraně, atd.

Samostatný odstavec si zaslouží multifunkční vrhací hák. Nejen že s ním půjde chytit soupeře a nechat se táhnout či ho strhnout z cesty, ale taky se přihákovat ke skalnímu útvaru a využít pevného uchycení k překonání gravitace, bez čehož byste těžko provedli 360° otočku v úzké zatáčce uprostřed ještě užšího kaňonu. Jak na řetízkáči.

Technický koutek
O grafice toho, upřímně řečeno, moc nenamluvíme. Na zveřejněných ukázkách se všechno hezky leskne, na obloze sluní svítíčko, vodní hladina ze jeví dokonale, stejně jako modely vozidel, a punc next-gen hardwaru je evidentní. Velice pohledně se jeví i různorodá prostředí, od zasněžených plání přes písčité kaňony (to jsou zlatý písky hochu) až po povrch asteroidu či zalesněné údolí. Hudební doprovod je veden v rockovém až metalovém duchu a nebude-li v plné verzi příliš stereotypní, rozhodně potěší. Jelikož bude Fatal Inertia závodní hrou, lokální i online multiplayer je samozřejmostí, zatím však nevíme pro kolik hráčů, a jen tak to nezjistíme. Vydání obou verzí, jak pro PS3 tak X360, bylo totiž odloženo z března 2007 na „neurčito 2007“. Patrně ještě je co vylepšovat (zatím nejhorší známý neduh je přílišná pomalost hry, což se rovná nulové dynamičnosti).

Budou-li tvůrci pilovat pilně a intenzivně, možná se letos dočkáme zajímavých závodů plných adrenalinu a nekalých triků, díky nimž se budeme bavit nejen my, ale i naši přátelé. Jen škoda, že se neuplatní trik se šlupkou od banánu.

Žádné komentáře:

Okomentovat