Titulek mluví za sebe, článek je plný zážitků s problémovými klienty. !!!UPOZORNĚNÍ!!! Nejsem rasista ani xenofob. Všechny zmíněné události jsou pravdivé, odehrály se tak jak jsou popsány a v práci se s nimi setkávám naprosto běžně, stejně jako mí kolegové. To co si o nich myslíme je naše věc.
Brněnský odtahář mi vysvětloval, proč odmítá vozit cikány. Když jednou odjížděl z odtahu, vůbec ho netrápilo že mu klienti nezaplatili, dokonce ani uloupená tržba v hodnotě několika desítek tisíc ho v tu chvíli nezajímala. Byl totiž rád, že vyvázl bez zranění. Jakmile prý dorazil do cílové stanice, odtahovku obestoupila početná skupina spoluobčanů, jeden ze dvou spolujezdců mu přiložil nůž ke krku a společnými silami ho přesvědčili, že jim složí vůz, vydá kufřík s tržbou a nebude požadovat peníze za odtah...
---------------
Pan Bihári z Brna chtěl nastartovat vůz. Ačkoliv mi bylo jasné, že všichni mechanici budou zrovna obsazení a nikdo nebude moct přijet do Černých Polí uprostřed noci, začal jsem se klienta ptát na potřebné údaje. Když došlo na SPZ, slyšel jsem jak se pan Bihári někoho ptá "GÉ MÓRE CISLO ÁUTA MÓRE," načež se v pozadí ozvala kakofónie asi dvaceti hlasů: "NÉÉÉ GÉÉÉ VÓLE MÓRE GÉÉÉ KÉREŠ HUA HUA" a podobně. Už si nevzpomínám, proč se tehdy hovor náhle přerušil.
---------------
Ostrava je domovem Stojkovců. Tento rod zde má hluboce zapuštěné kořeny, a celkem pochopitelně jeho členové používají motorová vozidla, pročež občas potřebují asistenční službu. Opominu případy, kdy si někdo z nich koupí za 500Kč asistenční kartu pro motoristy v nouzi a volá pak denně, například když potřebuje umýt auto nebo dovézt noviny, a stále nechápe podstatu sousloví "motoristi v nouzi".
Rozepíšu se však o důvodech, proč ostravští mechanici, odtaháři, taxikáři či dokonce policisté odmítají jezdit do jistých čtvrtí. Následující příklad mluví za vše. Stojka si zavolal mechanika, protože nemohl nastartovat své totálně rozesrané auto, jemuž by se dalo přezdívat prorezlý Škopek Vectra. Mechanikovi se ho sice nepovedlo zprovoznit, nicméně tam strávil nějaký čas, ujel dost kilometrů a propálil nějaký ten benzín, pročež oprávněně žádal peníze, což byla fatální chyba. Rázem bylo v jeho bezprostřední blízkosti asi třicet Stojků a všichni se angažovali v konstrukci složitého souvětí "GÉ TY SVINĚ BÍLÁ JAKÝ PENÍZE DYŤS TO NÉOPRÁVIL! VYPÁDNI NEBO TĚ PODŘIZNEM TY BÍLÁ SVINĚ!"
Značce Mercedes je věrný místní boss, tuším že taktéž Stojka. Prý si jak on, tak jeho bodyguardi libují v parkování na chodníku a bezplatném stravování v restauračních zařízeních. Policista radši přehlédne auto stojící na chodníku, zatímco majitel hospody obětuje nějaké to jídlo a pití, než aby rekonstruoval rozmlácený lokál.
Jeden z mnoha Stojků měl nedávno poruchu v Olomouci a objednal si u nás odtah do Ostravy, přičemž on sám jel po vlastní ose. Cena z Olomouce do Ostravy činí zhruba pět tisíc Korun, což slíbil uhradit ve chvíli, kdy mu budeme skládat auto před barákem. Když přišla ta chvíle, syn pana Stojky nám oznámil, že otec musel nečekaně odjet kvůli smrti blízké příbuzné. Neřekl však kam jede a nechal doma mobil. Peníze prý předal svému bratrovi, ten však utekl oknem (zřejmě neodolal vidině večera stráveného u forbesu s dávkou heroinu kolujícího v žilách). S politováním jsem tedy Stojkovi mladšímu sdělil, že na fakturu ani na složenku odtahy neděláme, a že si pro auto budou muset přijet druhý den do Olomouce, přičemž řidič už ho znovu nakládal. Ani ne dvacet minut poté se majitel vozu ozval (musel se s odtahářem těsně minout...) ozval a rozhořčěně rozkazoval do telefonu: "Ať se okamžitě vrátí! Úž sem dóma a mám pénize, tak to okamžitě otóčte a přivezte mi áuto!". I kdyby bylo tvrzení o jeho solventnosti pravivé, problém spočíval v odtahářově nepřekonatelném strachu, jenž v něm vyvolala návštěva Stojkovy čtvrti. Požádal jsem tedy o radu ostravského partnera, který má s těmito lidmi bohaté zkušenosti, a bylo mi řečeno že by rád pomohl, nechce však mít znovu propíchané pneumatiky, vymlácená okénka a poškrábaný lak, pročež mi pouze doporučil, abychom auto složili na blízké čerpací stanici, zkasírovali klienta a odjeli. Po předložení návrhu pan Stojka starší chytře vytušil a sám konstatoval, že se tam odtahář asi bojí, pročež souhlasil se zaplacením na pumpě, auto chtěl však složit před barákem. Nakonec vše dopadlo dobře, jistě i díky policejní hlídce, která na žádost odtaháře přijela asistovat při skládání vozu z odtahovky, ačkoliv zpočátku tvrdila, že jde o občanskoprávní spor mezi námi a klientem, pročež oni s tím nemají nic společného a nikam nepojedou.
Pro zachování objektivnosti musím uvést vzácný případ, kdy se výjezd k jinému Stojkovi obešel bez problémů. Tehdy byl pán v Praze, ubytoval se v hotelu Slavia a když chtěl odjet se svým vozem, zjistil že to nejde. Ačkoliv parkoval přímo naproti značkovému Fiatu, jeho dvacet pět let starou Regatu mu odmítli příjmout, pročež si zavolal nás. Rozpadlou spínací skříňku jsme mu opravili a zjistili, že tomuto panu Stojkovi na nějakém prašivém zlaťáku nezáleží. Navzdory stáří jeho vozidla, které nebylo ani nové ani veterán, zaplatil místo účtovaných šesti stovek rovnou tisícovku. Inu, byl čtyřista kilometrů od domova...
:-/...a to ještě neděláš v sociálních službách...
OdpovědětVymazatja ne, ale znamej jo a z toho co obcas vypravi beha mraz po zadech...
OdpovědětVymazat