CONDEMNED: CRIMINAL ORIGINS
" Dopařeno 4.7.06 ve 20:16 na obt. NORMAL (2/3). Začal jsem v pondělí, hrál asi pět hodin a další den to dorazil. V misi knihovna jsem přehlédl žebřík, takže jsem se musel potupně podívat do návodu.
Jinak je to super hra, dlouhá tak akorát aby se člověk nezačal nudit, výborně temná, ponurá až hororová atmosféra, zajímavé nápady, parádní grafika, z níž mě dostal zejména realisticky zpracovaný obličej hlavního hrdiny, na měmž se zračily opravdové emoce jako údiv, vztek, atd., prostě paráda. No a poslední mise, u té jsem se málem udělal do kalhot zadním otvorem, protože měla tak neskutečně napjatou atmosféru, že by se dala krájet motorovou pilou. Procházení se uprostřed černočerné noci po farmě, v ruce jen ohořelé prkno pro trochu světla, sem tam útočící zdeformovaní lidé, nepříjemné zvuky všude kolem, viditelnost téměř na nule... fakt mazec! Akorát ten konec byl trochu divný. Hra mi dala na výběr zda být hodný či zlý, ale u obou možností je naprosto totožná závěrečná animace. Na závěr úvaha: ačkoliv je Condemned bezesporu originální počin, od samého začátku jsem měl dojem, že hraji úplně jiné hry. Počáteční brutální stealth pasáž ve mě evokovala vzpomínky na Manhunt, temnou atmosférou a grafikou to však připomínalo F.E.A.R. Tento pocit vydržel až do chvíle, než jsem začal potkávat zdeformované lidské zrůdnosti, které jako by z oka vypadly Silent Hillu, stejně jako psychedelický, nejasný a trochu zamotaný příběh. V poslední a jediné exteriérové misi to zas vypadalo jako v Resident Evil 4. Oběma zmíněným hororovkám se to však podobalo jen okrajově, zatímco Suffering 2 z Condemned přímo vyzařoval.
HARD TRUCK APOCALYPSE
" Dopařeno 21.7.06 v 15:50 na obt. NORMAL (2/3). Na tuhle hru jsem se velice těšil, vzal jsem si jí i na recenzi, jenže se z toho vyklubala taková sračka, že to svět neviděl. Po pár hodinách jsem jí smazal, a jen díky zajímavým obrázkům na Bonuswebu jsem se nevím proč donutil jí znovu nainstalovat a dokonce i dohrát. Zhruba od půlky dál už to bylo hratelné, dokonce to vzdáleně připomínalo zábavu, stejně jsem to však prošel v polospánku a skoro nevnímal dění na obrazovce. Ke konci mě to docela bavilo, příběh se ukázal být docela zajímavý a ježdění v Saladinovi (tank z pera Jiřího Kulhánka) se mi líbilo. Celou věc pak završil souboj s finálním bossem, o němž jsem nevěděl že je finální, dokud jsem si to nepřečel na fóru, kde jsem hledal způsob jak ho zabít. Nešel totiž nijak sundat, a už jsem se obával že je to bug, když se to nakonec nějakou náhodou povedlo. Po odstřelení ocasu jsem si stoupl někam doprostředka jeho okružné dráhy a vždy když prolévával určitým bodem, napral jsem do něj dávku plasmy. Pomalé projektily se sice do malinkých kulometů na konci křídel, jediných zásahových zón, trefovaly asi tak na každý desátý pokus, ale nějak se to nakonec povedlo. V očekávání mohutného výbuchu při odebrání posledního health pointu jsem zůstal jen zírat nad bryskním a naprosto nečekaném zjevení závěrečné animace. Ehm, animace není to pravé slovo, spíš bych to přirovnal k zakončení jednotlivých kapitol prvního Dooma, s jediným rozdílem – v Hard Truck text aspoň běží...
FLATOUT 2
" Dopařeno 18.8.06 v 17:50, byl jsem první ve všech kromě pár bonusových disciplín.
GENJI: DAWN OF THE SAMURAI
" Dopařeno 26.8.06 ve 23:10 (PS2) na obt. NORMAL (1/2), čistý herní čas 6:57, s animacemi a opakovanými pokusy mi to trvalo určitě přes deset hodin. Je to moje první hra na Playstation 2 v životě! Hraná i dohraná, a je výborná! Už se těším na God of War, zatím jsem rozehrál hustou akci Ratchet: DreadZone.
DUNGEON SIEGE 2: BROKEN WORLD
" Dopařeno 8.9.06 v 15:45 na obt. NORMAL (1/3). Zpočátku jsem si vůbec nemohl zvyknout na herní systém a na hnusnou grafiku (přeci jenom jsem nedlouho předtím pařil Titan Quest). Hru jsem započal s novou postavou a neměl jsem s dohráním žádný problém, jen u obou Surgeonů jsem se na chvíli zasekl, než jsem zjistil co na ně platí.
" Všechny recenze které jsem četl byly dost kritické, hlavně vůči příběhu, level designu, grafice a délce datadisku. Musím říct, že s většinou kritiky naprosto nesouhlasím. Nesouhlasím s tvrzením, že příběh je o ničem a neposouvá dopředu události v Aranně. Právě naopak, v původní hře zemřel Valdis, což byla jen loutka temného čaroděje, který nerušeně pil své kukle, dokud jsem mu to v datadisku definitivně nezatrhnul. Level design sice není nijak světoborný, ale zas tak strašné to není, a když jsme u toho, tak žádný z jeho předchůdců to s tou nelinearitou nijak nepřeháněl. Ani délka hry mi nepřišla nijak špatná; hlavní linii jsem dělal hodně přes v recenzích zmiňovaných deset hodin, a s vedlejšími questy mi to trvalo ještě jednou tolik. Jediné, čemu se nedá odporovat, je stav grafiky, která je opravdu bídná. Když před rokem vyšla původní hra, grafický engine dosluhoval a letos už přesluhoval.
RESERVOIR DOGS
" Dopařeno 10.9.06 ve 14:57 na obt. NORMAL (2/2). Komplikoval mi to fakt, že po chvilce hraní se hra začala čím dál víc zpomalovat až byla úplně nehratelná, pročež jsem jí musel každou chvíli restartovat.
BLACK
" Dopařeno 10.9.06 ve 23:49 (PS2) na obt. NORMAL (2/4). Moje druhá playstationovská hra.
CALL OF JUAREZ
" Dopařeno 13.9.06 v 0:22 na obt. MEDIUM (2/3). Hodně dobrá doomovka, na které mě zaujal především silný příběh a ztvárnění postav. Každá NPC byla unikát, strach nahánějící ksichty zločinců v nádherném grafickém ztvárnění dodávají hře neskutečnou atmosféru. Na druhou stranu, hlavní postava Billy mě nijak zvlášť nezaujala, což se ovšem nedá říct o jeho protějšku, reverendu Rayovi. Musím uznat, že tak brutální postavu jsem ještě neviděl. Kombinace drsného pistolníka a fanatického kněze, který drží v jedné ruce pistoli, ve druhé bibli a za rachotu výstřelů káže hříšníkům, že on je meč boží a přišel je spasit, je něco úchvatného. A to nemluvím o jeho vzhledu: stařecký vrásčitý obličej zbrázděný jizvami, nepopsatelně odporná ústa zkřivená do zachmuřeného šklebu, oči naštěstí zakryté pod krempou klobouku, pobledlé, rozdrásané a špinavé ruce, sedřené kožené boty, obnošený kabát a na hrudi brnění. Kam se hrabe Mrakomor z pohádky o Večernici v Brzobohatého podání. Celý reverend by však byl k smíchu, nebýt špičkového dabingu. Za to, že dabér dokázal dokonale vystihnout vztek, nepříčetnost, ale i pokoru a lítost přecházející až v pláč, čímž Rayovi vtisknul punc naprosté šílenosti, by zasloužil nobelovku. I kdyby celá hra stála za houby, tak jen kvůli reverendovi a jeho hlasu bych si jí pořídil.
ROGUE TROOPER
" Dopařeno 18.9.06 ve 13:38 na obt. HARD (2/3).
GOD OF WAR
" Dopařeno 20.9.06 ve 2:50 (PS2) na obt. HERO (2/4). Čistá herní doba je 9:06:19, ale ve skutečnosti mi to trvalo přes 15 hodin. Kdosi tvrdil, že God of War je krátká hra. Já si to nemyslím, měl jsem spíš opačný dojem, připadalo mi to dlouhé jako kráva a výborně jsem se u toho bavil. Jediné co mě opravdu ukrutně nasralo byl finální souboj. Arese jsem skolil ve 2:45, po několika hodinách urputného boje, u něhož se mi vrátil starý zvyk třískat vzteky s joypadem. Naštěstí jsem se ovládl, už proto že jsem pařil v práci a nechtěl jsem zburcovat hlídače, aby se šel podívat co se to tu ozývá za animální řev a rány. Jinými slovy, poslední bitka byla opravdu hodně tuhá, aspoň do chvíle než jsem zjistil jaká na toho bastarda platí taktika. Dokonce se mi při jednom z mnoha zabití povedlo místo reloadu dat quit game, takže jsem pak musel dělat znova obě předchozí části finálního souboje. Naštěstí to šlo rychle.
" Taktika na závěrečný souboj, část 1: abyste uchránili rodinu před desítkami vlastních klonů, potřebujete mít základní zbraň a Army of Hades na maximum. Používejte základní zbraň, doporučuji kombo L1 + čtvereček, a co nejdřív vypusťte první várku Hadesovy armády (z mrtvých padají modré koule, tak ať nepříjdou nazmar když máte plnou energii). Máte-li meč na nejvyšší úrovni, při zapnutém Rage of the Gods disponujete neomezenou zásobou many, takže vypouštějte další Hadesovy vojáky a současně nepřestávejte sekat. Tímto způsobem byste to měli zvládnout.
" Taktika na závěrečný souboj, část 2: druhý souboj s Aresem je něco nepopsatelně těžkého a nervy drásajícího, pokud nevíte jak na to. Ze všeho nejdůležitější je krytí. Stále se kryjte, když k vám zmetek začne přibíhat, tak se odkulte stranou, jinak na vás pustí fireball a ten se vykrýt nedá. Nepoužívejte seky na trojúhelníku a na X, jsou moc pomalé a jste při nich zranitelní. Držte se u zmetka, začněte ho sekat a když uvidíte že jde do protiútoku nebo že se kryje, přestaňte sekat a začněte se taky krýt. Pokud je těsně u vás, měl by spustit normální kombo zakončené útokem drápem na zádech. Všechno vykryjte a zase se do něj pusťte. Když budete mít štěstí, zkřížíte s Aresem meč a přijde chvíle na zběsilé mačkání kolečka. Pokud tento souboj zvládnete, zasadíte mu brutální kombo s obrovským účinkem, po jehož zakončení bude zmetek chvíli neschopný pohybu, příležitost pro další dávku. Čas od času se zavrtá do země a přesune se na kraj arény. Doběhněte na druhý kraj, chvíli čekejte a až se objeví čtyři kameny, rychle se odkulte co nejdál od místa jejich střetu. Kamenný útok společně s fireballem jsou jediné dvě věci, které se nedají vykrýt.
RATCHET: DEADLOCKED
" Dopařeno 25.9.06 v 1:42 (PS2) na obt. HERO (4/5). Získal jsem všechny skill pointy kromě těch tří, které vyžadují nejvyšší obtížnost. Ta se odemkla až dohráním hry, a ja si tedy dal okamžitě repere na EXTERMINATOR (5/5). Bohužel je i pětka strašně lehká.
LEGO STAR WARS 2: THE ORIGINAL TRILOGY
" Dopařeno 25.9.06 v 19:45. Zatím jen Story mode, zbytek mám rozpracovaný. Je to super hra a baví mě víc než jednička. Taky mě napadlo pár slovních hříček.
" Star Wars by se dalo napsat Star Worse, vyslovuje se to stejně ale význam je úplně jiný.
" Postavičku zvanou Bobba Fet jsem si přejmenoval na Feťák Bob.
" 28.9.06 v 1:18 jsem napsal následující. Tak teď jsem se opravdu, ale opravdu hodně nasral. Hodinu a čtvrt se seru s jedním extrémně dlouhým levelem (epizoda 6 level 4), vyberu každičkej penízek, už mám skoro 300 tisíc, jsem těsně před koncem, postavil jsem průlez pro prcka, prolezl pro poslední chybějící minikit a když se chci vrátit, tak ta zasraná díra nefunguje!!! Stojím tam jak idiot, mačkám čudlík a ta dementní postavička tam stojí jak tvrdý Y a nic nedělá. Musím se hodně krotit abych vzteky nevybuchl v nekontrolovalnou lavinu vulgárních nadávek, už proto že to není zdaleka poprvé co jsem kvůli téhle idiotské chybě musel opakovat celý level, s nímž jsem se sral přes hodinu. Ani cheat na procházení zdí neexistuje, tak ať jdou do prdele s takovouhle prací. Kreténi! Seru na to jdu spát, úplně mi to zkazilo náladu. RANNÍ UPDATE: v noci jsem se uklidnil, v pohodě se vyspal a ráno znovu zasedl ke kompu, že to kolo tedy projdu znova. Postupoval jsem tak, aby mě onen bug zase nepřekvapil: došel jsem k onomu místu, vyřešil ho a teprve pak se vrátil na začátek a vybral všechno ostatní. Co myslíte, že se stalo po hodině hraní? Vypnul jsem silové pole na konci kola, poskládal ty čtyři nálože za ním a... nic. Místo abych se objevil mezi souhrnnými tabulkami o právě dokončené misi tak tam pobíhám jak trotl a můžu celý to zkurvený kolo dělat znova!
" 29.9.06 ve 21:24 jsem dokončil poslední nepovinnou misi a získal poslední zlatou cihličku... a pak se začaly dít věci! Dlouhou dobu jsem škudlil penízky na 4x multiplikátor (cena 6 milionů) a měl hrůzu z toho, jak dlouho budu muset opakovat již xkrát prolezlá kola, abych získal peníze na všechny zbývající extras (10x multiplikátor stojí 30 milionů). To jsem ještě netušil, že po získání všech cihliček je možné před hospodou postavit nekoneční zdroj penízků – komín nepřetržitě eruptující stovky modrých, zlatých a stříbrných koleček. Hlavně jsem však netušil, že multiplikátory mohou být zapnuté současně, a že se jejich hodnoty nikoli sčítají, nýbrt mocní! S 2x a 4x multiplikátorem jsem tak měl 8x a nechtělo se mi věřit, že po nákupu 6x multiplikátoru budu mít dohromady 48x víc bodů za každou cihličku. Jenže ono to tak fakt bylo! Nasbírat pak 20 a následně 30 melounů na zbývající extrasy už byla otázka chvilky. Sami si můžete spočítat, kolik jsem měl při zapnutí všech multiplikátorů, tedy 2x, 4x, 6x, 8x a 10x. Bylo to přesně 3840x boxů za každý penízek! Během destei vteřin jsem nasbíral přes sto milionů! Zakoupením posledního extrasu jsem ve 21:54 dosáhl 100% využití hry.
Destroy All Humans - Americký lide, naše vlast byla napadena komunisty! Jsou malí, zelení a nesnášejí hamburgy.
" Dopařeno 29.9.06 ve 22:48 (PS2), finální výsledek 74% (chybí mi spousta balíčků a fakt je nebudu všechny hledat).
" Při hraní jsem měl menší technickou potíž, která mě docela otrávila. V jedné misi jsem zneškodnil gigantického robota, přistál s lodí před Octagonem a chystal se porazit Silhoutte, vůdkyni Majesticu. Po přistání hra potřebovala načíst data, jenže konzole to jaksi nezvládla. Marně jsem se jal čistit médium a doufat, že si dá říct. Jelikož bylo kolem půlnoci a já měl noční směnu, musel jsem se na hraní vykašlat, resp. si pustit jinou gamesu a druhý den si sehnat novou kopii Destroy All Humans. O to víc mě naštvalo zjištění, že inkriminovaný zásek byl na samém konci hry. Pět minut po vložení nového média už běžely závěrečné titulky (zmátlo mě, že savegame ukazoval teprve 71%).
" Musím taky podotknout, že mě Destroy All Humans poměrně zklamalo. Ne, že by to byla špatná hra, hodnotím jí jako průměrnou střílečku se sedmi body z deseti, ale čekal jsem něco víc. Měl jsem za to, že půjde o ztřeštěnou akci plnou humoru, jejíž hlavní náplní bude rozličnými způsoby likvidovat lidstvo, jenže chyba lávky. Jediná vtipná scéna proběhla na začátku, kdy Crypto přistane uprostřed amerického venkova, má za úkol identifikovat dominantní rasu planety a narazí na stádo krav. Slavnostně prohlásí: "pozemšťané, stali jste se součástí Furonského impéria," načež se mu dostane stručné odpovědi "mmmmmmm". Celá scénka působi fakt komicky a je škoda, že takových není víc. Ještě mě pobavilo hysterické hláholení Američanů, že je napadli komunisti a že "mimozemšťan je malý a zelený", což do šeda zbarveného Crypta šíleně iritovalo. Hodně frustrující bylo i plnění dlouhých, místy dost obtížných a záchytné body postrádajících misí.
Žádné komentáře:
Okomentovat